Slutsky: 'Haha, dan zou ik echt gek zijn, ik vind het heel spannend allemaal'

    Slutsky: 'Haha, dan zou ik echt gek zijn, ik vind het heel spannend allemaal'

    zondag 24 juni 2018 om 08:51

    Leonid Slutsky lacht om de verhalen dat Vitesse in Nederland somds Viteski wordt genoemd. De Russische oefenmeester kan zich niet vinden in die beeldvorming.

    "Natuurlijk heb ik met Roman Abramovich gepraat en ken ik de eigenaar. Maar ik ga werken met Marc van Hintum en Joost de Wit en al die andere mensen", zegt Slutsky, geciteerd door Voetbal International. "Vitesse bestaat al veel langer hoor. Dat ik Rus ben maakt het vooral voor mezelf bijzonder. Ik bedoel zoveel Russen werken er niet in het buitenland als trainer en ik ben de eerste Russische trainer in de Eredivisie, dat maakt me wel een beetje zenuwachtig.

    "Ik bedoel ik zal mezelf nooit met onze eerste man in de ruimte vergelijken, wie ben ik. Maar ik voel me wel een beetje zoals Yuri Gagarin. Alles is nieuw", vervolgt Slutsky, die weet hoe hij de Arnhemse harten moet veroveren. "Populair word je vooral als je wint. Ik geloof in een vast spelconcept. Dat zelfs als mijn spelers een ander shirt aan doen iedereen zal zeggen, maar dat is toch Vitesse. Ik hou van attractief voetbal. Ik geloof er niet in dat je van resultaat naar resultaat leeft."

    Slutsky bestrijdt dat Vitesse een stapje terug is als voormalig bondscoach en na de prijzen die hij won met CSKA Moskou. "Haha, dan zou ik echt gek zijn. Dit is de op een na oudste club van Nederland. Twee jaar geleden nog de beker gewonnen, komend seizoen weer Europees voetbal. Een schitterend stadion met een mooie accommodatie. Nee, dat zijn geen open deuren. Ik vind het heel spannend allemaal. Ik voel echt de kriebels voor de eerste training zondag."

    Lees meer over:EredivisieVitesse

    Poll

    Slutsky een goede keuze van Vitesse?

    (4316 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 24 juni 2018 om 08:59
    Hoop dat Vitesse weer opkrabbeld en mee gaat draaien bovenin,is alleen maar ten goede van de competitie
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 14:39
    Opgekrabbeld zijn we al wel weer toch? Draaien mee in de subtop, maar mag ook van mij nog wel beter hoor, maar met resultaat van afgelopen jaren prima tevreden
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:34
    Zeker weten nu de laatste stap nog.Zou mooi zijn mee strijden om de titel.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:54
    Zou geweldig zijn!
    Maar ben over het algemeen van mening dat voor clubs als AZ, Vitesse, Utrecht structureel meedoen om kampioenschap niet reeel en zelfs ongezond is.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22764
    zondag 24 juni 2018 om 09:01
    Slutsky, hij straalt zeker vertrouwen uit en kennelijk weet hij waaraan hij begint. Voor Vitesse heeft hij in ieder geval voldoende ervaring en afhankelijk van de spelers die hij heeft zie ik hem wel een goede prestatie maken. In ieder geval hoeven we niet bang te zijn dat Vitesse bij wijze van spreken door een stel rijke aliens wordt bestuurd.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11783
    zondag 24 juni 2018 om 09:24
    Niks tegen Vitesse hoor maar.. "schitterend stadion"? Die betonblokken in de hoeken zijn inderdaad praaachtig. En de sfeer maakt het ook niet goed als de lange zijdes voor een derde zijn bezet.

    Vind ik leuk
    The Iceman +7817
    zondag 24 juni 2018 om 09:31
    Buitenlanders zijn nog best vaak onder de indruk van t GelreDome. Een Engelsman vertelde me eens heel enthousiast: ‘We haven’t got stadiums like this in England!’. Dat was wel tijdens Qlimax, dus hoeveel dat waard is weet ik niet ;-)
    Vind ik leuk
    Spiegel +9290
    zondag 24 juni 2018 om 10:15
    Zei die niet: we havent got pills like this in Engeland?

    Stadion an sich is mooi groot en vol sfeervol. Het is alleen te groot voor Vitesse momenteel.

    Vind ik leuk
    The Iceman +7817
    zondag 24 juni 2018 om 10:16
    Hahaha, nee dat zei hij niet. Maar anders had ik hem verteld dat het in Engeland dezelfde pillen zijn, alleen iets duurder omdat ze uit Nederland moeten komen :p
    Vind ik leuk
    VA1 +1595
    zondag 24 juni 2018 om 13:20
    Momenteel ja. Maar we zijn zeker op de goede weg.
    Vind ik leuk
    VA1 +1595
    zondag 24 juni 2018 om 13:39
    Nieuwe spelers hebben het ook altijd over het stadion en sinds een paar jaar ook de trainingsaccommodatie, bij hun eerste interview. Dat is belangrijker dan wat iemand op voetbalprimeur ervan denkt..
    Vind ik leuk
    VA1 +1595
    zondag 24 juni 2018 om 10:12
    Het is en blijft een geweldig stadion. Hypermodern, super deluxe:)
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11037
    zondag 24 juni 2018 om 13:33
    Gelukkig zit het elke wedstrijd helemaal bomvol met een stad van meer dan drie keer zoveel inwoners als Arnhem ! En er zijn bij ons meer sfeeracties dan in de complete geschiedenis van utrecht. De enige die ik ken is het afbreken van hun eigen oude stadion.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 15:08
    Gelredome is in veel dingen erg mooi en kwalitatief hoogstaand, zelfs na 20 jaar. Ik ga hier geen vergelijkingen maken met andere stadions, want dan steek ik mijn hand in een wespennest.

    Zeker qua techniek, accoustiek, aankleding catacomben, businessclub, kleedkamers etc. Alles fraai afgewerkt en luxe tov meeste stadions. Om die reden bij spelers, scheidsrechters, pers etc erg hoog gewaardeerd.
    Een van de weinige stadions die volledige klimaatbeheersing heeft (dak dicht kan het gewoon in zijn geheel verwarmd worden) met warmte/koude opslag. Uitschuifbaar veld, dak. Blackbox (volledig donker te maken) zal bij Qlimax ook leuke extra zijn. Redelijk goede infrastructuur.

    Okee het is niet allemaal hosanna:
    De sfeer in een 2/3 gevuld stadion is niet om over naar huis te schrijven, moet ik toegeven. De hoeken vind ik ook lelijk, zoals bijna iedereen. Hoewel die voor concerten juist weer top zijn, omdat deze evenals de binnenkant van het dak met duizenden minigaatjes een accoustisch uniek effect geven voor een stadion (50db demping). Hoeken van buiten en onder Oost-tribune hadden opgevuld moeten worden met gebouwen als hotel etc, maar door omstandigheden is dat er (nog) nooit van gekomen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 15:12]
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 09:29
    Wij maken met 10 man nog meer sfeer dan jullie met een stadion vol
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 09:30]
    Vind ik leuk
    VA1 +1595
    zondag 24 juni 2018 om 13:48
    Bij Utrecht hangt toch echt wel een goede sfeer in de Galgenwaard, wat ook logisch is aangezien ze al een paar seizoenen goed presteren. In het GelreDome was de sfeer de afgelopen twee jaar vooral soms echt waardeloos, wat ook logisch is gezien dat Henkie Beton-voetbal. Aankomend seizoen zal het stukken beter zijn, daar ben ik absoluut van overtuigd.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11783
    zondag 24 juni 2018 om 17:41
    De galgenwaard (de bunnikside eigenlijk) behoort na NAC en de Kuip toch echt wel tot de sfeervolste plekken rondt een voetbalveld in Nederland.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 19:56
    Als je 1 tribune als maatstaf neemt zit het altijd wel goed. Zuidtribune GelreDome ook altijd vol en sfeervol en denk dat elk stadion wel zijn sfeervolle tribune heeft. Zeker als je er zelf tussen staat maar nooit of zelden midden op die andere tribunes gestaan hebt, kun je er niks over zeggen. Keren dat ik in de Galgenwaard zat, spatte van afstand de sfeer nou niet bepaald van de tribune zoals ik dat bij andere stadions regelmatig wel zag
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11783
    zondag 24 juni 2018 om 20:18
    Is wel waar wat je zegt. Maar ik zit zelf aan de zijtribune (ongeveer midden) en daar is de sfeer van de bunnikside nog steeds te voelen. Veel sfeervoller dan bijv de Arena, maarja dat is de Arena. Als de Galgenwaard vol zit is de sfeer wel ècht heel goed, helaas is dit maar 2-3 keer per jaar.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 22:12
    Dat is dus hetzelfde bij GelreDome: echt vol wordt die ‘vibe’ ook overgenomen door de andere tribunes etc.
    Je neemt NAC en Feyenoord als voorbeeld, maar die stadions zijn ook bijna altijd vol.
    Arena is ander verhaal. Die is ook vaak vol, maar veel meer “toeschouwers” ipv “supporters” ertussen. Niks mis mee, maar dat is toch anders.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11783
    zondag 24 juni 2018 om 23:18
    Ben het eens met je. Enige verschil is dat er verhoudingsgewijs meer mensen in de Galgenwaard zitten dan in de Gelredome, en daardoor lijkt het dan ook wel een betere sfeer.

    Beide leuke clubs maar wel heel verschillend, Utrecht is een echte volksclub terwijl Vitesse veel moderner is en ook met (Russische) investeringen de club naar een hoger niveau tilt.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29679
    zondag 24 juni 2018 om 09:34
    Prima keus. De eerste indrukken zijn goed.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 15:17
    Vandaag de eerste training gezien. Ook als hij op het veld staat grappige verschijning. Ijsbeert heen en weer en hoe hij zijn nek/hoofd altijd zo scheef gedraaid houdt ziet er typisch uit.
    Eerste training is natuurlijk te algemeen om zijn stempel oid te zien.
    Eerste interviews komt hij heel sympathiek over en goed Engels. Hij weet al 10x meer over Arnhem te vertellen dan Marcouch toen hij burgemeester werd.

    Ik ben al fan.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29679
    zondag 24 juni 2018 om 15:29
    Mooi!
    Hoop voor hem dat hii het goed gaat doen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 09:47
    Viteski... onder welke steen heb ik geleefd? Die kende ik nog niet. Hahaha.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 09:47]
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 15:19
    Een hele grote steen, die al 8 jaar op dezelfde plek ligt Haha
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 15:37
    8 jaar? Die snap ik niet. Vertel, dan kan ik wellicht mee lachen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 22:17
    Sinds overname door ‘de Russen’ in 2010 al heel vaak deze woordspeling.

    Je hebt er echt onder gelegen hè?
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 22:19
    Is het al zolang geleden. Kan mij de persconferentie nog herinneren... haha. Oké thanks man. :)
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 23:31
    Jep herinner me die beschamende persconferentie ook maar al te goed:

    16 augustus 2010. Volgens Maasbracht Schouten de nieuwe feestdag voor de Arnhemmers...
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 10:04
    Deze man is alleen al als persoonlijkheid een aanwinst voor de eredivisie.
    Vind ik leuk
    VA1 +1595
    zondag 24 juni 2018 om 13:24
    Is toch een geweldige kerel:)
    Vind ik leuk
    LIO7 +984
    zondag 24 juni 2018 om 10:15
    Goede indruk geeft die man af. Geen onzin, geen mediatraining gebral. Ben erg benieuwd naar komend seizoen. Wordt een leuke eredivisie, denk ik!
    Vind ik leuk
    HansVites +4606
    zondag 24 juni 2018 om 10:21
    Ik heb er zin in lijkt mij een goeie gast die Slutsky.
    En de Gelredome is inderdaad een prima stadion met veel comfort.
    Vind ik leuk
    NvC +3251
    zondag 24 juni 2018 om 10:32
    Gewoon nieuwsgierig maar haalt die Russisch eigenaar er wat uit? Want ik hoor dat ie er bijna nooit is en de laatste jaren alleen geld erin stopt. Gezien de cijfers zal dat nu misschien niet meer nodig zijn. Maar nog wat zou hij eruit halen?
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 22:30
    De overdracht aan Oyf speelt al lang. Denk sinds 2016 of zelfs eerder al. Hij is sinds 2016 lid van de RvC en zeer vaak aanwezig en betrokken.

    Na aanstelling van Slutsky praatte Slutsky zijn mond voorbij in een interview. Hij zei ja op de vraag of hij de eigenaar had gesproken en voegde er aan toe dat dat niet Chigirinsky was. Iedereen dacht aan Abramovic, maar hij doelde op Oyf. Daarmee had hij wel een gesprek gehad en die was toen zelfs in het geheim al actief met de KNVB bezig om getoetst te worden als nieuwe officiële eigenaar.

    Deze man heeft destijds ook zijn commentaar op Fräser gehad, Karavaev aangedragen en ja, Slutsky geregeld. Zeer betrokken sn een kenner. En nee rijk zal hij er niet van worden, maar wikipedia omschrijft hem als oliecharg en zakenmiljardair. Was voor Vitesse directeur goudmijn, directeur Gazprom en Rosneft en directeur van de maatschappij die alle bezittingen van Abramovic beheert (ja cirkeltje is rond...)
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 22:32]
    Vind ik leuk
    Kuip +6983
    zondag 24 juni 2018 om 10:38
    Ik hoop dat we, door deze trainer, een club zien die geen ‘Hollandse school’ voetbal speelt. Het zou een verademing zijn. Geen trage opbouw van laatste man naar de backs en weer terug en dat honderd keer achter elkaar, geen terugspeelballen meer op de keeper, geen stilstaand voetbal. Maar nu eindelijkers passie, snelheid, beweging, energie, een-tweetjes, diepgaande spelers, gewoon voetbal zoals ze dat in de rest van de wereld spelen.
    Als dat lukt wil graag dat alle Nederlandse trainers vervangen worden door buitenlanders.
    Vind ik leuk
    VA1 +1595
    zondag 24 juni 2018 om 13:25
    Helemaal mee eens.
    Vind ik leuk
    Verratti +1902
    zondag 24 juni 2018 om 16:48
    Volledig mee eens. Ik heb ruim twee jaar (inclusief trainer Maas) brei-voetbal gezien. Sturing heeft Vitesse al in beweging gekregen en ik hoop dat Slutsky dit kan uitbouwen. Hopelijk blijft Mount. We gaan het zien. Ik heb wel vertrouwen in de nieuwe open-minded coach. Vers bloed en geen KNVB-opleiding gehad gelukkig.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89183
    zondag 24 juni 2018 om 10:46
    Rusiya en passie gaan hand in hand samen.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2083
    zondag 24 juni 2018 om 10:55
    Wie heeft dit stuk geschreven? Leest niet fijn door een gebrek aan komma's.
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +310
    zondag 24 juni 2018 om 11:14
    Mooie vent!
    Vind ik leuk
    rolo1 +76
    zondag 24 juni 2018 om 11:38
    Misschien deze man eerst een kans geven..... wie weet wordt het wel wat
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 13:05
    Precies.
    Vind ik leuk
    VA1 +1595
    zondag 24 juni 2018 om 13:28
    Je kan lullen wat je wil maar het het echt geweldig dat deze vent naar Arnhem is gekomen. Qua alles de perfecte man voor Vitesse.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3024
    zondag 24 juni 2018 om 16:54
    Zouden ze bij CP maar 1 foto van die Slutsky hebben...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Slutsky: 'Haha, dan zou ik echt gek zijn, ik vind het heel spannend allemaal'