Ajax wint eerste wedstrijd van het seizoen: Labyad, Bandé en Schuurs in actie

    Ajax wint eerste wedstrijd van het seizoen: Labyad, Bandé en Schuurs in actie

    zaterdag 23 juni 2018 om 16:48

    Ajax heeft de eerste (oefen)wedstrijd van het nieuwe seizoen winnend afgesloten. Op bezoek bij de amateurs van VVSB boekten de Amsterdammers - zoals men mag verwachten - een eenvoudige zege. 

    Trainer Erik ten Hag stuurde een mix van jongelingen en meer ervaren spelers de wei in tegen VVSB. Aankoop Zakaria Labyad maakte zijn officieuze debuut voor Ajax en ook de van Fortuna Sittard overgekomen Perr Schuurs mocht opdraven. De doelpuntenstorm van Ajax kwam na zestien minuten op gang. Teun Bijleveld, een van de jonge talenten die aan de aftrap verscheen, scoorde twee keer. Kort daarna deden ook Kay Sierhuis (twee keer) en Dani de Wit een duit in het zakje. 

    Na rust stond er een compleet ander Ajax op het veld. Onder meer Ryan Gravenberch (zestien jaar oud), Klaas-Jan Huntelaar en aanwinst Hassane Bandé kregen in de tweede helft de kans om zich te bewijzen. Opvallend genoeg hield VVSB het aardig dicht in het tweede bedrijf: de amateurs wisten de schade te beperken tot 0-7, omdat alleen Huntelaar (op fraaie wijze) en Bandé het net wisten te vinden. 

    Maandag vertrekt Ajax naar Duitsland voor een vijfdaags trainingskamp, waarna het verspreid over juli nog verschillende oefenwedstrijden speelt voordat de strijd om een Champions League-ticket begint. Eind juli neemt Ajax het in de eerste van drie te overleven rondes op tegen Sturm Graz. 

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Dorzon +4408
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:51
    Kampioenen
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:32
    Speelde jong Ajax dan. Anders klopt er niet veel aan jou uitspraak.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3899
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:51
    Mooi om al die jonkies aan het werk te zien. Zitten weer genoeg pareltjes tussen!
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6638
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:05
    Je hebt het hopelijk toch niet over D d Wit en Ekkelenkamp?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:39
    Natuurlijk heeft ie het daar over.... ze zijn ook allemaal zo ontzettend goed.... gaan allemaal naar de Europese tob!
    Vind ik leuk
    Johan1984 +788
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:51
    Kunnen ze bij jouw club niet zeggen, jaloerse kip.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5807
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:51
    Fantastische overwinning, dit belooft heel veel voor komend seizoen!
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2183
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:59
    Ja knap hoor miljoenen op het velt en dan winnen van zo ploegie ja weet het nu al zeker Ajax wint weer geen beker
    Vind ik leuk
    buddha +8883
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:10
    dat hebben we vaker gelezen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:39
    Fantastisch.... tegen een paar amateurs.... gaat toch heen man.
    Vind ik leuk
    FC Treurwilg +5807
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:14
    Was sarcastisch bedoeld gasten...:...
    Vind ik leuk
    035 +5854
    zondag 24 juni 2018 om 00:42
    Dat je dit uitlegt? :-)))
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19563
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:52
    De jeugd scoort er 5 dan verwacht je in de 2de helft er minstens net zoveel. De amateurs zijn inmiddels moe en een walk over zou moeten.

    Huntelaar kan echt niet meer, nu al vervangen in de rangorde met Sierhuis. En Labyad, niets laten zien. Absoluut geen toegevoegde waarde.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:58
    Labyad had 2 assists, had wel nog moeten scoren maar absoluut geen toegevoegde waarde ben ik het niet mee eens.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30288
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:31
    Het is de eerste wedstrijd na de vakantie en jij hebt in 45 minuten labyad afgescout. Goed hoor.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11746
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:54
    Ik denk dat Ajacied_8 voor deze 45 minuten al had besloten dat Labyad absoluut geen toegevoegde waarde zal zijn. Dat soort negatieve mensen bestaan nou eenmaal (helaas).
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30288
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:56
    Ja, dat denk ik ook.
    Of hij ziet in zichzelf een nieuwe Piet de Visser.
    Ik wilde hem er alleen op wijzen dat hij het nooit in 45 minuten gezien kan hebben en dan waren we denk ik bij jouw punt uitgekomen.
    Ik ben vooralsnog gewoon blij met hem.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:40
    Je moet wel minstens 89 zijn om de nieuwe Piet de Visser te kunnen worden....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30288
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:45
    Misschien is hij de 9 vergeten in zijn profielnaam
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19563
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:58
    Dankjewel dat je mijn voetbalinzicht erkent. Zeker omdat je normaal gesproken altijd sarcastisch op mij reageert beschouw ik dit maar als een compliment...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30288
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:00
    Normaal ben je wel vrij constant in het herkennen van sarcasme, maar goed, kan gebeuren.
    Hartstikke leuk allemaal natuurlijk, maar na 45 minuten in de eerste wedstrijd van het seizoen tegen amateurs kun je natuurlijk helemaal niks zeggen en dat snap je zelf ook best.
    Vind ik leuk
    Leno +106
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:36
    Hahaha daar herken je toch gelijk de marokkanen haters.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30288
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:37
    Ik hoop dat het met PSV en/of status (25 jaar en overkomen van FC Utrecht) te maken heeft :p
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21876
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:50
    Dit is al een veel realistischere kans
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21876
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:50
    Maar kan best dat hij jhem gewoon niet goed genoeg vindt op basis van wat hij hem heeft zien presteren bij Utrecht.. Toch??
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30288
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:56
    Dat kan, al zou ik dat ook geen goed scoutwerk vinden.

    En "Labyad niks laten zien" klinkt alsnog alsof je vindt dat je in die 45 minuten tegen een amateurclub je vermoedens kunt bevestigen.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21876
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:57
    Helemaal mee eens
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21876
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:49
    Wat is dit nou weer voor onzin.
    Ajacied 8 is niet dol op 1 Marrokkaan dus alle Marokkanen heeft ie niks mee?

    Mensen als jij die altijd deze kaart trekken zijn nog racistischer dan wat jullie (Kaarttrekkers) anderen verwijzen...

    Doe normaal man
    Vind ik leuk
    HanV +4368
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:46
    Dat moe worden valt vermoedelijk wel mee, als ik het wedstrijdverslag lees heeft VVSB met wisselen gewonnen. 16-12.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171327
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:52
    de titeldromen kunnen weer van stal
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:09
    Jij als grootste fan van ajax is uiteraard al van stal zie ik.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:15
    Idd antikunstgras, het is Ajax voor en na bij hem, maar jij weet dat ook inmiddels je ziet dat hem ook al jaaaren hier heel de dag doen hij doet niks anders...
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:25
    Je moet wat als je de hele dag onder een brug leeft
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:38
    Dat is idd zijn niveau ja, is toch ongezond we zien hem hier al jaren hele dagen niks anders dan nutteloze berichten/sneren uitdelen. Gaat toch helemaal nergens over!
    Vind ik leuk
    035 +5854
    zondag 24 juni 2018 om 00:50
    Je blijft maar doorgaan met jouw obsessie: "stratumseind" genaamd. Je gaat nu ook al inhaken op andermans reactie om jouw verhaal te doen.
    Negeren is echt het beste........
    Vind ik leuk
    Gizmo +3873
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:57
    Hebben ze onder de bruggen ook stroom voor zijn lappie dan ?
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:48
    Een lang verlengsnoer helpt
    Vind ik leuk
    035 +5854
    zondag 24 juni 2018 om 00:51
    Wel eens van een accu gehoord? :-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30288
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:58
    Op de dag dat het over Tadic ging was hij gekgenoeg afwezig.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171327
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:07
    je weet bij jullie nooit of het weer een richardson of magalan verhaal word dus.....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30288
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:11
    De enige zekerheden zijn dat we allemaal doodgaan en dat bij goed nieuws over Ajax jij een dagje niet op VP bent
    Vind ik leuk
    stratumseind +171327
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:18
    ik ben er iedere dag
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30288
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:34
    Daar gaat de helft van mijn zekerheid
    Vind ik leuk
    stratumseind +171327
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:40
    haha en die andere helft kan ik ook voor je wegnemen: ik ben onsterfelijk.......
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30288
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:45
    Nou bedankt. Gelukkig is het kampioenschap wel weer een zekerheidje. En voor je het heel handig omdraait, ik bedoel voor ons. Dus steek het geld voor de platte kar en huldiging maar in de selectie
    Vind ik leuk
    stratumseind +171327
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:47
    haha de kar word net als de selectie goed gesponsord door de gemeente
    Je weet dat niemand de pis lauw maakt bij ons dus we zijn niet zo snel onder de indruk van dat geroep
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30288
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:49
    Gelukkig is iedereen voor PSV, dus als er ergens anders geen geld is is het maar zo.
    Ik had niet verwacht dat je onder de indruk zou zijn.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:47
    Dat zou wel jammer zijn. Er zijn er genoeg die de dag dat het wel gebeurt zullen prijzen..
    Vind ik leuk
    stratumseind +171327
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:48
    tja jammer voor je
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:48
    Geloof je echt dat Tadic naar Ajax komt? Na zijn prestaties op het WK gaat die jongen echt niet in Nederland tekenen; voor 8x het geld kan ie in Engeland terecht en voor 24x het geld in China. Hij is ook nog eens 29.....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30288
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:54
    Ik geloof dat het wel kan.
    Niet iedereen hoeft elk jaar het maximale te verdienen.
    Als het lukt is het een topprestatie. Dat zegt wel iets over de kansen, maar ik denk dat het kan. Bij Ajax speelt hij om prijzen, in de EU, hij kent Schreuder en Veldmate, vind Nederland een prettig land en ze hebben het over een deal dat hij over 2 jaar mag vertrekken.
    Zoiets hadden Guardado en Moreno ook. Dat waren ook onverwachte transfers.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:57
    Het zou voor Ajax geweldig zijn en voor anderen jaloersmakend.... maar denk je niet dat ie na dit geweldige toernooi (tot nu toe) kan tekenen bij een mooie club die al geplaatst is voor de CL?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30288
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:17
    Ik denk dat dat sowieso wel zou kunnen, maar die hebben wel meer keus dan Ajax.
    Dus die kunnen langer wachten of er misschien iets interessanters komt.
    Voor clubs groter dan Ajax is hij niet de sterspeler die hij voor Ajax zou zijn.
    Daarnaast wil hij misschien ook gewoon wel een keer om de prijzen spelen. En is Nederland een prettig land voor iemand met een gezin en gaat aanpassen ook makkelijker.
    Plus met bonussen is het denk ik alsnog een leuk contract.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:23
    Ik help het jullie hopen, maar ik zou er niet van uit gaan als ik jou was.....

    Zoals je weet heb ik geen al te hoge pet op van onze nationale competitie en zie ik niet waarom hij zichzelf op 29-jarige leeftijd in zijn voet zou schieten door hier in de relatieve anonimiteit een potje te gaan ballen..... en ook nog vaak op kunstgras....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +30288
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:34
    Zolang het niet is bevestigd reken ik nergens op.
    Ik ook niet, maar je ziet vaker dat spelers terugkomen naar Nederland. En als het verhaal goed is, de omstandigheden goed en het salaris goed genoeg kan het lukken.
    In dit soort gevallen moet denk ik alles goed samenkomen.
    Ik vind wel dat ze op moeten schieten en het rondmaken voor de groepsfase WK voorbij is. Ik vermoed dan heel veel transfers. En dan krijg je ineens wel concurrentie.

    Ik denk dat hij er wel op rekent dat Ajax Europees speelt. En aangezien dit jaar de eerste keer in zoveel jaar was, 30 ofzo? 40? denk ik dat dat wel realistisch is.
    Dus zo anoniem is het ook weer niet.
    Daarnaast denk ik oprecht dat een atleet graag om de prijzen speelt. En hij is niet goed genoeg om dat in Engeland te doen.

    En ik denk echt dat wij op VP meer bezig zijn met kunstgras dan buitenlandse spelers.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:41
    Weer een schaaltje, rustig jongens, we hebben er al zo veel.......
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:58
    Wel het stof er af blazen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:26
    Geen probleem......
    Hoewel, het zijn er ontzettend veel, dat wel natuurlijk.......
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:50
    Dat kan ik niet ontkennen....
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:59
    dromen zijn vaak bedrog.
    Vind ik leuk
    035 +5854
    zondag 24 juni 2018 om 00:47
    Die liggen nog op de platte kar, haha
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:52
    Eitje
    Vind ik leuk
    Muscles +825
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:57
    Goede training en degelijk begin campagne plaatsing Europees. Genoeg jeugd om te zien wie doorkomt. Gravenberch 16 jaar
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:05
    Moet je nagaan als hij zijn debuut maak dit jaar op 16 jaar oud.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:42
    Deze jongens schakelen Sturm Graz ook zo uit..... dat zijn per slot van rekening ook maar amateurs....
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:06
    Wat een goal van Huntelaar! Heerlijk!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:13
    7-0 tegen een sterk vvsb die wekenlang in training zijn gebleven zegt echt wel wat. Top prestatie. Van zo'n droomstart van het seizoen kun je normaliter alleen maar dromen.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3873
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:59
    Wat drink jij ??

    Ik wil ook een paar dozen of kratten van dat spul.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:44
    Een sterk VVSB.... poeh poeh.... ga toch fietsen man!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:45
    Cynisme jongens.....Cynisme. Had meer van jullie verwacht.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    zondag 24 juni 2018 om 12:52
    Cynisme is niet in een paar woorden uit te drukken.... blijkt maar weer.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 12:53]
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1037
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:18
    16 jarige ryan gravenberg toch wel erg goed zeg
    Vind ik leuk
    dijkie87 +1215
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:39
    al meer waard dan die mexicaanse loempiavreter
    Vind ik leuk
    Counterattack +11595
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:48
    In Mexico eten ze beschaafd en loempia’s horen eerder bij Vietnam.
    Vind ik leuk
    orion73 +1480
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:19
    VVSB weet ook weer waar het staat
    Vind ik leuk
    Schaar +1532
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:21
    Als je van VVSB wint dan is de champions league dichtbij en het kampioenschap een zekerheid.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:57
    Wel armoedige aanwinsten tot nu toe. Tadic zal wel een trucje zijn om seizoenskaarten te verkopen en uiteindelijk gaat ie naar een andere Premier League club. Sturm Graz zal wel een maatje te groot zijn vrees ik.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:04
    Heb je 90 minuten aandachtig gekeken naar Ajax, haha wat een kortzichtige conclusies! Hahaha
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:46
    Na zijn prestaties op het WK gaat die jongen echt niet bij Ajax tekenen; voor 8x het geld in Engeland, 24x het geld in China. Die gaat zichzelf echt niet tekort doen door op 29-jarige leeftijd bij een Nederlandse club te tekenen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:46
    Lijkt me ook ja
    Vind ik leuk
    Gizmo +3873