Doelman beleefde dieptepunt bij FC Twente: Dan voel je je heel klein

    Doelman beleefde dieptepunt bij FC Twente: "Dan voel je je heel klein"

    zaterdag 23 juni 2018 om 19:35

    Wouter Dronkers (25) beleefde bij FC Twente één van de ergste momenten uit zijn voetballoopbaan. Dat vertelt de doelman in een interview met VICE Sports. Dronkers voelde zich in Enschede 'totaal inwisselbaar'. 

    "Ik heb in de voetbalwereld genoeg situaties gehad waarin ik me totaal inwisselbaar voelde. Het ergste moment was bij FC Twente", herinnert de sluitpost zich.

    "De derde keeper reist daar naar uitwedstrijden niet mee met de spelersbus. Ik reisde zelf achter de selectie aan. De trainers vertelden een keer in de spelersbus dat de training de volgende dag niet doorging. Niemand dacht eraan dat ook tegen mij te zeggen. Ik stond de volgende dag als enige van de spelersgroep op de club. Dan voel je je heel klein."

    Dronkers verkaste in 2014 naar Vitesse en maakte afgelopen jaar de overstap naar het Amerikaanse Boston City. In de VS is de goalie bezig met het afronden van zijn studie geneeskunde. 

    Plaats een reactie

    twentegoal +486
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:41
    Jongen, maak eens echt iets mee in je leven...
    wat een gezever
    Vind ik leuk
    The Iceman +5602
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:45
    Deze man wordt gewoon arts, die krijgt het druk zat.
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:02
    T ja dan weet je hoe belangrijk je bent
    Vind ik leuk
    Aal +20375
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:50
    Kille club, maar dat was al bekend!
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3186
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:58
    Zoals een degradatie naar de Jupiler League?
    Vind ik leuk
    Stefan311 +375
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:44
    Wat is dit ook een hetze tegen Twente VP.. Sorry hoor! Een verhaal van minimaal 4 jaar geleden.. Ach ja, zolang Twente maar slecht in het nieuws komt, dat scoort lekker!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 19:48]
    Vind ik leuk
    Eleveldski +1133
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:02
    Inderdaad. Goed nieuws valt er niet te lezen zodra dit op diverse Twente fansites geplaatst wordt. Of juist een selectief deel. Kut VP.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:44
    Warme club is het toch ook.
    Vind ik leuk
    twentegoal +486
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:47
    Altijd beter dan het bioscoop publiek bij pisvee wat voortijdig vertrekt bij thuiswedstrijden als het even tegenzit
    Vind ik leuk
    100%PSV +2526
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:53
    Hebben we afgelopen jaar gezien in Enschede met een halfgevuld stadion. In het jaar dat ze per ongeluk kampioen werden, zat ‘t stadion wel vol. Een “club” waar een dictatoriale narcist de dienst uitmaakt, nemen wij in E’hoven niet serieus. Succes in de JL!!
    Vind ik leuk
    Stefan311 +375
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:59
    Zaten gemiddeld 25.059 toeschouwers met een maximum capaciteit van 30.250. Wat je half gevuld noemt. Lijkt mij voor een degradant toch verschrikelijk mooi!
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 21:37
    Dit is een beetje hypocriet. Als PSV laatste had gestaan was het stadion ook niet tot de nok gevuld geweest. Bovendien zat het stadion best vol. Elke wedtrijd zaten er zo'n 25 duizend man. Voor volgend jaar zijn er al 18000 seizoenkaarten verkocht en dat voor een club uit de JL
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 21:42]
    Vind ik leuk
    100%PSV +2526
    zondag 24 juni 2018 om 21:42
    Mijn reactie was een steek richting twentegoal met zijn nietszeggende reactie over ONS PSV!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:58
    Ach hou toch op met dat stelletje achterlijke mafklappertjes publiek van jullie, 80 procent van jullie supporters zijn gloryhunters en die andere 20 procent zijn een stel idioten die met vuurwerk gooien en cocaine snuiven. Mooi clubje FC Fraude k hoop dat we jullie nooit meer terug hoeven te zien.
    Vind ik leuk
    Eleveldski +1133
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:03
    Toepasselijke naam heb je. Jij ook toevallig wat gegooid?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:04
    Nee maar k ben wel geboren in Hengelo dus k heb daar inspiratie op kunnen doen.
    Vind ik leuk
    Eleveldski +1133
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:06
    Dus je was voor de verkeerde club. Verander je naam even in Dimitri Calimero jongen. Pieppiephallo!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:38
    Een twentefan durft mij calimero te noemen? "De KNVB is tegen ons" "alle supporters van andere clubs haten ons, wat een gemene mensen" "We zijn horen helemaal niet in de Jupiler league en jullie zullen ons allemaal missen" allemaal uitspraken van twentefans. Ze hebben het er uiteindelijk zelf naar gemaakt dus wie zijn hier nou de calimero's?
    Vind ik leuk
    Eleveldski +1133
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:40
    Twente fan? Noem mij maar een jaarkaarthouder, supporter. Fan klinkt alsof je bij PSV of AZ op de tribune zit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:55
    Hoe lang precies? K vind t altijd zo moeilijk in te schatten die leeftijden op VP. Ik schiet nog weleens uit mn slof als t Twente of PSV betreft en ik ben dan 17. Maar je hebt hier echt gasten van 33 of 54 die zich gedragen alsof ze 7 jaar oud zijn.
    Vind ik leuk
    Eleveldski +1133
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:55
    11 jaar nu. En voorheen losse kaarten in het Arke stadion. Jij?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:58
    Verassend. Iemand die voordat Munsterman er zat van het bestaan van de club afwist? Zijn er niet zoveel van. En wat mij betreft? K ben 17 valt voor mij niet zoveel zelfstandig te regelen richting PSV toe. Ben wel bij 30 PSV wedstrijden geweest dus daar heb je je antwoord denk ik.
    Vind ik leuk
    Eleveldski +1133
    zaterdag 23 juni 2018 om 21:03
    Hoezo? FC Twente is op papier de 4e club van Nederland hoor. 13 tegendoelpunten is- en blijft voor altijd een record. Champions League. Europa League ver gekomen. Beetje bespottelijk om eerlijk te zijn. Maar goed, dat is de leeftijd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 22:33
    De 4de club van Nederland? Dit is nou dus exact waarom ik twentefans arrogant vind? Jullie zijn misschien nummer 5 maar nummer 4? Laat me niet lachen man.
    Vind ik leuk
    Eleveldski +1133
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:30
    Kan ik het helpen? Ik bepaal de ‘ranglijst’ niet. Laat maar. Leeftijdsverschil en blijkbaar denkvermogen is te groot.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 08:42
    Volgens de ranglijst stonden jullie kats onderaan. Wat nou 4de club. Omdat je 1 seizoen goed gepresteerd hebt en daarna fraude moet plegen om in die top te blijven?
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:14
    Op papier word er geen competitie gespeeld. Twente is prima club maar dat gezeur over we horen in de eredivisie en dat soort uitspraken ben ik wel beetje klaar mee.je bent niet gedegradeerd omdat je de 4de club van nederland bent maar omdat je het qua voetbal en resultaat verdiende te degraderen.punt
    Vind ik leuk
    Eleveldski +1133
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:31
    Nee hoor. FC Twente is terecht gedegradeerd met de puinzooi. Mij hoor je echt niet dat FC Twente in de Eredivisie thuis hoort. Nieuwe ronde, nieuwe kansen (en kunnen we eindelijk weer eens winnen) :-P
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:42
    Van mij mogen jullie komed seizoen promoveren.en dat gezeik altijd over munsterman daar is toch genoeg over gezegd.gaat niet makkelijk worden om komend seizoen te promoveren net als het voor Roda en Sparta niet makkelijk gaat worden. Succes in ieder geval.ook het gezeik dat de graafschap,emmen en wij weer rechtstreeks degraderen op luchtkastelen gebasseerd.hoop dat ze alle 3 verassen komend seizoen ik heb voor ons iig veel vertrouwen in het team en onze turkse eigenaar
    Vind ik leuk
    TheRock11 +389
    zaterdag 23 juni 2018 om 21:26
    Grote woorden voor iemand die toen Munsterman als voorzitter begon bij Twente nog in de luiers zat...
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 22:36
    Is t al zo lang geleden? K heb me niet zo erg in de geschiedenis van die club verdiept. Gelukkig is daar toch niet zo heel veel van te vinden tot 10 jaar terug.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 22:36]
    Vind ik leuk
    Eleveldski +1133
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:33
    2001 toen jij geboren werd, won FC Twente op legendarische wijze de Amstel Cup.

    https://m.youtube.com/watch?v=fwIAqKp43JU
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 08:40
    Van PSV nog wel toe maar. Gelukkig won psv dat jaar de titel. Ik heb ook nog eens ff gekeken naar het aantal toeschouwers. In 2001 waren jullie qua toeschouwersaantallen op plek 9. Keurige middenmoot. Het seizoen na de titel waren jullie op plek 5. Zegt opzich wel iets denk ik.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +457
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:18
    Geboren in Hengelo, logo PSV en het dan over gloryhunters hebben.
    haha wat een loser.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:33
    T is grappig omdat ik de enigste in mn omgeving ben die niet voor Twente koos toen ze het een beetje goed gingen doen. Ik maakte een keuze voordat twente t goed ging doen en bleef daarbij. Ben vaker in t phillips stadion geweest dan een gemiddelde twentefan in zn eigen stadion. K ben overigens 2 keer in de grolsch veste geweest dus ben ik sowieso net zo vaak in het stadion geweest als een gemiddelde fan.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 20:53]
    Vind ik leuk
    Stefan311 +375
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:35
    Onderbouw jouw claim eens met een bron! Ben erg benieuwd..
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:40
    Dat zou ik ook altijd wel eens willen weten van die twentefans die beweren dat de KNVB speciaal FC Twente er bij wil naaien. Waarschijnlijk zullen we dus allebei niet het antwoord krijgen waar we naar zoeken maat.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +457
    zaterdag 23 juni 2018 om 21:03
    Jij liegt aan 1 stuk door, en tegen een leugenaar kan men zich niet verweren.
    Ben nog niet zo lang op deze site maar lang genoeg om nu al te weten dat ik niet meer (dit is mijn laatste reactie ten aanzien van jou) op jou reageer.
    Sterkte Pik met het trollen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 22:40
    T zal wel maat. Tegen twentefans hoef ik me niet te verantwoorden, liegen aan een stuk door? Zal ik dan wel bij de streek horen, jouw clubje staat er immers bekend om. Als je niks zinnigs te melden hebt laat t dan ook maar voor wat t is. Zet die roze bril ff af. Iets te diep in t glaasje grolsch gekeken?
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +457
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:17
    Dat gevoel heb ik bij jou, ga terug naar waar je vandaan komt en kom nooit meer terug.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:35
    Ga terug naar Nederland? Daar ben ik al aanwezig. Pech maat. En in tegenstelling tot gemiddelde vak P-ers studeer ik op een fatsoenlijk niveau en ga ik ervoor zorgen dat ik later niet als een aasgier van de maatschappij moet profiteren.
    Vind ik leuk
    Stefan311 +375
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:40
    Dat siert je! Aangezien jij op fatsoenlijk niveau studeert heb jij vast een meta studie gedaan over de gemiddelde inteligentie van de ‘vak P-ers’. Dimitri, ouwe super student.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:52
    Daar hoefde ik geen studie voor te doen. K hoefde alleen ff t nieuws aan te zetten of bij mn vriend te zitten die langs de twente fietsroute woont waar een stel mafklappers met twente shirts aan op hun fiets spullen naar binnen gingen gooien na de wedstrijd. Ook lekker mn banden leeg laten lopen zodat ik in 1 van die weinige keren dat ik in de grolsch veste was ik lekker naar huis kon gaan lopen vanaf enschede...

    Topgozers zijn t
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +457
    zaterdag 23 juni 2018 om 21:05
    Niveau?
    Aannames doen en bevolkingsgroepen stigmatiseren?
    Wat studeer je dan, modele inteelt en dan de praktijk?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 22:44
    K vind t wel grappig omdat je nu dus indirect beweert dat alle Vak-pers een resultaat zijn van inteelt. Vak-P een bevolkingsgroep? Noem t maar eerder een virus. Gezien ik t nog druk heb met nagenieten van de resultaten van het vorige seizoen hou ik het kort. Veel succes in de 2de divisie.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +457
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:01
    Bedankt, jij ook succes Untermensch.
    Vind ik leuk
    TheRock11 +389
    zaterdag 23 juni 2018 om 21:17
    Je studeert op fatsoenlijk niveau? Je weet nog niet eens hoe je verrassend schrijft...(zie post hierboven) Daar schrijf je het of je een paasvuur kijkt.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 08:48
    Toe maar. Sterk van je ik heb in dit topic 20 posts gepost en jij weet er een te vinden met een spelfoutje er in. Alsof mij t wat boeit of ik op een forum in de perfecte abn manier nederlands moet schrijven. Soms typ je een bericht wel eens snel en vergeet je een letter.

    Ik geef toe. Verassend is wel leuk gevonden van je, een paasvuur...

    Vind ik leuk
    Stefan311 +375
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:49
    Vergeet de warme broodjes Twentse beenham niet!
    Vind ik leuk
    Stefan311 +375
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:51
    Het is trouwens maar de vraag of het verstandig is om iemand met zo’n achternaam zelfstandig te laten rijden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:57
    Sympathieke jongen volgens mij. Hij is naar Amerika gegaan voor zijn studie en heeft zich daar aangeboden aan die club. Vond ik destijds wel opvallende move.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:55
    boston city?? waarom word hij dan niet op hun site genoemd? sorry keek bij het engelse boston