'Martinez gooit basiself volledig België om: zes wijzigingen tegen Engeland'

    'Martinez gooit basiself volledig België om: zes wijzigingen tegen Engeland'

    De kans is groot dat Roberto Martinez, bondscoach van België, gaat rouleren voor de laatste groepswedstrijd tegen Engeland. In Kaliningrad staat alleen de groepswinst nog op het spel.

    België treedt naar alle waarschijnlijkheid niet met de sterkste elf aan tegen Engeland. Het Laatste Nieuws meldt maandag dat Jan Vertonghen, Thomas Meunier en Kevin De Bruyne rust krijgen van Martinez. Het trio pakte geel en mist de achtste finale bij een nieuwe kaart.

    Ook Romelu Lukaku is er niet bij tegen Engeland. Martinez houdt hem aan de kant, omdat de spits van Manchester United kampt met een pijnlijke enkel. Lukaku, al goed voor vier doelpunten dit WK, liep de blessure op tegen Tunesië (5-2). Ook de twee andere aanvallers komen niet in actie. Eden Hazard en Dries Mertens zijn net als Lukaku niet topfit.

    Nacer Chadli, Thomas Vermaelen, Marouane Fellaini en Michy Batshuayi zijn de meest logische vervangers van het zestal. Ook Youri Tielemans, Thorgan Hazard en/of Adnan Januzaj mogen hopen op een basisplek.

    Vermoedelijke opstelling België: Courtois; Alderweireld, Boyata, Vermaelen; Chadli, Carrasco; Fellaini, Witsel; Tielemans, Batshuayi, Januzaj.

    Lees ook: Absurd scenario dreigt voor België en Engeland: aantal kaarten mogelijk beslissend

    Poll

    Pakt België de groepszege ten koste van Engeland?

    (2794 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 25 juni 2018 om 10:24
    Die spelers die er nu in komen, zouden bij Oranje (bijna) allemaal een basisplaats hebben. Wat een luxe.
    Vind ik leuk
    JanB +5975
    maandag 25 juni 2018 om 11:23
    Sorry hoor, maar bij oranje zou geen énkele speler van de 23 geselecteerde Belgen willen spelen
    Zo'n zwakke bedoening aldaar boven de moerdijk
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 11:24]
    Vind ik leuk
    Jozef +38635
    maandag 25 juni 2018 om 12:17
    Da's dan mooi, want wij willen geen Belgen.
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +112
    maandag 25 juni 2018 om 13:35
    Wat een domme reactie van hem. Ik weet niet aan wat ze daar lijden in Belgie maar ik hoop voor hun dat ze snel uit hun lijden verlost worden.
    Vind ik leuk
    JanB +5975
    maandag 25 juni 2018 om 13:44
    Eigenlijk is het bizar om te zien dat (bepaalde !) Nederlanders zo kleinerend reageren op het succes van hun zuiderburen
    De frustratie loopt er bijwijlen met liters van af
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +112
    maandag 25 juni 2018 om 14:05
    Iemand reageert positief over Belgie en zegt dat ze geweldige spelers hebben, dan kom jij met je reactie dat jullie geen Nederlanders willen. Iemand reageert hetzelfde daarop en dan begin je nu over frustraties. Als (bepaalde) Belgen nu een keer normaal zouden doen ten opzichte van Nederlanders dan heb je dat gezeik niet. Maar je stookt het vuurtje hier wel zelf aan en realiseert niet dat calimero belgen als jij degene zijn die ervoor zorgen dat wij nog liever Duitsland kampioen zien worden dan Belgie.

    Als Belgie er niet bij is dan hoor je daar niemand over omdat dat ons ook gewoon geen reet interesseert. Als Nederland er niet bij is dan hoor je het in heel Belgie.
    Het is echt lachwekkend hoe bepaalde belgen bezig zijn met hun noorderburen. Over frustraties gesproken. Als ik de reacties op Belgische nieuwssites lees over Nederland dan vallen deze reacties nog reuze mee.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 14:32]
    Vind ik leuk
    Jozef +38635
    maandag 25 juni 2018 om 14:28
    Rake ware woorden.

    [Reactie gewijzigd op dinsdag 26 juni 2018 om 15:38]
    Vind ik leuk
    3Detti +156
    dinsdag 26 juni 2018 om 10:02
    Zeker mooi gezegd , opzouten met de clowns uit belgie
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 11:46
    Waanzinnige selectie. En dan zit Mousa Dembele nog op de bank. En Nainggolan thuis
    Vind ik leuk
    robson81 +2051
    maandag 25 juni 2018 om 13:20
    Oranje heeft gewoon een goed elftal op de flanken na maar dat gaat wel goed komen. De verdediging en middenveld zijn vrijwel gelijkwaardig aan België al heeft België op het middenveld wel wat meer keus, alleen de aanval is veel beter.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 10:25
    Slimme Belgen, lekker 2de worden, is dat wel slim?
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5848
    maandag 25 juni 2018 om 10:57
    Als Duitsland niet 1ste wordt, dan wel. Anders maakt het niet veel uit al zou ik die duitsers het liefste zo lang mogelijk ontlopen
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    maandag 25 juni 2018 om 11:29
    Die Duitsers hebben echt onvoldoende kwaliteit om ver te komen. Alléén op basis van de (wel) altijd aanwezige vechtlust gaan ze het dit keer niet redden. Daar hoeft België zeker niet bang voor te zijn (voor geen enkele andere ploeg evenmin trouwens).
    Vind ik leuk
    3Detti +156
    maandag 25 juni 2018 om 11:43
    Duitsers geen kwaliteiten. Lachwekkend. Omdat domme belgen nu 6 punten hebben. Welke tegenstanders. Mexico & Zweden. is van een andere orde dan Panama En Tunesië. Volgende of daarna is het over en uit .
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    donderdag 28 juni 2018 om 09:17
    De kwaliteiten gezien gisteren? Voldoende om vanmiddag thuis in Duitsland achter de buis te zitten. Enne, ja België (met 9 vervangers) verliest vanavond ook van Engeland. Gelukkig maar. Dan ligt de weg naar de finale open....
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 12:53
    Ik vond ze tegen zowel Mexico als Zweden voetballend de betere ploeg, bijna alle kansen tegen zijn in de counter omdat ze zelf zo dominant aanvallen, tegen een land als Brazilië of Frankrijk zal dat niet het geval zijn en verwacht ik dat ze met name verdedigend een stuk sterker zullen zijn, bovendien kunnen ze ook nog groeien in het toernooi en moeten de sterspelers als Kroos, Reus en Müller nog enigzins hun draai zien te vinden. Van Zuid-Korea winnen ze wel en hoogstwaarschijnlijk met (meer dan) 2 doelpunten verschil. Als Zweden dan van mexico wint zijn ze nog eerste in de poule ook. Maar je merkt het al, 'denk ik' , 'hoogstwaarschiinlijk' , 'als', ze kunnen er ook nog gewoon in de groepsfase uitvliegen :)
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +112
    maandag 25 juni 2018 om 13:24
    Het probleem bij Duitsland is het verdedigende duo, die laten zich makkelijk verrassen. Hopelijk is Hummels snel fit daar. 1e goal tegen Zweden was een blunder van Kroos. Daarnaast moet Duitsland met Gomez spelen en niet met Werner in de punt. Anders heb je teveel dezelfde spelers rondlopen voorin rondlopen. Je zag dat ze 1e helft een afmaker miste voor het doel want ze hadden kansen genoeg.
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    woensdag 27 juni 2018 om 11:52
    Let's pray!
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    donderdag 28 juni 2018 om 09:25
    Ja bitte! Eruit gevlogen in de groepsfase. Zoals ik al eerder opmerkte ontbeerde dìt Duitsland precies datgene waarin ze altijd zo goed waren: kwaliteit en bezieling, vechtlust. Tot aan het laatste fluitsignaal. En daarvan was tijdens dit WK helemaal niets te merken.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8935
    maandag 25 juni 2018 om 11:15
    Het reisschema is voor de 2e plaats stukken gunstiger dan de 1e plaats.
    Vind ik leuk
    Jozef +38635
    maandag 25 juni 2018 om 12:19
    Ze lijden daar in extremis aan iets wat die Hollanders altijd verweten werd...
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    donderdag 28 juni 2018 om 09:18
    Ja dat is slim!
    Vind ik leuk
    Leedz +7037
    maandag 25 juni 2018 om 10:26
    Meestal is je team wijzigen na 2 klinkende overwinningen niet handig voor de flow waar het team in zit, maar in dit geval wel begrijpelijk met al die gele kaarten en niet geheel fitte spelers.. Al komt het België niet slecht uit want het loont nu eerder om 2de te worden aangezien er op papier een makkelijkere tegenstander is
    Vind ik leuk
    chicken +11365
    maandag 25 juni 2018 om 10:30
    Alle ingrediënten voor een, wij willen niet scoren wedstrijd.

    Eigelijk zou de poulewinnaar moeten kunnen kiezen tegen wie ze willen in de volgende ronde.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 10:45]
    Vind ik leuk
    Leedz +7037
    maandag 25 juni 2018 om 10:37
    Begrijp je punt alleen zou het niet werken (het zelf kiezen van je tegenstander)

    Maar dat er een soort van beloning moet zijn vind ik ook want nu zie je vaak dat de laatste groepswedstrijd meestal niet serieus wordt genomen en met name als er 1 of 2 al geplaatst zijn
    Vind ik leuk
    chicken +11365
    maandag 25 juni 2018 om 10:43
    Keer de plaatsing van de nr 1 en 2 om voor de volgende ronde en ze gaan volle bak.
    Vind ik leuk
    Leedz +7037
    maandag 25 juni 2018 om 10:52
    Dat zou ook een hele goede zijn..

    of doe het gewoon via een loting aangezien je toch bijna iedereen moet verslaan om kampioen te worden... alle nrs 1 in een bak en loten maar, nrs 1 blijven uiteraard in hun huidige speelstad spelen en spelen thuis
    Vind ik leuk
    chicken +11365
    maandag 25 juni 2018 om 10:57
    Loting na de groepsfase vind ik sws een goed idee. Mooie extra dimensie. Alleen de fifa he..
    Vind ik leuk
    Leedz +7037
    maandag 25 juni 2018 om 11:10
    Precies dat weer pff die verdomde Fifa... Dan maar de loting laten doen door de aanvoerders van de desbetreffende landen die nr 1 zijn geworden
    Vind ik leuk
    chicken +11365
    maandag 25 juni 2018 om 11:15
    Met uitpuilende zakken van het smeergeld ;(

    Vind het een mooi idee. Ipv een compleet uitgestippelde toernooi route. Ff mailtje naar de fifa sturen..?
    Vind ik leuk
    Leedz +7037
    maandag 25 juni 2018 om 11:22
    Ben niet corrupt genoeg om serieus genomen te worden door de Fifa, ik hou namelijk van eerlijkheid

    Of moet ik een corrupt mailtje naar ze opsturen ;)
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    maandag 25 juni 2018 om 11:31
    èn in de (halve) finale....
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1260
    maandag 25 juni 2018 om 11:48
    Of gewoon opnieuw loten zodra de groepsfase voorbij is...
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 12:55
    Jammer dat de nummer 1 van de andere poule dan ook zo mogen kiezen en die waarschijnlijk níet kiest voor de nummer 1
    Vind ik leuk
    3Detti +156
    maandag 25 juni 2018 om 17:16
    Op nieuw loting is veel leuker
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 10:27
    Ik zie dat Pielemans ook mee doet?
    Vind ik leuk
    guusje +1183
    maandag 25 juni 2018 om 10:32
    ja, en Chutney en Tabasco
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    maandag 25 juni 2018 om 10:30
    Plezant om zo'n tweede elftal te hebben.
    Vind ik leuk
    Thilo +2799
    maandag 25 juni 2018 om 10:31
    Die willen overduidelijk als tweede eindigen
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16053
    maandag 25 juni 2018 om 10:31
    Ik gooi ook weleens iets volledig België om. Maar dan moet ik het ook weer zelf opruimen. Dat dan weer wel.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 10:32]
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1358
    maandag 25 juni 2018 om 10:40
    Valt er iets over te zeggen of je tweede of eerste wil worden in de poule?
    Want wat die Belgen kunnen, lukt die Engelse natuurlijk ook. Theoretisch kan je hem overigens ook in je eigen doel rossen als je wil verliezen. Dat zou wel een spektakel opleveren, wie doet je wat hè.

    Van de andere kant met een tweede elftal opstellen hebben we zelf niet zo'n goede ervaringen. Herinner me de wedstrijd na Roemenië nog goed.
    Vind ik leuk
    chicken +11365
    maandag 25 juni 2018 om 10:52
    Uitslag 5-5 met 10 eigen doelpunten...dan nog je eigen spelers tackelen voor een kaart ofzo 😂
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1358
    maandag 25 juni 2018 om 10:58
    Zoiets idd haha. En dan alsnog precies gelijk eindigen, ik zie het zo gebeuren.
    Vind ik leuk
    chicken +11365
    maandag 25 juni 2018 om 11:00
    Lachen man. Tikkertje spelen op het veld..

    Verthongen tegen hazard; ik ga je pakken jonguh..😂😂
    Vind ik leuk
    Hvdp +1201
    maandag 25 juni 2018 om 10:46
    De Belgen willen 2e worden dan ligt. De weg naar de finale open !
    Worden ze echter 1 e. dan wordt iedere wedstrijd een finale
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 10:47]
    Vind ik leuk
    Jozef +38635
    maandag 25 juni 2018 om 12:32
    Ach, iedereen weet het al zo goed zie ik. Wordt Colombia, Japan of Senegal eerste in die andere groep?

    Dat weet nog niemand, maar wel een wezenlijk verschil...

    Wordt Duitsland eerste of tweede in zijn groep?
    En Brazilië?
    Argentinië?
    Spanje?
    Frankrijk?

    Niks is al zeker, dus over de weg naar de finale praten is pure speculatie. De volgende tegenstander na de poule is zowel voor de Belgen als voor de Engelsen goed te verslaan. Van daarna weten we eigenlijk nog niks.
    Bovendien, het zegt allemaal niet zoveel. De rode loper naar de finale lag twee jaar terug prachtig uitgerold voor de rode duifjes, maar ze bleken niet in staat om zich de betere te tonen tegen Wales. Tegen wie? Juist. Wales....
    Vind ik leuk
    Hvdp +1201
    maandag 25 juni 2018 om 21:31
    Jozef even het schema bekijken !!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31824
    maandag 25 juni 2018 om 10:51
    Jammer dat ze zo'n baggere bondscoach hebben.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 11:06
    Oeioei als dat maar goed gaat in de wedstrijd erna. Wij Nederlanders weten inmiddels wel beter. Jan Mulder heeft ze nog zo gewaarschuwd op de Belgische zender...
    Vind ik leuk
    Jozef +38635
    maandag 25 juni 2018 om 13:10
    Persoonlijk hoop ik dat ze er zo gauw mogelijk uit liggen.

    Uit onderzoek is gebleken dat zeventig procent van de Nederlanders dat met me mee hoopt.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 13:14]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 14:59
    Welk onderzoek
    Vind ik leuk
    Jozef +38635
    maandag 25 juni 2018 om 17:14
    Hey, twas vorige week nog in het nieuws en jij weet vast hoe Google werkt...
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 18:52
    Ik ben op vakantie, ga echt niet nazoeken of jou bewering hier klopt. Ik vind het triest dat jij, samen met 70% van Nederland, er zo over denkt. Ik gun het die Belgen wel. Zo lang in onze schaduw gestaan en vaak niet gekwalificeerd. We hebben ze het goede voorbeeld gegeven!
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 18:53]
    Vind ik leuk
    Jozef +38635
    maandag 25 juni 2018 om 19:01
    Dan hoor jij bij de minderheid van dertig procent. Moet kunnen.

    Maar ik mot ze niet. Jaren gewoond daar en het komt nooit meer goed.

    Wees blij dat ik het rechtuit zeg. Dat zullen Belgen zelden doen. Kwestie vn volksaard die de mijne niet is...
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 19:11
    Ach het Nederlandstalige gedeelte is nog best oké. Ze zijn een beetje dom af en toe, maar daar kan ik wel mee lachen. Van die halve Fransen moet ik ook niks hebben.

    Maar zo heb je ook Nederlanders, mij gaat het om het voetbal, de ontwikkeling, hoe spelers daar worden opgeleid etc. grotendeels van ons afgekeken, dat vind ik mooi. Dat wij zelf niet goed genoeg waren om ons te kwalificeren is onze eigen schuld. Hadden we de juiste mensen op de juiste plekken moeten zetten. Dus vandaar dat ik Nederland B support.
    Vind ik leuk
    Jozef +38635
    maandag 25 juni 2018 om 19:16
    Het West en Oost Vlaams kun je beslist niet Nederlandstalig noemen, dus ik vind dat je een punt hebt..😉

    Zonder gekheid, het is een kwestie van volksaard die vanuit de hele ontstaansgeschiedenis van het land prima is te verklaren. Het verandert nu wel wat vind ik, dus ja, misschien komt het ooit nog goed.
    Vind ik leuk
    Jozef +38635
    maandag 25 juni 2018 om 19:20
    Ach, we hebben een mindere generatie. Dat kan de beste overkomen. De Belgen hebben een goede generatie en dat overkomt hen ook maar... Amper acht jaar geleden lag het complete Belgische voetbal op zijn gat en niemand wist nog hoe heb verder moest... Het kan verkeren en ik zeg dat er wei ig beleid aan ten grondslag lag. Maar voor de goede orde : dat is slechts mijn mening hé.
    Vind ik leuk
    Muscles +821
    maandag 25 juni 2018 om 11:24
    Heel verstandig want de groepswinnaar heeft de zwaarste route naar de finale. Overigens, Engeland weet dit ook......
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1998
    maandag 25 juni 2018 om 11:40
    Slim en zo een slecht b-elftal is het nou ook weer niet. Kan zomaar die Engelsen verslaan.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 11:50
    Deed Nederland ook in 2008 na prachtige zeges op Frankrijk en Italie. Het resultaat kennen we!
    Vind ik leuk
    rinirat +2652
    maandag 25 juni 2018 om 12:01
    Rouleren zou wel het domste zijn.
    Never change a winning team.
    Stel dat ze verliezen, dan komen ze onder druk.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 12:01]
    Vind ik leuk
    Johan_D +3503
    maandag 25 juni 2018 om 12:17
    België A of België B maakt zoveel niet uit er zit kwaliteit genoeg ook bij de wissel spelers.

    En wat doet het er toe om 1e of 2e te worden , wil je kampioen worden moet je alle komende wedstrijden gewoon winnen ...
    Vind ik leuk
    Jozef +38635
    maandag 25 juni 2018 om 12:34
    Ontneem België Hazard en de Bruine en het is niet meer dan een aardig elftal. Overdrijven is ook een kunst...
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +112
    maandag 25 juni 2018 om 13:29
    Inderdaad. Belgie heeft 2 toppers maar als die niet meedoen dan is het een redelijk elftal. Die andere spelers komen er ook vaak pas in bij een ruime voorsprong dus dan lijkt het ook meteen meer dan dat het is.
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +311
    maandag 25 juni 2018 om 12:19
    als ik het speelschema en potentiële tegenstanders zo bekijk kunnen ze beter maar tweede worden....
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +514
    maandag 25 juni 2018 om 12:24
    Krijgt België eindelijk een keer tegenstand, gaan ze hun beste spelers eruit halen.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7903
    maandag 25 juni 2018 om 12:26
    Nee. Niet met deze elf. Dit team is een stuk minder.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 12:29
    Top beslissing voor de de volgende ronde de kwartfinales
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 12:31]
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 12:56
    Overgewaardeerde Belgische team gaat echt opgerold worden door een jong Engeland...
    Vind ik leuk
    chicken +11365
    maandag 25 juni 2018 om 14:00
    Die Engelsen hebben net zoveel tegenstand genoten als de Belgen. Mooiste is als ze allebei op volle kracht aantreden.
    Vind ik leuk
    KrisV +40
    maandag 25 juni 2018 om 15:10
    In tegenstelling tot wat sommigen denken, zullen België en Engeland op het moment van de wedstrijd perfect weten welk parcours ze voor zich hebben tot de eventuele finale, als ze 1ste of 2de worden, gezien ze de laatste wedstrijd van alle poulewedstrijden spelen.
    Daarnaast staat er nergens dat Martinez 2de wil worden, maar dat de wedstrijd in de 8ste finales belangrijker is dan een wedstrijd tussen 2 ploegen die reeds gekwalificeerd zijn.
    Het is dan ook logisch dat licht gekwetste spelers en spelers met een gele kaart, gespaard worden. Ik meen trouwens begrepen te hebben dat Engeland dit ook zal doen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws