'Feyenoord weet dat hij bijna op zijn knieën terug wil, hij is niet gelukkig'

    'Feyenoord weet dat hij bijna op zijn knieën terug wil, hij is niet gelukkig'

    woensdag 11 juli 2018 om 07:05

    Feyenoord is volgens Voetbal International naarstig bezig met de terugkeer van zowel Jordy Clasie als Daryl Janmaat naar De Kuip. Met name Clasie, bankzitter van Southampton, wil dolgraag de overstap maken naar zijn oude club, weet het weekblad. 

    'In China, op trainingskamp met Southampton, staat Clasie in de startblokken. Met hem heeft Feyenoord al contact gehad voor de opvolging van El Ahmadi. De club weet dat Clasie bijna op zijn knieën terug wil. Hij is niet gelukkig in het buitenland, maar een deal met Southampton is zo makkelijk nog niet', schrijft VI woensdag. 

    Volgens VI wil Southampton iets terugzien van de vijftien miljoen euro die het drie jaar geleden betaalde om Clasie naar Engeland te halen. 'De komst van Clasie wordt dus een kwestie van lang onderhandelen en misschien gegoten in een huurconstructie met optie tot koop.'

    Janmaat
    Ook Janmaat, die tussen 2012 en 2014 bij Feyenoord onder contract stond, wil volgens het weekblad terugkeren. Hij beschikt bij Watford echter over een doorlopend contract en stond afgelopen seizoen regelmatig in de basiself. Watford zal niet van plan zijn Janmaat voor niets te laten gaan. 'Ook in zijn geval zal Feyenoord creatief moeten zijn tijdens de onderhandelingen, al is het voordeel dat Janmaat zelf een terugkeer ziet zitten.'

    Poll

    Is Clasie de ideale opvolger van El Ahmadi?

    (11326 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 11 juli 2018 om 07:08
    Is er nog jeugdig talent op Varkenoord? Er zit weinig toekomst in dit beleid.
    Geen restwaarde in deze jongens en het zijn ook geen hoogvliegers.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 07:13]
    Vind ik leuk
    Berbr +1078
    woensdag 11 juli 2018 om 07:15
    Ik heb gehoord dat van Geel Rinus Israel wil terughalen naar Feijenoord
    Vind ik leuk
    YoungOne +177
    woensdag 11 juli 2018 om 10:41
    Ja, helaas is Haesaert al ergens anders naar toe gegaan....
    Vind ik leuk
    PRICE +18637
    woensdag 11 juli 2018 om 07:16
    Kan misschien wel eens een tegenvaller worden met Clasie. Het niveau van zijn eerdere periode van Feyenoord is niet zeker dat hij dat haalt.
    Een dure Janmaat is wel vervelend betreft restwaarde.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +1576
    woensdag 11 juli 2018 om 07:21
    Restwaarde is niet do boeiend als dat aanwezig is bij andere jongens. Je moet alleen niet teveel gasten van 29 in je elftal hebben.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:23
    Bij Brugge schijnt hij een goeie periode te hebben gehad. Ideaal is het zeker niet. Ook Clasie zal weinig restwaarde meer hebben, al zal hij nooit meer weg willen.
    Janmaat zou ik ook niet halen.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17295
    woensdag 11 juli 2018 om 07:36
    Waarom niet? Geld terzijde. Ervaring kan Feyenoord goed gebruiken. Je gaat waarschijnlijk met een jonge keeper spelen. LB Malacia en het centrum is nog een grote vraag.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:40
    In principe is er routine zat in het centrum. Van Beek, Botteghin en Jan Arie.
    Dan ga je investeren in een redelijke back die ke nooit meer kan verkopen en jeugd in de weg zit.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17295
    woensdag 11 juli 2018 om 07:44
    Van Beek staat in de belangstelling van Lazio. En Botteghin en van der Heijden zie ik ook niet allebei blijven. St Juste zal CV gaan spelen. En er zal jeugd bijkomen. En achter Berghuis is een type Karsdorp belangrijk en dat kan Janmaat.
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    woensdag 11 juli 2018 om 20:38
    Feijenoord heeft te weinig voetballers op het midveld.
    Dan moet je Clasie ook niet hebben.
    Dan ben je afhankelijk van Berghuis op rechts om spitsen aan te spelen, Boetius komt ook weinig uit.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17295
    donderdag 12 juli 2018 om 07:33
    Ik heb het alleen over Janmaat ;-)
    Denk dat Janmaat Berghuis goed kan gaan werken.
    Vind ik leuk
    Cookee +8922
    donderdag 12 juli 2018 om 17:29
    Mmmm, als Janmaat eroverheen gaat en Berghuis naar binnen toe? Denk je niet dat ze elkaar in de weg gaan lopen?
    Vind ik leuk
    Nielsk +485
    woensdag 11 juli 2018 om 07:40
    Heb je ook met KEA gehad, maar zolang je dat prijzen oplevert betaald het zich terug. Janmaat, Clasie, Fer zijn de jongens die je team beter maken, dan kan je een mooie mix van jong en oud maken
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:42
    Maar KEA is op zijn positie echt goed.
    Vind ik leuk
    Nielsk +485
    woensdag 11 juli 2018 om 07:43
    Dat was Clasie in zijn Feyenoord periode ook... Janmaat ook en over Fer hoef ik al helemaal niks te zeggen :-) De Engelsen/Welsh mensen zijn lovend over hem, daarom zie ik zijn terug komst ook niet gebeuren
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22247
    woensdag 11 juli 2018 om 07:43
    Het niveau van de Eredivisie is sinds het vertrek van Clasie ook niet gestegen. Clasie kan hier rustig meetikken hoor.
    Vind ik leuk
    Nielsk +485
    woensdag 11 juli 2018 om 07:38
    Genoeg, kijk maar met welke selectie Feyenoord nu op trainingskamp is...
    Vind ik leuk
    Splintair +1488
    woensdag 11 juli 2018 om 07:52
    Cant win trophies with only kids (behalve man u)
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4885
    woensdag 11 juli 2018 om 08:46
    Voor het niveau eredivisie zijn het absolute toppers.Zou het mooi vinden vooor feyenoord als ze erin slagen die jongens terug te halen.
    Vind ik leuk
    Suomi71 +720
    woensdag 11 juli 2018 om 09:29
    Als Feyenoord oude bekende haalt is het niet goed. Als ze goed spelende voetballers bij subtoppers uit de ED halen is het niet goed. Als ze onbekende spelers uit het buitenland halen naar hun bugetaire mogelijkheden is het niet goed en jeugd inbrengen en verwachten dat je dan nog kampioen zal worden is ook al niet realistisch. Welk aankoop beleid zou Feyenoord na hun financiële mogelijkheden dan moeten voeren volgens alle kenners. Het terughalen van RvP zou volgens vele kenners ook al op een fiasco uitdraaien. Volgens mij heeft hij in die tijd dat hij speelde het meer dan voortreffelijk gedaan. Garanties heb je nooit maar dat geldt voor alle gevallen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 09:30]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:44
    Dit stuk is zó waar. Iedereen heeft altijd kritiek en het is nooit goed.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:10
    Idd
    Vind ik leuk
    BoomP +328
    woensdag 11 juli 2018 om 11:32
    Precies, iedereen zou gewoon blij moeten zijn dat de nederlandse club’s oud voetballers terug willen halen en lekker de laatste jaren onder contract houden ipv alleen maar aan ‘ restwaarden ‘ blablabla denken. Je wilt het publiek ook gewoon elk jaar een top selectie geven toch ? Tenmiste zo zou het moeten zijn, ps ik ben geen ajaxied of feyenoorder of psver, ik vind gewoon voetbal leuk en bekijk het ‘ objectief ‘ terug halen clasie en janmaat , afkopen die contracten, maakt niet uit voor hoeveel en het nederlandse publiek blij maken, 1 seizoen per keer hahah
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:31
    Feyenoord heeft nu een aantal jaren een uitstekend beleid gevoerd. Ze komen van ver en hebben mede door het inpassen van eigen jeugd hun financiële positie enorm verbetert.
    Kuijt, Van Persie zijn prima aankopen gebleken maar niet te vergelijken met Clasie en Janmaat.

    Voor mijn gevoel gaan ze nu een andere koers varen door juist kopen boven eigen jeugd te prevaleren. Dat vind ik jammer en is volgens mij niet de juiste route.
    Vind ik leuk
    Suomi71 +720
    woensdag 11 juli 2018 om 15:53
    Mee eens hoor maar dan moeten ze er wel meteen kunnen staan. Zekerals je de ambitie hebt om mee te strijden om het kampioenschap. Dan is de spoeling echter dun. Met Malacia en Vente hebben ze twee jeugdspelers die prima mee kunnen maar je ziet al aan Nieuwkoop dat hij het lastig heeft. Ook Bijlow maakt een goede indruk. Ze zijn er dus wel maar je moet ze mondjes maat brengen. De tijd dat we veel jeugdspelers brachten was uit nood geboren en nam ook de nodige tijd in beslag voordat er een goed team stond. Dit kan natuurlijk niet de standaard zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:14
    Ik begrijp dat dat niet de standaard kan zijn. Maar als het moet kan het dus wel. In de Brard tijd grossierde de jeugdopleiding in prijzen en kwamen er echt veel door. Je bent uiteraard afhankelijk van wat er loopt maar als je ze kansen geeft kunnen ze die ook pakken.
    Vind ik leuk
    Obl93 +1890
    woensdag 11 juli 2018 om 12:10
    Een hele talentvolle lichting die er aan komt. Alleen net niet op die posities, dus versterking is begrijpelijk. Daarnaast kun je El-Ahmadi niet zomaar vervangen door een talent dat net komt kijken.
    Vind ik leuk
    soksa +1382
    woensdag 11 juli 2018 om 17:12
    Zowel Clasie als Janmaat waren belangrijke basisspelers op het moment dat ze vertrokken. Zeker Clasie. Die was niet voor niets aanvoerder. Wie weet hebben ze door die paar jaar buitenland zich nog kunnen ontwikkelen. Janmaat heeft het bij vlagen prima gedaan in de PL. Dan zou hij zich toch moeten kunnen onderscheiden in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:17
    Dat zou je wel zeggen maar ik ben nooit zo onder de indruk van Janmaat. Clasie deed het prima bij Feyenoord maar heeft best een paar tikkies gehad denk ik.
    Vind ik leuk
    klick +631
    woensdag 11 juli 2018 om 17:16
    Er loopt weinig talent rond van 18 jaar. wel van 16-17 maar lijkt me nog te jong
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:15
    Oké, dank voor de info. Nog ff geduld dan voor de Rotterdammers.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:11
    Clasie gaat weer ouderwets goed spelen voor Nederlandse begrippen. Inzet had hij altijd al en nu met een beetje ervaring lukt het wel. Janmaatje ben ik minder onder de indruk.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17295
    woensdag 11 juli 2018 om 07:17
    Sinds Karsdorp weg is, loopt het minder op rechts. Nieuwkoop veel geblesseerd en Diks kon ook niet aan het niveau komen van Karsdorp. St Juste en Amrabat hebben ook nog RB gestaan maar dat is van allebei niet de favoriete positie.
    Dus Janmaat kan Feyenoord heel goed gebruiken.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:20
    Hoop voor Feyenoord dat het goed komt.
    Ouderwets klassiekers op topniveau.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17295
    woensdag 11 juli 2018 om 07:23
    Ja de klassiekers zijn niet veel aan de laatste jaren. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ik voor Feyenoord ben :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:29
    Nee hoor daar kokt het niet door. Ik vind dat de spanning minder is en dat komt natuurlijk ook dat er supporters van tegenpartij aanwezig mag zijn.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17295
    woensdag 11 juli 2018 om 07:31
    Dat is zeker jammer. Maar dat gaat ook niet snel veranderen. Misschien gaan ze er in 2020 weer over praten....
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:35
    Ik zie het ook niet snel veranderen en erg jammer.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +17295
    woensdag 11 juli 2018 om 07:38
    Ja dat vind ik ook.
    Vind ik leuk
    Nielsk +485
    woensdag 11 juli 2018 om 07:42
    Dat krijg je door de malloten die er rond lopen bij beide clubs. Die verpesten het voor de overgrote gedeelte die wel normaal kunnen doen. Met uit supporters geeft de klassieker uiteraard meer glans
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:44
    Dat is ook helemaal waar. Iets hand en boezem.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +24105
    woensdag 11 juli 2018 om 07:18
    Laat clasie maar lekker daar.

    Haal fer en janmaat terug. Zet tapia op 6 problem solved.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:24
    Geen ruggengraat.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:25
    Feyenoord moet zich niet laten vangen door emoties..hij is niet goed genoeg om feyenoord naar de TOP te brengen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +1515
    woensdag 11 juli 2018 om 09:04
    Feyenoord is altijd emotioneel
    Vind ik leuk
    slaski +2110
    woensdag 11 juli 2018 om 07:26
    Heimwee is al een goede reden om iemand te halen als "versterking"?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +1576
    woensdag 11 juli 2018 om 17:06
    Ja. Dat is voor Van Geel echt de enige reden.
    Vind ik leuk
    Martinnat +516
    woensdag 11 juli 2018 om 07:32
    Ik snap al die negatieve reacties niet .
    Als je dit soort jongens kan terughalen omdat ze een binding met de club hebben moet je dat doen, normaal gesproken haal je dit soort jongens niet binnen , ze zijn geen 36 maar 28 , ik zou het toejuichen
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:46
    Beiden zullen wel, net als KEA, tot hun 33ste blijven om dan nog twee jaar te kunnen cashen.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1267
    woensdag 11 juli 2018 om 07:33
    Nog 1 x Clasie is een totaal andere voetballer dan Ahmad ! Clasie is niet snel . Amrabat kan die plek zo innemen. Ayoub ook veel beter. Zelfs Toornstra kan die plek invullen. Dus elke cent in Clasie is weggooien van geld. Ps Die Colombiaan ik hoop voor die jongen dat hij wat kan. Maar de scouting bij Feyenoord is over het algemeen waardeloos.
    Vind ik leuk
    Bartho +179
    woensdag 11 juli 2018 om 07:34
    Het is alleen maar goed voor het Nederlands voetbal dat spelers zoals clasie, Janmaat, Tadic en Blind in Nederland willen spelen. Met alleen maar jonge spelers of zoals Feyenoord doet met wat oudere spelers uit de Nederlandse subtop blijf je op een laag niveau.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19864
    woensdag 11 juli 2018 om 07:49
    Wat is dat toch voor raar verschijnsel? Vaak op jonge leeftijd willen ze weg bij hun club, spelers met een basisplaats. Om vervolgens vanuit het buitenland weer terug te willen, terwijl contracten nog lopen.
    Vind ik leuk
    Hakbal +740
    woensdag 11 juli 2018 om 08:10
    Clasie was al niet wat maar nu al helemaal niet meer. Puur naar het buitenland gegaan voor de centen
    Vind ik leuk
    rinirat +1488
    woensdag 11 juli 2018 om 08:17
    Ik zou hem niet halen,heeft in het buitenland niets gepresteerd.
    brengt in mijn ogen weinig,behalve een goede techniek.
    Vind ik leuk
    pim4ever +715
    woensdag 11 juli 2018 om 08:19
    Janmaat gaat niet lukken.
    Die moet veel te veel kosten..
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:27
    Voor de nederlandse competitie goed genoeg
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:12
    Ik snap niet dat velen zo negatief zijn. Volgens mij zijn dit twee uitstekende versterkingen voor Feyenoord. Ze willen graag en hebben de nodige ervaring bij grote clubs in andere competities.
    Restwaarde is niet boeiend; malacia, berghuis en dat soort gasten moeten knaken op gaan leveren.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19864
    woensdag 11 juli 2018 om 09:22
    Als je echt op je knieën terugwil ben je bijzonder goed mislukt elders. Ik kan me van Clasie niet voorstellen dat hij zo over zichzelf denkt en van mij hoeft dat niet. Dat zou het andere uiterste zijn van Ronaldo, een toch niet echt middelmatige speler uit Portugal die juist denkt dat met de benoeming van de beste speler van de wereld ook direct het beste mens is genoemd.

    Doe normaal Clasie, ga terug naar Feyenoord maar ga daarna dan ook nooit meer de grens over om voor andere clubs te voetballen. Dat kun je niet en zo goed wordt je niet. Hier was je een nuttige speler en is dat voldoende voor Feyenoord, maar daar voetballen teveel grote mensen op je positie en die kunnen pas echt goed ballen schoppen.
    Vind ik leuk
    De Duif +117
    woensdag 11 juli 2018 om 09:55
    Wordt het geen tijd dat van Geel op straat wordt gezet!!!
    Man laat keer op Keer blijken totaal ongeschikt te zijn voor de functie die hij bekleed.
    Een volslagen idioot
    Spelers terughalen die hebben bewezen nooit de top te kunnen bereiken, een hoop geld kosten enz.
    Als je het Dan toch niet meer weet geef Dan de jeugd een kans, mogelijk dat er Dan op termijn een topper uit voor komt.
    Vind ik leuk
    El Cazador +4796
    woensdag 11 juli 2018 om 10:15
    Feijenoord zal denk ik eerst moeten verkopen voordat het kan handelen. Dus als Vilhena of vBeek weg zijn Classie of Janmaat in beeld. Transfer window duurt nog wel ff. Bovendien zijn deze jongens zo terug verdiend met goede prestatie in de EL
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:46
    Best slim van van Geel om evt janmaat terug te halen. Van clasie ben ik nog niet zeker. Denk wel dat die gasten er sterker op zijn geworden. Fer zou ik lekker laten gaan. Wordt een beetje te gek zo. 2 jongens terug halen is wel genoeg.
    Vind ik leuk
    CPP +608
    woensdag 11 juli 2018 om 13:25
    Soms zijn er spelers die buiten hun omgeving niet gedijen. Lijkt erop dat Clasie zo iemand is en zou dus zo maar kunnen dat hij bij Feyenoord weer helemaal opbloeid. Dan zou het dus een topaankoop zijn. Aan de andere kant lijkt van Geel niet te hebben geleerd van de periode Bosz-van Marwijk. Door het terughalen van dure (oudere) Nederlandse spelers naar Feyenoord werd Feyenoord naar de rand van een faillisement gebracht. Redding werd eigen jeugd. Nu dus halen van En Clasie, En Janmaat en misschien wel Fer (na van Persie) kan dus ook zo maar een gevalletje worden van die ezel die zich wel stoot aan dezelfde steen.
    Vind ik leuk
    Korm +29826
    woensdag 11 juli 2018 om 13:37
    zijn dit de spelers die feyenoord naar een hoger plan moeten tillen>?
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10410
    woensdag 11 juli 2018 om 15:08
    Een goed journalistiek stuk van VI waar heel Nederland al maanden weet van Clasie dat hij graag terug wil naar Feyenoord. Welke VI journalist zal dit artikel op de plee hebben geschreven?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Feyenoord weet dat hij bijna op zijn knieën terug wil, hij is niet gelukkig'