Talent vertrekt bij Ajax en kiest voor Italië: 'Dit was een harde leerschool'

    Talent vertrekt bij Ajax en kiest voor Italië: 'Dit was een harde leerschool'

    maandag 9 juli 2018 om 20:05

    Reda Boultam verlaat Ajax na vijf seizoenen voor de Serie B. De middenvelder was sinds 1 juli transfervrij en heeft een driejarig contract getekend bij Cremonese, zo heeft die club bekendgemaakt.

    Boultam was transfervrij sinds 1 juli, nadat zijn contract niet verlengd werd. Op Instagram maakte de middenvelder (20) zijn vertrek al wereldkundig. Nu is dus duidelijk dat Cremonese zijn nieuwe werkgever is. Boultam tekent in Italië een meerjarige verbintenis. Hij kwam vijf keer in actie voor Jong Ajax.

    'Na vijf jaar bij Ajax te hebben gespeeld, neem ik afscheid van deze grote club', schreef Boultam vorige week op Instagram. 'Een tijd met veel ups and downs. Veel prijzen gewonnen met het team en mooie momenten meegemaakt. Hierbij wil ik dan ook al mijn oud-teamgenoten bedanken en veel succes wensen.'

    'Daarnaast natuurlijk ook blessures en mindere periodes, maar die horen bij het proces. Dit was een harde leerschool, maar de beste leerschool die ik mezelf kon voorstellen. Ik wil iedereen bedanken, alle supporters, de mensen bij de club die me hebben geholpen en tenslotte mijn familie voor de onvoorwaardelijke steun. Voor nu is het tijd voor een nieuw hoofdstuk.'

    Plaats een reactie

    ruud wubbers +12145
    maandag 9 juli 2018 om 20:07
    Als ze hem gratis laten gaan zal het ook wel geen talent zijn.
    Vind ik leuk
    Quareck +6996
    maandag 9 juli 2018 om 20:08
    Als hij op zijn 20e zijn droomtransfer maakt naar de serie b vrees ik inderdaad het ergste
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14742
    maandag 9 juli 2018 om 20:37
    Maakt toch ook niet uit?
    Ik denk dat de meesten hier graag een kans bij Cremonese zouden hebben gehad...
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12779
    maandag 9 juli 2018 om 21:25
    Alle jeugdspelers van alle profclubs zijn in mijn ogen talenten.
    Als het geen talenten zouden zijn dan waren ze ook niet gescout.
    Dat iemand een talent is betekent nog niet dat diegene dan ook de top zal gaan halen. De meeste zullen het namelijk niet eens redden om prof te worden, maar ze hebben hoe dan ook allemaal talent.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18014
    maandag 9 juli 2018 om 20:07
    Dit klinkt nou als een verstandige jongen. En hopelijk heeft hij de juiste club voor zichzelf gekozen. Succes daar.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 20:07
    Transfervrije speler van Ajax John De Jong heeft liggen slapen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk
    2cents +53321
    maandag 9 juli 2018 om 20:10
    Dit had Brands zelf ook al kunnen weten. De Jong is dus slecht ingewerkt. ;)
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 20:11
    Gewoon een beginners foutje denk ik.
    Vind ik leuk
    035 +5056
    maandag 9 juli 2018 om 20:08
    Met een harde leerschool heb je wel een basis.
    Vind ik leuk
    Bdog +5194
    maandag 9 juli 2018 om 20:11
    En met de basisschool in Nederland heb je geen harde lessen.
    Vind ik leuk
    035 +5056
    maandag 9 juli 2018 om 20:17
    Leg uit!!!
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 21:19
    Jij MOET wat geblowed hebben. Sober verzin je zo een antwoord niet! 🤣🤣👍🏽👍🏽👍🏽
    [Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 21:19]
    Vind ik leuk
    2cents +53321
    maandag 9 juli 2018 om 20:11
    Mooi dat er aan het eind van de opleiding toch een leuke boterham verdiend kan worden met je hobby, ondanks dat je het bij Ajax niet redt.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18372
    maandag 9 juli 2018 om 20:21
    Klopt 2cents

    De clubs staan in de rij, zodra men er weet van heeft als er jeugdspelers bij ons moeten vertrekken (contracten niet worden verlengd).

    Kijk maar eens wat er uitstroomt naar clubs als AZ, Utrecht, PEC, ADO, Groningen. Zelfs PSV heeft er zo nu en dan een handje van.

    Niks mis mee, maar wel de complimenten aan de Jeugdopleiding van Ajax.😉



    Vind ik leuk
    Utca030 +12187
    maandag 9 juli 2018 om 20:30
    En Ajax haal zeker geen spelers bij andere clubs weg.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18372
    maandag 9 juli 2018 om 20:36
    Zeker wel, maar dat ligt uiteraard anders.....😜

    Het gaat hier met name om spelers aan het einde van hun opleiding waarvan de contracten niet meer worden verlengd.

    Dat lijkt me de discussie hier.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12039
    maandag 9 juli 2018 om 21:05
    Welke jeugdspeler ging er dan naar PSV?
    Vind ik leuk
    2cents +53321
    maandag 9 juli 2018 om 21:10
    Van Bruggen?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12039
    maandag 9 juli 2018 om 21:26
    Die had de keus.
    Vind ik leuk
    2cents +53321
    maandag 9 juli 2018 om 21:33
    Keus? Ajax heeft hem uit zijn contract laten lopen en was dus transfervrij.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12039
    maandag 9 juli 2018 om 22:11
    Hij kon bijtekenen bij ajax maar koos voor PSV.
    Vind ik leuk
    2cents +53321
    maandag 9 juli 2018 om 22:19
    Bijtekenen? Vanuit de jeugd kwam er een jochie van 16 door die op zijn plek in Jong Ajax ging spelen. De Ligt.

    Hoezo bijtekenen?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12039
    maandag 9 juli 2018 om 22:30
    Hij was aanvoerder bij de beloften
    en kon bijtekenen maar koos voor PSV.
    Vind ik leuk
    2cents +53321
    maandag 9 juli 2018 om 22:37
    Weet niet zo goed wat het aanvoerderschap er mee te maken heeft. Er wordt altijd een vaste Jong speler verkozen tot aanvoerder. Dus eentje die niet bij de selectie zit en dus altijd bij Jong is. Maw niet iemand die gaat doorstromen. Net als Bergsma afgelopen seizoen.

    Ik weet ook niet waar jij vandaan hebt dat hij kon bijtekenen. Zijn perspectief op speeltijd werd door de komst van De Ligt minimaal. In Jong dus al.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12039
    maandag 9 juli 2018 om 22:48
    Sterker nog, hij werd zelfs uitgemaakt voor een 'verrader'.
    Maar goed, uiteindelijk geen uitblinker gebleken.
    Vind ik leuk
    2cents +53321
    maandag 9 juli 2018 om 22:50
    Verrader? Ik heb hem hier nog succes gewenst volgens mij.

    En beiden heeft ook niets met kwaliteiten of contracten te maken. Hij was niet goed genoeg en dat is bij PSV bevestigd.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12039
    maandag 9 juli 2018 om 22:53
    Klopt helemaal
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 05:58
    Je bent weer slecht geïnformeerd...
    Vind ik leuk
    2cents +53321
    dinsdag 10 juli 2018 om 07:13
    Net als de vorige keer zeker, toen ik om
    Jouw uitleg vroeg en het stil werd...
    Vind ik leuk
    Always PSV +10385
    maandag 9 juli 2018 om 22:39
    Ajax koopt alles, de jeugd krijgt amper kansen en vertrekken.
    Vind ik leuk
    2cents +53321
    maandag 9 juli 2018 om 22:51
    Niet zo overdrijven. Bij Ajax heeft de jeugd altijd kansen gehad, ook nu nog, en dat zal ook altijd zo blijven.
    Vind ik leuk
    Always PSV +10385
    maandag 9 juli 2018 om 23:03
    Ik maak een statement, jaren geleden kocht PSV alles wat los en vast zat en kreeg de jeugd amper kansen, de rollen zijn nu omgedraaid. Ajax koopt echt veel en de jeugd wordt naar achter geschoven. Dat is de realiteit.
    Vind ik leuk
    2cents +53321
    maandag 9 juli 2018 om 23:12
    Omgedraaid? Viergever zal ten koste gaan van Obispo. Twee nieuwe backs van buiten. Romero haken terwijl je Lammers hebt of Piroe die bijna net zo oud is? Waarom Malen haken als je Gudmundsson en Gakpo hebt? Etc etc.

    Waarschijnlijk omdat due spelers er (nog) niet goed genoeg voor zijn. Net als bij Ajax.

    Desondanks staat een De Ligt op zijn 17e in de basis en is hij op zijn 18e aanvoerder. Vd Beek basis. Kluivert was ook gewoon basis. De Jong wordt basis. Mazraoui krijgt de kans. Nu dit Eiting er weer tegenaan en is er een jochie van net 16 mee met het eerste elftal.

    Daarbij schroomt men niet om de jeugd (Lang) te verkiezen boven de dure aankoop (Bandé).

    Ajax heeft heel veel verdiend met transfers. Dat geld kont eindelijk terug op het veld. Náást de jeugd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 23:13]
    Vind ik leuk
    Always PSV +10385
    maandag 9 juli 2018 om 23:29
    Hmmm, je gaat uit van het meest gunstige scenario. De Ligt is echt een talent, de Jong ook. Vwb PSV, helaas draai ik nu nog niet warm voor Lammers, daarentegen wel voor Mauro, Malen, Rosario en Gudmundsson. Obispo,Gakpo kan ik nog niets van zeggen. Niet allemaal vanaf het begin erbij maar wel jong gehaald.
    Vind ik leuk
    2cents +53321
    maandag 9 juli 2018 om 23:32
    Mauro is net zo jong gehaald als Schuurs. Hoe oud was Malen?

    Punt is dat de rollen niet omgedraaid zijn maar meer gelijk getrokken.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11705
    maandag 9 juli 2018 om 20:18
    20 jaar, transfervrij, 5 potjes Jong Ajax maar het is weer een talent.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18372
    maandag 9 juli 2018 om 20:24
    Klopt RtdDub.

    Ajax heeft 6.985 talenten rondlopen in de Jeugdopleiding.

    Echter, aan het einde van het verhaal kun je in het meest gunstige geval er maar 11 opstellen.😜
    Vind ik leuk
    RtdDub +11705
    maandag 9 juli 2018 om 21:11
    Mijn sneertje was niet naar de club maar meer naar degene die de kopjes hier boven de artikeltjes zet.
    Vind ik leuk
    John M. +4633
    maandag 9 juli 2018 om 20:19
    Misschien kan hij alleen maar voetballen en heeft verder niets geleerd en dan moet je toch wat.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 20:37
    Daar hoor je dus ook niks meer van
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 20:45
    Zo zie je maar weer, elke club wil wel een speler met een Ajaxverleden. Blijft toch iets magisch, een speler die van Ajax komt, is voor elke club interessant.
    Vind ik leuk
    Dee79 +2207
    maandag 9 juli 2018 om 20:56
    Het gaat je goed pik
    Vind ik leuk
    jochempje +2487
    maandag 9 juli 2018 om 20:57
    Succes!
    Vind ik leuk
    Muscles +710
    maandag 9 juli 2018 om 21:21
    Lekker naar de vergetelheid laten gaan want niet voor niets geen contract meer bij Ajax . Doorgaan!!!!!!
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 22:27
    @ruud wubbers Ajax heeft natuurlijk altijd gelijk, daarom staat een linksback die zogenaamd niet goed genoeg was voor Ajax nu bij Atletico in de basis en heeft hij 2 wedstrijden gespeeld voor Brazilie tijdens het afgelopen WK!
    Vind ik leuk
    johan2602 +65
    dinsdag 10 juli 2018 om 00:49
    Veel succes bij je nieuwe club.
    Vind ik leuk
    Bhj +1193
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:41
    Reda Boultam verlaat Ajax na vijf seizoenen voor de Serie B. De middenvelder was sinds 1 juli transfervrij.


    Volgens mij verlaat hij niemand als hij al transfervrij was toch. Ajax had al afscheid van hem genomen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Talent vertrekt bij Ajax en kiest voor Italië: 'Dit was een harde leerschool'