Swart over 'heerlijk ventje' Kluivert: Dan kom je veel op de bank te zitten

Swart over 'heerlijk ventje' Kluivert: "Dan kom je veel op de bank te zitten"

Gepubliceerd: zondag 24 juni 2018 om 10:10zo 24-06-2018 om 10:10

Sjaak Swart hoopt van harte dat Justin Kluivert slaagt bij zijn nieuwe club AS Roma. Mister Ajax koestert geen wrok jegens de negentienjarige aanvaller, die deze week definitief voor miljoenen euro's naar Italië verkaste. 

Swart is benieuwd of Kluivert in de Serie A veel speelminuten krijgt. "Hij moet het laten zien, dan gaat het gewoon verder. Voor z’n totaliteit was het beter geweest wanneer hij nog een paar jaar bij Ajax was gebleven en tweehonderd wedstrijden had gespeeld. Dan heb je ook iets achter je staan waar je op kunt bouwen", zegt de voormalig rechtsbuiten in gesprek met Ajax Showtime

"Nu ga je als jonge jongen naar een behoorlijke grote club die bijna ieder jaar Champions League speelt, dan wordt je één van de vijfentwintig tot dertig spelers. Als het je dan een beetje tegenzit, dan kom je veel op de bank te zitten."

"Ik kan wel zeggen dat het moeilijk wordt, maar misschien gaat hij wel schitteren. Ik hoop dat hij slaagt, want het is een heerlijk ventje. En misschien komt hij met de tijd nog weleens terug, dat weet je niet."

Lees ook: Snoeihard Kluivert-statement van F-Side: 'Wensen dat-ie z'n poten of nek breekt'

Poll

Gaat Kluivert slagen bij Roma?

(30958 stemmen)

Plaats een reactie

chicken +14016
zondag 24 juni 2018 om 10:12
We zullen hem onthalen met al onze warmte....

Zo die zit..
Vind ik leuk
DeanJayden +11152
zondag 24 juni 2018 om 10:59
En het regent klinkers! ipv van gehaktballen
Vind ik leuk
chicken +14016
zondag 24 juni 2018 om 11:00
Die balletjes eten we natuurlijk lekker op :)
Vind ik leuk
DeanJayden +11152
zondag 24 juni 2018 om 11:20
De balletjes van de familie Kluivert zijn maar klein
Vind ik leuk
Kopstootje +9537
zondag 24 juni 2018 om 10:13
Langer bij Ajax blijven was geen optie.
Daar leert die jongen niets van.
Vind ik leuk
DeanJayden +11152
zondag 24 juni 2018 om 11:20
Nee want hij maakte net als Depay iedereen al dol!
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19095
zondag 24 juni 2018 om 10:14
Kluivert is nu 19. Laten we ervan uitgaan dat hij speelt tot zijn 35.
Dan hebben we dus 16 zomers te gaan waarin elk jaar de vraag centraal staat: komt Kluivert terug naar Ajax?

ZIn in. VP waarschijnlijk ook.
Vind ik leuk
Dorzon +4586
zondag 24 juni 2018 om 10:20
Misschien komt hij wel nooit terug. Als de f- side de stoeptegel raak gooit is het game over
Vind ik leuk
DeanJayden +11152
zondag 24 juni 2018 om 11:22
Gelukkig is het een klein doelwit, dat neemt de kans aanzienlijk af
Vind ik leuk
#Keizerout +41508
zondag 24 juni 2018 om 10:40
Over een paar jaar heb je Shane ook nog. Dan krijg je ook nog Shane artikelen en artikelen over hoe leuk het zou zijn als ze samen bij Ajax zouden spelen.
Vind ik leuk
Zultkop +6367
zondag 24 juni 2018 om 10:56
Leuk! Kokkerellen met shane&Justin
Vind ik leuk
DeanJayden +11152
zondag 24 juni 2018 om 11:23
Of een reality soap Litle People
Vind ik leuk
Smithsonian +41120
zondag 24 juni 2018 om 10:16
Ajax moet zulke tuig niet meer terug willen 😂
Vind ik leuk
Come on Utreg +29008
zondag 24 juni 2018 om 10:17
Na het 'statement' van de F-side gisteren weet je 1 ding zeker.

Kluivert komt nooit meer terug bij Ajax.
Vind ik leuk
martinho +1200
zondag 24 juni 2018 om 10:17
De kans dat hij terug komt bij een andere eredivisie club acht ik groter.
Maar toch hoop ik dat hij slaagt, en dat we er voor oranje over een paar jaar weer een speler van wereldklasse bij hebben.
Succes in Rome!
Vind ik leuk
tikkietoe +5899
zondag 24 juni 2018 om 10:18
Geldwolf Kluivert zou best naar Ajax op een uitgebluste leeftijd tegen de meest extreme bonussen en transfersom terug kunnen keren, nu heeft Ajax immers Tadic binnen tegen dezelfde hoge kosten.
Vind ik leuk
DeanJayden +11152
zondag 24 juni 2018 om 12:40
Tadic is pas 29 en zeker niet uitgeblust! als een speler goed voor zichzelf zorgt kan hij nog minimaal 4 jaar top zijn. Als hij zijn best doet zoals Ronaldo kan het zelfs langer gaan duren. Twee titels en de miljoenen van Kluivert armer ik teken ervoor.
[Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 12:41]
Vind ik leuk
Pimman +9489
zondag 24 juni 2018 om 10:19
Nou Sjaak voorlopig wil ik hem niet meer zien in Amsterdam..zó hypocriet!
Vind ik leuk
LIO7 +1734
zondag 24 juni 2018 om 10:21
Altijd zo lekker objectief, Onze Sjakie...
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 10:22
Kluivert was in de jeugd van Ajax al uitgeleerd.
Vind ik leuk
Muscles +1403
zondag 24 juni 2018 om 10:23
Geen Ajax hart dus lekker wegblijven. In de vergetelheid van mislukte voetballers is genoeg plaats......
Vind ik leuk
FSCeara +8902
zondag 24 juni 2018 om 10:25
En zo kan het dus ook. Ik hoop ook dat hij slaagt. Heeft alles dat hij nodig heeft.als hij daar snel zijn draai vind zou hij kunnen uitgroeien tot grote speler. Hier had niet veel meer ingezeten en stelt in europa ook niets meer voor
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +20523
zondag 24 juni 2018 om 10:26
Hij komt alleen terug naar Ajax om er tegen te spelen en gigantisch uitgefloten te worden. Misschien dat Sjaak dat bedoelt.
Vind ik leuk
FSCeara +8902
zondag 24 juni 2018 om 10:29
Ik lach me elke keer kapot als een speler ervoor kiest om zich sportief en financieel te verbeteren.er word gedaan alsof het een eer moet zijn om bij Ajax te spelen terwijl het gewoon een springplank is naar een echt grote club,niet meer en niet minder.
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 10:54
Nou je slaat de spijker op zn kop. Een springplank moet het zijn, ware het dat ook kleine kluivert die springplank nog niet eens heeft betreden. Tegen roda en pec uitblinken noem ik nou niet echt een geslaagde sprong
Vind ik leuk
FSCeara +8902
zondag 24 juni 2018 om 10:59
Volgens velen hier moest hij toen wel in oranje.beetje altijd zelfde verhaal, huntelaar is in eens weer iemand waar oranje niet im heen kan terwijl hij al jaren geen knikker meer raakte.
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 11:53
Vond en vind oranje nog te hoog gegrepen, aan de andere kant het niveau van het huidge oranje is nou niet van je het. Als weghorst in oranje speelt dan zegt dat wel genoeg denk ik. Kluivertje heeft wel het talent en potentie om een topspeler te worden. Maar ja dan moet je wel spelen en fouten mogen maken, en vooral dat laatste is denk ik geen optie in de serie a
Vind ik leuk
FSCeara +8902
zondag 24 juni 2018 om 11:57
Als hij niet aan spelen toe komt dan is het een foute keuze maar dat is achteraf gelul.Klaassen heeft zijn jaren volgenaakt naar Everton gegaan en niet uit de verf gekomen.als hij gaat en zijn kans wel grijpt is dat toch mooi. Het nivo van Oranje is zeker niet goed momenteel en daarom is het te hopen dat spelers als hem het wel redden.maar word afgemaakt omdat hij Ajax verlaat maar dat is volgens mij gewoon goede keuze
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 12:13
Het verschil tussen kluivert en klaassen is dat kluivert een toptalent is en klaassen niet, althans dat vind ik. Maar je hebt gelijk het is altijd achteraf makkelijk lullen. Waar echter de irritatie in zit is dat roma niet de eerste club is die interesse in hem heeft getoond. Als je dan elke keer maar weer het logo kust en roept dat je bij ajax wilt blijven. En vervolgens komt ene raiola om de hoek kijken en hij draait 180 graden. Denk dat hij daarom afgemaakt wordt. Ik persoonlijk vind het echt een groot talent en had gehoopt dat hij nog minimaal 1 a 2 jaar bij ajax had gebleven maar gelukkig is niemand groter dan de club dus in dat kader interesseert het me geen fluit of hij slaagt of faalt in het buitenland. Dat statement van de f-side vind ik overigens ook zeer overtrokken en kinderachtig. Hij is geen ajax speler meer dus laat lekker zou ik zeggen.
Vind ik leuk
FSCeara +8902
zondag 24 juni 2018 om 14:13
Dat embleem kussen is bullshit overal.clubliefde is er alleen bij fans en voor de rest niets.spelers zouden gewoon de portmonee moeten kussen en als ik in hun schoenen stond zou ik hetzelfde doen.je hebt als voetballer maar korte carriere om voor de resr van je leven geld te verdienen
Vind ik leuk
Gyrosregime +2685
zondag 24 juni 2018 om 11:30
Mee eens de laatste wedstrijd tegen PSV heeft niemand iets van hem gezien.. Ik begrijp Kluivert nog enigszins, maar waarom AS Roma zoveel betaald voor zo'n beperkte speler is me een raadsel.. Behalve dat hij de naam Kluivert draagt is hij nog niet eens Ajaxwaardig qua niveau..
Vind ik leuk
Mari +11718
zondag 24 juni 2018 om 10:36
Goed zo Sjaak.
Hopelijk lezen tegenstanders/ idioten dit ook
Vind ik leuk
040bovenaan +2023
zondag 24 juni 2018 om 10:57
Ben benieuwd of die "idioten" überhaupt kunnen lezen
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 10:45
Maar laten we eerlijk zijn. Wat zou jij doen als je 20 bent en je een aanbod krijgt van een club waar je drie tot viermaal zoveel kunt verdienen, in een land waar de zon altijd schijnt, de mooiste klasse vrouwen rondlopen en het eten goddelijk is?
Vind ik leuk
DeanJayden +11152
zondag 24 juni 2018 om 11:27
Bij Roma verdiend hij maar 3 ton meer, en de stad is verpauperd en bepaald geen Milaan
Vind ik leuk
Jan Guevara +9861
zondag 24 juni 2018 om 11:46
Maar 3 ton?

Geloof er niets van.
Vind ik leuk
DeanJayden +11152
zondag 24 juni 2018 om 11:47
Staat in de verklaringen 1,5 miljoen per seizoen
Vind ik leuk
Jan Guevara +9861
zondag 24 juni 2018 om 12:38
Dat is zijn beginsalaris, dat kan nog oplopen. Hij heeft ook tekengeld gekregen en het salarisplafond bij ajax is 1 miljoen en hij zat daar nog niet aan.

dus het lijkt toch echt meer dan 3 ton te zijn.
Vind ik leuk
DeanJayden +11152
zondag 24 juni 2018 om 19:31
Het plafond kan ook iets meer zijn, afhankelijk van de speler, enkel is de kans groot dat hij op de bank beland. Daarom had hij nog een jaartje moeten blijven, maar goed zijn keuze
Vind ik leuk
Pimman +9489
zondag 24 juni 2018 om 11:33
Maestro mee eens!.. maar Kluivert moet dan géén lulverhalen ophangen richting de pers maar vóóral niet richting zijn fans..juist dát stuit de meesten tegen de borst!
Vind ik leuk
Zultkop +6367
zondag 24 juni 2018 om 10:53
Heerlijk ventje? Bah Sjakie wat ben jij ver gezakt.
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 11:00
Schandalig statement! 🤬🤮
Vind ik leuk
Gyrosregime +2685
zondag 24 juni 2018 om 11:27
Sjakie vindt alle ventjes rond Justins leeftijd heerlijk..
Vind ik leuk
DeanJayden +11152
zondag 24 juni 2018 om 11:29
Liever jonger, maar Kluiverje lijkt nog 17 en heeft de lengte van 11
Vind ik leuk
Quareck +7454
zondag 24 juni 2018 om 11:41
Een paar honderd wedstrijden Sjakie? Dus nog 5/6 jaar blijven?
Vind ik leuk
Jan Guevara +9861
zondag 24 juni 2018 om 11:44
Ook 200 wedstrijden zijn geen garantie, kijk maar naar Klaassen.

Dan kun je beter gewoon die miljoenen pakken en voor je kans gaan. Mocht het niet lukken dan kun je altijd nog een stapje terug.
Vind ik leuk
DeanJayden +11152
zondag 24 juni 2018 om 19:33
Stagneren in je ontwikkeling, hij heeft talent als hij stagneert in zijn groei word dit zijn laatste miljoenen salaris wat toch zonde is
Vind ik leuk
Jan Guevara +9861
maandag 25 juni 2018 om 10:03
Je kunt het ook zo bekijken: Als Klaassen eerder was weggegaan bij ajax, dan had hij nu wel miljoenen meer op de bank gehad.
Vind ik leuk
DeanJayden +11152
maandag 25 juni 2018 om 10:07
Maar nu noem je Klaasen, ik heb het over een toptalent en niet over een waterdrager welke ook mits goed gebruikt zeer nuttig zijn. Een toptalent zoals Kluivert word genoemd(ik weet het niet) kan beter nog 1 a 2 jaar blijven leert het verleden. Miss verbaasd hij ons en speelt hij de sterren van de hemel en raken ze daar zijn juiste snaar. In mijn opinie was het nog een mooi weer voetballertje wat som aardig piekte maar ook vaak net niet was. Maar nogmaals als ik alles wist dan was ik rijk en typte ik geen berichten hier.
Vind ik leuk
Jan Guevara +9861
maandag 25 juni 2018 om 14:28
Kluivert is een overschatte speler hoor. In de eredivisie lijkt hij snel, maar daarbuiten is hij gewoon te licht.
Vind ik leuk
DeanJayden +11152
maandag 25 juni 2018 om 14:31
Dat denk ik ook, hoop het niet voor hem al zal het voor zijn persoonlijkheid wel goed zijn een toontje lager zingen
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 13:11
Kluivert komt nooit meer terug!
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 15:03
Eindelijk een topic over Kluivert, hebben we wel gemist de laatste maanden :)
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 17:09
Ach die Sjaak toch
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws