Makkelie grijpt in: Sánchez ontsnapt aan penalty met briljante tackle

Makkelie grijpt in: Sánchez ontsnapt aan penalty met briljante tackle

Gepubliceerd: donderdag 28 juni 2018 om 16:21do 28-06-2018 om 16:21

Lang leve de VAR: Davinson Sánchez lijkt bij Senegal - Colombia een strafschop te veroorzaken met een tackle op Sadio Mané, maar in de herhaling blijkt hij de bal te spelen. Danny Makkelie ziet dat ook en besluit: geen penalty.

Plaats een reactie

donderdag 28 juni 2018 om 16:23
Zeer fraaie tackle van Davinson, weer een goede beslissing van Danny boy.
Vind ik leuk
donderdag 28 juni 2018 om 16:39
Klopt, was een prima tackle op de bal van Sanchez en 100% geen penalty.
Vind ik leuk
Vato75 +2202
donderdag 28 juni 2018 om 16:40
Op de bal zal nog maar eens goed kijken
Vind ik leuk
Vato75 +2202
donderdag 28 juni 2018 om 16:39
Fraai is geen pingel mee eens maar hij raakt die bal niet eens
Vind ik leuk
donderdag 28 juni 2018 om 16:42
Raakt met zijn hak de bal, heel goed ingegrepen dus en verder niets aan de hand.
Vind ik leuk
Vato75 +2202
donderdag 28 juni 2018 om 17:08
Ik heb nog paar x gekeken maar moet idd toegeven dat het er op lijkt dat die bal zijn onderkant van zijn hak raakt
Vind ik leuk
donderdag 28 juni 2018 om 17:15
Oké, respect.
Vind ik leuk
donderdag 28 juni 2018 om 16:43
Hij raakt de bal zeker, daar stapt Mane op en valt daarna.
Vind ik leuk
Erik7494 +1422
donderdag 28 juni 2018 om 16:47
Ik zie het ook niet hoor, volgens mij raakt hij alleen het been van de tegenstander. Hij heeft de bal niet geraakt.
Vind ik leuk
donderdag 28 juni 2018 om 16:50
Dat lijkt misschien zo, maar er zijn ook beelden vanuit een andere camerapositie en die laten duidelijk zien dat hij de bal met de hak raakt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 28 juni 2018 om 16:51]
Vind ik leuk
davidben +6554
donderdag 28 juni 2018 om 16:50
Misschien toch maar op de laptop of computer beeld voor beeld laten lopen. Dan moet je het wel kunnen zien hoop ik. Anders toch echt je ogen laten nakijken 😉
Vind ik leuk
Erik7494 +1422
donderdag 28 juni 2018 om 17:13
Het zal wel, ik zit niet live te kijken, maar alleen een fragmentje op twitter.
Vind ik leuk
donderdag 28 juni 2018 om 17:19
Hij raakt de bal wel en al was dat niet zo was het een penal ik weet niet wat je allemaal zit te lullen met je verstand van zaagsel.
Vind ik leuk
Vato75 +2202
donderdag 28 juni 2018 om 17:23
Joh had al gezien dat ie hem raakt man zit niet zo popie jopie te doen met je zaagsel
Vind ik leuk
Nuance +10722
donderdag 28 juni 2018 om 17:54
Nee, een fraaie tackle zou zijn geweest met zijn linkerwreef op de bal, glijdend op zijn rechterkant van zn lichaam. Dit was een lompe hakbeweging waarbij hij met zn hak de bal raakt, plus de tegenstander. Twijfelachtig dit.
Vind ik leuk
Counterattack +11761
donderdag 28 juni 2018 om 17:56
Korrekt. Makkelie attendeert de arbiter dat het een twijfelgeval is.
Arbiter bekijkt beelden en beslist dan autonoom wel of geen pingel.
Vind ik leuk
La Luz +586
donderdag 28 juni 2018 om 16:25
Danny staat z'n mannetje hoor achter de beeldschermen, chapeau en dat gaat hem tevens beter af dan op het veld.
Vind ik leuk
donderdag 28 juni 2018 om 16:26
Dit had ik ook nog wel kunnen zien.
Vind ik leuk
Morris +23890
donderdag 28 juni 2018 om 16:27
achter het scherm en achter een kerel (volgens J. Derksen) :-)
Vind ik leuk
Afcajaxxx +486
donderdag 28 juni 2018 om 16:27
Altijd een scherm geven die man (als ze dan zijn fluitje afpakken zou top zijn)
Vind ik leuk
AllAdIn +24990
donderdag 28 juni 2018 om 16:27
Makkelie is bij deze scheidsrechter af en gepromoveerd tot opper VAR!
Vind ik leuk
Deck010 +9833
donderdag 28 juni 2018 om 16:37
Ik denk tot VAR Knowhow- Enthousiast- Nutral.
Ofwel: VAR-KEN
Vind ik leuk
Sil95 +12036
donderdag 28 juni 2018 om 16:31
Wat een beest van een verdediger is die Davinson Sanchez toch! Was ook gewoon onhoudbaar geworden voor Ajax.
Vind ik leuk
Erik7494 +1422
donderdag 28 juni 2018 om 16:32
Lijkt mij toch echt gewoon een penalty? Hij raakt eerst het been van de tegenstander, waardoor die de controle over de bal verliest en valt. Sanchez heeft de bal niet geraakt.
[Reactie gewijzigd op donderdag 28 juni 2018 om 16:32]
Vind ik leuk
Polleke +1029
donderdag 28 juni 2018 om 16:34
Hans Anders is nog open als je snel bent...
Vind ik leuk
Counterattack +11761
donderdag 28 juni 2018 om 17:59
Ook al raakt hij de bal, dan nog kan een arbiter besluiten tot een penalty als de speler tegelijk met of voor bal wordt geraakt, danwel de speler zodanig, na raken van bal, wordt geraakt dat deze de bal niet meer bereiken kan.
Vind ik leuk
Baret015 +34
donderdag 28 juni 2018 om 18:13
Helemaal mee eens; met z'n rechterhak tegen 't linker scheenbeen...100 % pingel...
Vind ik leuk
RtdDub +13355
donderdag 28 juni 2018 om 16:33
Voor de var zou hier niet voor gefloten worden.
Nu fluiten ze gewoon overal voor en mag de var het uit gaan zoeken.

Haal de scheidsrechter maar gewoon helemaal van het veld af dan.
Vind ik leuk
Vato75 +2202
donderdag 28 juni 2018 om 16:35
Raakt de bal niet eens
Vind ik leuk
Psv1989 +2450
donderdag 28 juni 2018 om 16:40
Zou Colombia denken dat ze al door zijn ? Aanvallen doen ze niet
Vind ik leuk
Cookee +12739
donderdag 28 juni 2018 om 16:52
Makkelie is wel heel lief voor nederland, eerst Duitsland eruitgeschopt en nu de ex-Ajacied helpen, dit gaat te ver.
Vind ik leuk
Patje41 +1140
donderdag 28 juni 2018 om 17:16
Wat een gelul weer, laat me raden: 010 of 040?
Vind ik leuk
Cookee +12739
vrijdag 29 juni 2018 om 14:19
Wat betekenen die getallen is dat mijn IQ ? :)

Joh, ik ben niet voor de een of de ander.
Vind ik leuk
donderdag 28 juni 2018 om 16:57
Vindt Makkalie een betere VAR scheidsrechter dan een gewone scheidsrechter
Vind ik leuk
Cookee +12739
zaterdag 30 juni 2018 om 11:39
Ik ook. En Bas zei ook al zoiets dat we straks een expert in het veld en achter het scherm gaan krijgen.

Wat wel apart is dat je dus in het veld een scheids kan hebben die veel toelaat en achter het scherm eentje die secuur de regels volgt.
Vind ik leuk
Antonio_4 +2201
donderdag 28 juni 2018 om 16:58
Makkelie voor eens en altijd in die bezemkast of Ford Transit busje opsluiten en het gaat helemaal goed komen met de VAR in de Eredivisie!
Vind ik leuk
companen +2196
donderdag 28 juni 2018 om 17:00
Leuk die Belgen op tv.. die ploegen die er nu inzitten.. als België slecht speelt moeten we nog van iedereen kunnen winnen. Wat zijn deze mensen arrogant geworden niet normaal.
Vind ik leuk
deltiaan +1428
donderdag 28 juni 2018 om 17:10
Makkeli meet MET 5 MATEN EN GROTE LANDEN MET VEEEEL TOESCHOUDERS MOETEN GEWOON DOOR, ER IS TE VEEEEL GELD MEE GEMOEID
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2198
donderdag 28 juni 2018 om 17:14
nederlandse scheidsrechters toch echt de Elite hier op het WK.
Vind ik leuk
Patje41 +1140
donderdag 28 juni 2018 om 17:15
Goede beslissing van Makkelie! Goed bezig daar in Rusland
Vind ik leuk
Counterattack +11761
donderdag 28 juni 2018 om 17:54
Makkelie is wel op zijn plek als VAR.
Heeft al meer goed gedaan dan vele andere officials.
Vind ik leuk
Ravioli +88
donderdag 28 juni 2018 om 18:05
Je kan toch niet tegen de VAR zijn mensen. Dat zo een goede ingreep een penalty zou zijn en waarschijnlijk ervoor zou zorgen dat Colombia daardoor niet door zou gaan.
Vind ik leuk
donderdag 28 juni 2018 om 18:16
zo moet dat
Vind ik leuk
Mr Clear +11