Management bevestigt: Ajax kaapt veelscorende spits (16) weg uit Rotterdam

    Management bevestigt: Ajax kaapt veelscorende spits (16) weg uit Rotterdam

    woensdag 11 juli 2018 om 13:35

    Damjan Dostanic verkast van Excelsior naar Ajax. Prime Sportbusiness, het managementbureau dat de tiener begeleidt, meldt dat woensdagmiddag. De officiële bevestiging vanuit Amsterdam en Rotterdam moet nog volgen. 

    Op het Twitter-account van Prime Sportbusiness valt te lezen dat Dostanic aan de slag gaat bij Ajax O19. Ruim een maand geleden meldden diverse media al dat de aanvaller aan de slag zou gaan op sportcomplex De Toekomst. Daarna bleef het lange tijd stil. 

    Afgelopen seizoen kwam de zestienjarige Dostanic uit voor Excelsior O17. Daar scoorde hij aan de lopende band. Eind juni was hij al eventjes te zien in het rood-wit van Ajax. Op het jaarlijkse Varsseveld-toernooi kwam Dostanic in actie namens Ajax O17 tegen Mexico. 

    Plaats een reactie

    Wijsneus01 +841
    woensdag 11 juli 2018 om 13:37
    Hahah cool. Ik wilde eigenlijk een opmerking maken naar die Kluivert haters om te vragen wat ze hiervan zouden vinden. En verrek.. Die speler staat op de foto met Kluivert. De ironie..
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    woensdag 11 juli 2018 om 13:41
    Liep deze Dostanic ook steeds het logo van Excelsior te kussen dan?
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11695
    woensdag 11 juli 2018 om 17:03
    Heb jij het altijd bij een partner gehouden?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 17:03]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    woensdag 11 juli 2018 om 17:27
    In ieder geval bij 1 club. ;)
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11695
    woensdag 11 juli 2018 om 23:06
    Hubbekutteveen 13?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 08:40
    Ze spelen in ieder geval niet op kunstgras. ;)
    Vind ik leuk
    PRICE +17894
    woensdag 11 juli 2018 om 13:41
    Zou Kluivert speciaal terug gekomen zijn voor deze gelegenheid,ha ha
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    woensdag 11 juli 2018 om 14:32
    Dostanic zal zich vast niet zo'n grote meneer voelen als Kluivert en nu al naast zijn schoenen gaan lopen omdat hij zin heeft in de toekomstige bank van Roma warm te houden net zo als Kluivert gaat doen.
    Vind ik leuk
    Vakkie D +685
    woensdag 11 juli 2018 om 15:27
    Deze jongen gaat het niet redden. Vaak zie je dat die jonge gasten die fysiek sterk zijn in de jeugd opvallen maar daarna terug zakken. Maar hier zie je wel goed hoe klein die bankwarmer eigenlijk is.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:42
    Gewoon mooi man weer eigen talentje erbij
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +13008
    woensdag 11 juli 2018 om 13:37
    Hoppa, weer een!!
    Vind ik leuk
    Il Gordo +1144
    woensdag 11 juli 2018 om 13:39
    En dan kun je over 2 jaar roepen dat je 'm zelf hebt opgeleid? ;-)
    Wat overigens iedere club doet :-)
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    woensdag 11 juli 2018 om 13:41
    3 jaar ;)
    Vind ik leuk
    The Iceman +5613
    woensdag 11 juli 2018 om 13:45
    EIGEN JEUGD! Nu al, na één toernooitje ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:48
    Als hij slaagt gaat hij over 4 jaar gewoon weg voor minimaal 40 milj, zo run je een voetbalclub. De talenten lopen nu eenmaal steeds jonger de deur uit, daar valt niet tegen op te leiden.
    Vind ik leuk
    Excelsior +1057
    woensdag 11 juli 2018 om 14:17
    Nou dan krijgt excelsior hopelijk een opleidingsvergoeding, van wel 10.000 euro joepie.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:39
    Lekker op de foto met Kluivertje. Kluivertje heeft het gemaakt. Kluivertje heeft veel poen en fikst vast leuke vrouwtjes. Rolmodelletje.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 13:40]
    Vind ik leuk
    Youri99 +7557
    woensdag 11 juli 2018 om 13:43
    Doe mij maar een modelletje die niet zo goed rolt, ik hou niet zo van dikke wijven.
    Vind ik leuk
    The Iceman +5613
    woensdag 11 juli 2018 om 13:46
    More cushion for the pushin’.
    Vind ik leuk
    PRICE +17894
    woensdag 11 juli 2018 om 13:40
    Van Rotterdam naar Amsterdam dat doen er dagelijks zoveel over de snelweg,een gewoon iets niks aparts.
    Vind ik leuk
    Quareck +6272
    woensdag 11 juli 2018 om 13:48
    Wel als je 16 bent :)
    Vind ik leuk
    El Cazador +4773
    woensdag 11 juli 2018 om 13:42
    Hopelijk heeft dit nieuwe pareltje meer verstand in zijn lijf dan Justin Kluivert.
    Heeft het scouting gedeelte van Feijenoord zitten pitten
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 13:43]
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +1513
    woensdag 11 juli 2018 om 13:43
    In welke mate is dit nieuws als deze jongen in Juni al voor Ajax uitkwam?
    Vind ik leuk
    Muscles +392
    woensdag 11 juli 2018 om 13:43
    Welkom bij de mooiste club van NL met de meeste kansen voor de jeugd
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +192
    woensdag 11 juli 2018 om 13:46
    Clickbait VP
    Vind ik leuk
    Foebele +47883
    woensdag 11 juli 2018 om 13:47
    Eerst maar eens zien wat hij echt kan, we hebben zat talenten zien komen van kleinere clubs, zoals Doekhi, Hendriks, Walian, enz en die hebben het eerste geen van allen gered.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    woensdag 11 juli 2018 om 15:19
    Maar brengen wel geld op voor het bedrijf Ajax.
    Vind ik leuk
    Mari +5540
    woensdag 11 juli 2018 om 13:50
    Gefeliciteerd allen
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:51
    Allemachtig, VP doet er ook alles aan om die Kluivert in de picture te krijgen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:52
    Hoppa eigenjeugd
    Vind ik leuk
    stratumseind +138709
    woensdag 11 juli 2018 om 13:56
    Stop de persen er is weer een godenzoon gekocht
    Vind ik leuk
    soplul +2374
    woensdag 11 juli 2018 om 14:48
    bord op schoot scouting :)
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11695
    woensdag 11 juli 2018 om 17:05
    Bloody hell, wat ben jij een puber.
    Vind ik leuk
    John040 +1285
    woensdag 11 juli 2018 om 13:57
    Ach weer voorbeeld eigen jeugd Ajax hahahaha
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5955
    woensdag 11 juli 2018 om 13:59
    Geboren op de middenstip van de Arena. Niets te zien hier mensen :D
    Vind ik leuk
    Dorzon +4009
    woensdag 11 juli 2018 om 14:00
    Nog meer super eigen jeugd
    Vind ik leuk
    Blindsy +7828
    woensdag 11 juli 2018 om 14:02
    Dat is dus de 2e Excelsior-speler die naar Ajax vertrekt, deze zomer.
    Terwijl de mooiste club van NL vanuit het mooiste stadion van NL vrolijk fier en trots over de Maas op Excelsior toekijkt.
    Hier gaat duidelijk iets mis.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:18
    Of de talenten willen niet naar feyenoord? Ik zou het ook wel weten als ik kon kiezen tussen Ajax of feyenoord.
    Vind ik leuk
    Deck010 +2595
    woensdag 11 juli 2018 om 14:31
    Ja precies.....daarom is zijn keuze ook zo vreemd ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:42
    Inhoudelijk, zou feyenoord hem gehad willen hebben, en wat is zijn toegevoegde waarde voor ajax of feyenoord? type speler?
    Vind ik leuk
    Blindsy +7828
    woensdag 11 juli 2018 om 17:53
    Geen idee joh, voor hetzelfde geld heeft Feyenoord hem helemaal niet nodig, of blijkt zijn stiefvader tegen wie hij zo enorm opkijkt, voor Ajax te zijn. Laten we het er maar op houden: leuk voor die jongen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 19:16
    okay, inderdaad leuk en ook wereld schokkend bericht dus
    Vind ik leuk
    Blindsy +7828
    woensdag 11 juli 2018 om 17:51
    Ik ook. Naar Feyenoord, gauw?!!!!
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    woensdag 11 juli 2018 om 14:22
    Die zijn niet goed genoeg voor Feyenoord joh, nu er weer prijzen worden gewonnen scouten jullie naar een hoger niveau. ;)
    Vind ik leuk
    Blindsy +7828
    woensdag 11 juli 2018 om 17:57
    En geven we de kruimels aan Ajax door? ;-)
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    woensdag 11 juli 2018 om 21:34
    Hoho, wij willen de kruimels van Excelsior, niet die van jullie! ;)
    Vind ik leuk
    soplul +2374
    woensdag 11 juli 2018 om 14:51
    uhuh...als het dan niks wordt (kans best groot) dan kan iedereen weer roepen dat allemaal kut is bij de mooiste club van het land (Feyenoord dus).
    Feyenoord zal hem vast wel op de radar hebben gehad.
    Maar of niet nodig of speler wilde zelf niet.

    Man waar hebben we het over 16 jaar.....
    Vind ik leuk
    Blindsy +7828
    woensdag 11 juli 2018 om 17:55
    Tuurlijk zal Feyenoord hem op de radar hebben gehad. Als relatieve buitenstaanders hebben wij verder ook geen idee wat er speelde, en wat hem tot deze keuze heeft gebracht. Maar leuk voor het joch, toch?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:28
    Lang leve de jeugdopleiding
    Vind ik leuk
    Deck010 +2595
    woensdag 11 juli 2018 om 14:32
    Tja, als je het nogal moeilijk hebt in de competitie tegen Excelsior kun je beter hun jeugd en dus toekomst weghalen.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7409
    woensdag 11 juli 2018 om 14:59
    Aha een groeibriljant.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1733
    woensdag 11 juli 2018 om 15:02
    Weer een opgeleid talent van Ajax .....
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    woensdag 11 juli 2018 om 15:12
    Dat is straks.. nu komt hij nog van Excelsior.. wel op blijven letten a.u.b.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +473
    woensdag 11 juli 2018 om 15:14
    Een overmarsje
    Vind ik leuk
    hantayo +924
    woensdag 11 juli 2018 om 15:15
    Niet 1 normale reactie............in de trant van "leuk", of "kan ie voetballen?"
    Vind ik leuk
    Vapormax +1733
    woensdag 11 juli 2018 om 15:36
    Oké leuk...
    Vind ik leuk
    Blindsy +7828
    woensdag 11 juli 2018 om 17:59
    Kan ie voetballen?
    Vind ik leuk
    Mr.Writer +148
    woensdag 11 juli 2018 om 15:21
    Koopclub....maar wel de slimste van Nederland
    Vind ik leuk
    Wzpwzdab +150
    woensdag 11 juli 2018 om 15:37
    Die logo kussen staat garant voor ongeluk
    Vind ik leuk
    ficusje +1668
    woensdag 11 juli 2018 om 15:45
    Jij ben al een stuk ongeluk,ga op je eigen club logo plassen.
    Vind ik leuk
    AFFA +1352
    woensdag 11 juli 2018 om 17:24
    Hoppa weer eigen jeugd van de gijp zou zeggen lekker man.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1995
    woensdag 11 juli 2018 om 17:59
    Tjah die lichtingen van ajax zijn matig bezet dus ze kunnen nog wel een aantal goede spelers gebruiken. Afgelopen seizoen werden zowel PSV B1 als PSV A1 kampioen, dus er mogen nog wel wat spelers bij.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 18:14]
    Vind ik leuk
    Blindsy +7828
    woensdag 11 juli 2018 om 18:01
    Valt AZ niet meer te plunderen, dat ze tegenwoordig al tot onder de rook van de Kuip komen scouten? Klinkt een beetje als paniek... ;-)
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1995
    woensdag 11 juli 2018 om 18:05
    Ja ze zien in Amsterdam ook wel dat PSV tegenwoordig daadkrachtiger bezig is qua jeugdopleiding. Dat kunnen ze natuurlijk niet over zijn kant laten gaan. Er moet iets gebeuren de vraag blijft wanneer wordt daadwerkelijk het roer radicaal omgegooid en gooien ze een Overmars of vd Sar er eindelijk uit?

    De tijd zal het leren.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7828
    woensdag 11 juli 2018 om 18:09
    Uit de reacties op VP maak ik op dat MarcieMarc geen kwaad kan doen... Hij harkt zóveel geld voor Ajax binnen.... Voor Sar tellen we al een tijdje af, is het niet?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 18:11]
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1995
    woensdag 11 juli 2018 om 18:11
    Ja het geld stroomt binnen echter de prijzen blijven achterwege. Ze staan al 4 jaren droog in Amsterdam, terwijl ze verreweg het meeste geld te besteden hebben. Dan gaat er toch iets grandioos verkeerd daar lijkt me.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    woensdag 11 juli 2018 om 21:36
    We geven het expres niet uit zodat jullie ook nog wat hebben. ;)
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1995
    woensdag 11 juli 2018 om 21:42
    Wie bedoel je met ''jullie''? Ik ben objectief ;)
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    woensdag 11 juli 2018 om 21:46
    Jou en Blindsy in dit geval. Maar eigenlijk gaat die vlieger voor alle clubs op.. ;) Als je elk jaar kampioen zou worden is er niks meer aan joh.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1995
    woensdag 11 juli 2018 om 21:50
    Maar tussen elk jaar kampioen en al vier jaren droog staan zit nogal een verschil.

    Zoveel geld uitgeven en zulke slechte prestaties dat is toch om je rot te schamen?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    woensdag 11 juli 2018 om 22:17
    Hoeveel geld dan? Volgens mij verkopen ze nog altijd meer als dat ze halen. En PSV had in 16/17 een hogere begroting dus zeg jij het maar.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1995
    woensdag 11 juli 2018 om 22:25
    in 2016 21,5mil en in 2017 liefst 28,2mil. Dat is meer dan PSV, Feyenoord en AZ bij elkaar.

    Vooralsnog levert het Ajax echter geen enkele prijs op. Dramatisch aankoopbeleid kan je dus wel stellen.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    woensdag 11 juli 2018 om 22:37
    Nogmaals als je voor dik het drievoudige daarvan verkoopt ga je er op achteruit. Jullie "prestatie" derde met de hoogste begroting negeer je maar.. ;)

    Wees blij, zo hebben jullie ook nog een kans.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1995
    woensdag 11 juli 2018 om 22:45
    Derde? Jullie? Nogmaals ik ben objectief.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 08:44
    Is iemand die 2de wordt met minder budget als de 3de betichten van een wanprestatie wel echt objectief?
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1995
    donderdag 12 juli 2018 om 08:48
    Ajax werd tweede en had een hoger budget dan de nr. drie AZ, dus bovenstaande wat jij pretendeert slaat kant noch wal.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 08:50
    Vooruit omdat er wat tijd tussen zit zal ik het nog eens herhalen, we hebben het hierbij over seizoen 16/17. (Je mag even terug scrollen hoor, geen probleem.)
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1995
    donderdag 12 juli 2018 om 11:50
    Ook in het seizoen 2016/2017 werd Ajax 2e met een hoger budget.

    Bovendien ook toen vele malen meer uitgegeven dan de rest. Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 11:53]
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 12:16
    Nog zo een.. En zoals al herhaaldelijk gezegd meer verkocht dus ga je er op achteruit.
    Tevens had Ajax toen niet de hoogste begroting dat was Psv met bijna 10 miljoen meer en die werden derde! In vergelijk met die prestatie is het dus absoluut niet objectief om Ajax aan te vallen op hun tweede plek, maar eerder vooringenomen!

    Het antwoord is dat jij zo dom bent.. Zelfs na de kans om terug te scrollen zijn een paar reacties je al te machtig.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 12:17]
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1995
    donderdag 12 juli 2018 om 14:10
    Dat stond niet bij je meerkeuzevragen jij bent zo dom of ik zo slim;) kennelijk snap je er weinig van gezien je reacties. Gratis tip: ga een andere hobby zoeken want hier maak je jezelf alleen maar belachelijk.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 14:43
    Waarom schrijf je steeds dingen naar mij, die over jezelf gaan?
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1995
    donderdag 12 juli 2018 om 17:03
    Spot maar met je eigen kwalen.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 17:36
    Ik spot nergens mee, ik vind jou harstike zielig en hoop dat je ergens terecht kunt met je problemen.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1995
    donderdag 12 juli 2018 om 19:02
    Waarom schrijf je steeds dingen naar mij, die over jezelf gaan?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 19:16
    Echo, echo, echo... ja, galmt het echt zo in dat lege koppie van je?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:05
    Alweer een talent uit eigen opleiding.
    "De Toekomst". Die ligt elders !
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 18:09]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:08
    Alweer een talent uit eigen opleiding.
    "De Toekomst" ? Die ligt elders !
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:12
    Ajax moet Umar Sadic van NAC halen lijkt een beetje op Finidi George, hij is een goeie voor de toekomst een vechter en gaat heel veel geld opleveren in de toekomst let maar op mijn woorden !
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 18:25]
    Vind ik leuk