Swingend België draait warm en zet grootste uitslag van het WK neer

Swingend België draait warm en zet grootste uitslag van het WK neer

Gepubliceerd: zaterdag 23 juni 2018 om 15:54za 23-06-2018 om 15:54

België heeft zich zo goed als zeker geplaatst voor de achtste finales van het WK. De Rode Duivels namen het in het broeierige Moskou op tegen Tunesië en trakteerden de Noord-Afrikanen op een ruime nederlaag.

Tunesië had Engeland in de eerste poulewedstrijd nog handenvol werk bezorgd, maar werd door de Belgen direct bij de keel gepakt. Eden Hazard werd al na vijf minuten onderuitgehaald door Syam Ben Youssef en mocht zelf de penalty benutten. Tien minuten later werd Romelu Lukaku bediend door Dries Mertens. De spits bekroonde zijn uitstekende loopactie met een afgemeten schuiver in de verre hoek: 2-0.

De Adelaars van Carthago gaven echter niet op: nauwelijks een minuut na de 2-0 kopte Dylan Bronn, die nota bene onder contract staat bij AA Gent, de aansluitingstreffer achter Thibaut Courtois. De wedstrijd lag opeens helemaal open en de aanvankelijk zo soevereine Belgen moesten steeds vaker achteruit. In de blessuretijd van de eerste helft sloegen ze echter alsnog toe: nadat Bronn en Ben Youssef geblesseerd uit waren gevallen, stiftte Lukaku de 3-1 binnen na een assist van Thomas Meunier.

Direct na de rust werd de wedstrijd definitief beslist: Hazard pikte een oogstrelende dieptepass van Toby Alderweireld op, omspeelde doelman Farouk Ben Mustapha en zorgde voor de 4-1. Hoewel beide ploegen nog prima kansen kregen, werd er in de absolute slotfase pas weer gescoord. Invaller Michy Batshuayi had al de lat geraakt en zag een bal van de lijn gehaald worden, maar gleed in de negentigste minuut een fraaie voorzet van Youri Tielemans binnen. Het slotakkoord was voor aanvoerder Wahbi Khazri, die de 5-2 voorbij Courtois werkte.

Poll

Waar gaat het WK-avontuur van België eindigen?

(5112 stemmen)

Plaats een reactie

Roy_87_ +1558
zaterdag 23 juni 2018 om 15:56
Leuke pot voetbal van de Belgen.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
zaterdag 23 juni 2018 om 15:57
Grootste uitslag? 5-2 tegenover de 5-0 van Rusland...
Vind ik leuk
Filip_FCU +11962
zaterdag 23 juni 2018 om 15:59
Ja. 7 goals tegen 5. Niet grootste overwinning hè.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
zaterdag 23 juni 2018 om 16:00
Oh zoo.. Ja dat is wel een heel flauw detail... Ook zou VP dan Tunesie erbij moeten benoemen.
Vind ik leuk
elmagico070 +23679
zaterdag 23 juni 2018 om 15:57
Het lag aan de Tunesiërs dat België zo makkelijk kon voetballen. De uitslag had veel hoger kunnen uitvallen.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
zaterdag 23 juni 2018 om 15:59
Tunesië aiaiai had het tegen Engeland moeten gebeuren toch. Die laatste corner nekt ze nu volledig anders kan je proberen een heel andere wedstrijd te draaien vandaag en als Belgie dan wint.....

Nu. Is. Het. Klaar. Doelsaldo -4 tegenover 0 en Engelland moet dan ook nog van Panama verliezen aiaiai
Vind ik leuk
elmagico070 +23679
zaterdag 23 juni 2018 om 16:00
Voor Tunesië is het over en uit.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
zaterdag 23 juni 2018 om 16:03
Inderdaad. Daar gaan mijn broodjes :(
Vind ik leuk
elmagico070 +23679
zaterdag 23 juni 2018 om 16:06
Jammer goos, volgende keer beter!
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
zaterdag 23 juni 2018 om 16:14
Iran moet het dan doen ! ;) Ik wil die broodjes. Hahaha


IJsland en Denemarken ook 1% kans nog maar . Wat een kutresultaten :(
Vind ik leuk
voetbal!!! +9578
zaterdag 23 juni 2018 om 15:57
Ondanks dat België goed speelt tegen de kleinere landen. Denk ik dat ze niet verder dan de kwartfinale gaan komen, want tegen de grotere landen spelen ze vaak een stuk minder.
Vind ik leuk
Kevinho +609
zaterdag 23 juni 2018 om 15:58
Het zijn wel allemaal spelers die dagelijks op het hoogste niveau acteren.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9578
zaterdag 23 juni 2018 om 16:03
Bij Brazilië, Duitsland, Spanje, Engeland en Frankrijk spelen alle spelers ook in topcompetities.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 15:58
Goed Belgie, maar erg naieve tegenstand! Wat een ruimte krijgen ze!
Vind ik leuk
MG MG +535
zaterdag 23 juni 2018 om 16:15
Vind ze achterin vrij kwetsbaar. 2 goals veel te gemakkelijk tegen. Dat nekt je als je tegen Duitsland of zo moet.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:28
Ben ook erg benieuwd naar wedstrijden tegen een echte tegenstander.
Vind ik leuk
Het Brein +4912
zaterdag 23 juni 2018 om 16:00
Rusland 2 gespeeld 6, doelsaldo: 8-1
België 2 gespeeld 6, doelsaldo: 8-2

Rusland Wereldkampioen! Als ik de logica van de Belgen volg :D
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:01
Goed gedaan van de Belgen, Engeland morgen van Panama winnen en dan wordt Engeland v België volgende week donderdag een hele interessante clash.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:02]
Vind ik leuk
davidben +6957
zaterdag 23 juni 2018 om 16:01
Belgen kregen alle gelegenheid om te ballen. Bewonderenswaardig
dat Tunesië wil voetballen, maar ook lekker naïef.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:02]
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
zaterdag 23 juni 2018 om 16:08
Gefeliciteerd Belgische Vp-ers.

Dit was zeker een swingend België, Tunesië heeft nog geluk dat het maar 5-2 is geworden.
Vind ik leuk
elmagico070 +23679
zaterdag 23 juni 2018 om 16:12
De Rode Duivels Hadden zeker nog 10 goals kunnen maken. Wat is dat Tunesië slecht zeg, ik had ze niet zo slecht verwacht.
Vind ik leuk
FSCeara +9571
zaterdag 23 juni 2018 om 16:09
Volgens mij heeft Rusland nog steeds de grootste uitslag van het WK met 5-0. Het word met de dag amateuristischer bij VP. Beter kijken ze eens voor ze iemand aannemen om stukjes te schrijven
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:09
Wanneer Engeland zo voetbalt tegen de Belgen als de afgelopen 2e helft tegen Tunesië, dan gaan ook de Engelsen het veld verlaten met een verliespartij met minimaal 5 tegendoelpunten.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:13
En als de Engelsen zo spelen als de eerste helft tegen Tunesië gaat het defensief nog altijd vrij kwetsbare België flink in de problemen komen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:27
De eerste 10 - 15 minuten speelde Engeland wel goed, maar werd het veel slechter. Engeland is niet opgewassen tegen dit België.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:32
Eerste kwartier zeer goed, rest van de eerste helft nog altijd heel behoorlijk en kansen creërend.. België heeft het goed gedaan tegen C-landen, maar volgende week donderdag wacht een tegenstander van een heel ander kaliber..Ik voorspel dan ook een gelijkspel of anders een kleine zege voor de Engelsen.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:34
Het zou mij niet verbazen wanneer de Belgische bondscoach 3 of 4 spelers gaat sparen. Maar dan nog voorzie ik een (gemakkelijke) winst voor de Rode Duivels
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:36
Dat denk ik niet aangezien er hoogstwaarschijnlijk groepswinst op het spel staat (wat ook prestige is), zeker Martinez en Henry zullen begrijpen dat een pak slaag dan tot de mogelijkheden behoort en daar zitten ze zeker niet op te wachten, hun spelers trouwens ook niet die overwegend hun geld verdienen in Engeland.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:44]
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 17:19
We gaan het zien volgende week.
Vind ik leuk
Foebele +52756
zaterdag 23 juni 2018 om 16:14
Spelen goed, hebben veel kwaliteit en spelers die bij topclubs spelen, dit team heeft de beste papieren om Wereld Kampioen te worden. Zou verdomme wat zijn zeg, dat Belgie eerder wereld kampioen wordt dan Nederland.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:32
België gaat nooit wereldkampioen worden. Ze gaan dezelfde fout maken zoals Nederland dat ook altijd deed, zelfoverschatting. Tegen het eerstvolgende topland vliegen ze eruit.
Vind ik leuk
Foebele +52756
zaterdag 23 juni 2018 om 16:49
De laatste 2 toernooien deden we juist niet aan zelfoverschatting en we werden 2e en 3e. Overigens past dat meer bij Nederlanders dan bij bescheiden Belgen, dus ik moet dat eerst nog maar eens zien.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:49]
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 18:36
De bescheiden Belgen bestaan niet meer. In 2010 was Nederland niet bescheiden, zéker in 2012 niet, nou dat was een succes! 2014 was wél bescheiden, maar dat was ook het laatste toernooi.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 18:41]
Vind ik leuk
Hupfean +5709
zaterdag 23 juni 2018 om 16:55
Ik hoop het niet dan moeten we dat 100 jaar aanhoren. En de beste papieren hebben ze zeker niet. Ze hebben gespeeld tegen zeer zwakke tegenstanders. Verdedigend zijn de Belgen echt slecht.
Vind ik leuk
Argento8523 +7458
zaterdag 23 juni 2018 om 16:32
Als die tegen een fatsoenlijke tegenstander komen te spelen gaan ze er keihard vanaf als ze zo blijven verdedigen

Wel klasse gespeeld
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:51
@Argento8523

Onzin
Vind ik leuk
Argento8523 +7458
zaterdag 23 juni 2018 om 22:02
Want?

Als je ziet hoe die tegen goals vallen
Vind ik leuk
Napolitanos +9278
zaterdag 23 juni 2018 om 16:36
We liggen op koers !
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:38
Belgie heeft met lukaku, hazard, de bruyne en mertens ook wel echt de beste voorhoede van alle teams op het wk. centraal achterin is het goed maar de backs vind ik zwak.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 16:48
Als België zo blijven spelen is er een grote kans voor kampioen schap WK mits er geen blessures in de aanval zijn en de VAR 100% werkt.
Vind ik leuk
Het Brein +4912
zaterdag 23 juni 2018 om 16:53
Met Boyata achterin kun je het sowieso schudden..
Vind ik leuk
Hupfean +5709
zaterdag 23 juni 2018 om 16:53
Kwart finale is het eindstation, dan wacht waarschijnlijk Duitsland of Brazilië. Tenminste als Duitsland het redt, maar dat zal wel het zijn Duitsers. Ik ben absoluut niet onder de indruk van België. Ruim gewonnen van 2 zeer zwakke tegenstanders.
Vind ik leuk
haarlemx +453
zaterdag 23 juni 2018 om 17:06
Swingend een beetje, de tegenstander hielp erg mee.
Vind ik leuk
orion73 +1529
zaterdag 23 juni 2018 om 17:18
In deze poule zou zelfs Luxemburg een kans hebben. Belgen gewoon in de 2e ronde eruit zoals het hoort.
Vind ik leuk
Smithsonian +45250
zaterdag 23 juni 2018 om 17:30
De nieuwe favoriet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws