Feyenoord heeft opvolger El Ahmadi al in huis: 'Kan daar prima uit de voeten'

    Feyenoord heeft opvolger El Ahmadi al in huis: 'Kan daar prima uit de voeten'

    woensdag 11 juli 2018 om 07:30

    Karim El Ahmadi had al jaren op zijn lijstje staan nog een keer de stap te maken naar een land als Saudi-Arabië. Hij tekende deze week een contract bij Al-Ittihad.

    "Karim wilde heel graag nog een keer een stap maken naar Saudi-Arabië, Dubai, de Emiraten. Dat heeft hij altijd voor ogen gehad, dat hebben we een aantal jaar geleden al besproken", vertelt technisch directeur van Feyenoord Martin van Geel aan FOX Sports. "Hij is zeer belangrijk geweest voor ons de afgelopen drie jaar, heeft de vier prijzen ook mede behaald. Wij vinden het goed dat hij die stap kan maken. Daar hebben we medewerking aan verleend. Prima zo!"

    Uiteraard is in Rotterdam wel direct nagedacht over de opvolging van de middenvelder. "We hebben zelf natuurlijk al een aantal spelers die op die positie prima uit de voeten konden. Ook een WK-ganger, in de vorm van Renato Tapia. Daarnaast zijn we ons gaan oriënteren om die groep ook in de breedte zo sterk mogelijk te maken."

    Feyenoord lijkt de pijlen daarbij te richten op Jordy Clasie. De oud-Feyenoorder is bij Southampton vooral bankzitter en wil dolgraag terug naar zijn oude liefde.

    Poll

    Is Clasie de ideale opvolger van El Ahmadi?

    (18197 stemmen)

    Plaats een reactie

    Smithsonian +31894
    woensdag 11 juli 2018 om 07:44
    Tapia op 6 en klaar
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    woensdag 11 juli 2018 om 07:59
    Eerst twijfelde je nog maar mooi dat je tapia nu ook op de plek vn karim ziet!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31894
    woensdag 11 juli 2018 om 08:07
    Schat tapia hoger in dan clasie...
    Vind ik leuk
    Deck010 +7766
    woensdag 11 juli 2018 om 09:45
    Je bedoeld langer dan Clasie zeker Teo?
    Denk nog maar eens terug aan de schitterende passes die Clasie gaf op Makaay. Als hij dat ook doet met van Persie die altijd de juiste looplijnen kiest schiet hij de een na de ander er in.
    Ik zie Tapia ook wel als goede vervanger alleen heeft hij niet die fijne traptechniek waarover Clasie beschikt. Heb jij het afgelopen seizoen wel eens een fatsoenlijk bal van achteruit of vanaf het middenveld zien komen? Van de verdedigers durft niemand meer een lange bal te schieten, zelfs van Beek niet die dat toch best aardig deed in de jaren voor zijn blessure. Middenvelders gaven ook weinig bruikbare ballen, Vilhena gaat ze liever brengen. Clasie zou dus echt geen gekke oplossing zijn denk ik.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 09:45]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31894
    woensdag 11 juli 2018 om 09:50
    You got a point. Maar van el ahmadi naar clasie is een grote stap terug.

    Clasie heeft al jaren niets meer laten zien. Bij brugge zat hij ook vaak op de bank.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7766
    woensdag 11 juli 2018 om 09:58
    Dat is zeker waar, maar ik heb de hoop dat hij weer opbloeit als hij terug is op het vertrouwde nest, en misschien wel belangrijker, als zijn gezin het weer naar hun zin heeft.
    Maar wat het ook moge worden....ik heb er weer zin in.
    Vind ik leuk
    Gary Oak +224
    woensdag 11 juli 2018 om 14:54
    Tapia? Really? Ik hoopte dat Tapia dit WK er eentje zou inschieten zodat Feyenoord er nog wat aan over zou houden.. Ik zie het niet meer gebeuren dat Tapia meer dan 1 fatsoenlijke wedstrijd gaat spelen op het middenveld in de Kuip.. Daar heeft die al lang genoeg de tijd voor gehad. Maarja.. Amrabat is ook nog geen succes, maar misschien gaat die beter spelen samen met Ayoub
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40856
    woensdag 11 juli 2018 om 07:48
    Haha tapia. Die neem je daar toch niet serieus. Past niet en zal nooit passen.
    Ik zie echt veel liever die dude van Utrecht die ze vorig jaar haalden en verklootten als rechtsback. Die heeft alles om een goeie te worden.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9004
    woensdag 11 juli 2018 om 08:01
    Zullen het niet eens worden maar ik zie hem daar als meer dan uitstekende vervanger van karim:)
    Vind ik leuk
    rinirat +2653
    woensdag 11 juli 2018 om 08:13
    Clasie kan nooit brengen wat een El Ahmadi bracht.
    Hij stuurde het team,en controleerde de organisatie.
    Geloof me dat kan Clasie niet, hij kan een leuke bal trappen ,maar heeft het nergens gemaakt.
    Beetje overschatte speler door v Geel.
    Koop eens wat nieuwe spelers en haal niet iedereen terug.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5048
    woensdag 11 juli 2018 om 08:31
    Ik hoop toch wel op clasie moet ik zeggen. Amrabat (prima speler), Tapia en VIlhena zijn lopers. Hebben eigenlijk weinig inzicht. Clasie denkt vooruit. Ziet waar een bal moet komen voordat hij hem zelf heeft. Dan kun je sneller spelen en dat kan en doet hij ook.
    Mede door het middenveld met Ahmadi en vilhena, heb je enorm veel bagger voetbal gehad onder Gio. Daarentegen heeft "het blok" zeker ook hun aandeel gehad in het kampioenschap.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9616
    woensdag 11 juli 2018 om 08:36
    Dit dus. Amen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9640