'Championship is fysiek, Eredivisie is een goede leerschool voor jonge spelers'

    'Championship is fysiek, Eredivisie is een goede leerschool voor jonge spelers'

    dinsdag 10 juli 2018 om 12:02

    Chelsea-huurling Jake Clarke-Salter hoopt via Vitesse een doorbraak in de Premier League te forceren. Makkelijk zal dat niet worden, beseft de twintigjarige centrale verdediger zelf ook.

    "Het niveau van de Premier League is ontzettend hoog. Het is zwaar om aan alle eisen te voldoen", erkent Clarke-Salter in gesprek met Tubantia. Dat de verdediger vorig jaar wereldkampioen werd met Engeland onder-20 is dan ook niet voldoende om een kans te krijgen op Stamford Bridge.

    Clarke-Salter doorliep de jeugdopleiding van Chelsea en speelde tussendoor bij Bristol Rovers en Sunderland. "Bij Sunderland zitten duizenden fans. De beleving is enorm. We vochten tegen degradatie uit de Championship. Voetbal is een fysiek zware sport. Maar onderschat de mindgame niet. Mentale weerbaarheid is heel belangrijk. Dat leert degradatievoetbal je wel."

    In Arnhem wil Clarke-Salter vooral 'veel wedstrijden spelen en weer beter worden'. "De Eredivisie is een technisch vaardige competitie. Op dat vlak hoop ik door te groeien. De Championship is fysiek. De eredivisie is een goede leerschool voor jonge spelers."

    Plaats een reactie

    Rene80 +1012
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:08
    Train eens mee met Australisch rugby. Kijken of je voetbal dan nog benoemd als fysiek een zware sport
    Vind ik leuk
    Adriaan +357
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:09
    Daar mag je lekker tackelen kon Neymar maar een keer mee doen daar.
    Vind ik leuk
    Rene80 +1012
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:10
    Binnen 10 minuten huilt die op zijn mama. Helaas waarschijnlijk nog letterlijk ook.
    Vind ik leuk
    Adriaan +357
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:18
    Eerst ga hij in discussie om een vrije trap vanwege "hands"
    Vind ik leuk
    mitch +322
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:48
    Als er een loopt te huilen.ben jij het wel.Wat weet jij er überhaupt van af met je12jaar.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4885
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:11
    Ga jij ff een seizoen meelopen bij Sunderland dan ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:11
    Dan moet je niet in 026 zijn hahaha daar trainen ze nog met blikjes op blote voeten
    Vind ik leuk
    Ponypack +123
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:14
    Ajax heeft de meeste prijzen behalve afgelopen 4 jaar...
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:15
    Dan hebben ze toch als nog de meeste prijzen?
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +230
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:46
    Pff, je houd van het spelletje voetbal of je houd van.... prijzen. Successupporter
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:50
    Wat trekt jouw dan? Lege vlaktes ofzo want die zijn er genoeg in Arnhem
    Vind ik leuk
    ArnhemZuid +340
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:06
    Haha wat een onzin kraam jij uit zeg!
    Lekker bij je eigen blijven piem.
    Vind ik leuk
    Pur Sang +232
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:22
    Waar slaat dit nou op?
    Vind ik leuk
    Dicky +17415
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:53
    Moet je nagaan. Zelfs met blikjes onder de voeten weten we jouw clubje nog van de titel af te houden hahahahaha.
    Vind ik leuk
    Pur Sang +232
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:21
    VP: Clarke-Salter werd geïnterviewd door de Gelderlander, niet door Tubantia. Wat moet een krant uit de regio Twente / Achterhoek met een voetballer die bij het Arnhemse Vitesse speelt?
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:23
    Je hebt gelijk hoor. Maar allemaal Wegener. Dus de reporter van de Gelderlander is in zekere zin ook de reporter van Tubantia, ED, Stentor etc. Kan zijn dat het in die krant gewoon als eigen artikel is geplaatst.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:36
    20 jaar en nog niet doorgebroken.....gaat een lastig veerhaal worden
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2438
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:58
    Dat Vitesse denkt natuurlijk, we nemen deze gozer, die kent namelijk de mind games die nodig zijn voor degradatievoetbal. Slim, slim...
    Vind ik leuk
    Maddox +1757
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:02
    Ik heb veel vertrouwen in, Slutsky.
    Ik hoop wel dat de inbreng van v/d Werff en Bruns alleen voor oefenpotjes geld.
    Vind ik leuk
    ArnhemZuid +340
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:10
    Welliswaar verloren gister maar wat een genot was het om een paar mooie reddingen van Eduardo te zien zeg! Vd Werf en Bruns zullen hard hun best moeten doen om in de plannen voor te komen vrees ik.
    Vind ik leuk
    Maddox +1757
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:30
    Bruns gaat nog wel, v/d Werff heb ik helemaal geen vertrouwen in.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11248
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:41
    Niemand van de supporters heeft vertrouwen in van der Werf, snap niet dat hij nog bij ons is die prutser.
    Vind ik leuk
    Maddox +1757
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:53
    Ik neem aan dat hij bij het begin van de competitie, gewoon lekker op de bank gaat zitten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:10
    Hahaha vertrouwen in een Rus je bent de eerste in Europa deze maand klasse maddox
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:30
    Als je ook maar iets van deze man af wist, zou je wat minder simpel reageren.

    Ik heb trainingen gezien en het ziet er echt goed uit. Er is plezier in de groep, maar er wordt ook hard gewerkt.
    Slutsky zit er bovenop, maar op een hele positieve manier. Leidt zelf de training heel fanatiek.
    De chemie is er. Er is natuurlijk ontzag voor hem, merk je. Dat is iets wat alleen grote coaches voor elkaar krijgen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:25
    Bij de eerste training liep vd Werff voorop. Dacht als hij maar niet de aanvoerdersrol over gaat nemen en zichzelf daarmee een basisplaats verschaft.
    Vind ik leuk
    Maddox +1757
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:29
    Ik vind v/d Werff helemaal niks, maar die zullen we in de competitie niet vaak zien.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:34
    Nee ik ben ook niet kapot van vd Werff. Voor de bank oké, maar liever niet in het veld. Maakt altijd cruciale fouten, omdat hij tekort komt.
    Vind ik leuk
    ArnhemZuid +340
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:36
    Vd Werf is een super gozer voor in de groep en wellicht alleen daarom al een belangrijke speler. Hoop natuurlijk wel dat hij minder belangrijke fouten gaat maken.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:32
    Precies om wat hij zegt heeft Clark ook voor Vitesse gekozen en kan Mount zo maar ook nog een jaar voor de eredivisie kiezen.
    Vind ik leuk
    San Marco +107
    dinsdag 10 juli 2018 om 15:46
    Ik ben benieuwd of ze dit jaar de aanval op de top kunnen doen, ze hebben veel aankopen gedaan een groot stadion, een mooi complex, maar daar blijft het vaak bij. "Daad bij het woord voegen" is in ieder geval geen Arnhems gezegde
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 15:47]
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 15:49
    Nobody likes us, but we don't care! It's we against the world! We shit on 020/024!
    Vind ik leuk
    San Marco +107
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:17
    Of is het "we run for 020/024" dat lijkt me meer realistisch voor jullie, of zeg ik iets geks?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 17:17]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Championship is fysiek, Eredivisie is een goede leerschool voor jonge spelers'