'VVV vindt Thy-vervanger in Duitsland: akkoord met boomlange Togolees nabij'

'VVV vindt Thy-vervanger in Duitsland: akkoord met boomlange Togolees nabij'

Gepubliceerd: zondag 24 juni 2018 om 19:37zo 24-06-2018 om 19:37

VVV-Venlo ziet in Peniel Kokou Mlapa de perfecte opvolger van Lennart Thy. Dagblad de Limburger meldt dat de 27-jarige spits zeer waarschijnlijk aan de slag gaat in Venlo. Een akkoord met Dynamo Dresden over een verhuur is naar verluidt dichtbij. 

Mlapa - 1.93 meter lang - debuteerde in 2009 in het profvoetbal namens TSV 1860 München. Hij verkaste later naar TSG Hoffenheim en speelde de laatste jaren voor onder meer Borussia Mönchengladbach, VfL Bochum en - sinds de zomer van 2017 - Dresden. 

De Limburger weet dat Mlapa, die werd geboren in Togo en over een Duits paspoort beschikt, bij VVV de opvolger wordt van Thy. Hij werd afgelopen seizoen gehuurd van Werder Bremen en deed het uitstekend in de Eredivisie. Een langer verblijf in Venlo bleek echter niet mogelijk.

Mlapa, die bij Dresden goed was voor vier treffers in de 2. Bundesliga, heeft nog een contract tot medio 2020. 

Plaats een reactie

zondag 24 juni 2018 om 19:45
Wens hem veel succes bij Vvv
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 19:46
Of is het Vp niet op laatste zin
Vind ik leuk
Shelbourne +5974
zondag 24 juni 2018 om 19:50
Zijn toch geen beste statistieken vier goals in 2. Bundesliga. Anderzijds was Thy een nuttige spits voor het niveau van VVV.
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 20:07
Was vorig jaar ook in beeld bij Vitesse. Toen waren de statistieken ook niet in zijn voordeel.
Vind ik leuk
Rodajc +18671
zondag 24 juni 2018 om 20:53
Was lang een groot talent, maar denk dat dat meer door zijn fysiek op jongere leeftijd kwam. Wel gewoon een redelijk bekende spits in Duitsland, zou zomaar in Nederland wél kunnen slagen.
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 19:51
ik vraag me af welke van de 2 het nu is op de foto ;-)
Vind ik leuk
Luiehond +2509
zondag 24 juni 2018 om 19:57
Die donkere. Die andere is Javier Guzman!
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
zondag 24 juni 2018 om 20:04
Die andere is Schulz die jarenlang bij Hannover heeft gespeeld en nu bij het altijd lastige Sturm Graz.

Ben ik nou zon grote voetbalkenner??
Vind ik leuk
#Keizerout +45795
zondag 24 juni 2018 om 20:15
Ruim bovengemiddeld zou ik denken.
Vind ik leuk
Schaar +1524
zondag 24 juni 2018 om 21:25
Nee een wijsneus noemen ze zoiets als jouw
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
zondag 24 juni 2018 om 22:50
Omdat ik hier mensen info geef op een voetbalsite ben ik een wijsneus.

Werkelijk waar . Wat een kneus
Vind ik leuk
Schaar +1524
maandag 25 juni 2018 om 09:32
Omdat je nogal vol van jezelf bent maar dat heb je schijnbaar zelf niet eens meer door.
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 19:59
Pak je kans vvv
Vind ik leuk
Peterinho +28
zondag 24 juni 2018 om 19:59
Dit was ooit nog een serieus talent, speelde voor Jong Duitsland. Als je dan uiteindelijk bij VVV belandt, ben je denk ik wel ver afgegleden.
Vind ik leuk
#Keizerout +45795
zondag 24 juni 2018 om 20:16
Drenthe loopt stage bij Sparta.
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 20:54
Ach Musa was ook niks maar scoorde gisteren toch 2 keer op het WK. Honda werd belachelijk gemaakt maar net op het WK weer een belangrijk doelpunt.
Waarom zou je als je bij VVV speelt ver zijn afgegleden?
Vind ik leuk
Peterinho +28
zondag 24 juni 2018 om 22:02
Van Jong Duitsland/Hoffenheim naar VVV..is heel iets anders dan op jonge leeftijd vanuit Afrika/Azie naar je eerste Europese club in de vorm van VVV..
Vind ik leuk
Ekster +246
zondag 24 juni 2018 om 20:03
Alle ballen op Mlapa. Ik weet niet of die Thy kan vervangen maar onze Hai verrast wel vaker met onbekende spelers. Enfin, deze man heeft meer dan 200 duels in het duitse profvoetbal dus wel wat ervaring. Met Promes, Post, Roseler, Seuntjens krijgen we toch een hoop ervaring. Nu nog 2 rappe jonhe flankspelers (indien Vito vertrekt) en handhaving moet wederom mogelijk zijn.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
zondag 24 juni 2018 om 20:05
Voor de rechterflank hebben ze Samuelsen van West Ham op de korrel
Vind ik leuk
Ekster +246
zondag 24 juni 2018 om 20:15
Hoor ik nu voor het eerst, snel en technisch hoop ik. Ga straks eens kijken of ik beelden kan vinden.
Vind ik leuk
#Keizerout +45795
zondag 24 juni 2018 om 20:17
Dat zou ik gewoon aan Lucien1978 vragen. Die wist zelfs gewoon wie die andere Duitser op de foto was.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6421
zondag 24 juni 2018 om 20:40
Jonge aanvallende middenvelder/rechter aanvaller. Reeds al interland gespeeld voor Noorwegen. Idd erg technisch . Een groot talent. Eerst uitgeleend aan Peterborough en vorig jaar gespeeld in championship bij Burton Albion
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 20:03
Als je ergens je carriere een nieuwe boost wilt geven moet je naar de eredivisie!
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 20:12
Jullie wisten ook alles van thy zeker. Als je die jongen niet heb zien voetballen. Moet je gewoon niet zeuren.
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 20:30
Prima spits voor vvv lijkt mij
Vind ik leuk
buddha +10909
zondag 24 juni 2018 om 20:48
boomlange speler. 1.93. volgens mij werken er lilliputters bij vp.
Vind ik leuk
Hansi H +103
zondag 24 juni 2018 om 23:32
Het laatste halfjaar van VVV was uitermate zwak.
Als er niets gebeurt is VVV kandidaad nummer 1 om te degraderen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws