'Fiscusprobleem' reden achter monsterdeal Ronaldo: 'Hij is klaar met Spanje'

    'Fiscusprobleem' reden achter monsterdeal Ronaldo: 'Hij is klaar met Spanje'

    woensdag 11 juli 2018 om 15:44

    De waanzinnige transfer van Cristiano Ronaldo naar Juventus heeft vooral te maken met de problemen die de superster in Spanje heeft ervaren met de fiscus. Guido Albers, zaakwaarnemer van onder meer Wesley Sneijder en Frank de Boer, zegt dat woensdag bij Radio 538. 

    "Hij heeft volgens mij het gevoel dat de fiscus achter zijn commerciële inkomsten aanzit. Die inkomsten zijn vier keer zo groot als zijn salaris en - daar zit de pijn", legt Albers uit bij het radiostation. 

    "Ronaldo heeft onlangs een boete van vijftien miljoen betaald om te voorkomen dat hij naar de gevangenis moest. Hij heeft nu zoiets van: ik ben klaar hier, ik heb alles gewonnen wat er te winnen valt en ga nu een land zoeken waar ik sportief wat kan presteren en waar het geld goed geregeld is."

    "Dit is gewoon een fiscusprobleem. Hij is klaar met Spanje", besluit Albers. Juventus maakte dinsdag bekend dat Ronaldo voor honderd miljoen ero is overgenomen van Real. In Turijn gaat de vijfvoudig Wereldvoetballer van het Jaar een slordige dertig miljoen per seizoen verdienen. 

    Lees ook: Juventus wordt onverslaanbaar: mét Cristiano Ronaldo twee teams van topkwaliteit

    Poll

    Wint Juve komend jaar de Champions League met Ronaldo?

    (1780 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 11 juli 2018 om 15:50
    Vluchten noemen ze dat dan. Ronaldo gaat niet meer brengen wat hij bij real wel deed
    Vind ik leuk
    HenkieADO +498
    woensdag 11 juli 2018 om 15:53
    off: ach.. je hebt ieder geval de eerste reactie. gefeliciteerd!

    on: Logisch, hoeveel je ook verdiend iedereen wilt er zo veel mogelijk aan over houden.. al heb je al een miljard!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 15:54]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:53
    Kan je ook on topic reageren?
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10574
    woensdag 11 juli 2018 om 16:05
    Hij probeert gewoon 'lollig' te doen met zijn sneue reactie, hij was namelijk liever zelf de eerste geweest!

    Lekker belangrijk wie als eerste reageert, als dat een persoon al bezighoudt zegt dat meer over die persoon zelf..
    Vind ik leuk
    HenkieADO +498
    woensdag 11 juli 2018 om 16:16
    Ik neem aan dat dit op mijn reactie bedoeld was?

    In dat geval is begrijpend lezen nogal moeilijk voor je. Ik irriteer mij namelijk dood aan mensen die niet on topic reageren.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10574
    woensdag 11 juli 2018 om 16:18
    Hoezo reageert hij niet on topic dan? Hij zegt dat Ronaldo vlucht voor de fiscus in Spanje..
    Vind ik leuk
    HenkieADO +498
    woensdag 11 juli 2018 om 16:22
    Zit de fiscus nog achter Ronaldo aan? Wordt Ronaldo gezocht? Loopt hij weg voor zijn verantwoordelijkheid? Precies, vluchten heeft hier helemaal NIKS mee te maken.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10574
    woensdag 11 juli 2018 om 16:27
    Er staat toch dat Ronaldo bang is dat de fiscus achter zijn commerciele inkomsten aanzit?
    Volgens Guido Albers dan..
    Vind ik leuk
    HenkieADO +498
    woensdag 11 juli 2018 om 16:29
    Je hebt gelijk.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10574
    woensdag 11 juli 2018 om 16:47
    We hadden gewoon even een discussie, niks aan het handje verder..
    Vind ik leuk
    schfan1920 +4963
    woensdag 11 juli 2018 om 17:25
    Volgens het artikel wel en daar reageerde hij op, dus on topic.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +7767
    woensdag 11 juli 2018 om 16:23
    ergeren aan. of iets irriteert je.

    Vind ik leuk
    HenkieADO +498
    woensdag 11 juli 2018 om 16:27
    En een zin begin je met een hoofdletter. Voor de rest bedankt voor het corrigeren...
    Vind ik leuk
    base +1734
    woensdag 11 juli 2018 om 16:02
    Baal je ervan dat jij niet de eerste was of hoe je gewoon van onzin roepen.
    Zo ja welkom bij de rest van de kleuters.
    Vind ik leuk
    HenkieADO +498
    woensdag 11 juli 2018 om 16:05
    Haha baal er niet echt van, ik zei overigens nog iets wat ook op het topic sloeg. In tegenstelling tot wat jij doet.
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    woensdag 11 juli 2018 om 16:26
    Inderdaad hij vlucht.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10574
    woensdag 11 juli 2018 om 17:07
    Niet! ;-)
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    woensdag 11 juli 2018 om 17:08
    :-)
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10574
    woensdag 11 juli 2018 om 17:09
    :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:52
    Die Ronaldo heeft dus zeker al een miljard euro, en nog is het niet genoeg.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:06
    Nee want geld kan je nooit genoeg hebben...zo werkt de wereld toch.

    De woningen van Ronaldo en auto's en boot kosten al een paar miljoen per jaar aan onderhoud of denk jij dat Ronaldo met de Bugatti Chiron naar Fred de beunhaas gaat voor een kleine beurt en dat het avond eten van de Hal(aldi) komt?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 16:29]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:11
    Denk dat je sarcastisch bent, nee dat heb je allemaal niet nodig. Wordt je alleen maar gekker van als je denkt dat het allemaal belangrijk is.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:13
    Maar waarom mag Ronaldo niet een paar knaken extra verdienen? en nee genoeg is niet genoeg..want genoeg bestaat niet
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:18
    Je naam klopt wel, als je over miljoenen praat, en het een paar knaken noemt.
    Genoeg bestaat wel. Hoop dat je nog jong bent en het nog wel zal leren.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:23
    Met m'n 43 jaar hoef ik weinig meer te leren en ja het zijn maar knaken.

    Denk dat bij zijn maandelijkse huishouding(huizen, auto's, boot, vastgoed enz enz) een kleine 5 miljoen over de toonbank gaat ...dus er mag ook wel iets binnen komen op de rekening.
    Vind ik leuk
    420 +1227
    woensdag 11 juli 2018 om 16:26
    Bugutti?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:29
    Is op z'n turks :)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 16:36]
    Vind ik leuk
    Farmer +10107
    woensdag 11 juli 2018 om 17:14
    K weet niet. Als je zoveel geld hebt, dan vul je bv niet zelf je belastingpapieren in. Daar heb je mensen of zelfs bureaus voor in dienst.

    Met de bedragen die gemoeid zijn, is het natuurlijk altijd vragen om corruptie. Even wat anders neerschrijven als 'onschuldig foutje' en ze romen zo een paar ton of miljoen af.

    Ik vermoedt dat het op die manier is gegaan.
    De Spaanse fiscus is echter zo opgesteld dat ze dit publiek als een kop van Jut gebruiken. Mijns inziens: een grote wassen neus. De werkelijke belastingontduiking in Spanje, blijft hierdoor van de voorpagina's af.

    Spelers als Ronaldo, maar ook Messi hebben geloof ik al lang eens verklaart dat ze gewoon belasting betalen, en als de fiscus meent dat ze te weinig hebben betaald dat ze gewoon een nota kunnen sturen voor een naheffing.

    Maar de fiscus maakt er juist een mediacircus van: een politiek spelletje; De belasting-ambtenaar die bv een dikbetaalde voetballer, achter de tralies weet te krijgen hiervoor, zou 'zomaar eens een gigantische promotie binnen het corrupte systeempje kunnen krijgen".
    Vind ik leuk
    El Cazador +4748
    woensdag 11 juli 2018 om 15:52
    Ben enorm benieuwd waar zijn geschatte vermogen op ligt??
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    woensdag 11 juli 2018 om 16:29
    Echt, dat interesseert me echt geen klote.
    Heb meer met mensen die te weinig hebben, door die gekkigheid.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14011
    woensdag 11 juli 2018 om 16:40
    Maar mensen hebben niet te weinig door die gekkigheid. Tenzij ze zelf te veel uitgeven aan die gekkigheid. Oh wacht, dan komt dat alsnog door henzelf en niet door die gekkigheid.
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    woensdag 11 juli 2018 om 16:42
    Ik dacht meer aan de verdeling van het geld op de wereld.
    Daar klopt niet zo heel veel van.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14011
    woensdag 11 juli 2018 om 16:51
    Dat klopt al jaren niet maar dat staat compleet los van het voetbal. Ik dacht namelijk dat je daar naar refereerde met Ronaldo. De multinationals slokken langzaam alle rijkdom op mede dankzij hulp van overheden. De grote middenklasse is de motor van iedere samenleving. Zet die groep verder en verder onder druk en je ontwricht langzaam je hele samenleving.
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    woensdag 11 juli 2018 om 17:01
    Klopt, maar in vind de beloning voor tegen een bal trappen, ook buiten alle proporties. Onbegrijpelijk dat het kan.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14011
    woensdag 11 juli 2018 om 17:04
    Maar dat is pure marktwerking die wij allemaal als consument in stand houden. Zeg je seizoenkaart op, je abonnement op Fox en kijk een leuke film op CL-avonden. Dan is het feest gauw over.
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    woensdag 11 juli 2018 om 17:06
    Werkte het maar zo in de zorg, ben ik ook lid van.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14011
    woensdag 11 juli 2018 om 17:09
    Dat is idd een andere marktwerking. Maar as we spoke krijg ik een mailtje van Feyenoord binnen voor het oefenduel in de Kuip tegen Levante. Vakkie VV hoog in de hoek 2e ring. €31,50. Daar slaat commercie je recht in je gezicht....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 17:10]
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14011
    woensdag 11 juli 2018 om 17:11
    En wat bedoel je met lid, als afnemer of werknemer?
    Vind ik leuk
    Farmer +10107
    woensdag 11 juli 2018 om 17:21
    De Zorg is juist het corruptste van alles, de Staat stelt het verplicht, maar, geeft vervolgens de commercie, een vrije hand om hierin de prijzen te bepalen: Ja dat móet je betalen van de Regering.

    Het is pure gelegaliseerde afpersing, helemaal als je het over de jaren bekijkt.

    HEt gaat ook niet beter worden, alleen maar erger. Nederlanders moeten de straten op, deze regering omver werpen, en dit zorgstelsel zélf afschaffen.
    Er zit geld genoeg in de schatkist bv, er wordt geld genoeg geint met belastingen: Bezuinig maar eens op die fkn EU, en gebruik dat geld om de zorg in Nederland eens weer op peil te brengen.

    De ergste berichten uit de zorg worden ook nog eens doctrinematig UIT het nieuws gehouden hé?

    Vraag de mensen zelf maar eens bv, maar als je dr werkt, dan weet je precies waar ik het over heb.

    Die zorg-verzekeraars en ministers zijn in mijn ogen niks minder dan de Nazi's die in Auschwitz bv de eigendommen van de gevangen sorteerden, en inpikten: Ze verdelen het bezit van het volk, onder hunzelf. En het volk mag lijden!
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14011
    woensdag 11 juli 2018 om 17:39
    Jij weet helemaal NIETS van ons zorgstelsel blijkt wel. Weet je wat we aan zorg uitgeven per jaar aan alle zorg? Weet jij in hoeverre onze overheid onze zorg reguleert? En weet je wat de EU ins netto kost?
    Vind ik leuk
    Farmer +10107
    woensdag 11 juli 2018 om 19:03
    Ik weet genoeg van ons zorgstelsel vriend. ik ben al bijna 10 jaar mantelzorger, en zit dus aan de 'receiving end' van dit systeem.

    En 'wat de EU ons netto kost'... VEELS te veel!!

    Die Europese Bank heeft over de 120Miljard aan Nederlandse tegoeden opgepot, maar blijft daar lekker als een dikke hebbert bovenop zitten. Thierry Baudet van de FVD had, vorig jaar daar een aantal gerichte vragen over gesteld, maar men WILDE er geen antwoord op geven... Als dat je vraag een beetje beantwoord over 'wat de EU ons kost'.
    Daarbij: de EU bepaald even dat de EU zoveel vluchtelingen móet opnemen, Nederland als Lidstaat heeft daar ook gewoon haar deel van te nemen, en ZELF te financieren!, 400k Syriërs? Jep, die moeten allemaal gehuisvest worden, allemaal geintegreerd, omgeschoold, en aan een baan geholpen worden.

    En wie denk je dat dat betaald? De EU? Ja.. MET ONS GELD!!!

    Die EU is gewoon hárdstikke onaantrekkelijk geworden voor Nederland. De EU hád de grote multinationals aan een 'scheepsketting' van wetten en voorschriften moeten leggen, maar ze hebben JUIST vrij spel gekregen.

    Wat de EU ons kost: Dat zie je al nu in de Zorg; Deze grote verzekeraars zijn allemaal in handen van een paar machtige investeringsmaatschappijen, en díe bepalen wat onze zorg kost, en wat we er voor terugkrijgen.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14011
    woensdag 11 juli 2018 om 19:24
    Wauw, zelden zo'n bult onzin bij elkaar gezien. De EU heeft 120 miljard euro van ons opgepot? Wij betalen netto 3 miljard per jaar aan de EU. Dus jij beweert met droge ogen dat de EU al 40 jaar onze bijdragr oppot? En doen ze dat alleen bij ons of ook nog van andere lidstaten want dan hadden we eigenlijk de crisis met Griekenland niet gehad toch? Weet je vriend, ik zit aan de beleidskant van een zorgverzekeraar en kan je verzekeren dat wij een van de beste stelsels van de wereld hebben. Wat jij roeptoert over investeringsmaatschappijen die eigen zijn van de zorgverzekaars is echt a load of crap. Sterkte met je onderbuik!
    Vind ik leuk
    Farmer +10107
    woensdag 11 juli 2018 om 19:38
    D'r gaat veel meer naar de EU dan 3 miljard lol.

    Jij dénkt maar dat je beleidsmatig zo goed bezig bent, Ik zit als mantelzorger al 9 jaar zga alles ZELF te regelen!

    De enige rol die de zorgverzekeraar hierin speelt is zorgen dat ZIJ hun geld hier flink aan verdienen!

    Dus wijs mij maar aan als roeptoeter. Ik heb 3 jaar mijn moeder intensief verzorgd, en nu mijn vader al bijna 7 jaar. Ik verneem wel wat voor ondersteuning, en vooral Nota's ik krijg van al die 'geweldige bedrijven die jij nu zo hoog aanprijst'...

    7 maanden voordat mn pa eens een Traplift kon krijgen. Woningaanpassing: "Gaat u zelf maar even naar de bouwmarkt en kijkt u zelf maar eerst even wat u zelf kunt doen".

    Ik heb hier 4 instanties over de vloer lopen, over het hele jaar 'routinecontroles', en ze doen, geen van allen, ook maar IETS voor je!
    Alle 'echte' zorg, en administratie loopt gewoon via het CAK en de thuiszorg(die ook nog maar nét tijd hebben om mn ouweheer zn steunkousen aan te pulken, laat staan hem de medicatie aan te reiken, en even een notitie te maken of ze hem ook achteruit zien gaan bv, aangezien ik er dagelijks bij zit, valt mij dat niet op; Dat is de medische steun die ik bv vraag toch? Maar daar hebben ze geen TIJD voor, want ze hebben veels te weinig personeel, en te veel cliënten!

    Toe vertel me nog eens zo'n fantastisch verhaal over die mooie zorgverzekeraar van je Kiprich..

    Echt, ik al tien jaar deze ellende te doorklieven, en een oplossing te zoeken man..

    Sorry hoor, maar wat LUL je met je 'een van de beste stelsels van de wereld'.. Ja beste voor de bobo's: Zorgverzekerend Nederland heeft iets van 18 miljard aan winst weten te maken in 2017!!

    Goed stelsel idd!

    Heb je dat stukje bij DWDD gezien, over de medische fouten die gemaakt worden, en dat dat in Nederland, jaarlijks ook minstens 70.000 mensen het leven kost! De meeste van de fouten worden op beleidsniveau gemaakt: Verkeerde medicatie onder druk doorgevoerd aan instituten(geld!!).

    Zoek eens op wat bv Thyrax doet voor Schildklier-patienten. Dat zijn er 300.000 in Nederland, oa mijn aan Addison-lijdende vader dus. Dankzij 'een beleidsbeslissing' is de productie van het medicijn Thyrax, overgeheveld UIT Nederland en 'is nu niet meer in Nederland te verkrijgen".. Gevolg: Alle mensen die Thyrax gebruiken(en dat is minstens 50-60% van deze mensen aangezien Thyrax het beste medicijn daarvoor is), moeten over op een vervangend medicijn-> gedurende 3 tot 12 maanden worden deze mensen hun hele metabolisme dus in de war gestuurd, puur omdat de medicijnproductie hier stopgezet wordt, en er op beleidsniveau besloten is dat het te duur is om die pillen hierheen te importeren. Laat die mensen maar verrekken al die maanden, en dan gaat er maar es eentje dood. De rest moet allemaal bij hun doktoren en artsen langs voor extra bloedprikken en controles: KASSA!

    En vertel me niet dat het niet zo werkt, want ik hen die shit met mn pa dus nét achter de rug he...

    Maar vertel me nóg eens zo'n fantastisch mooi verhaal joh! :)

    Sorry kerel, je hebt hier écht de verkeerde daarvoor tegenover je.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14011
    woensdag 11 juli 2018 om 19:53
    Er gaat bruto 6 miljard naar de EU en daar krijgen we de helft weer van terug. Dus NETTO betalen we 3 miljard. En die traplift komt uit de WMO en wordt geregeld door de gemeente en niet door de zorgverzekeraars. Valt inderdaad onder aanpassing van de woning. De winsten die zorgdiviesies maken zijn opgelegd door onze overheid. Maar jij hebt waarschijnlijk geen flauw benul waarom dat moet. En ik beweer ook nergens dat ons systeem perfect is alleen dat het in andere landen niet veel beter is. Vraag anders eens een Amerikaan naar zijn/haar ervaringen met zorg in de EU. Maar goed, jij zitvtoch vastgeroest in je eigen waarheid dus met feiten komen heeft weinig zin merk ik al.
    Vind ik leuk
    Farmer +10107
    woensdag 11 juli 2018 om 21:04
    'Vastgeroest'? haha, het systeem zit vastgeroest! De mensen krijgen niet de zorg die ze nodig hebben, en bureaucraten als jij lopen te blaten hoe geweldig het beleid allemaal wel niet is...

    Ga eens in op dat Thyrax-argument bv ipv te generaliseren naar andere landen.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14011
    woensdag 11 juli 2018 om 21:39
    Je bent nog geen enkele keer ingegaan op alle foute opmerkingen die je gemaakt hebt waarbij ik je heb gecorrigeerd. GEEN ÉÉN KEER! Het enige wat je doet is nieuwe misstanden aanhalen om een punt te maken. En dat Thyrax verhaal kwam vanuit de producent zelf. Die verplaatste hun productlijn waardoor ze niet konden leveren. Hoe wil jij iets importeren wat niet niet leverbaar is door de producent. Je hele verhaal hangt van anekdotisch bewijs aan elkaar omdat je zelf slechte ervaringen hebt binnen de zorg. En de helft van die organisaties vallen niet eens onder de zorgverzekeraars. Probeer de correcties van mijn kant maar eens te weerleggen. Dat kun je niet omdat je lulkoek ophangt.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:13
    Valt misschien zwaar, maar wil je een compliment geven.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14011
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:19
    Hoezo valt dat zwaar en welk compliment?
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:24
    Hoe je farmer tewoord stond met feiten.
    Vind ik leuk
    Farmer +10107
    woensdag 11 juli 2018 om 17:17
    "Marktwerking' is corrupt, dmv doorfuseren bestaan er nu zulke enorme multinationals die de markt bepálen!

    Een goede markt werkt volgens vraag en aanbod, niet 1 hoofdproducent die de producten, en de prijzen bepaalt, en dát is hoe het systeem nu werkt.
    Daar gaan de maatschappijen ook kapot aan.

    Ik kijk haast geen CL, vind het gewoon geen hol meer aan: je weet nu toch al wel welke 3 of 4 clubs in de halve finales staan., en voor volgend jaar ook al wel. En Fox kan om mij de boom in ;P lang leve de illegale streams ^^
    Vind ik leuk
    El Cazador +4748
    donderdag 12 juli 2018 om 00:00
    dat klopt
    Vind ik leuk
    Youri99 +7549
    woensdag 11 juli 2018 om 16:43
    Ik denk op zijn nachtkastje
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:53
    verklaard gelijk de land en club keuze
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:53
    Ik ben al lang blij dat hij niet naar China of de zandbak verkast.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:54
    Had beter naar manchester kunnen gaan... alleen die zitten niet in de EU meer dus extra belasting
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9848
    woensdag 11 juli 2018 om 15:56
    Ja daar loopt ene Mourinho en Ronaldo houd wél van het spelletje.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:05
    Nou in Turijn houden ze ook niet van hem... ze staken zelfs bij het moederbedrijf hahaha
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9848
    woensdag 11 juli 2018 om 16:09
    Na zijn omhaal in de CL, kreeg hij een staande ovatie (en nog meer dingen). Ik denk toch dat zijn ego daardoor gestreeld is.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:26
    Dat zou best kunnen maar de gewone Italiaan is er niet blij mee. Die Ronaldo gaat door de staking een stuk meer kosten.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9848
    woensdag 11 juli 2018 om 17:03
    Ik dacht dat.je.een geintje maakte, maar oke ze hebben nog gelijk ook dan, ik mag die Italianen wel
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 17:22
    De Italianen zijn al heel lang klaar met die onzin. Mensen hebben nasaal jaren terug hun seizoenkaart verscheurd vandaar de lege stadions.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9466
    woensdag 11 juli 2018 om 15:53
    "Ronaldo voor honderd miljoen ero is overgenomen"

    Hoeveel is dat in echt geld?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14011
    woensdag 11 juli 2018 om 16:00
    In zijn geval ongeveer twee ego's.
    Vind ik leuk
    tremere +517
    woensdag 11 juli 2018 om 16:12
    100 miljoen euro.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9848
    woensdag 11 juli 2018 om 18:07
    Tisch
    Vind ik leuk
    Janjan +425
    woensdag 11 juli 2018 om 15:54
    geschat vermogen 180 miljoen inclusief vastgoed- hotels etc.
    daarbij heeft al meer dan 25 miljoen gedoneerd! Top hart heeft deze vent.
    Gaat helaas niet echt meer iets worden bij Juventus.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:17
    180 miljoen inclusief? Geloof je dat zelf? Die gast loopt zeker tegen een miljard aan.
    Vind ik leuk
    Farmer +10107
    woensdag 11 juli 2018 om 17:23
    180 miljoen aan geld op de rekening denk ik.

    Daarnaast wel meer dan een miljard in vastgoed, investeringen en bedrijven.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 17:25
    Half miljard wordt het geschat door Forbes
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 17:26]
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    woensdag 11 juli 2018 om 16:31
    Als jij elke maand de staatsloterij en de postcode loterij speelt, geef je verhoudingsgewijs, meer aan goede doelen dan die z.g. top vent!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 17:26
    Bullshit
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    woensdag 11 juli 2018 om 17:32
    Want? Het is voor hem aftrekbaar en voor jou niet!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 17:49
    Nee zo veel gaat er echt niet naar het goeden doel hahaha

    Daarbij wie zegt dat hij niet ook de loterij speelt? Bij mij in de buurt stikt het van de rijken en die kopen net zo hard loten.
    Vind ik leuk
    Einstein71 +296
    woensdag 11 juli 2018 om 15:54
    Hahaha... Ronaldo op de vlucht voor de fiscus. Hoe gaan we dat in de media brengen? Je ziet zijn management al denken... Briljant!
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9848
    woensdag 11 juli 2018 om 15:55
    Mooi daar doen ze in italie niet zo moeilijk over joh.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +1492
    woensdag 11 juli 2018 om 15:58
    Gewoon in NL komen voetballen. Belastingparadijs nummer 1 voor buitenlandse holdings...
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14011
    woensdag 11 juli 2018 om 15:58
    Niemand betaald klakkeloos 15 miljoen aan de fiscus. En als je neveninkomsten vier keer hoger zijn dan je salaris dan is het ook niet vreemd dat de fiscus daar ook nog even naar kijkt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 15:59]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26285
    woensdag 11 juli 2018 om 16:01
    Tis gewoon de zoveelste smerige oplichter.

    Goede sier maken met geld dat gestolen is van de belastingbetaler.
    Vind ik leuk
    base +1734
    woensdag 11 juli 2018 om 16:04
    Gestolen van de belastingbetaler ?
    Is de belastingdienst niet de grootste dief ?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +26285
    woensdag 11 juli 2018 om 16:06
    Als jij dat denkt dan zal het vast zo zijn.
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    woensdag 11 juli 2018 om 16:32
    Stelen van de belastingbetaler zegt hij.
    Vind ik leuk
    Riszh +23
    woensdag 11 juli 2018 om 16:01
    Die is het staan in Messi zn schaduw in la liga zat 😂
    Vind ik leuk
    tremere +517
    woensdag 11 juli 2018 om 16:11
    Tsja je kan belastingontduiking ook zien als een minimalisatie van je uitgaven, ik noem het gewoon oplichting aan de kant van Ronaldo waar de Spaanse fiscus terecht tegen optreedt.

    Daarbij de standaardreacties van de belastingdienst is de grootste dief, ach ja je moet ergens je onderwijs en gezondheidszorg van betalen. Maar goed dat vergeten wij liever.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9848
    woensdag 11 juli 2018 om 18:52
    De landen waar veel belasting wordt betaald genieten doorgaans van meer misschien wel de meeste welvaart en vrijheid.
    Vind ik leuk
    Foebele +47805
    woensdag 11 juli 2018 om 16:21
    Die zelfde fiscus die al jaren het Spaanse voetbal financiert, zodat de topclubs kunnen domineren in Europa?

    Het is ook echt een ondankbare hond he.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 16:21]
    Vind ik leuk
    Farmer +10107
    woensdag 11 juli 2018 om 17:24
    Dat is het hele spelletje: met die belasting'schandalen' van Messis en Ronaldo's houden ze het volk dom van "Kijk maar; we zitten dr bovenop", Ondertussen hopen een paar hoofdambtenaren ook nog echt dat ze een dergelijke speler achter de tralies krijgen en daarmee hun lang-gehunkerde promotie naar een zakvullende bestuurskamer mee vergaren.

    Het is gewoon een politiek spelletje.
    Vind ik leuk
    Foebele +47805
    woensdag 11 juli 2018 om 17:28
    Inderdaad, het is schone schijn, want daarbij gaat het 'slechts' om enkele miljoenen, terwijl het bij de clubs in de mijarden loopt.

    Zo werkt dat in het politieke wereldje, overheden doen niets anders dan dit, het volk dom houden en vooral veel liegen en bedriegen...
    Vind ik leuk
    Farmer +10107
    woensdag 11 juli 2018 om 19:08
    Roeptoeter-Media: "Ronaldo!! Messi Oooh! Foei!!". En het volk loopt er als een domme hond die een been heeft gevonden, kwispelend mee weg...

    Waar de hoge heren zelf véle tientallen miljoenen afromen, en tegelijkertijd met dát soort constructies meewerken. Over een vingertje mee in de pap...

    Super-smerig gewoon...
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18386
    woensdag 11 juli 2018 om 16:23
    Hij heeft volgens mij het gevoel ...... next
    Vind ik leuk
    FCG1971 +702
    woensdag 11 juli 2018 om 16:34
    Hebben ze in die Juve shop alleen size xxxxxl?
    Vind ik leuk
    Adriaan +350
    woensdag 11 juli 2018 om 16:40
    Ja man moest van Rafael Van der V.
    Vind ik leuk
    haarlemx +409
    woensdag 11 juli 2018 om 16:44
    Je wordt maar 1x gestraft zonder dat je daar de bak in moet. Daarna moet je gewoon zitten, ofwel Christiano zoek zijn heil elders voordat hij gepakt wordt.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23662
    woensdag 11 juli 2018 om 16:55
    Alsof hij niet genoeg krijgt...
    Vind ik leuk
    Fritske01 +446
    woensdag 11 juli 2018 om 17:01
    Ik heb eens ergens gelezen dat Ronaldo een gulle gever is aan goede doelen en dan hebben we het niet over tientjes. Hij is erg gul
    Snap dat hij het dan van de andere kant ook goed geregeld wil zien. Sportief zou hij er idd op achteruit kunnen gaan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 17:02]
    Vind ik leuk
    RedNas +2948
    woensdag 11 juli 2018 om 17:58
    Als dat de reden is had hij beter voor Monaco kunnen kiezen.
    Ik kan me nog herinneren dat spelers als Van Basten, Gullit, Rijkaard, Klinsmann en Maradona te maken kregen met naheffingen van de Italiaanse fiscus..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Fiscusprobleem' reden achter monsterdeal Ronaldo: 'Hij is klaar met Spanje'