Borst komt met nieuw tv-programma: Gooien we bijvoorbeeld Daniël de Ridder eruit

    Borst komt met nieuw tv-programma: "Gooien we bijvoorbeeld Daniël de Ridder eruit"

    zondag 24 juni 2018 om 17:44

    Hugo Borst gaat samen met tv-producente Dieuwke Wynia een nieuw programma maken. Daarin zal worden gezocht naar vrouwelijke voetbalanalytici. Borst zei dat zondag bij de NOS. 

    Doel van Borst en Wynia is uiteindelijk om meer vrouwelijke voetbalcommentatoren en -analytici op televisie te krijgen. Afgelopen week ging het aan tafel bij VI Oranje Blijft Thuis ook al over het gebrek aan vrouwen in voetbalprogramma's.

    "Ik ga met Dieuwke Wynia van Medialane een programma ontwikkelen waarin wij vrouwen de kans geven om goed te worden in het vak van voetbalanalyticus en voetbalcommentator. Serieus waar dit!", aldus Borst.

    In 2004 ging Borst in het programma Komt Dat Schot al eens op zoek naar een nieuwe voetbalcommentator. Toen sprong er geen vrouwelijk talent uit. "Nee, maar zij krijgen dus nu de kans om heel erg goed te worden en over twee jaar moet het zo zijn dat we bij de NOS een vrouwelijke analyticus hebben."

    "Dan gooien we bijvoorbeeld Daniël de Ridder eruit en zetten we daar die vrouw neer", eindigde Borst met een knipoog.  

    Lees meer over:Eredivisie

    Poll

    Wordt het tijd voor een vrouwelijke commentator?

    (1392 stemmen)

    Plaats een reactie

    Roy_87_ +1231
    zondag 24 juni 2018 om 17:57
    Imke Courtouis naar de Nederlandse buis halen om de tijd te overbruggen.
    Dan talent zoeken/kweken die een link hebben met voetbal
    Vind ik leuk
    Reinier86 +712
    zondag 24 juni 2018 om 18:17
    Lekker man, een cholo op de nieuwe tv. Niets verkeerd mee, moet kunnen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 18:17]
    Vind ik leuk
    Knorrenboef +1056
    zondag 24 juni 2018 om 18:41
    Als het maar een lekker wijf is, vind ik alles best.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 19:54]
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:46
    Helemaal mee eens. Geen Barbara Barend want die staat te pissen
    Vind ik leuk
    mason +1868
    zondag 24 juni 2018 om 19:08
    helene hendrix is niet verkeerd dacht ik zo.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 19:22
    is een mooie vrouw maar waarom willen we een vrouwelijke analyticus hebben bij het voetbal? we hebben toch damesvoetbal!
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3375
    zondag 24 juni 2018 om 19:38
    Waarom mag een vrouw niet een mannenwedstrijd analyseren? Mannen analyseren ook dameswedstrijden.
    Vind ik leuk
    Stack5 +2719
    zondag 24 juni 2018 om 19:55
    Klopt zeker. Maar we moeten nu niet een vrouw daar neerzetten omdat het een vrouw is. Ze moet wel wat te melden hebben.

    Gevalletje de juiste persoon op de juiste plaats. Ongeacht man of vrouw.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3375
    zondag 24 juni 2018 om 20:02
    Er worden dus ook niet geforceerd vrouwen neergezet. Er worden vrouwen opgeleid zodat ze het ook echt kunnen
    Vind ik leuk
    Stack5 +2719
    zondag 24 juni 2018 om 20:07
    Een TV Programma hosten om te zoeken naar een vrouw als analyticus vind ik geforceerd overkomen. Lijkt me onnodig, Fox heeft ze ook zonder al te veel heisa gevonden toch? Helene en Aletta kan je er prima bij hebben als het over voetbal gaat. Zeggen zinnigere dingen dan bijv. Daniel de Ridder of Arnold Bruggink.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13852
    maandag 25 juni 2018 om 15:32
    Dat is dus geforceerd naar vrouwelijke analisten op zoek gaan.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3375
    maandag 25 juni 2018 om 16:11
    Dat is vrouwen een kans bieden in een door mannen gedomineerd wereldje. Je kunt dat negatief uitleggen door het geforceerd te noemen. Je kunt het ook positief uitleggen. Aan ons allen de keus.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 17:57
    Zie deze man eens vooruitstrevend zijn.

    Tijdens Portugal v Marokko hadden wij een vrouw die het commentaar verzorgde @ BBC One, stem als een opgevoerde elektrische grasmaaier en veel onzin verkondigend, op die manier hoeft het van mij niet. Gewoon de beste mensen aanstellen!
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 18:05]
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 19:04
    Eens, wat een bullshit altijd om vrouwen te promoten. Jacky Groenen was ook niet echt een succes.
    Al ziet ze er wel beter uit dan al die mannen natuurlijk.

    Als ze goed genoeg zijn komen ze vanzelf.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 19:04]
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3375
    zondag 24 juni 2018 om 19:39
    Daarom worden ze dus twee jaar opgeleid.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 11:54
    Bij de laatste wedstrijd van België heeft een vrouwelijke commentator op de Duitse TV verteld dat de scorende Lukaku alle vier goals tijdens dit WK uit z'n eerste balcontact heeft gemaakt. Tegelijkertijd vertelde de mannelijke commentator op NPO1 dat De Bruyne friet lust.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2828
    zondag 24 juni 2018 om 17:57
    Ik zou in Nederland sowieso andere (of meer) commentatoren de kans geven. De meeste kunnen er namelijk helemaal niks van. Het is niet voor niks dat de meeste mensen tijdens het WK naar de BBC of Belgische televisie kijken.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 18:15]
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:01
    Nu alweer aan het genieten @ BBC One! ;)
    Vind ik leuk
    Mari +7665
    zondag 24 juni 2018 om 18:01
    Damned niet aan gedacht om naar een andere tvzender te kijken.
    Gisterenmiddag geloof ik: verschrikkelijk!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29565
    zondag 24 juni 2018 om 17:58
    Bruggink,de ridder, van halst, van der vaart,neem ze allemaal mee!
    Vind ik leuk
    PRICE +32526
    zondag 24 juni 2018 om 18:17
    Bruggink is niks mis mee,net,ordelijk,goede verwoording
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29565
    zondag 24 juni 2018 om 18:18
    Zit geen leven in en zegt vaak hetzelfde.

    Perez en kieft vind ik ok
    Vind ik leuk
    PRICE +32526
    zondag 24 juni 2018 om 18:25
    Heb ik meer met Erik Meijer een droogkloot
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:52
    Perez is gewoon een van de beste. Ik zou het zelf gaan doen als ik jou was. Talentje
    Vind ik leuk
    FSCeara +8432
    zondag 24 juni 2018 om 18:55
    Zeker niet zo lang hij zijn mond maar niet open doet
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:54
    Ben ik met je eens. Zet er 3 dronken vrienden neer voor zowel de analyse en het commentaar en je hebt een fantastisch programma, denk ik dan.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 18:55]
    Vind ik leuk
    Cazzy +1640
    zondag 24 juni 2018 om 17:59
    Dit soort dingen forceren gaat bijna nooit goed, maar we zullen zien.
    Vind ik leuk
    Mari +7665
    zondag 24 juni 2018 om 18:00
    Geen slecht idee, maar laten we Borst er dan als eerste uitgooien.
    Ook zo'n figuur als Gelder die zichzelf erg belangrijk vindt
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:01
    Toch luister ik wel graag naar hem, meestal,
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:00
    Daniel de ridder vind ik juist een uitstekende analist , die normaal dingen kan vertellen over het voetbal als een van de weinige bij de nos had borst niet een andere naam op kunnen noemen ?.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 18:02]
    Vind ik leuk
    Adje80 +8224
    zondag 24 juni 2018 om 18:23
    Jammer dat ik er van in slaap val als hij aan het praten is
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 19:08
    Zijn presentatie is saai inderdaad. Maar hij zegt wel echt zinnige dingen.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8224
    zondag 24 juni 2018 om 19:50
    Ja dan toch liever een kenneth perez of Louis van gaal
    Vind ik leuk
    Tom88Fey +178
    zondag 24 juni 2018 om 19:12
    Ik denk dat hij juist Daniel noemde (inclusief knipoog) omdat die het zo goed doet. Daar heeft Hugo (vermoed ik) goed over nagedacht.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5404
    zondag 24 juni 2018 om 19:50
    Of omdat hij er af en toe als een wijf uit ziet
    Vind ik leuk
    4everfcu +2339
    zondag 24 juni 2018 om 19:50
    dat denk ik ook alleen heb ik hugo nog nooit op iets zinnigs kunnen betrappen en ik loop al aardig wat jaartjes mee.
    Vind ik leuk
    Tom88Fey +178
    maandag 25 juni 2018 om 08:15
    Tja dat gevoel hebben wel meer mensen. Voor mij is hij een beetje hit and miss, vaak als hij wat zegt dan zit er wat achter. Hij brengt het alleen niet altijd even lekker (vindt ik) Echter brengt dit wel goede tv.

    Maar goed daar komt deze issue meteen ook weer aan bod, ik zie Hugo graag aanschuiven als er over voetbal gesproken word (net als Daniël en Perez) daar past wat mij betreft prima een vrouw tussen. Maar ik snap dat de genoemde namen niet voor iedereen als muziek in de oren klinken. Er zijn voldoende mensen die liever naar die figuren van VI kijken (waar ik weer niets aan vindt)

    Blijft lastig.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:00
    Wat een onzin.
    Je moet gewoon de beste neerzetten.
    Geslacht boeit geen reet.

    Geforceerd vrouwen er neer gaan zetten, werkt alleen maar tegen.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3375
    zondag 24 juni 2018 om 19:43
    Er worden dus ook niet geforceerd vrouwen neergezet. Er worden vrouwen opgeleid zodat ze het ook echt kunnen. Heb je het stukje wel gelezen?
    Vind ik leuk
    Streaker +3209
    zondag 24 juni 2018 om 18:01
    Het liefst grote pluspunten, dan maakt het al niet uit wat voor onzin ze uitkraamt.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:04
    Een knap ding graag. Kijk makkelijk.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:18
    Zoals bij de italiaanse tv.
    Lange benen, décolleté's en vooral hele hoge hakken!
    En dan ook nog zinnige dingen zeggen!
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 18:18]
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 19:05
    Zoiets ja. Kunnen we een paar van die niks zeggende kwasten die er nu zitten naar huis sturen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 19:05
    Die ze van de autocue aflezen.....
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 19:32
    Yep!
    Dus?
    Doet Tom Egberts ook....
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 19:33]
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 20:03
    Daarom is Tom de presentator en niet de analist....
    Vind ik leuk
    MojoRisin +12064
    zondag 24 juni 2018 om 18:05
    Positieve discriminatie slaat nergens op, gewoon de beste mensen aanstellen..
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27225
    zondag 24 juni 2018 om 18:38
    Als je perse de beste mannen aan wilt stellen is dat positieve discriminatie voor mannen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27225
    zondag 24 juni 2018 om 18:06
    Misschien kunnen ze het programma 'drie borsten' noemen.
    Vind ik leuk
    Radaje +562
    zondag 24 juni 2018 om 18:07
    Wat een onzin dat ze perse een vrouwelijke analyticus willen. Als ze werkelijk beter zijn Okay. Maar over het algemeen vind ik het gewoon niet klinken als vrouwen over voetbal praten. Met uitzondering van Hélène Hendrix. Die is dus waarschijnlijk ook gewoon goed genoeg en niet omdat ze vrouw is. Ik heb dat overigens met meerdere dingen zoals cabaretiers en radio dj’s.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6108
    zondag 24 juni 2018 om 18:09
    op de een af andere manier. denk je toch altijd bij een vrouw ja het zal wel

    bij eurosport bij het wielrenner niets ergers als de vrouwelijke comentaar geeft
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18137
    zondag 24 juni 2018 om 18:13
    Waarom moet dit nou weer zo politiek correct geforceerd worden?

    Er zullen er echt wel zijn die beter zijn dan De Ridder, maar laat die zelf komen aanzetten als ze dat willen.

    Dit feministisch gepush is weer typisch publieke omroep.

    Gewoon terug naar 2 zenders dan heb je minder van dit soort non-programma's nodig als vulling.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 18:13]
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3375
    zondag 24 juni 2018 om 19:47
    Er worden dus ook niet geforceerd vrouwen neergezet. Er worden vrouwen opgeleid zodat ze het ook echt kunnen. Hoe kun je nou tegen het opleiden van mensen zijn?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18137
    zondag 24 juni 2018 om 20:00
    Een pretstudie dus voor iets waar maar weinig mensen echt op zitten te wachten.

    Denk jij nou echt dat Heitinga en Van Der Vaart zijn opgeleid tot analist? Die zijn er gewoon neergezet hoor.
    Vraag vaker Vera Pauw (al zit die nu ver weg volgens mij). Sarina Wiegman kan je ook vragen.
    En Anouk Hoogendijk en Jackie Groenen heb ik me niet aan gestoord hoor. Laat die dan ervaring opdoen door ze vaker uit te nodigen.

    Maar nee, een speciale opleiding. Want vrouwen kunnen het niet en dat moeten we ze leren.. Als je niet inziet dat dit geforceerd politiek correct is, dan heb je het idee waarschijnlijk zelf bedacht.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:15
    Hou alsjeblieft op. Als analyticus mag het van mij wel. Maar niet als commentator, dan is toch iets wat fijner wegluisterd met een mannenstem.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18137
    zondag 24 juni 2018 om 18:23
    Zou dat echt zoveel uitmaken? Ik hoor liever een kundig iemand dan sommige van de huidige commentators.

    Misschien bij het spel Fifa een optie maken dat men ook kan luisteren naar 2 vrouwen ipv Mulder en Ten Napel.
    En dan de statistieken erop naslaan hoeveel mensen hier naar luisteren. Misschien groter dan je verwacht..
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:31
    Ik heb ook graag een kundige, maar wel een mannenstem als het kan.

    En die test die je zegt is inderdaad een interessante, ben wel benieuwd hoeveel mensen dat zouden willen.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:33
    Sylvana Simons lijkt mij wel een goede presentatrice......;-)
    Vind ik leuk
    FSCeara +8432
    zondag 24 juni 2018 om 18:57
    Dan mogen alleen geen blanke meer aanvoerder zijn want dat os racisme en wijst naar de slavernij toen iedereen al moest luisteren naar blanke.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8432
    zondag 24 juni 2018 om 18:56
    Kunnen ze in de eredivisie beginnen.veel
    Slechter commentaar dan het voetbal kan haast niet
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:57
    Laat iemand eerst die mutsen uitleggen wat buitenspel is
    Vind ik leuk
    Ekster +200
    zondag 24 juni 2018 om 18:57
    Het programme krijgt als naam: "borst zoekt borsten"?
    Vind ik leuk
    heur es +496
    zondag 24 juni 2018 om 18:58
    Gooi jezelf eruit HUGO!
    Ga je hond uitlaten!
    Je verdiend wel heel goedkoop je geld!
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:59
    Borst een schop geven met vieze teckel erbij
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 19:28
    Wtf kan die teckel er aan doen.Binnenkomertje zeg .
    Vind ik leuk
    Mossie +56
    zondag 24 juni 2018 om 19:19
    Zolang ze niet klaarkomt bij het uitspreken van de naam van Messi, zoals vele mannelijke commentatoren en analisten, vind ik het best.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2339
    zondag 24 juni 2018 om 19:46
    ach liever een lekker wijf op tv die onzin uitkraamt dan hugo borst waar ook alleen maar onzin uit komt.
    Vind ik leuk
    Karakter1 +1289
    zondag 24 juni 2018 om 20:14
    Waarom moet hier nu weer een speciaal programma voor ontwikkeld worden? Wat goed is komt vanzelf. Je maakt me niet wijs dat er op de diverse hogescholen Journalistiek in Nederland geen vrouwen rondlopen die in de voetbalwereld een rol van betekenis willen spelen. Geef hen de kans door middel van een baan en ze van daar uit zoals elke andere commentator/analyticus door te laten groeien, maar maak er alsjeblieft niet weer zo een man-vrouw ding van.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9010
    zondag 24 juni 2018 om 21:47
    Allemaal zo geforceerd dit.......zijn ze er, dan komen ze er toch wel, komen ze niet, wie ligt daar nu echt wakker van ?
    Vind ik leuk
    Hansi H +107
    zondag 24 juni 2018 om 23:38
    Een vrouwelijk Voetbal Inside programma.
    Een vrouwelijk Voetbal Veronica programma.
    En dan alleen met vrouwen.
    Okay, dan alleen met Hugo Borst als gespreksleider.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 23:38]
    Vind ik leuk