Arsenal slaat weer toe en presenteert vijfde zomeraanwinst van Emery

Arsenal slaat weer toe en presenteert vijfde zomeraanwinst van Emery

Gepubliceerd: woensdag 11 juli 2018 om 12:10wo 11-07-2018 om 12:10

Arsenal heeft ook de transfer van Matteo Guendouzi (19) afgerond. Daarmee is de aangekondigde dubbele transferklapper in kannen en kruiken. Dinsdag werd namelijk de komst van Lucas Torreira al bekendgemaakt. 

Guendouzi, spelend als defensieve middenvelder, komt naar verluidt voor tien miljoen euro over van Lorient uit de Ligue 2. De Fransman maakte op zeventienjarige leeftijd zijn debuut voor Lorient en sindsdien kwam hij dertig keer in actie voor de hoofdmacht. Bovendien kwam hij uit voor verschillende nationale jeugdelftallen. 

"Van alle clubs heb ik altijd het meest van Arsenal gehouden, ik wilde als kind altijd al voor deze club spelen", reageert Guendouzi op de website van Arsenal. "Het maakt me trots, het is geweldig. Ik hoop dat ik veel kan bereiken hier. Ik wil een topspeler van Arsenal worden."

Unai Emery, manager van de Londense club, is blij met de versterking. "Het is een zeer getalenteerde speler en veel clubs waren geïnteresseerd in hem. Hij heeft een enorm potentieel en heeft al veel ervaring opgedaan bij het eerste elftal van Lorient. Hij wil leren en beter worden, hij zal een belangrijk deel uitmaken van onze eerste selectie", aldus Emery. 

Guendouzi is in totaal de vijfde zomeraanwinst van Arsenal. Eerder kwamen Bernd Leno, Stephan Lichtsteiner, Sokratis Papastathopoulos en dus ook Torreira naar de Premier League-gigant.

Plaats een reactie

Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
Ebar +53
woensdag 11 juli 2018 om 12:14
Zou wel handig zijn als ze erbij hadden gezet welke positie hij speelt, nu mag ik dat zelf proberen in te vullen...
Vind ik leuk
COYG +7746
woensdag 11 juli 2018 om 12:26
Centraal en aanvallend middenveld :)
Vind ik leuk
freekhoi +27
woensdag 11 juli 2018 om 12:27
Zou wel handig zijn als je het artikel gewoon even goed doorlas
Vind ik leuk
Ajakkus +124
woensdag 11 juli 2018 om 12:35
Er staat in het artikel defensieve middenvelder
Vind ik leuk
Yuri +3581
woensdag 11 juli 2018 om 12:16
Who the fook is that guy
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 12:16]
Vind ik leuk
Excelsior +1419
woensdag 11 juli 2018 om 12:30
Lijkt op Faes
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 12:30]
Vind ik leuk
Midden-Noord +94653
woensdag 11 juli 2018 om 14:02
Of David Luiz.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 12:17
Als Wenger er nog was geweest had hij hem nooit gekocht.
Vind ik leuk
Nenam-til +2402
woensdag 11 juli 2018 om 16:32
Juist wel!
Hij is ook echt een groot talent!
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 12:17
Arsenal zit niet stil, meer actie dan de andere topclubs in Engeland, al heeft Liverpool ook al wat goede zaken gedaan
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 12:26
Is ook niet zo gek als er een uiterst grondige renovatie nodig is.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7161
woensdag 11 juli 2018 om 12:34
Inderdaad, als je op de bodem zit dan lijkt elke centimeter naar het licht als mijlpaal.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 21:03
Zeker waar, alleen de spits positie is heel goed bezet. En toch meer prijzen dan Tottenham 😂
Vind ik leuk
Smithsonian +41008
woensdag 11 juli 2018 om 12:22
Een gigant is arsenal al een tijdje niet meer.
Vind ik leuk
G.Kopf +4326
woensdag 11 juli 2018 om 12:26
Nu nog ff naar de kapper.
Vind ik leuk
Gozert +2431
woensdag 11 juli 2018 om 12:27
Weet niet waarom maar ik heb opeens zo'n aandrang om naar Rwanda op vakantie te gaan.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 12:35
Zou dan zeker ook een tripje maken naar buurland Burundi, ook al zo'n aanrader.
Vind ik leuk
Gozert +2431
woensdag 11 juli 2018 om 12:39
Oh goed idee, kan ik ze misschien direct op het idee brengen om een voetbalclub te sponsoren. ;)
Vind ik leuk
SimonSays +6876
woensdag 11 juli 2018 om 12:58
Zou je dan ook meteen de ontwikkelingshulpkraan bij het regeringsgebouw dicht willen draaien? Dank!
Vind ik leuk
Gozert +2431
woensdag 11 juli 2018 om 13:03
Ik zal kijken wat ik kan doen!
Vind ik leuk
NvC +7228
woensdag 11 juli 2018 om 12:33
Komt wel meer balans in het elftal. Waar er onder Wenger altijd een tekort aan fatstoenlijke verdedigers/defensieve middenvelders was en overvloed aan aanvallende spelers, is dat al aardig opgelost met de aanwinsten tot nu toe.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws