'FC Twente wil stunten en hoopt op deal met FC Groningen, AZ en Sevilla'

    'FC Twente wil stunten en hoopt op deal met FC Groningen, AZ en Sevilla'

    Gepubliceerd: maandag 9 juli 2018 om 20:20ma 09-07-2018 om 20:20

    Een gerucht uit Enschede: FC Twente wil stunten met de komst van Mike te Wierik. Dat meldt Twentesport maandag. De verdediger was vorig seizoen basisspeler van FC Groningen. Te Wierik heeft in Groningen nog een contract voor twee jaar.

    Te Wierik is deze zomer wel in verband gebracht met een vertrek bij Groningen, maar nog niet aan Twente gelinkt. Twentesport meldt dat er deze week waarschijnlijk meer nieuws zal komen over de komst van nieuwe spelers.

    Duidelijk is niet of de komst van Te Wierik haalbaar is en of de club zijn salaris kan betalen. Eerder wist Twente ook al te stunten met de komst van Wout Brama, die volgens RTV Oost 250.000 euro per jaar verdient in Enschede, veel meer dan de gemiddelde speler in de Keuken Kampioen Divisie.

    Naast Te Wierik moet ook Rens van Eijden naar Twente komen. Van Eijden is momenteel reservespeler van AZ die door diverse andere media al eerder aan de Tukkers is gelinkt. Naar verluidt zit hij in de wachtkamer. Ook FC Emmen wilde hem hebben, maar de AZ'er heeft die club afgezegd.

    De club hoopt ook nog op de komst van Xandro Schenk. De verdediger tekende een contract bij Sparta, maar wilde die verbintenis laten vernietigen omdat Twente hem een hoger salaris kon bieden. Twente heeft Sparta daarom financieel gecompenseerd. Twente hoopt verder nog op een aanvaller van het Spaanse Sevilla, die op huurbasis over moet komen. Het is niet duidelijk om wie het gaat.

    Sponsors
    Een aantal vermogende sponsoren is bereid om het financiële gat van zeven miljoen euro te dichten, weet Twentesport. Daardoor kan in ieder geval de eerste financiële nood opgelost worden. Het medium heeft vooralsnog geen bevestiging gekregen vanuit de club.

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +19469
    maandag 9 juli 2018 om 20:21
    Hoe dan?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6184
    maandag 9 juli 2018 om 20:26
    Dat is het probleem met Twente, ze weten nog steeds niet wat credit en debit is.
    Vind ik leuk
    harryheck +1450
    maandag 9 juli 2018 om 20:43
    JanTa48: jij weet zelfs niet dat het credit en debet is. Tsja, ik zou zeggen: eerst je schooltje afmaken, dan pas reageren.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 21:06
    @ harryheck: ik snap heel goed dat je Twente steunt. Het geeft echter geen pas dat je elke keer alles ontkent voor wat betreft de financiële crisis bij Twente. Wees wat realistischer en bekijk de reacties vanuit diverse invalshoeken.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +6184
    maandag 9 juli 2018 om 22:53
    Dat gebrek aan financiële kennis is in Twente chronisch dus ik neem Harry niets kwalijk.
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3458
    maandag 9 juli 2018 om 20:23
    Het gat van 7 miljoen zullen sponsoren gaan opvullen en zo kunnen Ted en Evert starten met het binnenhalen van spelers.
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +219
    maandag 9 juli 2018 om 20:25
    Stunten dat doen ze daar al jaren !!fc pannenkoek
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 20:25
    Geen geldmaar toch dit soort spelers aantrekken. Laat maar spelers uit het beloftenelftal doorstromen.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 20:29
    Nee. We proberen spelers aan te trekken
    Vind ik leuk
    DrDeef +2199
    maandag 9 juli 2018 om 20:58
    Is wel hard nodig ook, met die droeftoeter selectie maak je echt geen moer klaar in KKC.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 21:11
    Klopt, we zijn ook nog lang niet klaar en daarom probeer de club spelers aan te trekken
    Vind ik leuk
    Spiegel +10057
    maandag 9 juli 2018 om 20:27
    Dus Twente heeft een compensatie betaald voor schenk, maar hij heeft nog niet bij ze getekend? Netjes
    Vind ik leuk
    harryheck +1450
    maandag 9 juli 2018 om 20:44
    Spiegel: NEE NEE NEE. Niet Twente maar de speler zelf heeft compensatie betaald
    Vind ik leuk
    Spiegel +10057
    dinsdag 10 juli 2018 om 06:18
    De verdediger tekende een contract bij Sparta, maar wilde die verbintenis laten vernietigen omdat Twente hem een hoger salaris kon bieden. Twente heeft Sparta daarom financieel gecompenseerd.

    ??
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1131
    dinsdag 10 juli 2018 om 10:46
    Kom maar op met het artikel waarin dat feitelijk zo wordt uitgelegd, en dat Sparta aangeeft dat het een overeenkomst heeft met Twente voor de compensatie. (dus niet dat algemene gelul dat ze gecompenseerd worden, zonder dat de partij wordt benoemt die gaat compenseren).
    Vind ik leuk
    Spiegel +10057
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:13
    Dit stuk heb ik letterlijk uit het artikel van vp gekopieerd en geplakt...
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1131
    dinsdag 10 juli 2018 om 15:20
    Nu nog een echte bron...
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 20:27
    Hoe is het toch mogelijk? Eerst piepen om een garantie van de gemeente en nu dit. Weer een duistere constructie gevonden? Of toch.......geld zat!?!?
    Vind ik leuk
    Yuri +3661
    maandag 9 juli 2018 om 20:27
    Hadden ze niet 21 miljoen nodig?????
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3458
    maandag 9 juli 2018 om 20:32
    Komt allemaal van sponsors, 21 is bijna binnen. Vanaf volgende week kunnen Van Leeuwen en Bleuming beginnen met spelers aantrekken.
    Vind ik leuk
    Yuri +3661
    maandag 9 juli 2018 om 20:36
    De gemeente telt niet
    Vind ik leuk
    Knexx +39
    dinsdag 10 juli 2018 om 11:38
    Is nieuwe ontwikkeling, schijnt dat sponsoren die 7 miljoen ook op gaan hoesten, zodat de gemeente buiten schot blijft.

    Met deze financiële impuls kunnen ze dossier uit het verleden (coronadeal) afhandelen en creëren ze ook meteen voldoende liquiditeit.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15735
    maandag 9 juli 2018 om 20:27
    Wanneer slaat het realisme daar nou eens toe, tjezus. Vraag me af wat Twentefans nu denken? Als ze het eens zijn met de transfer van Schenk en een dure transfer als die van Te Wierik terwijl de club op de rand van een faillissement staat heb ik daar toch ook geen sympathie meer voor.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32971
    maandag 9 juli 2018 om 20:33
    Ik denk dat het voor het voortbestaan van Twente wel belangrijk is dat ze promoveren. Het geld in de eredivisie is aanmerkelijk beter.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15735
    maandag 9 juli 2018 om 20:35
    Tja maar met dit soort risico's red je het niet langer dan 1 seizoen onder immense druk, kan heel makkelijk misgaan. Twente lijkt het maar niet te leren, onbegrijpelijk.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32971
    maandag 9 juli 2018 om 20:46
    Ik denk dat er een redelijke kans is dat Twente sowieso geen twee jaar eerste divisie kan betalen.
    Dus dan moet je misschien wel inzetten op direct promoveren.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15735
    maandag 9 juli 2018 om 21:13
    Een beter imago gaan ze er niet mee krijgen iig.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32971
    maandag 9 juli 2018 om 21:25
    Nee, maar ik weet niet of imago nu hun grootste zorg moet zijn.
    Vind ik leuk
    Kuip +8459
    maandag 9 juli 2018 om 20:52
    We moeten ons niet zo druk maken over geld. Het zijn maar getalletjes. In dat mooie stadion moet gewoon een eredivisieploeg spelen.
    Er gaan spelers over de toonbank met waardes van 100 miljoen. Een prutser als Klaassen brengt al meer dan twintig miljoen op.
    Dus waar hebben we het over.
    Laat Red Bull maar eens over de brug komen en twee honderd miljoen in de club steken. Zou leuk zijn voor Twente en het Nederlands voetbal.
    Vind ik leuk
    Rodajc +15735
    maandag 9 juli 2018 om 21:14
    Het ergste is nog dat er Twentenaren zijn die serieus zo denken...
    Vind ik leuk
    Kuip +8459
    maandag 9 juli 2018 om 21:15
    Dacht iedereen maar zo.
    Vind ik leuk
    Knexx +39
    dinsdag 10 juli 2018 om 11:42
    Ik hoop echt dat Schenk niet bij ons komt. Heeft voor mij echt afgedaan.
    In spartashirt op de foto gezet zijn en dan na een telefoontje (wat ik overigens echt belachelijk vind van twente) zeggen 'nee bedankt'. Dan ben je mentaal echt een slappeling.

    Wat betreft Te Wierik vind ik heel erg bijzonder om te lezen, omdat we nu de financiën nog niet rond hebben (wachtend op de deal met sponsoren).
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 20:28
    Nou gemeente Enschede, denk dat het meer dan 7 miljoen gaat worden
    Vind ik leuk
    lfc +9
    maandag 9 juli 2018 om 20:28
    wie gaat dat betalen? Te Wierik goed voor 2 ton aan salaris bij Groningen
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 20:49
    Fc Twente
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10566
    maandag 9 juli 2018 om 20:29
    En ze zijn helaas net te laat voor El Ahmadi en Nigel de Jong, die transfervrij waren...

    Echt, alsof die gasten voor Eerste Divisie salaris naar Twente komen. Hoe dan?
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3458
    maandag 9 juli 2018 om 20:34
    Eerste divisie salaris? Salaris bij Twente ligt nogsteeds beter dan het hele rechter rijtje van de ED.
    Vind ik leuk
    Ibo +165
    maandag 9 juli 2018 om 20:46
    En dat is nou net het probleem: boven je stand blijven leven door eredivisie salarissen te blijven betalen terwijl ze in de Juup spelen. En dan jammeren dat ze het financieel zo zwaar hebben. Als ze gewoon salarissen conform Top-JL zouden betalen zou dat al een miljoen of wat schelen. Maar nee, dat is onder de stand van Neerlands nummer 4 (of was t 18?)
    Vind ik leuk
    Il Gordo +10566
    maandag 9 juli 2018 om 20:53
    En dat is exact het punt. Als je nu ergens op kunt besparen is het nieuwe contracten die je afsluit, terwijl je de dekking (nog) niet hebt.
    Vind ik leuk
    Bosmeister +454
    maandag 9 juli 2018 om 20:31
    Klinkt als broodje aap.. Te Wierik heeft een contract tot 2020 en staat bij Groningen doorgaans in de basis. Ik zie niet in hoe ze hem zouden kunnen halen..
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 20:33
    Dat lijkt mij dan ook niet logisch inderdaad
    Vind ik leuk
    Hans Worst +1053
    maandag 9 juli 2018 om 20:48
    Plus, Groningen is tevreden over te Wierik, en zit al niet ruim in de verdedigers. Broodje aap verhaal. Twente kan helemaal geen transfersommen betalen boven de 2miljoen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    maandag 9 juli 2018 om 21:51
    Waarschijnlijk alweer via een wazige constructie die over 3 jaar uit de kast komen.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4445
    maandag 9 juli 2018 om 20:31
    Fc fraude en bedrog gaat gewoon door of er niets aan de hand is
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3458
    maandag 9 juli 2018 om 20:58
    Ken je feiten voor je dingen gaat roepen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 21:09]
    Vind ik leuk
    Dorzon +4445
    maandag 9 juli 2018 om 21:02
    Fc fraude en bedrog deed 2 weken geleden toch huilie huilie dat de gemeente borg moest staan anders faillissement #feit
    Vind ik leuk
    Tukkerland +3458
    maandag 9 juli 2018 om 21:09
    Irrelevant.... nu is dat weer gedaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 09:29
    Irrelevant???? Het zou je sieren om uit die ontkenningsfase te komen en een realistische kijk op de situatie te ontwikkelen. Echt ... Het zal je helpen!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    dinsdag 10 juli 2018 om 20:04
    irrelevant en ondertussen spelers halen en een eredivisiesalaris geven.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 21:14
    Die borgstelling heeft alleen niks met de begroting te maken. Feit. Dossierkennis.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4445
    maandag 9 juli 2018 om 22:27
    Maar zou het niet netjes zijn om eerst je oude schulden af te lossen. Iets met normen en waarden. Maar goed die zijn bij fc fraude niet aanwezig
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90981
    maandag 9 juli 2018 om 20:32
    Sterkte FC Twente, hoop dat het lukt.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 20:33
    Off topic:

    Ik krijg een noreply-bericht van VP, maar heb toch een vraag.

    Ik zou dolgraag een speciaal Wesley Sneijder-shirt willen bestellen, maar ik val buiten de kindermaatjes. Zijn er ook grotere maten beschikbaar?
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2237
    maandag 9 juli 2018 om 20:35
    Blijft vreemd dit kan de knvb niet ingrijpen dat als er megaschulden zijn zoiets niet kan of is iedereen daar nou blind
    [Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 20:35]
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 20:52
    Ze hebben ingegrepen. Net als bij andere clubs. We zitten in categorie 2
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2237
    maandag 9 juli 2018 om 21:07
    Klopt maar waarom kun je dan gewoon met geld blijven zwaaien als club? Dat moet toch niet mogelijk kunnen zijn.. Als je op te grote voet hebt geleeft mag je nu best op de blaren zitten
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 21:41
    Omdat voetbal bij een voetbalclub nou eenmaal de core business is. Voetballen zonder spelers is dan een beetje lastig
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2237
    maandag 9 juli 2018 om 21:44
    Je hebt altijd jeugd en kunt tranfervrije spelers halen of bij amateurclubs... Als ik een auto wil kopen maar het geld er niet voor heb krijg ik hem toch ook niet..
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2237
    maandag 9 juli 2018 om 20:36
    Ronaldo is toch nog niet definitief naar juve ? Kan twente ook mooi halen dan 😂
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 20:39
    Dit is toch niet uit te leggen.... man man man
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 20:51
    Jawel hoor, heel makkelijk zelfs.
    Of stop jij je volledige jaarinkomen wel in je hypotheek?
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 20:53
    Beste Dennis, als je je cluppie echt tegen iedereen wil gaan verdedigen, wens ik je veel succes. Een nobel streven, maar niet te doen vrees ik.
    Succes, komend jaar en dat meen ik serieus.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 21:16
    Thanks. Ik heb even een uurtje niks te doen. Blijf het niet doen hoor. Over het algemeen ligt het niveau toch veel te laag om tot ze door te dringen.
    Jullie ook succes!
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 23:34
    En hoe gaan ze dit uitleggen aan de medewerkers die gedwongen ontslagen zijn? Hoe gaan ze dit aan de inwoners van de gemeente enschede uit leggen die komend jaar hun gemeentelijke belastingen omhoog zien gaan om deze bende overeind te kunnen houden? Hoe leg je dit aan de FIFA uit aan de hand van financial FairPlay?
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 20:47
    Een basis speler van Groningen die vrijwillig gaat spelen bij FC Bankroet in de keukendivisie. Oftewel dream on tukkers😂
    Vind ik leuk
    Dorzon +4445
    maandag 9 juli 2018 om 21:05
    Of ze betalen goed zonder inhouding loonheffingen. Dan kan het voort de speler erg interessant zijn. Als er een boete komt wordt die door geschoven naar de gemeente. Doen ze het niet zijn ze alle leningen kwijt
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 20:55
    Geloof er geen snars van, Te wierik heeft nog een 2 jarig contract bij ons, Speelt in de basis. en heeft een goed salaris. Waarom zou hij dat verruilen voor een ploeg in de 2e divisie. Die zelf al half bankroet is. Zie hem komend seizoen gewoon weer voor ons uitkomen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 21:00]
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    maandag 9 juli 2018 om 21:56
    Als die met een constructie meer krijgt aangeboden dan is alles mogelijk.vraag maar aan zaakwaarnemers uit het verleden
    Vind ik leuk
    Dunneke +182
    maandag 9 juli 2018 om 20:56
    Te wierik zal wel het dubbele salaris aangeboden hebben gehad
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 21:01
    Dan nog denk ik echt niet dat groningen mee zal werken. Aangezien we nog steeds opzoek zijn naar een verdediger zie ik te wierik niet vertrekken. En al helemaal niet naar twente, aangezien mike zelf een echte heraclied is.
    Vind ik leuk
    Dunneke +182
    maandag 9 juli 2018 om 22:15
    Mag hopen dat ze zo slim zijn in Groningen.
    Vind ik leuk
    Siemjo +295
    maandag 9 juli 2018 om 21:05
    Maakt voor Twente niet uit kennelijk geld in overvloed. Hebben het faillissement kennelijk op de achtergrond geschoven. De gemeente hoest de tekorten wel weer op. Leren het kennelijk nooit.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 21:09
    en straks gaat fc jankerd weer bij de gemeente eisen voor geld anders gaan ze fdailliet etc:tijsd dat de stekker eruit getrokken word.. schulden met schulden die door schulden zijn ontstaan aflossen:dat kan enkel bij twente geen geld te besteden maar wel spelewrs huren etc..
    Vind ik leuk
    Tweey +2142
    maandag 9 juli 2018 om 21:16
    Wat een stunt lol
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 21:23
    Waarvan kan de club van list en bedrog dit in godsnaam betalen?! Opdoeken die club!
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 21:38
    Van de 18 miljoen aan tv gelden, sonsorinkomsten en kaartverkoop
    [Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 21:38]
    Vind ik leuk
    Dunneke +182
    maandag 9 juli 2018 om 22:20
    Dat jij het nog op kan nemen voor een club als Twente. Je zal wel een supporter zijn die niet in wil zien wat voor een oplichters er rond lopen daar
    Vind ik leuk
    Professoro +233
    maandag 9 juli 2018 om 21:24
    Dit is toch niet meer te rijmen en te verkopen naar de rest van Nederland
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 21:30
    AZ moet Rens van Eijden nooit weg doen. Kan moeiteloos mee. Laten ze dat "talent" Hatzidiakos maar verkopen. Wint nooit een (kop)duel en maakt de gekste overtredingen.
    Vind ik leuk
    Pds010 +1260
    maandag 9 juli 2018 om 21:32
    Het kan maar niet op in Enschede.. maar wel.aan de gemeente vragen of ze de rekening willen betalen voor ze..

    Malafide club
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 21:42
    Jouw club mag ook vragen hoor. Is niets frauduleus of malafide aan.
    [Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 21:43]
    Vind ik leuk
    Pds010 +1260
    dinsdag 10 juli 2018 om 00:16
    Vragen terwijl je geen geld heb? Is dat noer onder valse voorwaarde informeren?
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2563
    maandag 9 juli 2018 om 21:36
    Aanvaller van Sevilla wellicht Juan Munoz. Scoorde afgelopen seizoen 10 doelpunten voor Almeria in La Liga2.
    Laat maar komen zou ik zeggen
    Vind ik leuk
    El Cazador +7400
    maandag 9 juli 2018 om 21:41
    In de Spaanse competitie word ook alles wat los en vast zit gekocht terwijl de meeste clubs dik in het rood staan ik noem als voorbeeld Valencia
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1599
    maandag 9 juli 2018 om 21:46
    Barca.
    Real.
    Valencia.
    AC Milan.
    Inter
    etc etc

    Staat Twente toch in een illuster rijtje ;))
    Vind ik leuk
    FSCeara +8732
    maandag 9 juli 2018 om 21:58
    Verschil is dat die clubs een waarde op het veld heeft staan die hun te kort ruimschoots vertegenwoordigd.dat is bij Twente niet het geval.... verte van dat
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1599
    maandag 9 juli 2018 om 22:46
    En jij gaat er ook nog serieus op in lol.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 21:45
    Belachelijk
    Vind ik leuk
    Foebele +54825
    maandag 9 juli 2018 om 21:54
    Jongens, jullie weten wel dat jullie nog een miljoentje of 20 te kort komen? Is het dan wel verstandig om te 'stunten'?
    Vind ik leuk
    Weetjewel +457
    maandag 9 juli 2018 om 21:55
    Wat hoop ik toch dat Twente niet promoveert...
    Vind ik leuk
    De Mees +22
    maandag 9 juli 2018 om 22:04
    Ter Wierik naar Twente ? Strikje er om en Chabot opj
    Halen.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9262
    maandag 9 juli 2018 om 22:21
    Laat ze maar stunten.... Eerst presteren dan maar eens zien
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 22:25
    250k in de KK-divisie !!
    Het salarisplafond bij FC Utrecht de nummer 5-4-5 van de Eredivisie de laatste drie jaar.
    Gemeente Enschede; staat u even garant? We willen weer onverantwoord geld uitgeven.
    Vind ik leuk
    Knexx +39
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:59
    Schijnt dat Brama helemaal geen 250K ontvangt, maar iets meer dan 100K. Maarja media hé.
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +2185
    maandag 9 juli 2018 om 22:54
    Vooral lekker geld uit blijven geven dat er niet is.

    Het zou pas een echte stunt zijn als Twente zijn verplichtingen nakomt met al het geld dat er blijkbaar toch is, in plaats van belachelijke salarissen te betalen en tegenover gemeente en andere betrokken te zeiken dat ze failliet gaan als er niet wordt bijgesprongen met gemeenschapsgeld.

    Vind ik leuk
    El Lobo +2117
    maandag 9 juli 2018 om 23:13
    Transferverbod opleggen! Eerst schulden aflossen
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34106
    dinsdag 10 juli 2018 om 00:03
    Als ze echt willen stunten dan kappen ze er maar mee.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34106
    dinsdag 10 juli 2018 om 00:04
    Wout Brama, die volgens RTV Oost 250.000 euro per jaar verdient .

    Krijgen niet verdienen...
    Echt dat zoiets kan bij zo'n club...
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 09:21
    brama 250000,wat te denken wat te wierik bij groningen verdient en die moet ook nog gekocht worden van groningen heeft nog 2 jarig contrct
    Vind ik leuk
    poklane +5218
    dinsdag 10 juli 2018 om 00:05
    Een speler €250.000 per jaar geven, maar ondertussen wel investeerders en de gemeente smeken om €21miljoen. Laat deze club alsjeblieft omvallen.
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    dinsdag 10 juli 2018 om 09:00
    JUIST!
    Vind ik leuk
    Lampenpit +942
    dinsdag 10 juli 2018 om 00:07
    Stunten met te wierik? Xandro f*king schenk wil naar Twente, omdat ze meer salaris kunnen bieden?! En als klap op de vuurpijl 250.000 salaris voor een oud gediende. Het is nu echt afgelopen met Twente.... wat een treurig zooitje is dat geworden zeg.
    Vind ik leuk
    Wally g +488
    dinsdag 10 juli 2018 om 00:07
    Blijf er maar geld in pompen , ik Zou geen speler verkopen of verhuren aan hun het kan 1 jaar goed gaan maar het kan ook in 1 week einde oefening zijn !
    Vind ik leuk
    BlijeBoer +81
    dinsdag 10 juli 2018 om 00:30
    Echt een regelrechte schande dat ze zich bezig houden met het halen van spelers, zorg eerst dat je je rotzooi op orde heb voordat je geld uitgeeft wat je niet heb!
    Vind ik leuk
    Lampenpit +942
    dinsdag 10 juli 2018 om 00:39
    Twente zal wel een selectie moeten hebben, maar wat ik dus echt niet kan begrijpen is dat ze dit soort zwakke spelers halen voor veel te veel geld, terwijl ze de jeugd en scouting hebben opgedoekt. Dan ben je mij echt kwijt.
    Vind ik leuk
    BlijeBoer +81
    dinsdag 10 juli 2018 om 00:58
    Wat je zegt voor veel te veel geld, dat is het gene wat ik ook niet snap. Dan hoor je ze nu van ja de sponsoren gaan die 7 mil betalen maar in mijn berekening blijft er dan nog 14 mil over, want voor het weekend hadden ze nog 21 mil nodig en dan wel dit soort spelers halen.
    Vind ik leuk
    Lampenpit +942
    dinsdag 10 juli 2018 om 02:17
    Precies ja, iedere euro van sponsors is meegenomen natuurlijk. Toch zouden ze naar mijn mening gewoon kunnen spelen met die 600 spelers die ze al hebben en van het geld dat ze krijgen via sponsors of transfers jeugdspelers halen. Met deze “aanwinsten” red je het ook niet en al zouden ze het wel redden staan ze over een jaar weer met een kut selectie in de ED.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 02:18
    U koopt zelf zeker ook geen nieuwe dingen voor u uw hypotheek heeft afgelost?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3513
    dinsdag 10 juli 2018 om 07:35
    nee klopt daar geeft de bank geen geld voor die willen dat ik eerst mijn hypotheek aflost voor ze er nog een geven
    Vind ik leuk
    Brunt +200
    dinsdag 10 juli 2018 om 02:15
    Ik lees in dit stukje dat een Van Eijden een club als Emmen afzegt, maar misschien wel een niveautje lager bij Twente gaat ballen. Volgens mij niet de eerste speler die dat doet. Of Emmen betaalt minder of spelers kijken op deze club neer. Dat laatste zou jammer zijn als dat zo is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 04:40
    FC Twente wil stunten. Ze de BMX's al klaar staan...
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1905
    dinsdag 10 juli 2018 om 08:40
    Nog even verder bedelen bij de gemeente. Schaamteloos! De gemeente voor vele miljoenen garant laten staan en dan spelers bij Groningen weg halen als Keuken Kampioen Divisie club.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 08:42
    Zoveel schulden en ze blijven maar spelers aantrekken, wie het begrijpt mag het zeggen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 08:42]
    Vind ik leuk
    Knexx +39
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:10
    Ik zal niks proberen goed te praten, maar de grootste schuld is de hypotheek. En de overige schulden (exclusief coronadeal) zijn aflossingsregelingen voor die verwerkt zijn in de begroting.

    Maar door de coronadeal hebben ze een tekort van iig 6,3 miljoen. Hier wilden ze in eerste instantie een garantstelling voor van de gemeente, echter lijkt het er nu op dat de sponsoren in de bres gaan springen, waardoor hopelijk de gemeente deze keer buiten schot blijft.

    Tevens pompen die zelfde sponsoren er al 8 miljoen in, en al toegezegd ophogen naar 12,5. Dit is louter bedoeld ter investering voor het voetbalbedrijf / de toekomst. Denk hierbij aan spelers, accommodatie, verhogen spelersbudget (salarissen etc.).

    Hiermee lijkt het er dus ten zeerste op dat dit echt het laatste lijk is waar we nog mee te dealen hebben. Hopelijk kunnen we dit dan ook achter ons laten en met het beleid waar me mee gegroeid zijn wederom kunnen groeien (dus spelers goedkoop oppikken en voor een leuk bedrag verkopen en tevens dit geld gebruiken om leningen sneller af te lossen).
    Vind ik leuk
    De Belsj +917
    dinsdag 10 juli 2018 om 08:58
    Nog even los van de vraag of je moet spreken van 'stunten' als het gaat om spelers van het kaliber te Wierik, van Eijden en Schenk is het toch werkelijk onvoorstelbaar dat Twente nog steeds schijnt te kunnen denken aan versterkingen. Over competitievervalsing gesproken! Dus helemaal niets geleerd van het (meer dan dubieuze) verleden. Pffff.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 09:11
    gemeente zal wel garantstelling hebben gegeven ,maar dat horen we wel over 2 jaar
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 11:17
    https://www.voetballer-lifestyle.nl/342870/
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 11:17]
    Vind ik leuk
    wil +1152
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:31
    En van de week dan weer gaan huilen dat ze failliet gaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws