Swingend België draait warm en zet grootste uitslag van het WK neer

    Swingend België draait warm en zet grootste uitslag van het WK neer

    zaterdag 23 juni 2018 om 15:54

    België heeft zich zo goed als zeker geplaatst voor de achtste finales van het WK. De Rode Duivels namen het in het broeierige Moskou op tegen Tunesië en trakteerden de Noord-Afrikanen op een ruime nederlaag.

    Tunesië had Engeland in de eerste poulewedstrijd nog handenvol werk bezorgd, maar werd door de Belgen direct bij de keel gepakt. Eden Hazard werd al na vijf minuten onderuitgehaald door Syam Ben Youssef en mocht zelf de penalty benutten. Tien minuten later werd Romelu Lukaku bediend door Dries Mertens. De spits bekroonde zijn uitstekende loopactie met een afgemeten schuiver in de verre hoek: 2-0.

    De Adelaars van Carthago gaven echter niet op: nauwelijks een minuut na de 2-0 kopte Dylan Bronn, die nota bene onder contract staat bij AA Gent, de aansluitingstreffer achter Thibaut Courtois. De wedstrijd lag opeens helemaal open en de aanvankelijk zo soevereine Belgen moesten steeds vaker achteruit. In de blessuretijd van de eerste helft sloegen ze echter alsnog toe: nadat Bronn en Ben Youssef geblesseerd uit waren gevallen, stiftte Lukaku de 3-1 binnen na een assist van Thomas Meunier.

    Direct na de rust werd de wedstrijd definitief beslist: Hazard pikte een oogstrelende dieptepass van Toby Alderweireld op, omspeelde doelman Farouk Ben Mustapha en zorgde voor de 4-1. Hoewel beide ploegen nog prima kansen kregen, werd er in de absolute slotfase pas weer gescoord. Invaller Michy Batshuayi had al de lat geraakt en zag een bal van de lijn gehaald worden, maar gleed in de negentigste minuut een fraaie voorzet van Youri Tielemans binnen. Het slotakkoord was voor aanvoerder Wahbi Khazri, die de 5-2 voorbij Courtois werkte.

    Poll

    Waar gaat het WK-avontuur van België eindigen?

    (5112 stemmen)

    Plaats een reactie

    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:56
    Klasse pot van de belskes.
    Het beste veldspel tot nu toe op het wk.
    Heerlijk genoten .
    Minpunten : 5 goals te weinig gemaakt en ik ben benieuwd hoe die verdediging zich houd tegen kwalitatief sterkere tegenstander.
    Vertongen alderwereld zijn niet bepaald foutloos achterin
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:58
    Verthongen Alderweireld is geen probleem en 5 goals te weinig slaat natuurlijk ook nergens op. België nu al lekker door naar de volgende ronde.... Nu gaat het voor Tunesië niet meer lukken nee :P
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:01
    de belgen hebben nog 6-7 100 % kansen om zeep geholpen
    en vertongen alderwereld en hun verdedigende companen hebben wel degelijk de tunesiers te veel ruimte gegeven bij tijd en wijle.
    Met het urugyaanse centrum erbij zou ik belgie favoriet nr 1 willen noemen nu.
    Maar ja ff godin overhalen mag niet naar het schijnt.....
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:02
    Ja na de 4-1 zakte Tunesië even volledig in mekaar... Maar 5-1 is meer dan genoeg. (werd 5-2). Die extra paar goals hoefden verder ook niet. Paar keer heel close nog. Maar denk maar stuk of 2 die er écht in moesten.

    Verder denk ik dat België nog ver van favoriet vandaan is... Met of zonder Godin haha
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:05
    waarom niet ? Heb jij de andere"favorieten" beter zien spelen dan?
    Spanje misschien maar verder niemand
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:09
    Omdat hun eerste goede pot op een eindronde dit decennia niet wilt zeggen dat ze het ook vol gaan houden. Scorend vermogen is er wel, dus dat zit ze dan weer mee.

    Ik tip nog steeds Brazilië
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:12
    de vorige pot van ze was ook een zeer degelijke hoor
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:13
    3-0 verbloemt het. Eerste helft was dramatisch en zelfs na de rust zag het er nog niet uit. Alleen vroeg in die helft erin geramd en daarna is de winst al binnen
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:14
    heb je iets tegen belgie tim?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:17
    Van de landen in het WK heb ik alleen maar wat tegen Saudi
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:19
    oke , het was maar een vraag.
    Ik zie graag toplanden , jij bent veel positiever dan ik over de kleintjes en dat kan natuurlijk.
    Ik ben benieuwd hoe de belgen het verder in het toernooi gaan doen maar ik geniet er van.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:21
    Ik hoop dat Duitsland vandaag even flink wordt verrast... 3e titelverdediger op rij dan die de eerste ronde als eindstation heeft.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:22
    Ik hoop het niet, doe duitsland en mexico maar door naar de volgende ronde
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:26
    Ik houd zelf wel van stunts..
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:30
    Ik vond mexico duitsland ook een mooie stunt maar in de knock out fase wil ik graag echte sterke voetballanden zien.
    Zweden en Korea zijn dat niet
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:31]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:32
    Ik zie liever eens een keertje een WK winnaar die niemand een kans had durven geven.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:33
    belgie is er zo 1 vind ik .....
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:34
    Als ze die mediahype niet hadden gehad wel ja. Ik heb dan liever een Mexico
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:35
    dat zou ook mooi zijn maar vrijwel onmogelijk
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:30
    Heeft dat iets met Chucky te maken soms? :)
    Geen schande hoor, ik vind dat land ook best leuk, zag Lozano zelfs in de verdediging assisteren prachtig toch?
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:31
    Absoluut maar nog meer met Guardado (En Moreno op de achtergrond)

    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:09
    Mooi dat je loyaal aan de oude spelers bent, zo hoort het.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:37
    Niet loyaal zijn aan guardado zou ook echt een schande zijn. Heeft alles voor ons betekend en verdient hier een standbeeld, zou er een standbeeldenzaal voor helden zijn in het PS
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    maandag 25 juni 2018 om 20:05
    Hij is wel het bindmiddel bij Mexico he?
    Jullie hebben wel een mooie dia-fotowand meen ik.
    Maar wie moeten daar nog meer? Edstrom, Kuylen, Romario... ach te veel Timmio. :)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    maandag 25 juni 2018 om 22:06
    PSV'ers zijn gewoon té geweldig voor een erezaal :) Nooit genoeg ruimte
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    dinsdag 26 juni 2018 om 20:31
    Met Philips steun kan er toch wel 3D beeldjes gemaakt worden?
    Op schaal.... en een schaal hebben jullie wel... haha.
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:29
    Duitsers kan je van winnen maar verslaan niet. Ik heb respect voor die teamgeest, had Nederland dat maar.
    Vind ik leuk
    Jozef +38795
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:52
    Alhoewel ik Argentinië graag zie winnen was voor mij de wedstrijd tegen de kroaten echt genieten.

    Uiteindelijk werd Messi en co buitengewoon knap op een hoopje gespeeld. Dat is sterk. De Belgen ook, maar het ware vreemd als ze problemen hadden gekend met Panama en Tunesië...

    Het zal idd leuk zijn als de rommel naar huis is...
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:24
    Ik had meer verwacht van Tunesië vandaag eigenlijk. Tegen Engeland zag je al dat ze prima mee kunnen voetballen en eerlijk. Het spel van Begie voor vandaag was niet om naar huis naar te schrijven.
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:33
    Kroaten die kunnen soms alles, medogenloos maar ook geweldige techniek, voor 't voetbal is de opsplitsing van Joegoslavie geen goed nieuws geweest, die Serven lijken dat minder te hebben. Hoop niet dat ik nu risico loop.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:53
    Joegoslavië zou altijd uitsider zijn gebleven. Maar het is wel vooral Hrvatska en Sribija. Bosnië vaardigt Dzeko en Ibisevic dan nog af en de rest heeft alweer helemaal niemand
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    maandag 25 juni 2018 om 20:10
    Misschien heb je gelijk want Duitsland is sinds de reunie ook niet sterker. Maar Joegoslavie was een soort van Brazilie van Europa... en daarvoor was dat Hongarije... veel op techniek.
    Vind ik leuk
    Jozef +38795
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:47
    Komaan.

    Panama en Tunesië....
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:49
    klopt maar hoeveel moeite had spanje tegen iran
    en engeland tegen tunesie

    Die b en c landen kunnen niet voetballen maar zijn allemaal op en top fit en beresterk.
    Zie er maar eens 5 tegen te maken
    Vind ik leuk
    Jozef +38795
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:54
    Eerste wedstrijd zijn alle landen nog fris. België-Panama was ook niet flitsend, maar oké, goed gedaan.
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:57
    veel scorend vermogen vanuit alle gelederen is enorm belangrijk .
    alleen verdedigend zet ik er grote vraagtekens bij
    Vind ik leuk
    Jozef +38795
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:00
    Zeker niet zwakker dan Oranje vier jaar terug. Tactisch misschien on-Belgisch naïef?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:04
    Ze doen wat argentinie niet doet : hun sterke punten (aanvallend) volop benutten.
    Misschien naief maar voor deze belgische selectie wel de juiste keus denk ik
    Vind ik leuk
    Jozef +38795
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:37
    Wanneer zijn ze voor het laatst echt op de proef gesteld?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 17:38]
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:44
    Definieer "op de proef stellen"
    Als in zich kwalificeren voor een ek en wk?
    Vind ik leuk
    Jozef +38795
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:48
    Sowieso op een toernooi of tijdens kwalificatie tegen een land uit de top tien....
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:51
    komt tijd komt raad
    Vind ik leuk
    Jozef +38795
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:00
    Da's een waarheid als mijn schoonmoeder, euh...een 🐮
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:35
    Ons land had daar denk ik 3 controleurs op midveld neergezet, maar zij doen dat niet, en ze maken gewoon 5, dus wat is slim. Als de ene een offday heeft dan doet de Bruyne het wel of Hazard of Lukaku of Mertens... jaloersmakend hoor.
    Vind ik leuk
    Jozef +38795
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:40
    We zullen zien hoe goed het is. Ik kan nog geen echte winnaars benoemen. Eentje die een CL omhoog hield bijvoorbeeld. Wat ze laten zien is leuk, maar het gaat om de prijzen toch?
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:12
    Ja, als het om prijzen gaat, daar doet ons land meestal niet aan mee. En ik vermoed dat Belgie tegen Portugal of zo best onderuit kan gaan, maar dan hebben we toch leuk voetbal gezien, het gaat buiten winnen ook om vermaak Jozef en ik vermaak me er best mee eigenlijk.
    Vind ik leuk
    Jozef +38795
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:56
    Tuurlijk, ben ik met je eens.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:33
    Tunesië bewees echter wél te kunnen voetballen.
    Dat deden ze tegen Engeland

    Iran gooide de pot dicht voor zover ze het konden. Toen ze moesten lieten ze verder wel een paar leuke momentjes zieen
    Vind ik leuk
    Farmer +12477
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:01
    Na die 5e goal geloven die belgen het ook wel natuurlijk, die sparen ook hun krachten voor de latere wedstrijden, en gaan dus niet meer tot het gaatje in de duels.

    Ze hadden, als dit bv de Finale was geweest, wel met 10-11-2 kunnen winnen(ok Tunesië had er dan ook nog wel 1, misschien 2 kunnen maken).

    België heeft een goed lopende aanval, en 'dynamisch' middenveld. Verdediging rust vooral op Verthongen en Alderweireld, Die zijn best goed, maar het zijn nog geen 'Japie Stam en Frank de Boer' bv.
    Maar het kán stand houden. België kan zich ook wel een tegengoal veroorloven met hun scorend vermogen.

    1 vd weinige teams die níet teleurstelt?
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:03
    inderdaad maar ze laten naar mijn mening wel teveel ruimte achter hun laatste linie
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3018
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:37
    Absoluut mee eens hadden altijd Naingolan moeten meenemen .
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:38
    dat denk ik dus ook maar ja , het schijnt nu als groep wel goed te zitten dus.......
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3018
    zaterdag 23 juni 2018 om 21:16
    Het zat met de groep ook snor hoor met Naingolan erbij vele spelers oa Courtois, De Bruyne en Vertonghe hebben gezegd tijdens intervieuws dat hij er altijd bijhoort, maar de coach is de baas .
    De levenstijl van Radja past niet in het plaatje van de oerconservatieve Martinez, velen zijn het niet eens met zijn visie maar onze voetbalbond is ook corrupt hoor.

    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1262
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:01
    Vond de Spanjaarden tegen Portugal toch wel een stukje beter hoor...nog maar afwachten hoe België het tegen de grote landen gaat doen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:02]
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:04
    Spanje is natuurlijk ook top en ik denk ook beter dan de belgen .
    Zeker als het op de verdediging aan komt want dat is de achilleshiel van dit belgische elftal.
    Vind ik leuk
    Farmer +12477
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:03
    Is ook dubbel op he? Ik denk dat België ook een betere wedstrijd zal spelen tegen een Spanje of Portugal, dan tegen een; Loopgraaf-Panama, of toch redelijk defensief Tunesië.

    Spanje en Portugal hebben ook niet dé allersterkste verdediging bv..Tegen elkaar lieten ze ook beiden 3 goals door.
    En Portugal had toch de nodige moeite al met Marokko?
    Vind ik leuk
    Cookee +10938
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:26
    Nee Stratum dat is wel waar, maar ze willen voetballen en doet Lukaku het niet dan zijn er genoeg anderen die allen een goaltje kunnen pissen. Leuk om te zien dat andere landen gewoon 5 sterren hebben.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3018
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:32
    Ik ben fier omdat ik een Antwerpenaar ben dus een echte Belg.h
    Vind ik leuk
    stratumseind +173069
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:34
    en terecht
    Hopelijk zetten ze deze lijn door , ik heb genoten
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1529
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:56
    Leuke pot voetbal van de Belgen.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:57
    Grootste uitslag? 5-2 tegenover de 5-0 van Rusland...
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11744
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:59
    Ja. 7 goals tegen 5. Niet grootste overwinning hè.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:00
    Oh zoo.. Ja dat is wel een heel flauw detail... Ook zou VP dan Tunesie erbij moeten benoemen.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22102
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:57
    Het lag aan de Tunesiërs dat België zo makkelijk kon voetballen. De uitslag had veel hoger kunnen uitvallen.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:59
    Tunesië aiaiai had het tegen Engeland moeten gebeuren toch. Die laatste corner nekt ze nu volledig anders kan je proberen een heel andere wedstrijd te draaien vandaag en als Belgie dan wint.....

    Nu. Is. Het. Klaar. Doelsaldo -4 tegenover 0 en Engelland moet dan ook nog van Panama verliezen aiaiai
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22102
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:00
    Voor Tunesië is het over en uit.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:03
    Inderdaad. Daar gaan mijn broodjes :(
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22102
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:06
    Jammer goos, volgende keer beter!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +22037
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:14
    Iran moet het dan doen ! ;) Ik wil die broodjes. Hahaha


    IJsland en Denemarken ook 1% kans nog maar . Wat een kutresultaten :(
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8951
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:57
    Ondanks dat België goed speelt tegen de kleinere landen. Denk ik dat ze niet verder dan de kwartfinale gaan komen, want tegen de grotere landen spelen ze vaak een stuk minder.
    Vind ik leuk
    Kevinho +573
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:58
    Het zijn wel allemaal spelers die dagelijks op het hoogste niveau acteren.
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8951
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:03
    Bij Brazilië, Duitsland, Spanje, Engeland en Frankrijk spelen alle spelers ook in topcompetities.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:58
    Goed Belgie, maar erg naieve tegenstand! Wat een ruimte krijgen ze!
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:15
    Vind ze achterin vrij kwetsbaar. 2 goals veel te gemakkelijk tegen. Dat nekt je als je tegen Duitsland of zo moet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:28
    Ben ook erg benieuwd naar wedstrijden tegen een echte tegenstander.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4273
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:00
    Rusland 2 gespeeld 6, doelsaldo: 8-1
    België 2 gespeeld 6, doelsaldo: 8-2

    Rusland Wereldkampioen! Als ik de logica van de Belgen volg :D
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:01
    Goed gedaan van de Belgen, Engeland morgen van Panama winnen en dan wordt Engeland v België volgende week donderdag een hele interessante clash.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:02]
    Vind ik leuk
    davidben +5290
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:01
    Belgen kregen alle gelegenheid om te ballen. Bewonderenswaardig
    dat Tunesië wil voetballen, maar ook lekker naïef.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:02]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90933
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:08
    Gefeliciteerd Belgische Vp-ers.

    Dit was zeker een swingend België, Tunesië heeft nog geluk dat het maar 5-2 is geworden.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22102
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:12
    De Rode Duivels Hadden zeker nog 10 goals kunnen maken. Wat is dat Tunesië slecht zeg, ik had ze niet zo slecht verwacht.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8728
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:09
    Volgens mij heeft Rusland nog steeds de grootste uitslag van het WK met 5-0. Het word met de dag amateuristischer bij VP. Beter kijken ze eens voor ze iemand aannemen om stukjes te schrijven
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:09
    Wanneer Engeland zo voetbalt tegen de Belgen als de afgelopen 2e helft tegen Tunesië, dan gaan ook de Engelsen het veld verlaten met een verliespartij met minimaal 5 tegendoelpunten.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:13
    En als de Engelsen zo spelen als de eerste helft tegen Tunesië gaat het defensief nog altijd vrij kwetsbare België flink in de problemen komen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:27
    De eerste 10 - 15 minuten speelde Engeland wel goed, maar werd het veel slechter. Engeland is niet opgewassen tegen dit België.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:32
    Eerste kwartier zeer goed, rest van de eerste helft nog altijd heel behoorlijk en kansen creërend.. België heeft het goed gedaan tegen C-landen, maar volgende week donderdag wacht een tegenstander van een heel ander kaliber..Ik voorspel dan ook een gelijkspel of anders een kleine zege voor de Engelsen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:34
    Het zou mij niet verbazen wanneer de Belgische bondscoach 3 of 4 spelers gaat sparen. Maar dan nog voorzie ik een (gemakkelijke) winst voor de Rode Duivels
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:36
    Dat denk ik niet aangezien er hoogstwaarschijnlijk groepswinst op het spel staat (wat ook prestige is), zeker Martinez en Henry zullen begrijpen dat een pak slaag dan tot de mogelijkheden behoort en daar zitten ze zeker niet op te wachten, hun spelers trouwens ook niet die overwegend hun geld verdienen in Engeland.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:44]
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:19
    We gaan het zien volgende week.
    Vind ik leuk
    Foebele +54932
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:14
    Spelen goed, hebben veel kwaliteit en spelers die bij topclubs spelen, dit team heeft de beste papieren om Wereld Kampioen te worden. Zou verdomme wat zijn zeg, dat Belgie eerder wereld kampioen wordt dan Nederland.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:32
    België gaat nooit wereldkampioen worden. Ze gaan dezelfde fout maken zoals Nederland dat ook altijd deed, zelfoverschatting. Tegen het eerstvolgende topland vliegen ze eruit.
    Vind ik leuk
    Foebele +54932
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:49
    De laatste 2 toernooien deden we juist niet aan zelfoverschatting en we werden 2e en 3e. Overigens past dat meer bij Nederlanders dan bij bescheiden Belgen, dus ik moet dat eerst nog maar eens zien.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:49]
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:36
    De bescheiden Belgen bestaan niet meer. In 2010 was Nederland niet bescheiden, zéker in 2012 niet, nou dat was een succes! 2014 was wél bescheiden, maar dat was ook het laatste toernooi.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 18:41]
    Vind ik leuk
    Hupfean +4151
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:55
    Ik hoop het niet dan moeten we dat 100 jaar aanhoren. En de beste papieren hebben ze zeker niet. Ze hebben gespeeld tegen zeer zwakke tegenstanders. Verdedigend zijn de Belgen echt slecht.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6634
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:32
    Als die tegen een fatsoenlijke tegenstander komen te spelen gaan ze er keihard vanaf als ze zo blijven verdedigen

    Wel klasse gespeeld
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:51
    @Argento8523

    Onzin
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6634
    zaterdag 23 juni 2018 om 22:02
    Want?

    Als je ziet hoe die tegen goals vallen
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9611
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:36
    We liggen op koers !
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:38
    Belgie heeft met lukaku, hazard, de bruyne en mertens ook wel echt de beste voorhoede van alle teams op het wk. centraal achterin is het goed maar de backs vind ik zwak.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:48
    Als België zo blijven spelen is er een grote kans voor kampioen schap WK mits er geen blessures in de aanval zijn en de VAR 100% werkt.
    Vind ik leuk
    Het Brein +4273
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:53
    Met Boyata achterin kun je het sowieso schudden..
    Vind ik leuk
    Hupfean +4151
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:53
    Kwart finale is het eindstation, dan wacht waarschijnlijk Duitsland of Brazilië. Tenminste als Duitsland het redt, maar dat zal wel het zijn Duitsers. Ik ben absoluut niet onder de indruk van België. Ruim gewonnen van 2 zeer zwakke tegenstanders.
    Vind ik leuk
    haarlemx +433
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:06
    Swingend een beetje, de tegenstander hielp erg mee.
    Vind ik leuk
    orion73 +1487
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:18
    In deze poule zou zelfs Luxemburg een kans hebben. Belgen gewoon in de 2e ronde eruit zoals het hoort.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +32095
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:30
    De nieuwe favoriet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws