Van der Sar: 'Ik hoop dat ze wereldkampioen worden. Zou fantastisch zijn'

    Van der Sar: 'Ik hoop dat ze wereldkampioen worden. Zou fantastisch zijn'

    maandag 9 juli 2018 om 23:17

    Edwin van der Sar hoopt dat België wereldkampioen wordt. De algemeen directeur van Ajax vindt het mooi dat een klein land als België zich tussen alle grote voetballanden heeft weten te voegen. Nu hoopt hij dat de Rode Duivels het WK gaan winnen.

    "Ik hoop dat ze wereldkampioen worden", vertelt Van der Sar aan beIN Sports. "Dat zou fantastisch voor ze zijn. Het is een klein land, vergelijkbaar met Nederland. Het is niet groot. Je hebt natuurlijk Anderlecht, dat een grote club is, maar de Champions League wordt gedomineerd door Frankrijk, Engeland, Spanje, Italië en Duitsland."

    Van der Sar geniet ervan dat België zich staande houdt tussen alle grote landen. De Belgen sloegen afgelopen vrijdag een megaslag door Brazilië uit te schakelen. Dinsdag wacht Frankrijk, een ander groot voetballand. "Het is geweldig dat een ander land zich daar tussen kan voegen", zegt Van der Sar. "Hetzelfde geldt voor Kroatië. Dus ik hoop dat België wereldkampioen wordt."

    Lees meer over:WK 2018BelgiëAjax

    Poll

    Hoop jij ook dat België wereldkampioen wordt?

    (1696 stemmen)

    Plaats een reactie

    Darter 876 +525
    maandag 9 juli 2018 om 23:20
    Ik denk niet dat ze het redden morgen!!

    Maar er gebeuren wel rare dingen dit WK...
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 23:24
    Ik wil Van Der Sar wel eens zien juichen. Lijkt me een koddig gezicht.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    maandag 9 juli 2018 om 23:31
    Bekijk de beelden van '95 terug toen we de CL wonnen, zag er niet koddig uit hoor, maar oprecht. Mooie tijden...
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 23:34
    Maar nu, in dat "jasje, dasje"?
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    maandag 9 juli 2018 om 23:36
    Hij is idd geen uitbundige man.
    Vind ik leuk
    Farmer +11563
    dinsdag 10 juli 2018 om 02:53
    Met een betaalde glimlach, en een fan-shop vlaggetje in zn handen :)
    'Hup België".....

    Je ziet het al helemaal voor je hé? :P
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3607
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:03
    Kon Louis gewoon karate trappen en alles in maken.. Zal er dus weinig anders uitzien als in de beelden waar al naar verwezen is.
    Vind ik leuk
    Darter 876 +525
    dinsdag 10 juli 2018 om 10:24
    Vroeger was alles beter.....
    Vind ik leuk
    Groen +1067
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:42
    Nou nee... ik heb altijd wel even nodig om op gang te komen. En een kop koffie. Dus liever wat later!
    Vind ik leuk
    PRICE +31909
    maandag 9 juli 2018 om 23:26
    Kroatië is een sterke ploeg,daar heeft Engeland absoluut nog niet van gewonnen.
    Frankrijk België is niet te voorspellen,beide goede ploegen.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3022
    maandag 9 juli 2018 om 23:39
    Ja, zoals Nederland is al uitgeschakeld voor het begon...
    Vind ik leuk
    Darter 876 +525
    dinsdag 10 juli 2018 om 10:23
    Ik heb het over op dit WK!! Niet voor t WK...

    Vind ik leuk
    mba4u2c +3022
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:30
    Oh, zeg dat dan! ;-)
    Vind ik leuk
    Darter 876 +525
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:05
    Lol
    Vind ik leuk
    poklane +4684
    maandag 9 juli 2018 om 23:20
    Ben bang dat als de Belgen het flikken wij Nederlanders het de rest van ons leven moeten aanhoren dat zij er 1 hebben en dat wij het "slechts" met het EK van 88 moeten doen.
    Maar als ze morgen winnen verwacht ik dat ze het worden, ik schat Frankrijk en België vele malen hoger in dan Engeland en Kroatië, hoewel over 1 wedstrijd natuurlijk alles kan gebeuren.
    [Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 23:21]
    Vind ik leuk
    Counterattack +10281
    maandag 9 juli 2018 om 23:35
    Ik hoop dat onze buren het onmogelijke flikken. Trots zullen we dan zijn op onze bloedbroeders en taalgenoten.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 23:44
    Bloedbroeders hahaha, zijn al die zwarte ook bloedverwante?
    Vind ik leuk
    Counterattack +10281
    maandag 9 juli 2018 om 23:55
    Iedereen is van iedereen wel wat. Think positive. Wat maakt het uit, Gullit’s goal in 1988 was ook Nederlands doelpunt, en Vanenburg was ook oranje-regisseur. Luc Nilis is ook een van ons.
    Vind ik leuk
    035 +5056
    dinsdag 10 juli 2018 om 01:18
    Zou zomaar kunnen dat er van die "zwarten" ook iets in jouw bloedlijnen zitten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 21:04
    Geen zorgen heb mijn stamboom goed gecheckt
    Vind ik leuk
    Zetterberg +8605
    dinsdag 10 juli 2018 om 08:30
    Nee maar ONZE Luc wel! COYM! Come on Belgium! 😜
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 23:35
    Ik denk dat je gelijk hebt als ze kampioen worden dat we het tot in lengte van dagen aan moeten horen en terecht zou ik dan zeggen.
    Ik hoop ook dat Belgie wint. Ik heb liever dat Belgie met een slechte wedstrijd wint dan dat Frankrijk met een goede wedstrijd zou winnen.
    Moge de beste winnen in deze wedstrijd
    Vind ik leuk
    Excelsior +1349
    dinsdag 10 juli 2018 om 00:08
    Dat moge de beste winnen is dan wel een beetje gek
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:36
    Ik bedoel te zeggen ik supporter voor Belgie maar is Frankrijk beter en ze winnen dan is het ook goed,maar mijn sympathie is voor de Belgen dus ik hoop dat de Belgen de beste zijn.Maar ik slaap er niet minder om als de Fransen winnen hoor.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5750
    maandag 9 juli 2018 om 23:20
    Ik zet mijn geld op België, al sluit ik Engeland niet uit!!!!!!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9011
    maandag 9 juli 2018 om 23:44
    Als je kijkt naar de waarde van de respectievelijk teams:
    Frankrijk 1.08 miljard - Engeland 874 miljoen - België 754 miljoen en Kroatië 360 Miljoen, dan heeft Kroatië het al fantastisch gedaan en moet op basis van de aanwezige kwaliteit Frankrijk dit Toernooi makkelijk kunnen winnen.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2078
    maandag 9 juli 2018 om 23:24
    Ben er nog steeds van overtuigd dat Frankrijk het WK wint, perfecte mix van ervaring en talent. Denk dat de belgen last krijgen van druk.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 23:29
    Pogba komt (eindelijk) op stoom. Het zal idd een hele kluif worden voor de Belgen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 23:47]
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 23:45
    Dogba is dat de zoon van Drogba en Pogba?
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 23:46
    Oeps foutje, bedankt ;)
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 23:49
    BTW Luc. Pereiro op de Nilispositie. Zou dat wat zijn?
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 23:53
    Zou kunnen verbazen, hij is niet te snel maar heeft een prachtig schot misschien naast een snelle jongen als Bergwijn?
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 23:56
    Luc was ook geen hazewind, meer een stilist met idd een prachtige en beheerste trap.
    Vind ik leuk
    Farmer +11563
    dinsdag 10 juli 2018 om 03:00
    Kan, maar ik vind de Fransen eigenlijk het hele toernooi nog niet echt als een team spelen.
    Zelfs tegen Argentinië met die 4-3, was het vooral de individuele briljantie van Mbappe die de doorslag gaf.

    Ngolo Kante laat zich zien als controleur en 'stofzuiger', met Pogba als verlengstuk daarin, maar Pogba heeft betere aanvallende kwaliteiten...

    Ik vind Frankrijk, het hele toernooi eigenlijk al zwaar tegenvallen. Ik zie ze niet groeien in het toernooi bv. zoals de Belgen of de Engelsen, of de Kroaten(die toch het meest uitgeput, doch ook, beste ingespeeld zijn nu).

    En laten we ook eerlijk zijn; Met een gehavend Uruguay(met of zonder Cavani O.o), en een SLECHT Argentinië, is Frankrijk ook nog niet echt zo sérieus op de proef gesteld.

    Japan heeft de belgen geleerd wat veerkracht is, en Brazilië heeft ze vertrouwen gegeven. Wat kunnen de Fransen?

    Het zal mij benieuwen iig. Niet alleen voor de Belgen, maar ook voor de Fransen wordt deze Halve Finale de éerste échte zware beproeving!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 03:01]
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7733
    dinsdag 10 juli 2018 om 08:43
    Voor de Belgen de eerste zware beproeving? die zijn gek getikt in de tweede helft tegen Neymar en Co en zijn er nog door geluk, mooie reddingen en een gebrek aan creativiteit van de jankende kanaries
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13710
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:25
    En tegen Japan kwam Belgie ook met de schrik vrij.
    Vind ik leuk
    Bengelino +11145
    maandag 9 juli 2018 om 23:24
    Jaja Varselhaar
    Vind ik leuk
    Tinus040 +28
    maandag 9 juli 2018 om 23:27
    Hoop dat onze zuiderburen aan het langste eind weten te trekken.

    Off Topic: Ik was eerst langere tijd actief op 'Voetbalzone', maar daar werd het niveau dusdanig droevig dat ik ben geswitcht. Hoop dat er hier wel enigszins fatsoenlijk gediscussieerd kan worden over voetbalitems!
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 23:33
    Welkom op dit beschaafd, inhoudelijk en hoogstaand forum !
    Vind ik leuk
    chicken +10846
    maandag 9 juli 2018 om 23:36
    😂😂😂😉
    Vind ik leuk
    Tinus040 +28
    maandag 9 juli 2018 om 23:37
    Haha, klinkt veelbelovend.. ;) Ben benieuwd!
    [Reactie gewijzigd op maandag 9 juli 2018 om 23:37]
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 00:15
    Ik ben bang dat het hier niet veel beter is dan bij voetbalzone 😛 zolang je zelf maar beschaafd blijft is er in ieder geval één eikel minder, zo zie ik het altijd maar.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10281
    maandag 9 juli 2018 om 23:33
    Je zult vele goedwillenden met meningen , visies en analyses aantreffen. Soms wat plaagstootjes en helaas ook hier een aantal opgeblazenen die zichzelf of hun club super vinden, trollen die provoceren, irriteren en beledigen en schelden.
    Richt je op de kenners, de lolbroeken en de teasers en het wordt leuk. Enjoy & Welcome.
    Vind ik leuk
    chicken +10846
    maandag 9 juli 2018 om 23:38
    Welkom. Als je niet alles leest zal het je prima bevallen..;)
    Vind ik leuk
    Futjebal +1920
    dinsdag 10 juli 2018 om 00:52
    Het is hier nog 10 keer erger...succes
    Vind ik leuk
    035 +5056
    dinsdag 10 juli 2018 om 01:26
    Ik vrees dat je dan hier ook snel weg bent. Helaas zit hier nogal wat aan akelige personen. Toch welkom Tinus. :-)
    Vind ik leuk
    stratumseind +154401
    dinsdag 10 juli 2018 om 06:45
    Tinus welkom jonge , ik kan je als ouwe rot en meubelstuk van vp zeggen dat je hier geen onvertogen woord zal zien . We zijn hier one happy family ....
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13710
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:26
    Nou Tinus het is hier niet veel beter. Trollen genoeg hier. Met stratum hierboven als oppertrol. Stratum zie je echter alleen bij Ajax topics.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 12:27]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12779
    maandag 9 juli 2018 om 23:28
    Wat een selectie hebben die gekke eigenlijk he, Courtois, Vertonghen, De Bruyne, Hazard, Lukaku, Carrasco, Kompany. Allemaal spelers uit de absolute top.
    Als die Belgen iets willen winnen dan moeten ze dat nu doen, want zo’n sterk elftal hebben ze nog nooit gehad en zullen ze misschien ook nooit meer gaan krijgen.
    Toch denk ik dat die Fransen dit WK gaan winnen.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1120
    maandag 9 juli 2018 om 23:50
    Vooral Carrasco!
    Vind ik leuk
    Gerro +6130
    maandag 9 juli 2018 om 23:29
    Edwin de Cl word gedomineerd door de koopzieke grote landen en diens clubs dus dat betekent niet dat ze dan ook automatisch een sterk nationaal team hebben want In dat geval hadden Duitsland en Spanje nu In de halve finale gestaan. In die sterktse competities spelen dus veel Belgen en Kroaten.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10281
    maandag 9 juli 2018 om 23:29
    Goed zo vd Sar. Ed win. Red Devils.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    maandag 9 juli 2018 om 23:34
    Ik ben voor de underdog Kroatie, en omdat mn vrouw er vandaan komt. Maar ik denk toch echt dat Frankrijk het gaat worden. Maar goed, dit WK daarin kan echt alles in gebeuren. Engeland speelt tegen een Kraotie die 240 minuten de laatste twee wedstrijden in de benen heeft, denk echt dat Engeland nu een maatje te groot zal zijn.
    Wel een mooie finale Frankrijk vs Engeland.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 00:19
    Wees gerust, ik ben geen verrader Bluf en weet niet beter of Jij support Kroatië.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    dinsdag 10 juli 2018 om 00:27
    Haha je hebt me door!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11978
    maandag 9 juli 2018 om 23:35
    Kroatie is nog kleiner..
    Vind ik leuk
    FSCeara +8386
    maandag 9 juli 2018 om 23:55
    Ik hoop dat Kroatie het wint.nog een kleiner voetballand.morgen is echt kraker tussen de buurlanden.
    Vind ik leuk
    MN223 +915
    dinsdag 10 juli 2018 om 00:01
    Ik hoop dat dat schijtbelgie met 3-0 op de broek krijgt van Frankrijk.
    Vind ik leuk
    Farmer +11563
    dinsdag 10 juli 2018 om 03:04
    Ik hoop juist dat die schijt-Deschamps een pak op zn broek krijgt van de Belgen!

    Kijk de Franse selectie dan?(En Benzemá niet eens opgeroepen)..

    En zulks K*T-voetbal spelen... 'Gok maar op Mbappe!, en tik maar via Giroud als aanspeel-slungel daar even voorbij het middenveld,...

    Misschien heeft Griezman ergens zin in... Oh, en Ngolo Kante: Jij moet de bus parkeren, en Pogba controleert of de knipperlichten het ook doen!!"..

    Tot zover het functioneren van Didier Deschamps!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 03:06]
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 05:56
    Haha, leuk omschreven. Je hebt wel gelijk, die man is alleen maar bezig met risico’s vermijden. Oersaai spel met zoveel talent is schandelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 09:32
    Dat slaat als een lul op een srumstel ouwe ik denk dat alle voetbal liefhebbers het geen klote had uitgemaakt dat wij als Nederland met oersaai spel de drie WK finale's die ze gespeelt hebben ol die manier gewonnen hadden maar het bewijs ligt er zelden word er een land wereldkampioen met uitsluitend mooi voetbal
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:18
    Dat is zeker waar. Het is ook een feit dat de vele ploegen die er uit vliegen met dodelijk saai voetbal helemaal niets gebracht hebben.
    Vind ik leuk
    TheLobster +1501
    dinsdag 10 juli 2018 om 00:05
    Nou mooi om te weten dat v/d Sar dat vindt. Kan ik vannacht weer rustig slapen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 21:16
    Fijn om te weten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 01:16
    Nou ik hoop het niet. Gun het ze niet.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29342
    dinsdag 10 juli 2018 om 01:59
    Ik niet.

    Gun het kroatie wel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 07:41
    Aldus de stroman van Ajax.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 08:35
    Ik snap niet dat je België het kampioenschap niet gunt. Ik hoop dat ze hem pakken, maar ik ben bang dat Frankrijk hem weer gaat worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 09:34
    Ik las dat iemand als rede opgaf dat hij hoopt dat Frankrijk geen Wereldkampioen word om dat het OERSAAI voetbal speelt Dat slaat als een lul op een drumstel ouwe ik denk dat alle voetbal liefhebbers het geen klote had uitgemaakt als Nederland met oersaai spel de drie WK finale's die ze gespeelt hebben op die manier gewonnen hadden maar het bewijs ligt er zelden word er een land wereldkampioen met uitsluitend mooi voetbal
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 09:40]
    Vind ik leuk
    TheLobster +1501
    donderdag 12 juli 2018 om 11:46
    Klopt en helemaal in een later stadium van het toernooi zou je niet te veel risico's meer moeten nemen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 09:45
    Ik hoop dat Belgie het gaat flikken en dat gelul over dat er landen zijn die nog niet echt getest zijn kom op weet niet of we onze kwalificatie vergeten zijn haha want op dit moment zijn wij dus zo land waar een tegenstander van zegt dat ze niet echt getest zijn
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 09:46]
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 10:04
    Sorry maar ik gun het die Belgen echt niet. Dat gaan we decennia lang horen dat zij wel een titel winnen op het WK nadat wij 3x de finale verloren hebben. Dan maar Kroatië. Ook veel leuker land om op vakantie te gaan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:01
    Buck Worrier, Jij bent niet goed wijs om op manier tegen België te zijn. Moeten toch ogen uit de kop schamen dat wij in 2014 nog de 3e plaats haalde en nu niet eens erbij zijn, alleen om dat zooitje bij de knvb geen fatsoenlijke trainer eraan kon zetten. Nou ik hoop echt dat België die beker pakt om zo die hobos bij de knvb en tegen jouw soort, de draak te steken! Hup België!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:53
    Jammer joh
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 21:19
    Mooi foto van Lieke!
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 10:08
    Zou toch geweldig zijn als Belgie Wereldkampioen word vooral na die opmerking van Giroud over Thierry Henry (Giroud: Zou mooi zijn om Wereldkampioen te worden om Thiery Henry te doen inzien dat hij voor het verkeerde kamp heeft gekozen) zo verwoorden hij het
    Alleen daarom hoop ik al dat Belgie het flikt haha
    Giroud Giroud who the fok are you
    Vind ik leuk
    RedNas +3529
    dinsdag 10 juli 2018 om 10:16
    Sowieso hoop ik op een finale Frankrijk - Kroatië, dan is de kans wel heel erg groot dat ik de WK-poel win (nu nog op achterstand, maar als enige beide finaleploegen goed zal zeer waarschijnlijk een sprongetje naar de top van het klassement betekenen).

    Los van het poeltje vind ik dat ook de leukste teams. Ik gun het Kroatië het meest, maar ik ben bang dat Frankrijk uiteindelijk de beker mee naar huis neemt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van der Sar: 'Ik hoop dat ze wereldkampioen worden. Zou fantastisch zijn'