VVV presenteert verdediger en nieuwe spits: Zeker van toegevoegde waarde

VVV presenteert verdediger en nieuwe spits: "Zeker van toegevoegde waarde"

Gepubliceerd: maandag 25 juni 2018 om 16:31ma 25-06-2018 om 16:31

VVV-Venlo heeft zich versterkt met Christian Kum en Peniel Mlapa. Dat meldt de club maandagmiddag via de officiële kanalen. De verdediger komt transfervrij over van het gedegradeerde Roda JC, Mlapa wordt gehuurd van Dynamo Dresden. 

"Peniel, die als bijnaam 'Penny' heeft, is een fysiek sterke aanvaller met veel dreiging. Hij is snel, tweebenig, dus zeker van toegevoegde waarde. Hij is een echte aanwinst", zegt technisch manager Stan Valckx op de website van VVV.

"Dat geldt ook voor Christian. Hij is natuurlijk enorm ervaren en bovendien op alle posities achterin inzetbaar. Kum is echt zo'n voetballer die je om een boodschap kunt sturen. We zijn blij met zijn komst."

De 32-jarige Kum was sinds 2016 actief in Kerkrade. Afgelopen seizoen kwam de in Duitsland geboren Nederlander tot negentien duels namens de Limburgers. Hij scoorde twee keer. Het contract van Kum bij Roda lief eind juni af. Nu gaat hij dus aan de slag bij provinciegenoot VVV. 

Mlapa (27) wordt voor één jaar gehuurd. VVV heeft een optie tot koop bedongen. 

Plaats een reactie

Barry Engels +32295
maandag 25 juni 2018 om 16:42
Nou.... play-offs gaan dan!
Vind ik leuk
rjc71 +1630
maandag 25 juni 2018 om 16:43
Kum.. Veel succes in Venlo... Tot volgend seizoen weer.. ;)
Vind ik leuk
Rodajc +18587
maandag 25 juni 2018 om 16:44
Nette spelers voor VVV denk ik, of ze succesvol zullen zijn weten we natuurlijk niet. Maar de ervaring van beiden is al positief.
Vind ik leuk
Smithsonian +43120
maandag 25 juni 2018 om 16:44
Redelijk denk ik zo.

Met zo'n kleine buget moet je haast wel creatief zijn.
Vind ik leuk
#Keizerout +45234
maandag 25 juni 2018 om 18:01
Ja, het is een low budget presentatie, maar leuk gedaan.
Vind ik leuk
Rodapaus +6126
maandag 25 juni 2018 om 16:51
Succes bij VVV Kum! Kwam de laatste tijd niet echt meer in de plannen voor bij Roda, waarom weet ik eigenlijk niet. Vond het hem altijd wel redelijk doen. In ieder geval ervaring genoeg.
Vind ik leuk
KARKANEL +151
maandag 25 juni 2018 om 18:28
Kum was een van die spelers die achterin teveel fouten maakte. Ook het afspelen naar een ploeggenoot liet heel vaak te wensen over. Ik denk niet dat VVV een basisplaats voor hem heeft maar als stand-in kun je hem er wel bij hebben.
Vind ik leuk
heur es +874
maandag 25 juni 2018 om 16:53
Wauw MBappe! Well done VVV.
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 16:59
Laat VVV maar schuiven. Handhaven is zonder problemen te doen. Er zijn er minimaal 4 clubs minder.
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 17:03
Kun leek de laatste maanden op zijn laatste benen te staan. Is het een versterking voor VVV?
Vind ik leuk
G.Kopf +4917
maandag 25 juni 2018 om 17:08
Als Kum schiet, is het een kumshot.
Vind ik leuk
#Keizerout +45234
maandag 25 juni 2018 om 18:02
Altijd vervelend om in je gezicht geschoten te worden, bij hem nog net even ietsje meer.
Vind ik leuk
Donnygo +4828
maandag 25 juni 2018 om 17:19
voor een penny op de eerste rij staan, klinkt wel leuk alleen in hoevere een speler van Dynamo Dresden 2e bundelsiga een versterking zou zijn is altijd afwachten natuurlijk.

Kum is wel een goede keuze denk ik ervaren veelzijdig en gratis.
Vind ik leuk
schfan1920 +6355
maandag 25 juni 2018 om 20:35
Kum is degelijk en sober. Maakt in goede doen weinig fouten en is stabiel. Jongen speelt vaak een 6, en zal normaal geen 8 halen maar ook geen 4. Hebben ze in Venlo denk ik wel iets aan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws