Feyenoord heeft opvolger El Ahmadi al in huis: 'Kan daar prima uit de voeten'

    Feyenoord heeft opvolger El Ahmadi al in huis: 'Kan daar prima uit de voeten'

    woensdag 11 juli 2018 om 07:30

    Karim El Ahmadi had al jaren op zijn lijstje staan nog een keer de stap te maken naar een land als Saudi-Arabië. Hij tekende deze week een contract bij Al-Ittihad.

    "Karim wilde heel graag nog een keer een stap maken naar Saudi-Arabië, Dubai, de Emiraten. Dat heeft hij altijd voor ogen gehad, dat hebben we een aantal jaar geleden al besproken", vertelt technisch directeur van Feyenoord Martin van Geel aan FOX Sports. "Hij is zeer belangrijk geweest voor ons de afgelopen drie jaar, heeft de vier prijzen ook mede behaald. Wij vinden het goed dat hij die stap kan maken. Daar hebben we medewerking aan verleend. Prima zo!"

    Uiteraard is in Rotterdam wel direct nagedacht over de opvolging van de middenvelder. "We hebben zelf natuurlijk al een aantal spelers die op die positie prima uit de voeten konden. Ook een WK-ganger, in de vorm van Renato Tapia. Daarnaast zijn we ons gaan oriënteren om die groep ook in de breedte zo sterk mogelijk te maken."

    Feyenoord lijkt de pijlen daarbij te richten op Jordy Clasie. De oud-Feyenoorder is bij Southampton vooral bankzitter en wil dolgraag terug naar zijn oude liefde.

    Poll

    Is Clasie de ideale opvolger van El Ahmadi?

    (18197 stemmen)

    Plaats een reactie

    PRICE +32526
    woensdag 11 juli 2018 om 07:44
    Feyenoord mede kampioen gemaakt,iedereen gunt het hem.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29565
    woensdag 11 juli 2018 om 07:44
    Tapia op 6 en klaar
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18020
    woensdag 11 juli 2018 om 07:48
    Heb jij even gelijk ;-)
    En Amrabat?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29565
    woensdag 11 juli 2018 om 07:56
    Als back-up. De beste gaat spelen.

    Clasie mag van mij weg blijven.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18020
    woensdag 11 juli 2018 om 08:16
    Ik heb zelf veel vertrouwen in Amrabat. Maar Tapia op 6 vind ik ook een goed idee. Als ze maar niet in de verdediging worden gezet. Ook niet als back-up.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:38
    Amrabat gaat echt niet nóg een jaar op de bank zitten. Die wil dan uitgeleend worden wanneer Tapia blijft en Clasie erbij komt. Waarschijnlijk komt Fer ook nog, dan heb je een goed team. Alleen zie ik Amrabat geen plekje veroveren. Misschien uitlenen aan een topteam in België. Dat hij toch op niveau kan spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:44
    Denk je dat hij daar wel speelt? Kijk naar Clasie , die moet als top aankoop naar Feyenoord komen terwijl die afgelopen seizoen 10 wedstrijden bij Brugge in de basis speelde. In de top van België zitten ze echt niet te wachten op bankzitters uit de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:48
    Slecht voorbeeld. Clasie kwam ten eerste in de winterstop en ten tweede stond het middenveld al vast. Nakamba en Vormer. Daarmee is Club kampioen geworden. Die gaan een middenveld dat uitstekend loopt niet uit elkaar halen voor Clasie. Hoe goed hij ook is. De wedstrijden die hij echter kreeg, speelde hij gewoon goed.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:53
    Waarom haalden ze hem dan?

    Volgens mij kwam Clasie trouwens niet in de winterstop hoor. Volgens mij werd hij 1 dag voor het einde van de transferwindow in Brugge gepresenteerd. 10 basiswedstrijden in een heel seizoen is niet best.

    Maar even zonder grappen, jij denkt dat Amrabat goed genoeg is voor de top in België? Dat niveau is op dit moment gelijk aan/beter dan de top van de Eredivisie. Waarom zou hij daar dan wel spelen?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:49
    Oh ja. Hij heeft 25 wedstrijden gespeeld. En ze haalden hem natuurlijk als volwaardige vervanger van de twee middenvelders die ik net noemde.

    Ja of je leent hem uit aan de subtop. Ligt er natuurlijk aan welke club een nieuwe middenvelder zoekt. Ik weet dat Club op zoek is naar twee middenvelders. Amrabat zou daar echt goed kunnen spelen. Heeft in de Champions League genoeg kwaliteit laten zien.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 10:50]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:56
    Ja hij heeft daar inderdaad goed gespeeld. Maar wel met een kanttekening. Hij speelde goed op het moment dat ofwel de wedstrijd al gespeeld was, of de tegenstander al als nummer 1 gekwalificeerd was voor de volgende ronde.

    Ik zal je eerlijk zeggen, ik denk dat Amrabat niet goed genoeg voor Feyenoord is. Bij Utrecht was het leuk, maar hij speelde ook daar niet de pannen van het dak. Ayoub zie ik meer in voor Feyenoord. Vrees voor Amrabat dat ie in alle opzichten tekort komt voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:01
    Hij is echt wel goed genoeg hoor. En wat jij zegt over de UCL is niet helemaal waar. Tegen Napoli, in de tweede Champions League wedstrijd speelde hij al goed. Hij heeft alles om te slagen. Hij is fysiek ontzettend sterk, kan ontzettend goed passen en is een goede dribbelaar en is multi-inzetbaar.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 13:03]
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18020
    woensdag 11 juli 2018 om 12:51
    Dat zou zeker een idee zijn. Alleen ik had altijd het idee dat Tapia na het wk verkocht zou worden. Denk dat er nog wel het één en ander gaat gebeuren.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:05
    Dat idee heb ik nog steeds. Net als dat het zo goed als zeker is dat Clasie en Janmaat erbij komen. Hopelijk Fer ook nog. En ja dan zal Tapia wel weggaan en Amrabat tijdelijk ook. Vilhena natuurlijk ook.
    Vind ik leuk
    Baileys 2002 +18020
    woensdag 11 juli 2018 om 13:31
    Als er maar een team staat voor de play-offs. Zou zo zonde zijn als je geen EL haalt
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8410
    woensdag 11 juli 2018 om 07:59
    Eerst twijfelde je nog maar mooi dat je tapia nu ook op de plek vn karim ziet!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29565
    woensdag 11 juli 2018 om 08:07
    Schat tapia hoger in dan clasie...
    Vind ik leuk
    Deck010 +4722
    woensdag 11 juli 2018 om 09:45
    Je bedoeld langer dan Clasie zeker Teo?
    Denk nog maar eens terug aan de schitterende passes die Clasie gaf op Makaay. Als hij dat ook doet met van Persie die altijd de juiste looplijnen kiest schiet hij de een na de ander er in.
    Ik zie Tapia ook wel als goede vervanger alleen heeft hij niet die fijne traptechniek waarover Clasie beschikt. Heb jij het afgelopen seizoen wel eens een fatsoenlijk bal van achteruit of vanaf het middenveld zien komen? Van de verdedigers durft niemand meer een lange bal te schieten, zelfs van Beek niet die dat toch best aardig deed in de jaren voor zijn blessure. Middenvelders gaven ook weinig bruikbare ballen, Vilhena gaat ze liever brengen. Clasie zou dus echt geen gekke oplossing zijn denk ik.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 09:45]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29565
    woensdag 11 juli 2018 om 09:50
    You got a point. Maar van el ahmadi naar clasie is een grote stap terug.

    Clasie heeft al jaren niets meer laten zien. Bij brugge zat hij ook vaak op de bank.
    Vind ik leuk
    Deck010 +4722
    woensdag 11 juli 2018 om 09:58
    Dat is zeker waar, maar ik heb de hoop dat hij weer opbloeit als hij terug is op het vertrouwde nest, en misschien wel belangrijker, als zijn gezin het weer naar hun zin heeft.
    Maar wat het ook moge worden....ik heb er weer zin in.
    Vind ik leuk
    Gary Oak +203
    woensdag 11 juli 2018 om 14:54
    Tapia? Really? Ik hoopte dat Tapia dit WK er eentje zou inschieten zodat Feyenoord er nog wat aan over zou houden.. Ik zie het niet meer gebeuren dat Tapia meer dan 1 fatsoenlijke wedstrijd gaat spelen op het middenveld in de Kuip.. Daar heeft die al lang genoeg de tijd voor gehad. Maarja.. Amrabat is ook nog geen succes, maar misschien gaat die beter spelen samen met Ayoub
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 07:46
    Feyenoord is toch na Ajax de mooiste club van Nederland.
    Das mijn mening.
    Vind ik leuk
    Deck010 +4722
    woensdag 11 juli 2018 om 10:00
    Top om eens iets positiefs van je te lezen.
    Niet te vaak blijven doen he, anders worden we nog vrienden.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +37963
    woensdag 11 juli 2018 om 07:48
    Haha tapia. Die neem je daar toch niet serieus. Past niet en zal nooit passen.
    Ik zie echt veel liever die dude van Utrecht die ze vorig jaar haalden en verklootten als rechtsback. Die heeft alles om een goeie te worden.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8410
    woensdag 11 juli 2018 om 08:01
    Zullen het niet eens worden maar ik zie hem daar als meer dan uitstekende vervanger van karim:)
    Vind ik leuk
    rinirat +2219
    woensdag 11 juli 2018 om 08:13
    Clasie kan nooit brengen wat een El Ahmadi bracht.
    Hij stuurde het team,en controleerde de organisatie.
    Geloof me dat kan Clasie niet, hij kan een leuke bal trappen ,maar heeft het nergens gemaakt.
    Beetje overschatte speler door v Geel.
    Koop eens wat nieuwe spelers en haal niet iedereen terug.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5034
    woensdag 11 juli 2018 om 08:31
    Ik hoop toch wel op clasie moet ik zeggen. Amrabat (prima speler), Tapia en VIlhena zijn lopers. Hebben eigenlijk weinig inzicht. Clasie denkt vooruit. Ziet waar een bal moet komen voordat hij hem zelf heeft. Dan kun je sneller spelen en dat kan en doet hij ook.
    Mede door het middenveld met Ahmadi en vilhena, heb je enorm veel bagger voetbal gehad onder Gio. Daarentegen heeft "het blok" zeker ook hun aandeel gehad in het kampioenschap.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +5877
    woensdag 11 juli 2018 om 08:36
    Dit dus. Amen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8156
    woensdag 11 juli 2018 om 09:05
    Denk dat ze aardig van het padje aan het afraken zijn in Rotterdam
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:10
    Misschien Brazitti halen? Hij komt weinig aan spelen toe in Turkije.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:32
    Tapia? Ik zie niet wat van geel ziet, maar goed
    Vind ik leuk
    Morris +22427