Juventus wordt onverslaanbaar: mét Cristiano Ronaldo twee teams van topkwaliteit

Juventus wordt onverslaanbaar: mét Cristiano Ronaldo twee teams van topkwaliteit

Gepubliceerd: dinsdag 10 juli 2018 om 11:00di 10-07-2018 om 11:00

Mét Cristiano Ronaldo in de gelederen wil Juventus na 22 jaar eindelijk weer de beste club van Europa worden. Nu de transfer van de Portugese superster naar Turijn een kwestie van tijd lijkt, moet trainer Max Allegri zich alvast gaan buigen over het plaatje voor komend seizoen. Het wordt sowieso een boeiende puzzel: landskampioen Juve kan probleemloos twee teams van topkwaliteit opstellen. 

AS Roma strikte al tien nieuwelingen, Internazionale smijt met miljoenen en ook vice-kampioen SSC Napoli en de nieuwe trainer Carlo Ancelotti hebben grootse plannen. De ambities zijn torenhoog in Rome, Milaan en Napels, maar de kampioen van 2019 is in feite vòòr de eerste speelronde van het nieuwe Serie A-seizoen bekend. Het ongenaakbare Juventus gaat de concurrentie al tijdens de warming-up knockout slaan door Cristiano Ronaldo deze maand naar het Allianz Stadium te halen.

De Oude Dame is volgens tal van media volop in onderhandeling met Real Madrid en zaakwaarnemer Jorge Mendes over de komst van CR7. Na zeven opeenvolgende landstitels is de beste van Italië worden eigenlijk geen uitdaging meer. Juve is er nu op gebrand om de hegemonie van uitgerekend Real te doorbreken en de beste van Europa te worden.


De laatste eindzege in de Champions League dateert van 1996; de vijf finales die daarna bereikt werden, gingen allemaal verloren. Een gigantische frustratie. Met vijfvoudig Wereldvoetballer van het Jaar Ronaldo in de gelederen moet De Cup met de Grote Oren terug naar Turijn - en met het geweldige spelersmateriaal dat trainer Max Allegri tot zijn beschikking krijgt, is dat eigenlijk ook een must. 

Vraagteken onder de lat
Vanwege het afscheid van de legendarische Gianluigi Buffon krijgt Juventus na zeventien jaar een nieuw gezicht in het doel. Allegri heeft de keuze uit twee keepers: mogelijk wordt Wojciech Szczęsny, afgelopen seizoen bankzitter, de nieuwe nummer één. Italiaanse media voorspellen echter dat Allegri kiest voor Matteo Perin. De 25-jarige Italiaan kwam deze zomer voor circa twaalf miljoen over van Genoa. 


Routine en troonopvolgers
Juve nam in juni afscheid van de 34-jarige Stephan Lichtsteiner. Hij ging aan de slag bij Arsenal. Joao Cancelo (prijskaartje: 40 miljoen) werd vastgelegd als zijn opvolger. Captain Giorgio Chiellini en collega-verdediger Andrea Barzagli kregen afgelopen maand een nieuw contract. Juve beschikt ook nog over  Mehdi Benatia. Mattia Caldara en Daniele Rugani zullen op termijn de troonopvolgers worden van de drie dertigers. In Turijn heeft men hoge verwachtingen van de Italiaanse stoppers. Alex Sandro is eerste keus op links en Mattia De Sciglio kan op beide flanken in de achterhoede uit de voeten. 

Overvloed van kwaliteit
De opties op het middenveld zijn om van te watertanden. Afgelopen seizoen vormden Miralem Pjanic, Sami Khedira en/of Blaise Matuidi vaak het blok voor de defensie. De transfervrije Emre Can werd deze zomer toegevoegd aan de selectie. Ook clubman Claudio Marchisio en de multifunctionele Stefano Sturaro staan nog onder contract. Rodrigo Bentancur, basisspeler bij Uruguay op het WK, mocht afgelopen seizoen al regelmatig aan het grote werk ruiken. Hij hoopt nu op een definitieve doorbraak. 


Tranferrumoer rond aanvallers
De waarschijnlijke komst van Ronaldo naar Juventus leidt de laatste dagen tot tal van transfergeruchten. Wordt goalgetter Gonzalo Higuain opgeofferd? En wat gebeurt er met Paolo Dybala? Voorlopig zijn de twee Argentijn nog gewoon in dienst van Juve. Het wordt een interessante puzzel, maar met Dybala op 10, Ronaldo in een vrije rol vanaf links en Higuain in de spits kan Allegri in principe bouwen aan een team waarin zij alledrie renderen. Douglas Costa, Juan Cuadrado en Federico Bernardeschi strijden om de vacature op rechts. Oók nog beschikbaar: Mario Mandžukić, Marko Pjaca en Moise Kean. Minimaal één van hen zal deze zomer verkocht of verhuurd worden. 

Bankzitters: Szczesny, De Sciglio, Barzagli, Rugani, Caldara, Can, Sturaro, Matuidi, Bentancur, Cuadrado, Bernardeschi, Pjaca en Mandzukic

Gaat Juventus met deze selectie de Champions League winnen? En in welke opstelling moet er gespeeld worden? Deel het in de comments! 

Poll

Wint Juventus komend seizoen de Champions League?

(3874 stemmen)

Plaats een reactie

MiloZandt +2045
dinsdag 10 juli 2018 om 11:02
Dit gaat natuurlijk niet gebeuren. Ronaldo gaat echt geen linksbuiten meer spelen. Die wordt spits en Higuain gaat weg, of ze gaan 442/532 spelen met Ronaldo als een van de twee spitsen
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
dinsdag 10 juli 2018 om 11:03
Vrije rol aan de linkerkant. Higuain gaat echt niet weg!
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 11:16
Ronaldo komt echt niet.

Laten we maar gewoon ophouden met deze onzin.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
dinsdag 10 juli 2018 om 11:23
Weet het niet, normaal denk ik snel van die komt niet. Maar dit zit er denk toch echt aan te komen.

Als Juve fan hoop ik dat ook.
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 11:26
Dat is toch gewoon elk jaar hetzelfde liedje?
Ik verbaas mij er werkelijk over hoe makkelijk iedereen hier weer in mee gaat.

Bovendien, waarom zou Ronaldo dit willen en waarom zou Real dit willen?
De beste speler wil de beste club en andersom.
Vind ik leuk
Jay5713 +3069
dinsdag 10 juli 2018 om 12:31
Dat dacht ik eigenlijk ook. Het zal wel weer een onzin-verhaal zijn. Maar er zou dit keer zomaar een kern van waarheid in de geruchten kunnen zitten.
Ronaldo voelt zich niet gewaardeerd door het publiek en de voorzitter (voor zover je de berichtgeving over salaris etc. mag geloven). Daarnaast wordt gezegd dat Perez hem zou willen verkopen/lozen om bijv. Hazard, Mbappé, Neymar of een andere speler aan te trekken. Verder is Zidane vertrokken, iemand met wie Ronaldo uitstekend op kon schieten. 3 jaar op rij de CL winnen kan voor hem een reden zijn tot het zoeken van een nieuwe uitdaging, Ronaldo gaat hij er van uit dat hij Juve de CL kan bezorgen en op de vraag: waarom per se Juve? Dan denk ik dat het antwoord waardering is. De manier waarop hij werd ontvangen en applaus kreeg na zijn fabuleuze omhaal in de CL kan een belangrijke reden zijn om toch de stap naar Turijn te maken.
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
dinsdag 10 juli 2018 om 12:52
Als hij die omhaal tegen Feyenoord had gemaakt was er ook die waardering van het Rotterdamse publiek geweest. Gvd, dan had zelfs Feyenoord een kans gemaakt op de handtekening van Ronaldo. Feyenoord glansrijk kampioen. Wat heerlijk om daar over weg te dromen...
Vind ik leuk
Motley +168
dinsdag 10 juli 2018 om 16:01
Nu wordt het weer achttien jaar wachten,als.je geluk hebt
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
dinsdag 10 juli 2018 om 17:23
Ach, jij zult het wel weten...
Vind ik leuk
martinho +1194
dinsdag 10 juli 2018 om 20:56
Je droomt wel heeel ver weg!
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
dinsdag 10 juli 2018 om 22:37
Helemaal naar Kuala Lumpur...
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 13:36
Ja, lees jij maar even goed dat stuk hier onder van mba4u2c.
Dan snap je zelf ook wel dat dit een redenatie van niks is.
Vind ik leuk
Jay5713 +3069
dinsdag 10 juli 2018 om 15:28
Ik vind dit geen redenatie van niks. Ik heb duidelijk aangegeven waarom ik denk dat Ronaldo voor Juventus zou kunnen kiezen. Feit is dat hij die goal heeft gemaakt tegen Juve en daarbij een staande ovatie kreeg van de fans van de tegenstander. Ronaldo krijgt overal waar hij komt te maken met fluitconcerten die nog helser worden als hij scoort. Hij heeft zelf aangegeven dat hij het erg op prijs stelde omdat hij zoiets nooit in zijn carrière heeft ervaren. Het zal wel een combinatie zijn geweest van factoren (Juve, een grote club en de supporters van hen) die hem triggeren om over een overstap na te denken want ook al had hij een staande ovatie gekregen van het Legioen, dan nog zou hij nooit voor Feyenoord kiezen gezien de (financiële en sportieve) mogelijkheden.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 15:29]
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
dinsdag 10 juli 2018 om 12:36
Als er een is die niet altijd meegaat ben ik het wel.
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
dinsdag 10 juli 2018 om 12:53
Ja, jij bent een echte dwarsligger! Al kan ik je voorkeur voor Juve wel waarderen... ;-)
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
dinsdag 10 juli 2018 om 13:00
Dat zei mijn vader ook altijd, haha. Nee, ik heb gewoon een onwijs sterke ''eigen'' mening. ;-)
Vind ik leuk
rpaulp50 +13438
woensdag 11 juli 2018 om 02:22
Je hebt wel zelfkennis: "onwijs"..... je had het niet beter kunnen omschrijven zelf, met je overspannen ego, gevoed door overmatig alcohol gebruik.
Vind ik leuk
Koeroe +12381
woensdag 11 juli 2018 om 02:48
Ook henkie zit er dus wel is naast!:)
Vind ik leuk
martinho +1194
dinsdag 10 juli 2018 om 20:55
Toch wel!
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 23:20
Ik neem mijn woorden terug. Excuses.
Vind ik leuk
MiloZandt +2045
dinsdag 10 juli 2018 om 11:21
Dan gaat ie of op de bank zitten of gaan ze een systeem met 2 spitsen spelen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
dinsdag 10 juli 2018 om 11:22
Juve gaat nooit met twee spitsen spelen. Mocht hij komen dan met vrijheid aan de linkerkant.
Vind ik leuk
MiloZandt +2045
dinsdag 10 juli 2018 om 11:27
Ronaldo gaat zeker niet aan de linkerkant spelen. Ik heb juve trouwens al zo vaak in een 352 systeem zien spelen, dus waar haal je het vandaan dat Juve zeker niet met 2 spitsen gaat spelen?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
dinsdag 10 juli 2018 om 13:02
Juve schakelt alleen over als het nodig is. Normaliter speelt Juve altijd in dezelfde opstelling.
Vind ik leuk
Springbok +1413
dinsdag 10 juli 2018 om 11:02
Nee, natuurlijk niet.
Vind ik leuk
de buffels +829
dinsdag 10 juli 2018 om 11:03
Ronaldo komt op de bank........lol
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
dinsdag 10 juli 2018 om 11:03
Dat is net dat ene beetje extra. Hoop dat het Juventus lukt.
Vind ik leuk
Rene80 +2422
dinsdag 10 juli 2018 om 11:23
Hebben we toch een leuke link met Ado 😂
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
dinsdag 10 juli 2018 om 11:24
Lekker man!
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 11:30
Ze leveren toch ook wel wat kwaliteit in de laatste tijd. Bijv. Buffon en Bonucci.
Verder vind ik Sandro, Costa en Pjanic niet goed genoeg om de CL mee te winnen.
Ik verwacht dat komend seizoen in ieder geval Real, Barca en City sterker zijn.
Vind ik leuk
Pipita +44
dinsdag 10 juli 2018 om 13:01
ben jij wel helemaal lekker?
sandro was afgelopen jaar misschien niet op zn best maar kan geweldige voorzetten geven.
Als je naar Brazilië hebt gekeken weet je dat costa voor extreem veel dreiging zorgt met zn snelheid en kwam pas aan het eind van vorig seizoen op dreef.
Pjanic kan de bal neerleggen waar hij wil en is 1 van de belangrijkste spelers bij juve qua creativiteit. tis niet voor niks dat Messi hem als vervanger voor iniesta wil.
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 13:34
Ja, kiplekker.
Ze zijn ook wel goed genoeg voor de Serie A maar voor de CL zijn ze gewoon te ligt.
Kijk voor de grap even naar de spelers die bijv. Real Madrid op dezelfde posities heeft staan, dan zal zelfs jij tot de conclusie komen dat ze alle drie veel minder zijn.
Vind ik leuk
Pipita +44
dinsdag 10 juli 2018 om 14:36
Marcelo ben ik het mee eens wat dat is de beste back van de wereld.
kroos is verdedigend echt niet beter dan pjanic, vrije trappen en corners is pjanic ook verre weg het beste. passend is kroos miss wat beter maar hij is ook al een aantal jaar ouder waardoor hij VEEL loopvermogen inlevert.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wie de vast rechts buiten/ rechts mid is bij real. zal wss isco of bale zijn. isco is een ander type speler en bale is ook aan het afbouwen. vazquez vind ik aardige middelmaat.

Vind ik leuk
Koeroe +12381
woensdag 11 juli 2018 om 05:47
Bale aan t afbouwen? Is 28 jaar haha...
Kroos en Pjanic zijn overigens even oud.
Vind ik leuk
Pipita +44
woensdag 11 juli 2018 om 12:43
ow haha my bad
dacht dat ie 32 ofzo was. Toch is hij wel veel trager ;)
maar bale vind ik lang niet zo goed meer als een paar jaar terug. af en toe doet ie nog leuke dingen maar daar blijft het wel bij.
Vind ik leuk
Argentario +645
zaterdag 28 juli 2018 om 18:05
Pjanic is de beste passer gast .. je zal een heel nieuw soort voetbal zien dit jaar als Ronaldo pjanic combo intakt blijft ,je hebt geen idee wat voor pass pjanic in huis heeft , en met een afmaker ala CR? You Will see
Vind ik leuk
Argentario +645
zaterdag 28 juli 2018 om 18:02
Hahaha pjanic costa en Sandro ... jij hebt geen bal verstand gozer je noemt net de ruggengraat van juve op
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 15:11
Kane heeft bijgetekend, dus Juventus mag halen wat ze willen, maar de CL gaat volgend jaar gewoon naar Spurs!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
dinsdag 10 juli 2018 om 15:38
Als ik een slechte dag had vandaag dan had jij mijn dag weer goedgemaakt.
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 11:06
veel zeggend dat AC Milan niet meer genoemd wordt
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 11:13
Dybala op 10 had die bondscoach van Argentinie ook moeten doen, tenminste wat creativiteit op het middenveld.
Vind ik leuk
pos +9731
dinsdag 10 juli 2018 om 11:16
Mooi team en vooral moeilijk te verslaan denk ik. Maar los van Ronaldo geen echte wereldtoppers.
Dybala en Hiquain zijn bankzitters van Argentinië. Net als Douglas Costa en Sandro bij Brazilie. Er zijn betere teams volgend jaar op papier.
Vind ik leuk
R94 +2045
dinsdag 10 juli 2018 om 12:17
Bankzitter zijn achter Messi, Aguero of Marcelo zegt volgens mij vrij weinig
Vind ik leuk
Argentario +645
zaterdag 28 juli 2018 om 18:00
Uhh pjanic misschien?
Vind ik leuk
Butsbal +14759
dinsdag 10 juli 2018 om 11:40
Italië het volgende losgeslagen land waar het geld niet op kan (zolang een enorme schuld is toegestaan) ?
Vind ik leuk
Smithsonian +43267
dinsdag 10 juli 2018 om 12:09
10.000 Ronaldo berichten en uiteindelijk blijft hij daar haha.
Vind ik leuk
El Lobo +2225
dinsdag 10 juli 2018 om 12:10
Een nog grotere stunt is om hem een ander rugnummer te geven
Vind ik leuk
mcmodd +26966
dinsdag 10 juli 2018 om 12:12
Ik zie Ronaldo nog niet op links, ook niet in een vrije rol, niet in de spits, ik ga hem sowieso daar bij Juve niet zien. Dit is gewoon opnieuw zijn manier om loonsverhoging te vragen en het werkt tot nu toe nog steeds.
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 12:13
Ik moet het nog maar eerst zien of ronaldo echy gaat komen
Vind ik leuk
ajax1973 +2376
dinsdag 10 juli 2018 om 12:18
lekker toch voor hem afbouwen in een b comp en voor de club een leuk iets voor de sponsoren en de inkomsten
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 12:46
Messi halen
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 12:47
Ronaldo gaat lekker Centrale verdediger spelen,
lekker rustig op z`n ouwe dag!
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 13:53
Goed zo, ook Italiaanse economie naar de kloten, alleen om die dure voetballers.
Vind ik leuk
dinsdag 10 juli 2018 om 15:09
Ik vond Juventus het afgelopen seizoen aardig kwetsbaar. Napoli leidde lang de dans in de competitie totdat het ineenstortte. Nu Buffon weg is acht ik de defensie uit Turijn wankeler.
Bovendien zie ik Ronaldo niet meer vanaf links komen. In zijn jongere jaren was hij een wervelwind op die flank. Maar met de jaren is zijn schot en explosiviteit achteruit gegaan. Hij zal afbouwen in de punt. Daarom verwacht ik dat Higuain zijn biezen pakt. Want CR7 en hij hebben niet fijn samengewerkt in Madrid destijds.
Persoonlijk snap ik Juve niet. Ik had mij geld liever besteed aan een veel jongere en goedkopere Martial bijvoorbeeld. Omdat ik niet weet hoe Ronaldo het zal gaan doen in Italië.
Vind ik leuk
ajaxdev +641
dinsdag 10 juli 2018 om 15:37
Of ronaldi je kampioen maakt. Heb je er minimaal nog 10 voor nodig. Mei 2019 weten we meer
Vind ik leuk
Argentario +645