Update: 'Zinchenko mee op trainingskamp, maar City gaat uit van transfer'

    Update: 'Zinchenko mee op trainingskamp, maar City gaat uit van transfer'

    Gepubliceerd: woensdag 18 juli 2018 om 16:57wo 18-07-2018 om 16:57

    Oleksandr Zinchenko maakt mogelijk de overstap naar Wolverhampton Wanderers. Zijn werkgever Manchester City heeft een miljoenenbod ontvangen van de Engelse promovendus.

    Dat meldt Sky Sports in Engeland. Het gaat om een bod van zestien miljoen pond (achttien miljoen euro). Dat zou een recordtransfer betekenen voor Wolverhampton, want de club betaalde nog nooit eerder zoveel geld voor een speler.

    Bij de promovendus maakt Zinchenko meer kans op speelminuten dan bij City, zeker gezien de transfer van Riyad Mahrez, die volgens Engelse media aanstaande is. De middenvelder, die ook als linksback uit de voeten kan, speelde vorig seizoen zestien wedstrijden voor het eerste elftal van City.

    City verhuurde Zinchenko twee seizoenen geleden aan PSV, waar hij bij vlagen mooie dingen liet zien. Voor de Eindhovenaren kwam hij twaalf keer in actie en voor Jong PSV zeven keer.

    Update 18/7 16.57: Zinchenko vertrekt deze zomer waarschijnlijk bij Manchester City, zo meldt Sky Sports. Onkdans dat de voormalig PSV'er met de selectie van Pep Guardiola mee is op trainingskamp in de Verenigde Staten, wordt verwacht dat Zinchenko afscheid neemt van de Engelse kampioen. 

    Poll

    Een mooie stap voor Zinchenko?

    (619 stemmen)

    Plaats een reactie

    Excelsior +1337
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:41
    Goede stap voor die jongen. Wel gek dat hij bij PSV geen potten kon breken.
    Vind ik leuk
    tannat +13937
    vrijdag 6 juli 2018 om 20:17
    blessure gehad.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7868
    vrijdag 6 juli 2018 om 22:38
    Hij was dehalve tijd niet fit. Goeie speler maar nog geen kloot gespeeld.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19421
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:43
    Hij heeft toch vaak genoeg meegedaan bij City om wel een club te krijgen die hoger op de ranglijst staan ipv een promovendus. En waarom eigenlijk niet blijven?
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1454
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:45
    Wolverhampton mag dan wel een promovendus zijn, maar ze hebben wel een paar onwijs goede spelers
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:48
    Ja dat komt doordat
    ze een rijke eigenaar hebben...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 6 juli 2018 om 18:48]
    Vind ik leuk
    Moa +3726
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:05
    Een Engelse club en een rijke eigenaar.. dat verwacht je ook niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:16
    Een Chinese investeringsmaatschappij zelfs. :>
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:52
    Zijn toch op de Portugese toer gegaan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:56
    Ja sinds de zomer van 2016, toen zijn ze ook overgenomen (door Chinezen dus) en Jorge Mendes heeft Portugezen binnen gebracht.
    Vind ik leuk
    woensdag 18 juli 2018 om 17:12
    Betalen wel beter dan die van den haag dus
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:35
    Niet van een promovendus
    Vind ik leuk
    Moa +3726
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:53
    Grapje zeker, elke Engelse club zo'n beetje tot aan de amateurs toe is in handen van een rijke eigenaar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:57
    Ik kan het mis hebben maar hij deed alleen mee omdat die nieuwe back van ze geblesseerd was en de 2e linksback niet alles kan spelen. Hij is geen linksback maar hoe dominant City speelde vorig seizoen kan iedereen wel back spelen daar.
    Vind ik leuk
    Nightcrawler +5595
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:45
    Twee ton hoger dan Ruben Neves heeft gekost. Idd een nieuw record
    Vind ik leuk
    Rodajc +15833
    zaterdag 7 juli 2018 om 14:40
    Vroeg me na dit bericht al af wat hij dan 'slechts' gekost had, maar een mooi project ligt daar bij Wolverhampton. Moet je je voorstellen dat Paul Gladon daar nog steeds onder contract staat haha.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10936
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:45
    Beetje de vraag waar hij zelf wil spelen. Als linksback maakt-ie bij City nog een redelijke kans, samen met Mendy. Maar of-ie ook als aanvallende middenvelder zich echt gaat doorontwikkelen...
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:46
    De keren dat hij meedeed bij City viel hij mij zeker niet tegen en Wolves is een mooie club en het voetbal dat ze willen spelen, ligt hem ook wel, maar had me ook kunnen voorstellen dat ze hem nog een jaar zouden verhuren.. Van de andere kant weet je dat het ontzettend lastig is om je bij dit City in de basis te spelen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 6 juli 2018 om 19:06]
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:16
    Wat televisie inkomsten allemaal wel niet teweeg brengt
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5619
    woensdag 18 juli 2018 om 17:10
    Een rijke eigenaar scheelt ook een slok op de borrel
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34415
    vrijdag 6 juli 2018 om 20:10
    18 miljoen euro voor een overschat pikkie. Man man.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws