Eerste Ajax-opstelling bekend: Labyad maakt debuut, heel veel jeugdspelers

    Eerste Ajax-opstelling bekend: Labyad maakt debuut, heel veel jeugdspelers

    zaterdag 23 juni 2018 om 14:12

    Ajax speelt om 15.00 uur de eerste oefenwedstrijd van het nieuwe seizoen. In Noordwijkerhout is tweede divisionist VVSB de tegenstander. Ajax heeft de opstelling bekendgemaakt.

    In de eerste helft staat een groot aantal nieuwelingen in de basis. Zakaria Labyad maakt zijn officieuze debuut en ook Sven Botman en Mitchel Bakker mogen hun opwachting maken.

    Van het eerste elftal staan alleen Rasmus Kristensen en David Neres in de basis in de formatie van de eerste helft. Kostas Lamprou staat op doel. Verder kiest Ten Hag voor jongelingen als Kaj Sierhuis, Teun Bijleveld, Dani de Wit en Azor Matusiwa. Perr Schuurs staat samen met Botman in het hart van de defensie.

    De opstelling van Ajax in de eerste helft: Lamprou, Kristensen, Schuurs, Botman, Bakker, Matusiwa, Neres, Bijleveld, Sierhuis, De Wit, Labyad

    De opstelling van Ajax in de tweede helft: Van Leer, Orejuela, Bakboord, Wöber, Kemper, Eiting, Bandé, Gravenberch, Huntelaar, Ekkelenkamp, Johnsen

    Lees meer over:EredivisieAjaxVVSB

    Plaats een reactie

    Morris +22445
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:15
    Dit is toch leuker dan het wk. 😜
    Vind ik leuk
    Foebele +53685
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:16
    Het WK is sowieso niet leuk, net zo hopeloos als het EK 2 jaar terug. De internationals spelen teveel wedstrijden en zijn gewoon doodop als ze aan zo'n toernooi beginnen.
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1791
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:39
    Omdat Nederland niet mee doet is het altijd wat minder leuk als Hollander al moet zeggen dat er best leuke wedstrijden zijn geweest . En kijk uit na Mexico en Duitsland vandaag
    Vind ik leuk
    Foebele +53685
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:32
    Niveau is om te janken
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1791
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:48
    Vind wel leuk jaren terug zou je zeggen Spanje word makkelijk eerste net als Duitsland de grote landen hebben het niet gemakkelijk dit jaar vind dat wel een plus punt
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18056
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:18
    Belgie is anders best leuk tot nu. 3 goals in een kwartier.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10291
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:24
    Mooie pot, fraaie goals.
    Strafschop niet omgezet in vrije schop door VAR. Smullen.
    Vind ik leuk
    Foebele +53685
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:15
    Bakker zou in potentie de backup van Tagliafico kunnen worden, maar ergens zou ik het ook wel interessant vinden als Ajax van Drongelen bij het gedegradeerde HSV oppikt.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1583
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:24
    Van Drongelen is geen linksback.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:26
    Wat is die wel dan? Want dacht zelf ook linksback
    Vind ik leuk
    Boi +507
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:47
    Rick van Drongelen kan zowel als centrale verdediger als linksback uit de voeten. Maar zijn favoriete rol is centrale verdediger. Maar hij kan dus zéker als stand-in voor Tagliafico gehaald worden. ALS Ajax hem wil halen en ALS Van Drongelen natuurlijk zelf ook naar Ajax wil...
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:10
    Ok dank je wist van dat centrale niet dacht aleen dat ie na hsv ging als linksback en idd geen idee of ajax of deze speler wel eens conctrete interesse heb
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1262
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:14
    Ze hebben toch die Sinkgraven als lb. 2 wedstrijden per seizoen ofzo.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:21
    Ja dat gaat m ook niet helemaal meer worden ben ik zo langzamerhand bang voor
    Vind ik leuk
    Boi +507
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:23
    Sinkgraven is eigenlijk een aanvallend middenvelder, maar bij Ajax fungeerd hij inderdaad als een linksback. Maar dat ie zo weinig speelt komt, volgens mij, doordat geblesseerd is/was...
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1583
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:03
    Centrale verdediger
    Vind ik leuk
    Foebele +53685
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:33
    Staat gewoon linksback hoor.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:24
    Als die na ajax zou gaan word die er direct international bij ook zou niet verkeert zijn voor zijn carriere
    Vind ik leuk
    yuuup +9313
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:29
    WAT?????
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:33
    Kans dat je via ajax international word is toch wel een heel stukje groter dan waneer je bij hsv blijft lijkt me toch?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:12
    de kans op een basisplaats is bij ajax groter denk ik dus ja :-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:37
    En na een laten we voor t gemak zeggen 5x basisplaats te hebben gehad bij Ajax sta je er bij de meeste bondschoach de laatste jaren toch ook direct al wel goed op waar dat in de bundesliga er niet altijd toe lijkt te doen
    Vind ik leuk
    Kuip +6954
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:41
    Dat lijkt me ook heel verstandig om van Drongelen te halen. Hij is linksbenig en fysiek sterk. Wober heeft mij ook nog niet kunnen overtuigen. Van Drongelen zou een mooi koppel met Schuurs kunnen vormen of met Mallagan als dat nog doorgaat. Er van uitgaande dat de Ligt vertrekt.
    Vind ik leuk
    Foebele +53685
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:55
    Wober vind ik juist verdedigend heel degelijk, hij valt niet op en dat is goed voor een verdediger, er zijn maar twee manieren om op te vallen als een verdediger, zoals Sanchez of de Ligt door enorm uit te blinken of door enorm te falen.

    Het is geen schande dat Wober niet direct net zo'n indruk maakt als Sanchez en de Ligt, dat is maar een paar spelers gegeven, als je dan niet opvalt dan doe je het verdedigend in ieder geval goed.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6093
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:15
    niet echt een elftal waarvan je denkt die gaan het maken
    Vind ik leuk
    Ehv-er +742
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:16
    Ten Hag, Labyad en Huntelaar.. ik dacht ff aan oud PSV nieuws ..
    Vind ik leuk
    Iggy +3621
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:18
    Ow ja joh?!
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18372
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:38
    Yep....Ehvtje.

    Die gasten spelen/trainen liever bij/voor een warme club, waar ze ook de kans krijgen.

    Dat is toch wel het vermelden waard. Leuk nieuws derhalve!😜
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 14:44]
    Vind ik leuk
    Ehv-er +742
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:56
    Warm club tegen het hete aan soms 😱
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18372
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:03
    Absoluut. Soms tegen het hete aan.
    Inherent aan een echte topclub.😉
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 21:16
    Alvast weer gefeliciteerd met de tweede plaats. Zilver is ook mooi!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 21:16]
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18372
    zaterdag 23 juni 2018 om 21:25
    Zo is het, gozert!!

    Mille grazie!👍
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 21:27
    Je kan de genderneutrale pot op! Daar zijn jullie in Amsterdam toch zo vol van?
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18372
    zaterdag 23 juni 2018 om 22:05
    Koekoek.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18056
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:17
    Minstens 10-0 overwinning anders moet Ten Hag maar weg.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10291
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:25
    Is 2-1 voor België.
    Vind ik leuk
    Thilo +2830
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:17
    Wist niet dat Jong Ajax een oefenwedstrijd speelde. Thanks vp!
    Vind ik leuk
    stratumseind +154447
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:20
    Het is te hopen voor ze dat ze het daar op een gelijk spel kunnen houden om het dan thuis af te maken.
    Vind ik leuk
    035 +5067
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:30
    Lol
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:45
    En een keertje scoren; uitdoelpunt maken is altijd belangrijk ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +154447
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:50
    0-0 uit blijft link.....
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:05
    Achter de nul houden, is anders wel heel belangrijk in dit soort wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Muscles +711
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:25
    Ajax start zoals het hoort: de jeugd heeft de Toekomst. Over een maand in de gebalanceerde opstelling for real
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:28
    Ik verwacht veel van Matusiwa en Bijleveld. Hoop ook dat Sierhuis zich kan laten gelden.
    Vind ik leuk
    Manutd... +25
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:55
    Heren die de wedstrijd willen zien, google sport365 en je vind hd kwaliteit stream van de wedstrijd...
    Als het seizoen is begonnen vind je heel veel streams uit Engeland, Duitsland, Spanje, Italy en Belgie/Nederland niet te vergeten.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 14:57]
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:55
    Een gelijkspel moet haalbaar zijn....voor Ajax
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18056
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:04
    Eerste 3 minuten erg teleurstellend. De hand van Ten Hag is nog niet te zien.
    Vind ik leuk
    035 +5067
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:11
    Op bovenstaande foto heeft hij ze allebei nog.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18056
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:17
    Moest dat nou echt een kwartier duren..
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18056
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:24
    Bijleveld wordt de opvolger van Van Beek over 2 jaar.
    Vind ik leuk
    AfcaJB +213
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:31
    Ik hoop eerder!
    Vind ik leuk
    AfcaJB +213
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:31
    Labyad stelt niet veel voor net zoals kristensen, de jong Ajax spelers daar in tegen spelen tot nu toe een uitstekende wedstrijd!
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:32
    Inmiddels 4-0 voor Ajax
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:34
    Tadic: Er is nog helemaal niks. Zonder handtekening...Dus kan zomaar elders gaan tekenen.
    Vind ik leuk
    Muscles +711
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:34
    Na 27 min al 0-4, nog vragen?
    Vind ik leuk
    stratumseind +154447
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:37
    Ja

    Hoe doet kluivertje het?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18056
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:40
    Die is nu bij Totti aan het slijmen of hij zijn schoenen mag poetsen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:57
    Wat is er met Noa Lang ?
    Vind ik leuk
    Lulookmee +638
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:56
    Euhh....heb ik iets gemist.....is de ligt al verkocht?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Eerste Ajax-opstelling bekend: Labyad maakt debuut, heel veel jeugdspelers