Clubloze Van der Steen wordt afgetest: 'Hij krijgt hier geen contract'

Clubloze Van der Steen wordt afgetest: 'Hij krijgt hier geen contract'

Gepubliceerd: woensdag 11 juli 2018 om 14:44wo 11-07-2018 om 14:44

Het Deense Viborg FF gaat níet in zee met Wouter van der Steen. De transfervrije doelman is gewogen en te licht bevonden door de club. Algemeen directeur Jesper Larsen bevestigt dat in gesprek met Tipsbladet. 

De 28-jarige Van der Steen zit zonder club. Eerder dit jaar werd bekend dat sc Heerenveen zijn aflopende contract niet ging verlengen. Onlangs meldde Van der Steen zich bij Viborg voor een proefperiode. Daar hoopte hij onderdak te vinden. Die missie is mislukt. Ook Tomas Cerny is afgetest door de club. 

"Iedereen heeft kunnen zien dat het twee talentvolle doelmannen zijn. Alleen vinden wij hun kwaliteiten niet voldoende om ze ook daadwerkelijk een contract aan te bieden. We gaan dus niet met ze door", wordt Larsen geciteerd

Van der Steen stond afgelopen jaar drie keer in de basis bij Heerenveen. Eerder speelde de goalie voor Helmond Sport. 

Plaats een reactie

Bengelino +12757
woensdag 11 juli 2018 om 14:49
het is verschrikkelijk
Vind ik leuk
Barry Engels +32288
woensdag 11 juli 2018 om 14:49
Talentvolle doelmannen wiens kwaliteiten niet voldoende zijn voor de Deense competitie. Zeg dan meteen dat ie beter een maatschappelijke carrière kan nastreven.
Vind ik leuk
Berbr +2228
woensdag 11 juli 2018 om 14:49
Van der Deksel krijgt een steen op zijn neus
Vind ik leuk
RDAMREBEL +1126
woensdag 11 juli 2018 om 14:49
Tomas Cerny?? Familie van Vaclav?
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 15:04
Ongelofelijk dit, zijn die Denen BLIND?? Wouter Van der Steen is een absolute topkeeper die absoluut niet zou misstaan in de Eredivisie, blijkbaar slapen clubs als NAC, Willem2 en FC Emmen hier dus ook.
Vind ik leuk
#Keizerout +42077
woensdag 11 juli 2018 om 15:07
Absolute topkeeper? :p
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 15:10
Jazeker, ken je hem nog van Helmond Sport? Seizoen 2012/2013 de beste keeper van de Jupiler League. Bij Heerenveen liet hij ook een uitstekende indruk achter in de wedstrijden dat hij speelde. Opleiding bij PSV gehad en buiten het feit dat hij een geweldenaar in de goal is, is hij ook nog een topkerel buiten het veld!
Vind ik leuk
mason +2385
woensdag 11 juli 2018 om 15:21
Ik vond hem persoonlijk ook goed keepen bij heerenveen. Alleen Streppel is er heel goed in om het vertrouwen van een speler compleet om zeep te helpen.
Vind ik leuk
#Keizerout +42077
woensdag 11 juli 2018 om 15:33
Ik denk bij topkeeper toch meer aan Courtois en Buffon :p
Vind ik leuk
Barry Engels +32288
woensdag 11 juli 2018 om 16:08
Als ie echt zo goed is dan hoeft ie geen stage te lopen bij een tweederangsclub in een derderangs voetballand.
Vind ik leuk
RtdDub +13420
woensdag 11 juli 2018 om 15:09
Als een club op het 2de niveau in Denemarken je al aftest, zit je carrière ook niet echt in de lift.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 15:10]
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 15:20
Nee, merkwaardig.
En dat terwijl het mij toch een erg degelijk keeper lijkt.
De drie wedstrijden die hij in het eerste heeft gekeept waren erg overtuigend.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 15:36
Ado uit niet gezien? Zat ie compleet mis bij de 1-2...Ik vind het een aardige keeper maar vrij onzeker bij hoge ballen, ook als invaller bij FC Groningen uit.
Vind ik leuk
schfan1920 +6113
woensdag 11 juli 2018 om 17:37
Dat was zijn enige fout..
Vind ik leuk
RtdDub +13420
woensdag 11 juli 2018 om 15:47
Niet eens al te lullig bedoeld maar vergeleken met wat er bij Heerenveen door de jaren heen onder de lat heeft gestaan, ziet het er al snel overtuigend uit.
En dan heb je eindelijk een goeie (Hahn), gaat ie stuk.
Ok, Nordfeldt was ook niet echt rot.
Vind ik leuk
schfan1920 +6113
woensdag 11 juli 2018 om 17:38
Niet al te lullig? Klein beetje dus ;-)

Maar goed ergens heb je wel gelijk. Nordfeldt was een prima keeper, maar alles ervoor en erna.. Maar goed als Hahn heel blijft is dat probleem opgelost.
Vind ik leuk
RtdDub +13420
woensdag 11 juli 2018 om 19:02
Het blijft geschreven tekst en dat kan wel eens lulliger overkomen dan bedoeld is.
Vind ik leuk
tikkietoe +5930
woensdag 11 juli 2018 om 15:44
28 jaar is voor een keeper niet oud, maar om ze nog talentvol te noemen na aftesten... die moet in de lagere divisies gaan kijken om aan de bak te komen, vrees ik.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 15:44]
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 15:49
Had gedacht dat dit wel iets voor ons kon zijn, maar als hij al afgetest wordt in de 2e divisie van Denemarken hoop ik dat Smulders hem niet gaat bellen
Vind ik leuk
lebonton +797
woensdag 11 juli 2018 om 16:57
Kom maar weer terug naar Helmond Wouter.
Vind ik leuk
schfan1920 +6113
woensdag 11 juli 2018 om 17:39
Is hij te goed voor.. En bovendien als je op een iets hoger niveau kan spelen in een iets groter en voller stadion.. Dan doe je dat ergens al snel. Met alle respect voor Helmond maar het is daar wel een troosteloze bende..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws