Waterreus: 'Zover is het gekomen: dat je met normaal gedrag al de krant haalt'

    Waterreus: 'Zover is het gekomen: dat je met normaal gedrag al de krant haalt'

    woensdag 11 juli 2018 om 08:54

    Gareth Southgate krijgt als manager van Engeland veel lof. Niet alleen omdat hij de Engelsen naar de halve finale van het WK heeft geloodst, maar vooral ook omdat hij zich zo normaal gedraagt. Opvallend, vindt Ronald Wattereus.

    'Regelmatig kom ik nog in Groot-Brittannië en toen ik daar het WK volgde en de kranten uitploos, begonnen me de commentaren over Gareth Southgate nogal op te vallen', schrijft Waterreus in zijn column in Voetbal International. 'Hij onderscheidt zich volgens de serieuze media, omdat hij een normale vent is. Een mooi compliment voor Southgate, maar tegelijk ook treffend voor het punt waarop we met het voetbal zijn aanbeland. Normaal gedrag wordt als uitzonderlijk gezien.'

    Volgens Waterreus walgt iedereen van de manier waarop sterren als Neymar zich tijdens het toernooi hebben gedragen. 'Maniertjes, gek doen, aanstellen; het is de norm geworden. Niet alleen op het veld, maar in de hele bedrijfstak.' Van de oud-PSV'er zou de VAR best mogen ingrijpen. 'Geef spelers maar gewoon geel of rood als ze toneelspelen of blessures voorwenden.'

    Waterreus vindt het verrassend dat Southgate zoveel lof krijgt, omdat hij zich normaal gedraagt. 'Zover is het intussen gekomen: dat je met een normaal, menselijk gebaar de krant haalt. Iedereen reageert verrast als iemand nog a genuinly nice guy blijkt te zijn.'

    Poll

    Ben je het eens met Ronald Waterreus?

    (493 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 11 juli 2018 om 09:04
    Southgate is fantastisch, maar ben het zeker met Waterreus eens. Door al die doorgeslagen idioten met al hun schwalbes en debiele gedrag begint voetbal steeds minder leuk te worden...
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10747
    woensdag 11 juli 2018 om 09:11
    Als je maar lang genoeg jezelf blijft wordt je vanzef bijzonder.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:44
    Haha ja idd!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:04
    Eindelijk!
    Gaat bijv barca eindelijk weer eens voetballen!
    Vind ik leuk
    NvC +4236
    woensdag 11 juli 2018 om 09:10
    Het is ook wel dat de media vaak te veel aandacht geeft aan de ‘aanslagen’ op Neymar, Mbappe enz. Er zijn zat spelers en coaches die zich ‘normaal’ gedragen. Southgate is daar een van en niet een uitzonderlijk voorbeeld.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk
    davidben +5273
    woensdag 11 juli 2018 om 09:10
    Ronald heeft een mop op zijn kop.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1996
    woensdag 11 juli 2018 om 09:11
    'Geef spelers maar gewoon geel of rood als ze toneelspelen of blessures voorwenden.'
    Volledig mee eens, belachelijk hoe onsportief sommige zich gedragen.
    Iemand door de helft trappen is al vreselijk maar net alsof doen dat het gebeurt is net zo misselijk.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk
    Mari +9312
    woensdag 11 juli 2018 om 09:12
    Hopelijk leest van Hanegem dit artikel.
    (of mag ik dat niet zeggen, < even doordenken>)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 09:12]
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9498
    woensdag 11 juli 2018 om 09:13
    Hij begint een beetje op een lopend lijk te lijken.

    Misschien kan hij de serie The Adamms Family nieuw leven in blazen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:46
    Misschien kan jij eens inhoudelijk reageren i.p.v. schijtlollig te doen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23956
    woensdag 11 juli 2018 om 09:14
    Als je Neymar op het WK als uitgangspunt neemt, zou je ook de toneelacademie als verplichte opleiding voor voetballers vanaf 16 jaar moeten aanbieden. Natuurlijk zou Neymar dan als eerste voor het examen zakken, want zulk slecht en doorzichtig toneelspel heb ik zelfs bij eerstejaars studenten nog nooit gezien.
    Vind ik leuk
    Hulsink +509
    woensdag 11 juli 2018 om 09:18
    Waterreus ontpopt zich steeds meer als iemand die voor zijn mening durft uit te komen en daar kun je het wel/niet mee eens zijn.
    Vind ik leuk
    Jahike +220
    woensdag 11 juli 2018 om 09:19
    Wat is er trouwens gebeurd met de gele kaart die je kreeg wanneer je probeerde te voorkomen dat een vrije trap snel werd genomen? Gebeurde tijdens dit WK ook regelmatig.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171147
    woensdag 11 juli 2018 om 09:20
    Een aardige man zijn ...tja Waterreus das zelfs voor jou een openbaring
    Vind ik leuk
    dezink +1163
    woensdag 11 juli 2018 om 09:31
    Mbappe begon gisteren ook al vervelende trekjes te krijgen...jammer.
    Vind ik leuk
    Itsese +4922
    woensdag 11 juli 2018 om 10:06
    Het hele WK al, zou perfect bij Neymar in 1 team passen... oh wacht;)
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2714
    woensdag 11 juli 2018 om 09:50
    Laat Waterreus een voorbeeld nemen aan Southgate. Haalt hij misschien ook eens op een positieve manier de media.
    Vind ik leuk
    orion73 +1469
    woensdag 11 juli 2018 om 10:29
    Misschien moet de pers gewoon geen aandacht besteden aan figuren als Neymar. Gewoon doodzwijgen zoals de pers dat heel goed kan net zoals met politiek gevoelige zaken.
    Vind ik leuk
    soksa +1544
    woensdag 11 juli 2018 om 13:14
    Aan de andere kant maken die rare mensen met al die maniertjes de sport natuurlijk wel interessant. Al zou de voetbalwereld alleen maar bestaan uit grijze muizen is het denk ik toch een stuk minder leuk om te volgen allemaal.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:16
    Dat is hoe de media werken.

    Al het abnormale wordt uitvergroot.

    Want dat levert lezers op.

    Zieke industrie als ik er zo over nadenk.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws