PSG vervolgt grote uitverkoop: linksback levert na één seizoen 24 miljoen op

PSG vervolgt grote uitverkoop: linksback levert na één seizoen 24 miljoen op

Gepubliceerd: maandag 2 juli 2018 om 12:18ma 02-07-2018 om 12:18

Yuri Berchiche is niet langer speler van Paris Saint-Germain. De Franse kampioen heeft de linksback met onmiddellijke ingang verkocht aan Athletic Bilbao.

Dat maken beide clubs maandag bekend. PSG en Athletic doen geen mededelingen over het bedrag, maar Franse en Spaanse media melden dat het om een transfersom van ongeveer 24 miljoen euro gaat. Berchiche heeft zijn handtekening gezet onder een vierjarig contract. Door de verplichte ontsnappingsclausule is hij in één klap 100 miljoen euro waard.

PSG moet deze zomer voor circa 60 miljoen euro verkopen om te voldoen aan de Financial Fair Play-regels. Javier Pastore werd vorige week al verkocht aan AS Roma. Berchiche (28) speelde in Spanje al voor onder meer Real Valladolid en Real Sociedad. In juli 2017 signeerde hij een vierjarig contract in Parijs. Tijdens zijn eerste - en dus laatste - jaar in Parijs kwam de vleugelverdediger tot 31 officiële duels.

Plaats een reactie

maandag 2 juli 2018 om 12:26
24 mil ???????
Vind ik leuk
DeanJayden +13361
maandag 2 juli 2018 om 12:38
Dat staat er toch!!!!!!
Vind ik leuk
maandag 2 juli 2018 om 12:46
Sorry hoor slechte dag ?
Vind ik leuk
maandag 2 juli 2018 om 12:48
Ik denk dat hij bedoelt dat je reactie niet echt veelzeggend is.
Vind ik leuk
maandag 2 juli 2018 om 12:50
Bedoel gewoon dat het te gek voor woorden is 24 mil voor een niet geweldige linksback
Vind ik leuk
maandag 2 juli 2018 om 12:52
Ik ben dus niet de enige die deze back niet kent.
[Reactie gewijzigd op maandag 2 juli 2018 om 12:53]
Vind ik leuk
Rodajc +18671
maandag 2 juli 2018 om 13:32
Bilbao heeft niet veel meer keus dan zulke bedragen op tafel te leggen, veel alternatieven hebben ze niet bepaald. Wel opvallend dat dit weer een speler is die via een andere club van Sociedad naar Bilbao gaat, terwijl een directe transfer not done is.
Vind ik leuk
maandag 2 juli 2018 om 15:24
Zij willen enkel spelers met een Baskische achtergrond. Daar zullen verkopende clubs denk ik wel op inspelen.
Vind ik leuk
Meh +53
maandag 2 juli 2018 om 13:26
Gewoon nieuwe vage constructies. Club betaalt te veel aan PSG, dan hebben die weer meer ruimte met FFP.
Komend jaar of zelfs dit jaar nog komt er een nieuwe sponsor uit Qatar bij Bilbao die de deurmatten van de kleedkamer komt sponsoren voor precies dat bedrag dat ze te veel hebben betaald voor deze speler.
Vind ik leuk
maandag 2 juli 2018 om 14:31
als je voor PSG speelt kun je echt wel voetballen, dat u hem niets vind zegt mij niets.
Vind ik leuk
maandag 2 juli 2018 om 12:52
En daar heeft hij ook gelijk in.
Vind ik leuk
G.Kopf +5006
maandag 2 juli 2018 om 12:35
Jammer, liever dat niemand spelers koopt van die club en ze lekker een straf laten krijgen.
Vind ik leuk
maandag 2 juli 2018 om 12:38
Nou nou zeg.
En al die andere koopclubs dan.
Vind ik leuk
maandag 2 juli 2018 om 12:47
Milan hebben ze al gestraft. Maar PSG straffen doen ze niet.
Vind ik leuk
Meh +53
maandag 2 juli 2018 om 13:28
Omdat PSG wel een goede accountant heeft.
Vind ik leuk
Argento8523 +7297
maandag 2 juli 2018 om 12:52
Prima deal
Deze jongen heeft niet het niveau voor de absolute top
En Bilbao is en blijft een prachtige club
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5612
maandag 2 juli 2018 om 13:16
Met die laatste zin ben ik het helemaal eens. Bilbao mooie stad en club!
Vind ik leuk
Argento8523 +7297
maandag 2 juli 2018 om 15:19
Is het ook
Heel relaxed allemaal
Vind ik leuk
Meh +53
maandag 2 juli 2018 om 13:24
PSG zal moeten verkopen wanneer ze toch een andere speler willen halen.
Vind ik leuk
maandag 2 juli 2018 om 13:25
Handelshuis PSG
Vind ik leuk