Speler van het jaar vertrekt transfervrij: 'Bomber van Breda' heeft nieuwe club

    Speler van het jaar vertrekt transfervrij: 'Bomber van Breda' heeft nieuwe club

    woensdag 11 juli 2018 om 08:08

    'De Bomber van Breda' heeft een nieuwe club gevonden. Alex Schalk maakt de overstap naar het Zwitserse Servette FC. Dat schrijft de aanvaller zelf op Instagram. 

    De club heeft de komst van Schalk overigens nog niet bevestigd. Schalk stond de afgelopen drie seizoenen onder contract bij het Schotse Ross County, maar verlaat die club nu transfervrij. In Schotland werd hij het afgelopen seizoen uitgeroepen tot speler van het jaar. Dat kwam met name doordat hij in de finale van de League Cup-finale verantwoordelijk was voor de winnende goal en Ross County de eerste prijs uit de clubhistorie bezorgde.

    Schalk komt uit de jeugdopleiding van NAC Breda en maakte uiteindelijk ook zijn debuut in de hoofdmacht. Hij vertrok daarna naar Go Ahead Eagles en werd tussendoor nog verhuurd aan Jong PSV. Toen hij in augustus 2015 zonder club zat, haalde Ross County hem op. Nu is Schalk opnieuw transfervrij. In Servette FC, dat uitkomt op het tweede niveau van Zwitserland, heeft Schalk een nieuwe uitdaging gevonden.

    Plaats een reactie

    Rodajc +14348
    woensdag 11 juli 2018 om 08:14
    Had toch ook wat voor Twente of Roda bv kunnen zijn, maar begrijp dat ie in het buitenland wilde blijven. Wonen in Geneve is ook geen straf.
    Vind ik leuk
    Pazto +222
    woensdag 11 juli 2018 om 09:06
    Typisch gevalletje te klein voor het tafellaken, te groot voor het ...
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2038
    woensdag 11 juli 2018 om 08:17
    Neem je je sportbehaatje mee?
    Vind ik leuk
    Excelsior +1351
    woensdag 11 juli 2018 om 08:28
    Tja speler van het jaar. Dan verwacht je een grote speler...
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +744
    woensdag 11 juli 2018 om 08:46
    Voetbal win je niet op Servette, maar suc6 Alex.
    Vind ik leuk
    Brunt +207
    woensdag 11 juli 2018 om 08:49
    Kan me niet voorstellen dat clubs als Ross County en Servette meer betalen dan Nederlandse clubs. Maar als je niet tot de top behoort, maar toch een leuke avontuurlijke voetbalcarrière wil, dan is het helemaal niet verkeerd om een paar jaartjes in Schotland en Zwitserland te wonen.
    Vind ik leuk
    Pazto +222
    woensdag 11 juli 2018 om 09:04
    Dubbelpost.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 09:05]
    Vind ik leuk
    Jahike +208
    woensdag 11 juli 2018 om 09:06
    Bomber van Breda? Wie is dat dan? Dacht eerst dat dit bericht op een site over WO II thuishoorde.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:27
    Of je bent erg jong, of je volgt het Nederlandse voetbal pas sinds kort?
    Vind ik leuk
    Jahike +208
    woensdag 11 juli 2018 om 09:42
    Ben niet (erg) jong en weet stiekem wel wie het is. Vind het alleen een ongelooflijke domme bijnaam. Noem hem dan "der bomber UIT Breda".

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws