'Probleemjongen' Labyad: 'Jongens van buitenaf verdienden vijf keer meer dan ik'

'Probleemjongen' Labyad: 'Jongens van buitenaf verdienden vijf keer meer dan ik'

Gepubliceerd: woensdag 11 juli 2018 om 06:59wo 11-07-2018 om 06:59

Zakaria Labyad kreeg in het verleden vaak het predicaat 'lastige jongen'. Volgens de Ajacied is dat de grootste onzin, zo stelt hij in gesprek met Voetbal International. 

"Ik hoor het eens in de zo veel tijd voorbijkomen, dat ik een probleemkind zou zijn. Volgens mij kun je elke trainer bellen onder wie ik heb gespeeld. Ik heb nooit met trainers of andere stafleden ruzie gehad. En volgens mij is er ook nooit te klagen geweest over mijn inzet of gedrag", aldus Labyad in gesprek met Voetbal International.

Het beeld van een probleemkind ontstond toen Labyad vertrok bij PSV, omdat hij er met de club niet uitkwam over een nieuw contract. "Jongens van buitenaf die wekelijks op de bank zaten, verdienden vier of vijf keer meer dan ik. We kwamen er niet uit en toen ben ik transfervrij vertrokken. Ik kon me voorstellen dat ze het niet leuk vonden bij PSV. Het zorgde voor een vervelend einde van een mooie tijd in Eindhoven. Ik was ook plotseling die lastige jongen."

Volgens Labyad hoeven de supporters van Ajax komend seizoen geen problemen te vewachten. "Het leven om het voetbal heen is voor mij ook rustiger geworden. Ik ben vorig jaar getrouwd, heb veel steun van mijn vrouw en vind het fijn om thuis te zijn. Dat zorgt ook voor rust." Zijn vrouw voorziet de aanvallende middenvelder zo nu en dan ook nog van een goede tip. "Soms zegt ze ook dat ik weleens wat meer mag lachen als ik voor de camera sta, dat ik soms zo chagrijnig kijk, terwijl ik dat helemaal niet ben. Maar ik doe het niet expres."

Plaats een reactie

Smithsonian +41127
woensdag 11 juli 2018 om 07:02
Ze kregen... want verdienen doen jullie het zeker niet.

Hoop dat je gaat slagen bij je nieuwe cluppie.
Vind ik leuk
J Kiprich +18661
woensdag 11 juli 2018 om 07:03
Blijft toch een lastige jongen.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3202
woensdag 11 juli 2018 om 07:06
En jij een domme jongen.
Vind ik leuk
J Kiprich +18661
woensdag 11 juli 2018 om 07:31
Deze "domme" jongen heeft niets te klagen. Fijne dag nog Einstein.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 09:12
Wordt weer een lastige jongen, als hij op de bank terecht komt.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 07:04
Ben benieuwd of deze jongen nog stappen gaat zetten.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12282
woensdag 11 juli 2018 om 07:15
Mag toch hopen dat hij flink wat stappen zet in de Arena..
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 07:25
Je weet het niet...
Vind ik leuk
Kopstootje +9537
woensdag 11 juli 2018 om 09:10
Labyad heeft zijn stappen al bij de FC gezet. In Amsterdam gaat hij niks meer bij leren.
Laten we wel zijn, Utrecht is toch van een hoger kaliber dan Ajax.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12282
woensdag 11 juli 2018 om 09:12
Jij mag dat vinden 😂😂😂
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 15:51
Zo lastig nu om jouw ooit nog serieus te nemen
Vind ik leuk
Only1nr7 +1484
woensdag 11 juli 2018 om 07:06
Je werd bij PSV pas die lastige jongen toen je afspraken maakte en die eenzijdig brak en PSV aan het lijntje hield. Toen wilde je veel geld dat kan en mag maar ga niet liegen.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 07:14
Dat is weereens een miskoop. Wist zich bij Utrecht amper te onderscheiden. Is eigenlijk net zo een miskoop als Ten Hag...!!
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12282
woensdag 11 juli 2018 om 07:18
jij vind Ten Hag dus niks. Onderbouw eens voor mij wat er aan schort? Waar moet volgens jou een trainer aan voldoen en waarom? Ben benieuwd
Vind ik leuk
Kuip +9679
woensdag 11 juli 2018 om 07:36
Ik vind ten Hag ook niks. Een trainer moet helder communiceren. Wanneer ten Hag aan het woord is begrijpt niemand er nog iets van. Bovendien maakt hij belachelijke keuzes door (net als die andere prutser Keizer) Frenkie de Jong in de achterhoede te zetten. En als je een zeer matige voetballer als Labyad gaat halen, waar niemand binnen Ajax op zit te wachten, dan is dat niet slim.
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12282
woensdag 11 juli 2018 om 08:58
Maar aan jou werd niks gevraagd! Vreemd dat je dan toch voor een ander antwoord gaat geven.
Vind ik leuk
Futjebal +2619
woensdag 11 juli 2018 om 09:06
Dan had je een prive berichtje kunnen sturen aan Stelselmatig...op een forum mag iedereen op elkaar reageren...
Vind ik leuk
Kuip +9679
woensdag 11 juli 2018 om 19:49
Zie futjebal. Bovendien geef ik niet voor een ander antwoord, maar geef m’n eigen mening. Ook ongevraagd.
Vind ik leuk
Op afstand +1046
woensdag 11 juli 2018 om 07:17
2e Ziyech?
Vind ik leuk
Sanuk +3558
woensdag 11 juli 2018 om 07:17
Bij ajax verdient dadelijk een bankzitter van United dadelijk 20 keer meer dan jij.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 07:19]
Vind ik leuk
Come on Utreg +29011
woensdag 11 juli 2018 om 07:40
Jeugdspelers worden altijd minder betaald dan spelers die van buiten komen. De jeugdspelers hebben vaak nog een jeugdcontract op het moment dat ze minuten maken in het eerste. In veel gevallen ordt dat weer rechtgetrokken. Bij Labyad en PSV is dat niet gelukt.
Vind ik leuk
stratumseind +191488
woensdag 11 juli 2018 om 07:45
Het hoofdstuk charme offensief is aangebroken op zijn cursus mediatraining .....
Vind ik leuk
Mari +11718
woensdag 11 juli 2018 om 07:47
Tja Zakaria, je bent een moeilijke jongen als je niet precies doet wat de leiding eist.
Met het ouder worden wordt je ook wijzer; dit is te merken aan je houding, aan je taalgebruik, aan het relativeren.
Veel succes
Vind ik leuk
Bizzy +23300
woensdag 11 juli 2018 om 07:55
Goede technisch begaafde voetballer. Enige voorwaarde is dat hij iedere wedstrijd moet spelen. Bij Utrecht was dat geen probleem aangezien hij hoog in de pikorde stond.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 08:18
Vraag me toch af:
Als Labyad dadelijk op de bank belandt bij Ajax? En gepasseerd is door een knul uit de eigen jeugdopleiding...

Gaat hij dan ook zeuren dat hij vier of vijf keer meer verdient dan die knul uit de jeugdopleiding?
Vind ik leuk
Werner1913 +10262
woensdag 11 juli 2018 om 08:28
Goed punt. Ik weet het antwoord denk ik wel....
Vind ik leuk
pim4ever +1093
woensdag 11 juli 2018 om 08:20
Ik snap het niet, hij is toch een Marokkaan?
Vind ik leuk
Muscles +1403
woensdag 11 juli 2018 om 08:49
Mooi interview en toont dat Labyad bij Ajax lekker in zijn vel zit.
Vind ik leuk
Futjebal +2619
woensdag 11 juli 2018 om 09:08
Zijn vrouw zou hem een betere tip kunnen geven: Stop met liegen!
Vind ik leuk
xaja32 +212
woensdag 11 juli 2018 om 11:40
Liegen word er bij psv met de paplepel ingegoten
kijk maar naar fons spooren en zijn Marokkaanse schandknaapjes
en naar die misbruikte jeugdspelers
maar ja tis ook zon warme club he
Vind ik leuk
Futjebal +2619
woensdag 11 juli 2018 om 15:36
maar leg eens uit wat dat met liegen te maken heeft...kinderachtig kneusje
Vind ik leuk
Toets +418
woensdag 11 juli 2018 om 09:15
Dit topic haalt weer het beste uit de 'reaguurders'.
Vind ik leuk
dhrwobo +40117
woensdag 11 juli 2018 om 09:17
Vorig jaar getrouwd.. dan heeft Ajax dit seizoen al 2 uitgehuwelijkte spelersvrouwen 'in de selectie' ;-)
Vind ik leuk
Iefmeister +7903
woensdag 11 juli 2018 om 11:19
Let eens op die gaat nog emblemenkussen.
Vind ik leuk
dhrwobo +40117
woensdag 11 juli 2018 om 11:48
Ben blij dat z'n lippen ons logo niet meer gaan vervuilen ;-)
Vind ik leuk
Iefmeister +7903
woensdag 11 juli 2018 om 12:24
Je weet t nooit. Voor een paar tientjes meer zit meneer weer bij een andere club en begrijpt hij weer niet waar alle verhalen vandaan komen.
Vind ik leuk
linkspoot +697
woensdag 11 juli 2018 om 09:23
Labyad is wel iemand met ervaring, voetbalmentaliteit en een goede trap voor Ajax. Hij is echt wel een aanvulling voor de club, terwijl de jonkies nog volwassen moeten leren denken.
Ajax doet denk ik goede zaken door meer ervaring bij te halen. Ben benieuwd.
Vind ik leuk
Mr-Baser +30
woensdag 11 juli 2018 om 10:53
.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 10:54]
Vind ik leuk
michelhx +4418
woensdag 11 juli 2018 om 11:07
Aldus de selfmade knuffelmarokkaan. Zeg gewoon dat je verkeerde keuzes hebt gemaakt en je een egocentrisch mannetje bent geweest.
Als snotneus van 18 verdien je nu eenmaal minder dan een oudere speler, zeker als ze van buiten de EU komen, daar zijn gewoon regels voor. Of ze dan een basisplaats hebben of niet, dat maakt niet uit.
Vind ik leuk
Iefmeister +7903
woensdag 11 juli 2018 om 11:18
Wat zijn jongens van buitenaf? Erg veel bezig met eergevoel en dat soort shit.
En het was ooit zo’n leuke voetballer....
Vind ik leuk
Entombed +1336
woensdag 11 juli 2018 om 13:00
Het probleem is ook niet zo zeer dat hij zijn contract niet verlengde. Het grootste deel van het probleem was dat hij bleef zeggen dat hij dit wel ging doen. Kortom hij loog, daar hadden de supporters problemen mee.

Kijk ik gun Labyad het beste, zelfs als PSV-supporter. Maar ik denk ook dat hij deze manier van werken ook heeft afgeleerd. Ben gewoon duidelijk intern wat je wilt en als je dat niet krijgt zeg dan ook dat je weg gaat. Ipv steeds blijven zeggen dat je blijft en dat het goed komt.
Vind ik leuk
asda247 +0
donderdag 12 juli 2018 om 15:14
GOEDE DAG EN WELKOM BIJ ASDA FINANCE LTD®
Heeft u 100% financiën nodig?
We willen momenteel investeren in een goed, winstgevend bedrijf, presenteer alleen haalbare zakelijke ideeën. Als u projecten hebt waarvoor financiering nodig is, moet u mij vriendelijk teruggeven met uw bedrijfsplan en ook als we vinden dat uw bedrijf waardig is om te investeren, u wordt direct gecontacteerd.
 Wat uw omstandigheden ook zijn, zelfstandigen, gepensioneerden, hebben een slechte kredietwaardigheidsbeoordeling, we kunnen u helpen met onze flexibele aflossingsschema. We kunnen ook uw financiële behoefte met minder terugbetalingsproblemen onderhouden. Daarom financieren wij u alleen voor slechts 2% rente.

Bedankt en God zegeningen.
Neem contact met ons op:
hacklords.investors@gmail.com
 whatsapp +17042750147
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws