'Championship is fysiek, Eredivisie is een goede leerschool voor jonge spelers'

    'Championship is fysiek, Eredivisie is een goede leerschool voor jonge spelers'

    dinsdag 10 juli 2018 om 12:02

    Chelsea-huurling Jake Clarke-Salter hoopt via Vitesse een doorbraak in de Premier League te forceren. Makkelijk zal dat niet worden, beseft de twintigjarige centrale verdediger zelf ook.

    "Het niveau van de Premier League is ontzettend hoog. Het is zwaar om aan alle eisen te voldoen", erkent Clarke-Salter in gesprek met Tubantia. Dat de verdediger vorig jaar wereldkampioen werd met Engeland onder-20 is dan ook niet voldoende om een kans te krijgen op Stamford Bridge.

    Clarke-Salter doorliep de jeugdopleiding van Chelsea en speelde tussendoor bij Bristol Rovers en Sunderland. "Bij Sunderland zitten duizenden fans. De beleving is enorm. We vochten tegen degradatie uit de Championship. Voetbal is een fysiek zware sport. Maar onderschat de mindgame niet. Mentale weerbaarheid is heel belangrijk. Dat leert degradatievoetbal je wel."

    In Arnhem wil Clarke-Salter vooral 'veel wedstrijden spelen en weer beter worden'. "De Eredivisie is een technisch vaardige competitie. Op dat vlak hoop ik door te groeien. De Championship is fysiek. De eredivisie is een goede leerschool voor jonge spelers."

    Plaats een reactie

    Rene80 +2143
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:08
    Train eens mee met Australisch rugby. Kijken of je voetbal dan nog benoemd als fysiek een zware sport
    Vind ik leuk
    Adriaan +452
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:09
    Daar mag je lekker tackelen kon Neymar maar een keer mee doen daar.
    Vind ik leuk
    Rene80 +2143
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:10
    Binnen 10 minuten huilt die op zijn mama. Helaas waarschijnlijk nog letterlijk ook.
    Vind ik leuk
    Adriaan +452
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:18
    Eerst ga hij in discussie om een vrije trap vanwege "hands"
    Vind ik leuk
    mitch +304
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:48
    Als er een loopt te huilen.ben jij het wel.Wat weet jij er überhaupt van af met je12jaar.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4976
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:11
    Ga jij ff een seizoen meelopen bij Sunderland dan ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:11
    Dan moet je niet in 026 zijn hahaha daar trainen ze nog met blikjes op blote voeten
    Vind ik leuk
    Ponypack +337
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:14
    Ajax heeft de meeste prijzen behalve afgelopen 4 jaar...
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:15
    Dan hebben ze toch als nog de meeste prijzen?
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +312
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:46
    Pff, je houd van het spelletje voetbal of je houd van.... prijzen. Successupporter
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 13:50
    Wat trekt jouw dan? Lege vlaktes ofzo want die zijn er genoeg in Arnhem
    Vind ik leuk
    ArnhemZuid +298
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:06
    Haha wat een onzin kraam jij uit zeg!
    Lekker bij je eigen blijven piem.
    Vind ik leuk
    Pur Sang +353
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:22
    Waar slaat dit nou op?
    Vind ik leuk
    Pur Sang +353
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:21
    VP: Clarke-Salter werd geïnterviewd door de Gelderlander, niet door Tubantia. Wat moet een krant uit de regio Twente / Achterhoek met een voetballer die bij het Arnhemse Vitesse speelt?
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:23
    Je hebt gelijk hoor. Maar allemaal Wegener. Dus de reporter van de Gelderlander is in zekere zin ook de reporter van Tubantia, ED, Stentor etc. Kan zijn dat het in die krant gewoon als eigen artikel is geplaatst.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:36
    20 jaar en nog niet doorgebroken.....gaat een lastig veerhaal worden
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3024
    dinsdag 10 juli 2018 om 12:58
    Dat Vitesse denkt natuurlijk, we nemen deze gozer, die kent namelijk de mind games die nodig zijn voor degradatievoetbal. Slim, slim...
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:32
    Precies om wat hij zegt heeft Clark ook voor Vitesse gekozen en kan Mount zo maar ook nog een jaar voor de eredivisie kiezen.
    Vind ik leuk
    San Marco +472
    dinsdag 10 juli 2018 om 15:46
    Ik ben benieuwd of ze dit jaar de aanval op de top kunnen doen, ze hebben veel aankopen gedaan een groot stadion, een mooi complex, maar daar blijft het vaak bij. "Daad bij het woord voegen" is in ieder geval geen Arnhems gezegde
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 15:47]
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 15:49
    Nobody likes us, but we don't care! It's we against the world! We shit on 020/024!
    Vind ik leuk
    San Marco +472
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:17
    Of is het "we run for 020/024" dat lijkt me meer realistisch voor jullie, of zeg ik iets geks?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 17:17]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Championship is fysiek, Eredivisie is een goede leerschool voor jonge spelers'