Swart over 'heerlijk ventje' Kluivert: Dan kom je veel op de bank te zitten

    Swart over 'heerlijk ventje' Kluivert: "Dan kom je veel op de bank te zitten"

    zondag 24 juni 2018 om 10:10

    Sjaak Swart hoopt van harte dat Justin Kluivert slaagt bij zijn nieuwe club AS Roma. Mister Ajax koestert geen wrok jegens de negentienjarige aanvaller, die deze week definitief voor miljoenen euro's naar Italië verkaste. 

    Swart is benieuwd of Kluivert in de Serie A veel speelminuten krijgt. "Hij moet het laten zien, dan gaat het gewoon verder. Voor z’n totaliteit was het beter geweest wanneer hij nog een paar jaar bij Ajax was gebleven en tweehonderd wedstrijden had gespeeld. Dan heb je ook iets achter je staan waar je op kunt bouwen", zegt de voormalig rechtsbuiten in gesprek met Ajax Showtime

    "Nu ga je als jonge jongen naar een behoorlijke grote club die bijna ieder jaar Champions League speelt, dan wordt je één van de vijfentwintig tot dertig spelers. Als het je dan een beetje tegenzit, dan kom je veel op de bank te zitten."

    "Ik kan wel zeggen dat het moeilijk wordt, maar misschien gaat hij wel schitteren. Ik hoop dat hij slaagt, want het is een heerlijk ventje. En misschien komt hij met de tijd nog weleens terug, dat weet je niet."

    Lees ook: Snoeihard Kluivert-statement van F-Side: 'Wensen dat-ie z'n poten of nek breekt'

    Poll

    Gaat Kluivert slagen bij Roma?

    (30925 stemmen)

    Plaats een reactie

    chicken +10846
    zondag 24 juni 2018 om 10:12
    We zullen hem onthalen met al onze warmte....

    Zo die zit..
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42576
    zondag 24 juni 2018 om 10:22
    13.000 mensen denken hier dat Kluivert niet gaat slagen bij Roma.
    Waarom krijg ik het gevoel dat de meeste Ajax fans hopen dat Kluivert enorm faalt....
    Vind ik leuk
    chicken +10846
    zondag 24 juni 2018 om 10:23
    Stel die vraag 13000 keer zou ik zeggen. Van mij mag hij dik slagen als hij maar wegblijft in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42576
    zondag 24 juni 2018 om 10:25
    Geen warm onthaal?😂
    Vind ik leuk
    chicken +10846
    zondag 24 juni 2018 om 10:26
    Tuurlijk wel..we trekken alles uit de kast. Inclusief de bbq..
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42576
    zondag 24 juni 2018 om 10:28
    Vandaar de uitdrukking "heerlijk ventje"
    Vind ik leuk
    chicken +10846
    zondag 24 juni 2018 om 10:29
    Die is wel weer leuk ;)
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 11:01
    Reactie verwijderd door vp.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 14:55]
    Vind ik leuk
    Tenno +36
    zondag 24 juni 2018 om 11:44
    Ach hij maakt 1 goal voor ajax en het is weer een topper
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 11:45
    Hij komt nooit meer terug maat
    Vind ik leuk
    RedNas +3529
    zondag 24 juni 2018 om 12:38
    Praat voor jezelf, nepsupporter. De eerste die hem het stadion uit probeert te schoppen gooi ik persoonlijk van de 2e ring naar beneden om er vervolgens overheen te zeiken.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1498
    zondag 24 juni 2018 om 12:51
    Mooi gezegd. Helaas heb je bij iedere club nepsupporters en meelopers.
    Vind ik leuk
    chicken +10846
    zondag 24 juni 2018 om 13:29
    Hij praat voor zichzelf dacht ik..Kluivert had eerder moeten zeggen niet op de aanbieding in te gaan en te willen vertrekken. Dan was er niks aan de hand geweest. Nu heeft hij 500 vp topics gegenereerd en een hoop onrust gestookt.
    Persoonlijk kots ik hem niet uit maar ben hem liever kwijt dan rijk.
    Vind ik leuk
    Always PSV +10480
    zondag 24 juni 2018 om 12:57
    Half Amsterdam kotst Kluivert uit behalve Sjakie, die vindt het een heerlijk ventje!
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 13:29
    Sjaak beoordeelt hem op zijn voetbalkwaliteiten, niet zijn persoonlijkheid.
    Vind ik leuk
    JustH +14916
    zondag 24 juni 2018 om 19:44
    Mensen die een beetje realistisch denken, denken net als Sjaak Swart. Die roeptoeters schreeuwen alleen maar.
    Vind ik leuk
    JustH +14916
    zondag 24 juni 2018 om 20:28
    Schei toch uit, klein groepje dat hem uit kotst.
    De meeste hebben gelukkig realiteitszin.
    Meer geld en een leukere competitie. Welke voetballer zou het niet doen?
    Vind ik leuk
    JustH +14916
    zondag 24 juni 2018 om 10:25
    Als Ajax fan hoop ik dat hij gaat slagen en het goed naar zijn zin krijgt! En de schreeuwers die hem stom, of erger vinden, hadden allemaal hetzelfde gedaan als ze de keus hebben.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1300
    zondag 24 juni 2018 om 10:35
    Jullie Ajacieden praten een beetje tegenstrijdig ,de een keer massaal voor en dan met zijn alle tegen ,wat Kluivert betreft heb ik het meest gelezen dat hij moest oprotten . Rare jongens die Amsterdammers.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27139
    zondag 24 juni 2018 om 10:37
    Mensen voelen zich verraden. Een beetje hetzelfde als toen Labyad vertrok uit Eindhoven.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1300
    zondag 24 juni 2018 om 10:41
    Ik persoonlijk vond het niet erg.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27139
    zondag 24 juni 2018 om 10:45
    Ik ook niet van Kluivert hoor. Nou ja, jammer, maar ik heb niet zoveel moeite met het logo kussen en gevoelens van verraad enzo.
    Alleen sommige fans hebben daar wel last van.
    Dat heeft niet zozeer met Amsterdam te maken, maar meer met realiteitszin denk ik.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 11:06
    Dan nog erger, hij houd van Roma en wil kampioen worden bla bla...…..Had gewoon moeten zeggen ik wil geld en hogerop was er niet veel aan de hand
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27139
    zondag 24 juni 2018 om 11:26
    Ja, maar dat scoort weer niet zo goed bij de fans van Roma.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 13:40
    Had hij die praat even voor zichzelf gehouden en op een beter moment gedeeld, maar hij is lekker weg Tadic en Labyratje ervoor terug en hij mag op de NOS zien hoe al zijn oud collega`s na 4 jaar de schaal thuis brengen. En houd mijn stadje heel en neem een voorbeeld aan PSV fans en bouw een feest als nooit ervoor
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 13:41]
    Vind ik leuk
    chicken +10846
    zondag 24 juni 2018 om 11:27
    Precies dat. Kluivert waande zich groter dan de club. Opgehitst door raiola of niet. Een 19 jarigen die na 1 redelijk seizoen denkt zulke eisen te kunnen stellen is niet lekker in zijn hoofd. Vervolgens lang de club aan het lijntje houden...opzouten ermee..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27139
    zondag 24 juni 2018 om 11:40
    Ach, ik kan het hem moeilijk kwalijk nemen.
    Ik heb zelf ook weleens dingen gedaan waarvan ik achteraf dacht 'hoezo vond ik dat handig?'. En daar had ik dan niet eens een briljante verkoper voor nodig als Raiola. Alleen waren daar wat minder mensen bij betrokken.

    Ik vind het jammer dat hij het waarschijnlijk anders had gedaan als mensen normaal en eerlijk met hem om waren gegaan.
    Vind ik leuk
    Verratti +1888
    zondag 24 juni 2018 om 12:33
    Ik vind dat verraad te ver gaat. Het is een jonge speler met talent die voor heel veel geld verkocht wordt en daarmee is de kous af. Overmars zal het niet erg vinden. Het is gewoon voetbal en daar gaat veel geld in om. Kluivert is te vergelijken met Depay en Neymar. Het zijn risico-zoekers en zijn niet bang voor de publieke opinie. Dat gedrag spreekt me wel aan. Als Neymar verkocht wordt aan Real zal ik dat jammer vinden, maar ik zal me niet verraden voelen. Natuurlijk zal hij dan het embleem van Real kussen. Als hij zegt dat hij dat niet doet omdat hij meer van PSG, Barcelona of Santos houdt, dan ben je klaar voor een opname. Ik wens Kluivert alle succes toe en hoop dat hij het bij A.S. Roma gaat maken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27139
    zondag 24 juni 2018 om 12:41
    Ik ben het helemaal met je eens. Ik denk alleen dat dat bedrag ze niet kan schelen. Als hij voor 5 miljoen was vertrokken waren ze boos geweest en bij 30 miljoen nog steeds.
    Op hun eigen vreemde manier houden die 'fans' wel van Ajax. En hij heeft ze het gevoel gegeven dat hij net zo van Ajax houdt als zij, en ineens kust hij ineens het vlaggetje van Roma.
    Voor mij komt het heel erg over alsof ze zich gedumpt voelen. Vorige week hield Justin nog van Ajax en nu houdt hij ineens van Roma.

    En hoewel er van alles mis mee is, snap ik denk ik wel waarom ze zich zo bedonderd voelen.
    Vind ik leuk
    Verratti +1888
    zondag 24 juni 2018 om 12:48
    Nou ja, ik zal het wel te afstandelijk bekijken, maar het gaat me te ver allemaal.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27139
    zondag 24 juni 2018 om 12:53
    Het gaat mij ook te ver hoor. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik me zo zou voelen. Ik heb de bus ook nog nooit opgewacht na een nederlaag.
    Alleen denk ik dat als je het allemaal nogal intens beleeft het niet zo gek is dat je extremer reageert.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 19:05
    Eerlijk gaat mij dat statement ook veel te ver, er lekker over trollen en er wat van zeggen is genoeg! Voor het Nederlands elftal hoop ik dat het een topper word dan hebben we met Depay erbij weer wat muziek voorin. Als Ajacied zie ik hem liever met hangende pootjes alla Labyrat terug keren naar Nederland en bij een subtopper zichzelf moeten bewijzen. Zou zijn persoonlijkheid goed doen
    Vind ik leuk
    Johan1984 +796
    zondag 24 juni 2018 om 13:19
    Prima analyse!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27139
    zondag 24 juni 2018 om 15:57
    Dankjewel
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    zondag 24 juni 2018 om 10:51
    Dat valt wel mee, er zijn ook gewoon verstandige Ajacieden. Ok ik geef toe, het is zeldzaam, want waarom ben je dan voor Ajax. Maar goed.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 11:24]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 11:09
    Miss omdat je rondom Amsterdam geboren bent, en je als klein jongetje al met je Opa naar de Meer ging...…..Net zoals de echte die hard Feyenoord supporters ook uit Rotterdam eo komen! De rest is pas dom, in Alkmaar wonen en voor PSV zijn das pas dom!
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    maandag 25 juni 2018 om 10:44
    Al te serieus reageren op mijn reactie is ook niet heel slim ;)
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    maandag 25 juni 2018 om 10:57
    Waarom zou het dom zijn dan? een reactie die de moeite van het reageren niet waard is, lijkt me ook vrij dom op een voetbalsite
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    maandag 25 juni 2018 om 11:58
    Dat staat al in mijn reactie ;) en daar staat niet dat je niet moet reageren
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    maandag 25 juni 2018 om 12:21
    Ok vandaar dat ik het reactie button gewoon kan indrukken en mijn commentaar kan toevoegen. Ik verduidelijk jou en andere, jij bent tenslotte wel slim maar er zijn er zoveel hier die het wel nodig hebben, waarom iemand in Godsnaam voor AJAX kan zijn. Ik begrijp het namelijk zelf heel goed net als jij eigenlijk
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6320
    maandag 25 juni 2018 om 13:34
    Reageren mag altijd. Mag ik vragen hoe oud je bent?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 12:35
    Er zijn ook Ajacieden die enkel aan geld denken, en zelf ook waren vertrokken voor een paar rotcenten, zonder je beloftes waar te maken, of het ieder geval geprobeerd hebbende. Dit zijn dezelfde mensen die vinden dat Tadic teveel kost en teveel afschrijving heeft. Deze mensen zorgen ervoor dat de club bekend staat als krenterig en alles oppotten tot het tegen de plinten klotst. Er zijn ook supporters net als ik die prive in een te grote Amirikaan of andere grote auto rondrijden en de hoge afschrijvingen voor lief nemen ipv van een zielloze Dacia Duster en Bristol kleren en genieten van het leven...………..Geld hoort op het veld, en een titel meer is meer waard dan 100 miljoen op de bank!!!!
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1300
    zondag 24 juni 2018 om 12:38
    Wat voor Amerikaan rijd jij rond als ik vragen mag,ik volgende week een Dodge ram.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 13:08
    Ik in een Camaro en voor het gezin hebben we al 8 jaar dezelfde Trans sport omdat we geen afscheid kunnen nemen van onze trouwe Bes. En als hij te duur word laat ik hem gewoon wat vaker staan en neem ik de benenwagen. Mijn droom is een Mustang coupe 68 maar het zal wel bij kwijlen blijven
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 13:10]
    Vind ik leuk
    JustH +14916
    zondag 24 juni 2018 om 13:06
    Paar rot centen? Die jongen is binnen voor de rest van zijn leven
    Vind ik leuk
    JustH +14916
    zondag 24 juni 2018 om 13:02
    Schreeuwertjes hebben moeite, als iemand zich kan verbeteren.Fan zijn is wat anders dan werknemer.
    Bij Boca zijn de schreeuwertjes ook boos en dan zijn de schreeuwers hier weer blij om.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 13:13
    Verbeteren is ok, meer centen verdienen is ook ok, maar doe niet alsof en zeg sommige dingen niet dan was er niks aan de hand. Zo goed is hij niet, na Younes waren we gewoon snel tevreden
    Vind ik leuk
    JustH +14916
    zondag 24 juni 2018 om 13:17
    Als hij niet zo goed is, heeft Kluivert en Ajax het echt heel goed gedaan. En het zijn grote mensen zaken, en dat is hard!
    Vind ik leuk
    JustH +14916
    zondag 24 juni 2018 om 13:03
    Hou is op met je jullie, ik heb een eigen mening.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27139
    zondag 24 juni 2018 om 10:36
    Ik hoop dat die sjeiks een keer fans gaan betalen om die stadions te vullen in het midden oosten. Kijken wie er dan nog een loyale fan is.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 11:05
    Sorry als ik hem was had ik echt niet naar Roma gegaan, had getekend en gewacht op wat beters
    Vind ik leuk
    Baijiu +1208
    zondag 24 juni 2018 om 10:29
    Zoals jullie hoopten dat labyad en bakkali zouden falen, al had dat andere redenen
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +42576
    zondag 24 juni 2018 om 10:33
    Deze spelers liepen doelbewust gratis de deur uit op jonge leeftijd.
    Respectloze gasten.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 10:34]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27139
    zondag 24 juni 2018 om 10:38
    En Kluivert vertrekt doelbewust voor een laag bedrag nadat hij zei dat hij zou blijven. Dat geldt maakt het 'verraad' gevoel bij de fans niet goed.
    Vind ik leuk
    Sanuk +3188
    zondag 24 juni 2018 om 10:33
    zijn toch ook niet geslaagd.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27139
    zondag 24 juni 2018 om 10:39
    google even op 'Labyad naar Ajax', hij heeft deze zomer een toptransfer gemaakt.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11996
    zondag 24 juni 2018 om 10:34
    Ik hoop het niet maar denk van wel..
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14826
    zondag 24 juni 2018 om 10:52
    Ik hoop dat hij slaagt en dat hij gewoon in Amsterdam komt wanneer hij zin heeft.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2431
    zondag 24 juni 2018 om 11:02
    Ik hoop zeker dat hij slaagt daar
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12779
    zondag 24 juni 2018 om 11:38
    Omdat je zelf graag wil dat de Ajax dat hopen, maar we zijn gewoon realistisch en als er dan gevraagd wordt of Kluivert gaat slagen dan zeggen de meeste gewoon nee. Heeft niks met hopen te maken.
    Vind ik leuk
    Gerro +6167
    zondag 24 juni 2018 om 14:57
    Omdat hij met zijn grote smoel voor camera zei ik speel nog jaren voor AJAX dus ook na 2019. Achteraf blijkt gewoon dat ie 9 maanden de fans heeft voorgelogen en dan ben je in Amsterdam niet meer geliefd. Dus idd wij hopen dat ie gruwelijk op zijn bek gaat.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 15:51
    Hoe zou dat nou komen?
    Dat geval kreeg ik van jou bij Bazoer en Labyad, vertel het maar jongen, hoe komt dat.......
    Vind ik leuk
    PRICE +32035
    zondag 24 juni 2018 om 10:22
    Sjaak,...citeer,misschien komt hij over een tijdje wel terug,je weet het niet.
    Nou Sjaak die komt dus nooit niet meer terug.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 10:59
    En het regent klinkers! ipv van gehaktballen
    Vind ik leuk
    chicken +10846
    zondag 24 juni 2018 om 11:00
    Die balletjes eten we natuurlijk lekker op :)
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 11:20
    De balletjes van de familie Kluivert zijn maar klein
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8071
    zondag 24 juni 2018 om 10:13
    Langer bij Ajax blijven was geen optie.
    Daar leert die jongen niets van.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 11:20
    Nee want hij maakte net als Depay iedereen al dol!
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 10:13
    Hij komt terug als schoonmaaker naar ajax.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 10:18]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18063
    zondag 24 juni 2018 om 10:14
    Kluivert is nu 19. Laten we ervan uitgaan dat hij speelt tot zijn 35.
    Dan hebben we dus 16 zomers te gaan waarin elk jaar de vraag centraal staat: komt Kluivert terug naar Ajax?

    ZIn in. VP waarschijnlijk ook.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4263
    zondag 24 juni 2018 om 10:20
    Misschien komt hij wel nooit terug. Als de f- side de stoeptegel raak gooit is het game over
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 11:22
    Gelukkig is het een klein doelwit, dat neemt de kans aanzienlijk af
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27139
    zondag 24 juni 2018 om 10:40
    Over een paar jaar heb je Shane ook nog. Dan krijg je ook nog Shane artikelen en artikelen over hoe leuk het zou zijn als ze samen bij Ajax zouden spelen.
    Vind ik leuk
    Zultkop +4050
    zondag 24 juni 2018 om 10:56
    Leuk! Kokkerellen met shane&Justin
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 11:23
    Of een reality soap Litle People
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29443
    zondag 24 juni 2018 om 10:16
    Ajax moet zulke tuig niet meer terug willen 😂
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25343
    zondag 24 juni 2018 om 10:17
    Na het 'statement' van de F-side gisteren weet je 1 ding zeker.

    Kluivert komt nooit meer terug bij Ajax.
    Vind ik leuk
    martinho +861
    zondag 24 juni 2018 om 10:17
    De kans dat hij terug komt bij een andere eredivisie club acht ik groter.
    Maar toch hoop ik dat hij slaagt, en dat we er voor oranje over een paar jaar weer een speler van wereldklasse bij hebben.
    Succes in Rome!
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1300
    zondag 24 juni 2018 om 10:45
    En dan denk ik bij FC Utrecht.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 11:24
    Of nog erger FC Twente, daar wilde hij altijd al spelen en ze verliezen nooit meer van PSV en worden kampioen
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1300
    zondag 24 juni 2018 om 11:40
    Waar slaat dit op???
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 11:46
    Als je dat niet weet, heb je het niet gevolgd en is het teveel uitleggen
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1300
    zondag 24 juni 2018 om 12:34
    Ik heb een tijdje terug ergens gelezen gelezen dat hij ook wel naar Utrecht zou kunnen verhuizen als dat moest,naar Twente stond daar niks van in.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 12:38
    Hij was zogenaamd een echte Ajacied en ging kampioen worden en bijtekenen en kuste het clublogo, nu zegt hij bij Roma hetzelfde en kust de sjaal met het logo...….snap je het nu?
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1300
    zondag 24 juni 2018 om 12:46
    Daar moet je doorheen kijken . Zij laten geloven dat ze in hart en nieren echte ,in dit geval Ajaxcied zijn maar in werkelijkheid draaid het alleen om geld . Als jij tegen een boom rijd zegt hij toch ook niet ,ik ken Dean van de Ajax trainingen (wel eens gezien)laat ik hem is een kaartje sturen . Dat is ook bij Feijenoord en zeker ook bij PSV. Doorheen prikken.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 19:12
    Is wel eenzaam in zijn soort, de rest heeft altijd gewoon bijgetekend en is wel degelijk een Ajacied!
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5173
    zondag 24 juni 2018 om 10:18
    Geldwolf Kluivert zou best naar Ajax op een uitgebluste leeftijd tegen de meest extreme bonussen en transfersom terug kunnen keren, nu heeft Ajax immers Tadic binnen tegen dezelfde hoge kosten.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 12:40
    Tadic is pas 29 en zeker niet uitgeblust! als een speler goed voor zichzelf zorgt kan hij nog minimaal 4 jaar top zijn. Als hij zijn best doet zoals Ronaldo kan het zelfs langer gaan duren. Twee titels en de miljoenen van Kluivert armer ik teken ervoor.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 12:41]
    Vind ik leuk
    Pimman +2924
    zondag 24 juni 2018 om 10:19
    Nou Sjaak voorlopig wil ik hem niet meer zien in Amsterdam..zó hypocriet!
    Vind ik leuk
    JustH +14916
    zondag 24 juni 2018 om 13:11
    En jij zo onrealistisch.
    Vind ik leuk
    LIO7 +976
    zondag 24 juni 2018 om 10:21
    Altijd zo lekker objectief, Onze Sjakie...
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 10:22
    Kluivert was in de jeugd van Ajax al uitgeleerd.
    Vind ik leuk
    Muscles +714
    zondag 24 juni 2018 om 10:23
    Geen Ajax hart dus lekker wegblijven. In de vergetelheid van mislukte voetballers is genoeg plaats......
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1300
    zondag 24 juni 2018 om 10:40
    En er worden elke dag spelers bij gekocht zonder Ajax hart bij Ajax.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5854
    zondag 24 juni 2018 om 13:24
    Die hoeven ook maar 1 keer het logootje te kussen en iedere door irreëele clubliefde verblinde Ajacied is er meteen heilig van overtuigd dat die speler het allerliefst zijn leven lang bij zijn droomclub Ajax blijft spelen. 85 procent van de supporters zal er dus weer hopeloos intrappen.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1300
    zondag 24 juni 2018 om 14:22
    Yep jij begrijpt het.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5854
    zondag 24 juni 2018 om 14:23
    Jij ook :p
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1300
    zondag 24 juni 2018 om 14:28
    Soms denk ik wel eens ga je moeder vervelen ,verwende kinderen.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5854
    zondag 24 juni 2018 om 14:30
    Die jongens worden niet voor niets op voetbal gezet, zijn ze eindelijk het huis uit :p

    Moeders denkt 'ga je trainer vervelen'.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1300
    zondag 24 juni 2018 om 14:32
    Haha dat denk ik ook ,en op zondag hebben ze niks te doen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 19:13
    Niet van aangekochte spelers maat, wel bij de Ligt, van der Beek enz enz......Als Onana niet bijtekent en weggaat is er geen haan die er naar kraait, het betreft enkel eigen JEUGD
    Vind ik leuk
    FSCeara +8400
    zondag 24 juni 2018 om 10:25
    En zo kan het dus ook. Ik hoop ook dat hij slaagt. Heeft alles dat hij nodig heeft.als hij daar snel zijn draai vind zou hij kunnen uitgroeien tot grote speler. Hier had niet veel meer ingezeten en stelt in europa ook niets meer voor
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18360
    zondag 24 juni 2018 om 10:26
    Hij komt alleen terug naar Ajax om er tegen te spelen en gigantisch uitgefloten te worden. Misschien dat Sjaak dat bedoelt.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 10:28
    Jonge voetballers spelen niet langer voor clubs maar komen uit in het kantoorelftal van een voetbalmakelaar.

    De zalvende woorden van de aanstekelijke en bepaaldelijk niet dementerende Sjaak Swart zullen niet op voorhand met gejuich worden ontvangen in het ballenbak van het kleuterhonk van de laagschedelige F-Side.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 11:26
    Je zegt een keer wat zinnigs, gaat het?
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 11:29
    Waarmee je selectieve perceptie en je suggestieve semi-verontwaardiging eens te meer zijn benadrukt.

    Fijne zondag nog!
    Vind ik leuk
    FSCeara +8400
    zondag 24 juni 2018 om 10:29
    Ik lach me elke keer kapot als een speler ervoor kiest om zich sportief en financieel te verbeteren.er word gedaan alsof het een eer moet zijn om bij Ajax te spelen terwijl het gewoon een springplank is naar een echt grote club,niet meer en niet minder.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 10:54
    Nou je slaat de spijker op zn kop. Een springplank moet het zijn, ware het dat ook kleine kluivert die springplank nog niet eens heeft betreden. Tegen roda en pec uitblinken noem ik nou niet echt een geslaagde sprong
    Vind ik leuk
    FSCeara +8400
    zondag 24 juni 2018 om 10:59
    Volgens velen hier moest hij toen wel in oranje.beetje altijd zelfde verhaal, huntelaar is in eens weer iemand waar oranje niet im heen kan terwijl hij al jaren geen knikker meer raakte.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 11:53
    Vond en vind oranje nog te hoog gegrepen, aan de andere kant het niveau van het huidge oranje is nou niet van je het. Als weghorst in oranje speelt dan zegt dat wel genoeg denk ik. Kluivertje heeft wel het talent en potentie om een topspeler te worden. Maar ja dan moet je wel spelen en fouten mogen maken, en vooral dat laatste is denk ik geen optie in de serie a
    Vind ik leuk
    FSCeara +8400
    zondag 24 juni 2018 om 11:57
    Als hij niet aan spelen toe komt dan is het een foute keuze maar dat is achteraf gelul.Klaassen heeft zijn jaren volgenaakt naar Everton gegaan en niet uit de verf gekomen.als hij gaat en zijn kans wel grijpt is dat toch mooi. Het nivo van Oranje is zeker niet goed momenteel en daarom is het te hopen dat spelers als hem het wel redden.maar word afgemaakt omdat hij Ajax verlaat maar dat is volgens mij gewoon goede keuze
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 12:13
    Het verschil tussen kluivert en klaassen is dat kluivert een toptalent is en klaassen niet, althans dat vind ik. Maar je hebt gelijk het is altijd achteraf makkelijk lullen. Waar echter de irritatie in zit is dat roma niet de eerste club is die interesse in hem heeft getoond. Als je dan elke keer maar weer het logo kust en roept dat je bij ajax wilt blijven. En vervolgens komt ene raiola om de hoek kijken en hij draait 180 graden. Denk dat hij daarom afgemaakt wordt. Ik persoonlijk vind het echt een groot talent en had gehoopt dat hij nog minimaal 1 a 2 jaar bij ajax had gebleven maar gelukkig is niemand groter dan de club dus in dat kader interesseert het me geen fluit of hij slaagt of faalt in het buitenland. Dat statement van de f-side vind ik overigens ook zeer overtrokken en kinderachtig. Hij is geen ajax speler meer dus laat lekker zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8400
    zondag 24 juni 2018 om 14:13
    Dat embleem kussen is bullshit overal.clubliefde is er alleen bij fans en voor de rest niets.spelers zouden gewoon de portmonee moeten kussen en als ik in hun schoenen stond zou ik hetzelfde doen.je hebt als voetballer maar korte carriere om voor de resr van je leven geld te verdienen
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1931
    zondag 24 juni 2018 om 11:30
    Mee eens de laatste wedstrijd tegen PSV heeft niemand iets van hem gezien.. Ik begrijp Kluivert nog enigszins, maar waarom AS Roma zoveel betaald voor zo'n beperkte speler is me een raadsel.. Behalve dat hij de naam Kluivert draagt is hij nog niet eens Ajaxwaardig qua niveau..
    Vind ik leuk
    Eendracht +15185
    zondag 24 juni 2018 om 10:29
    Ik durf het bijna niet te zeggen...
    Maar in dit geval kunnen vele Ajacieden een voorbeeld nemen aan Sjakie...
    Vind ik leuk
    Mari +7597
    zondag 24 juni 2018 om 10:36
    Goed zo Sjaak.
    Hopelijk lezen tegenstanders/ idioten dit ook
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1452
    zondag 24 juni 2018 om 10:57
    Ben benieuwd of die "idioten" überhaupt kunnen lezen
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 10:45
    Maar laten we eerlijk zijn. Wat zou jij doen als je 20 bent en je een aanbod krijgt van een club waar je drie tot viermaal zoveel kunt verdienen, in een land waar de zon altijd schijnt, de mooiste klasse vrouwen rondlopen en het eten goddelijk is?
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 11:27
    Bij Roma verdiend hij maar 3 ton meer, en de stad is verpauperd en bepaald geen Milaan
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8326
    zondag 24 juni 2018 om 11:46
    Maar 3 ton?

    Geloof er niets van.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 11:47
    Staat in de verklaringen 1,5 miljoen per seizoen
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8326
    zondag 24 juni 2018 om 12:38
    Dat is zijn beginsalaris, dat kan nog oplopen. Hij heeft ook tekengeld gekregen en het salarisplafond bij ajax is 1 miljoen en hij zat daar nog niet aan.

    dus het lijkt toch echt meer dan 3 ton te zijn.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 19:31
    Het plafond kan ook iets meer zijn, afhankelijk van de speler, enkel is de kans groot dat hij op de bank beland. Daarom had hij nog een jaartje moeten blijven, maar goed zijn keuze
    Vind ik leuk
    Pimman +2924
    zondag 24 juni 2018 om 11:33
    Maestro mee eens!.. maar Kluivert moet dan géén lulverhalen ophangen richting de pers maar vóóral niet richting zijn fans..juist dát stuit de meesten tegen de borst!
    Vind ik leuk
    Zultkop +4050
    zondag 24 juni 2018 om 10:53
    Heerlijk ventje? Bah Sjakie wat ben jij ver gezakt.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 11:00
    Schandalig statement! 🤬🤮
    Vind ik leuk
    Utca030 +12208
    zondag 24 juni 2018 om 11:09
    Hij had nog een jaar contract. Wees blij met die 19 miljoen. Je krijgt er een betere speler voor terug tadic, win win noemen ze dat.
    Vind ik leuk
    Pimman +2924
    zondag 24 juni 2018 om 11:35
    Utca dáár heb je zeker een punt..
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1931
    zondag 24 juni 2018 om 11:27
    Sjakie vindt alle ventjes rond Justins leeftijd heerlijk..
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 11:29
    Liever jonger, maar Kluiverje lijkt nog 17 en heeft de lengte van 11
    Vind ik leuk
    Quareck +6996
    zondag 24 juni 2018 om 11:41
    Een paar honderd wedstrijden Sjakie? Dus nog 5/6 jaar blijven?
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8326
    zondag 24 juni 2018 om 11:44
    Ook 200 wedstrijden zijn geen garantie, kijk maar naar Klaassen.

    Dan kun je beter gewoon die miljoenen pakken en voor je kans gaan. Mocht het niet lukken dan kun je altijd nog een stapje terug.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    zondag 24 juni 2018 om 19:33
    Stagneren in je ontwikkeling, hij heeft talent als hij stagneert in zijn groei word dit zijn laatste miljoenen salaris wat toch zonde is
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8326
    maandag 25 juni 2018 om 10:03
    Je kunt het ook zo bekijken: Als Klaassen eerder was weggegaan bij ajax, dan had hij nu wel miljoenen meer op de bank gehad.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    maandag 25 juni 2018 om 10:07
    Maar nu noem je Klaasen, ik heb het over een toptalent en niet over een waterdrager welke ook mits goed gebruikt zeer nuttig zijn. Een toptalent zoals Kluivert word genoemd(ik weet het niet) kan beter nog 1 a 2 jaar blijven leert het verleden. Miss verbaasd hij ons en speelt hij de sterren van de hemel en raken ze daar zijn juiste snaar. In mijn opinie was het nog een mooi weer voetballertje wat som aardig piekte maar ook vaak net niet was. Maar nogmaals als ik alles wist dan was ik rijk en typte ik geen berichten hier.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8326
    maandag 25 juni 2018 om 14:28
    Kluivert is een overschatte speler hoor. In de eredivisie lijkt hij snel, maar daarbuiten is hij gewoon te licht.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7742
    maandag 25 juni 2018 om 14:31
    Dat denk ik ook, hoop het niet voor hem al zal het voor zijn persoonlijkheid wel goed zijn een toontje lager zingen
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 13:11
    Kluivert komt nooit meer terug!
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +1300
    zondag 24 juni 2018 om 14:29
    Op zijn ouwe dag om nog wat bij elkaar te schrapen,zoals Huntelaar.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 15:03
    Eindelijk een topic over Kluivert, hebben we wel gemist de laatste maanden :)
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 17:09
    Ach die Sjaak toch
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Swart over 'heerlijk ventje' Kluivert: "Dan kom je veel op de bank te zitten"