Senegal en Japan op koers voor achtste finales na late treffer van Honda

    Senegal en Japan op koers voor achtste finales na late treffer van Honda

    zondag 24 juni 2018 om 18:50

    De clash tussen Senegal en Japan in Groep H van het WK in Rusland is zondagavond in een remise geëindigd. Invaller Keisuke Honda bezorgde de Aziaten in de slotfase een punt: 2-2. Groep H ligt door de remise nog volledig open. 

    Senegal en Japan maakten er in Jekaterinenburg een lekker potje van. De wedstrijd was erg open, mede omdat de openingstreffer al na elf minuten was gevallen. Sadio Mané tikte van dichtbij binnen nadat doelman Eiji Kawashima de bal niet had weten te klemmen.  

    Nog voor de pauze werd het gelijk. Takashi Inui krulde met rechts mooi binnen in de verre hoek. Ook na de pauze was de wedstrijd vermakelijk, met kansen over en weer. Japan raakte de lat en kort daarna schoot Moussa Wagué hard en hoog de 2-1 binnen voor Senegal. De pas negentienjarige Wagué werd daarmee de jongste Afrikaanse doelpuntenmaker ooit op een WK.  

    Senegal, dat z'n eerste groepsduel met 2-1 won van Polen, wist de drie punten uiteindelijk niet over de streep te trekken. Vijf minuten na zijn invalbeurt tekende Honda voor de eindstand. 

    In Groep H gaan Senegal en Japan nu samen aan kop met vier punten. Beide landen hebben goede papieren om de achtste finale te bereiken. Om 20.00 uur begint de confrontatie tussen Colombia en Polen. De verliezer van die wedstrijd is uitgeschakeld.  

    Plaats een reactie

    Filip_FCU +10115
    zondag 24 juni 2018 om 18:52
    Wordt nog lastig voor Sengal, ze moeten nog tegen Colombia spelen. Ben benieuwd wat het bij Polen - Colombia wordt. Hopelijk gelijkspel. En dan Colombia en Polen de laatste ronde allebei winnen. 4 ploegen met 4 punten. haha.
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 18:53]
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:54
    Is een goede uitslag voor Polen als we vandaag winnen!
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 18:54]
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    zondag 24 juni 2018 om 18:55
    .Maar dat gaat niet gebeuren ;)
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 18:55]
    Vind ik leuk
    Utca030 +7964
    zondag 24 juni 2018 om 19:08
    Jullie winnen niet.
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    zondag 24 juni 2018 om 18:54
    Zou echt passen in deze poule. Leuke poule!
    Hoop dat Arias vandaag Polen er echter wel uitschiet. Arias en Japan mogen van mij door
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:56
    Ik hoop dat wij even die neus van een Arias hard aanpakken! Polen gaat winnen (;
    Vind ik leuk
    Timmio Iotio +11303
    zondag 24 juni 2018 om 18:59
    Trap iemand anders maar van hem blijff je af ok ;)
    Vind ik leuk
    100%PSV +2526
    zondag 24 juni 2018 om 19:04
    Onze Arias een Neus noemen! Schaam je diep!! Soms te veel piwos gedronken...;-)
    Vind ik leuk
    pietprecies +2397
    zondag 24 juni 2018 om 21:59
    Zo, die kreeg Polen ff hard in hun dupa
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:55
    Maakt niet uit. Op het eind is volgens Lineker Duitsland toch de winnaar.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 18:53
    In deze groep zit niet de toekomstig wereldkampioen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 24 juni 2018 om 18:58
    hahaha gedurfde uitspraak........
    Vind ik leuk
    sweeper +68
    zondag 24 juni 2018 om 18:57
    Geweldig dat 3 van de 4 ex-spelers van VVV zo goed presteren op dit WK, succes Keisuke, Maya en Ahmed...👍👍👍 fijn dat we van jullie in onze Koel hebben kunnen genieten...😃
    Vind ik leuk
    Koeroe +9543
    zondag 24 juni 2018 om 18:59
    Wie is nr 4?
    Vind ik leuk
    The Iceman +5602
    zondag 24 juni 2018 om 19:03
    Amrabat denk ik
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 19:05]
    Vind ik leuk
    sweeper +68
    zondag 24 juni 2018 om 19:22
    Nordin Amrabat...
    [Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 19:22]
    Vind ik leuk
    stratumseind +138670
    zondag 24 juni 2018 om 18:58
    Ik had het niet verwacht om eerlijk te zijn maar het was wel een vermakelijk potje.
    Die inui van die jappaners is een verdomd goed spelertje
    Vind ik leuk
    Koeroe +9543
    zondag 24 juni 2018 om 18:58
    Als Senegal niet zo ‘Afrikaans’ had gespeeld hadden ze gewonnen. Heel jammer
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 19:13
    Ja dat heb je wel vaker met Afrikanen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5671
    zondag 24 juni 2018 om 19:31
    Leuke outsiders dit toernooi.
    Kroatie, Senegal, Mexico, Japan.

    Toernooi is veel leuker zonder Oranje.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 19:31
    Had er niet zoveel van verwacht, maar vond het een leuk potje!
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23663
    zondag 24 juni 2018 om 19:38
    Leuke pot. En leuk om honda weer eens te zien.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17136
    zondag 24 juni 2018 om 21:05
    Hehe lekkere foto ook
    Vind ik leuk