'Fiscusprobleem' reden achter monsterdeal Ronaldo: 'Hij is klaar met Spanje'

    'Fiscusprobleem' reden achter monsterdeal Ronaldo: 'Hij is klaar met Spanje'

    woensdag 11 juli 2018 om 15:44

    De waanzinnige transfer van Cristiano Ronaldo naar Juventus heeft vooral te maken met de problemen die de superster in Spanje heeft ervaren met de fiscus. Guido Albers, zaakwaarnemer van onder meer Wesley Sneijder en Frank de Boer, zegt dat woensdag bij Radio 538. 

    "Hij heeft volgens mij het gevoel dat de fiscus achter zijn commerciële inkomsten aanzit. Die inkomsten zijn vier keer zo groot als zijn salaris en - daar zit de pijn", legt Albers uit bij het radiostation. 

    "Ronaldo heeft onlangs een boete van vijftien miljoen betaald om te voorkomen dat hij naar de gevangenis moest. Hij heeft nu zoiets van: ik ben klaar hier, ik heb alles gewonnen wat er te winnen valt en ga nu een land zoeken waar ik sportief wat kan presteren en waar het geld goed geregeld is."

    "Dit is gewoon een fiscusprobleem. Hij is klaar met Spanje", besluit Albers. Juventus maakte dinsdag bekend dat Ronaldo voor honderd miljoen ero is overgenomen van Real. In Turijn gaat de vijfvoudig Wereldvoetballer van het Jaar een slordige dertig miljoen per seizoen verdienen. 

    Lees ook: Juventus wordt onverslaanbaar: mét Cristiano Ronaldo twee teams van topkwaliteit

    Poll

    Wint Juve komend jaar de Champions League met Ronaldo?

    (4614 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 11 juli 2018 om 15:50
    Vluchten noemen ze dat dan. Ronaldo gaat niet meer brengen wat hij bij real wel deed
    Vind ik leuk
    HenkieADO +534
    woensdag 11 juli 2018 om 15:53
    off: ach.. je hebt ieder geval de eerste reactie. gefeliciteerd!

    on: Logisch, hoeveel je ook verdiend iedereen wilt er zo veel mogelijk aan over houden.. al heb je al een miljard!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 15:54]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:53
    Kan je ook on topic reageren?
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18112
    woensdag 11 juli 2018 om 16:05
    Hij probeert gewoon 'lollig' te doen met zijn sneue reactie, hij was namelijk liever zelf de eerste geweest!

    Lekker belangrijk wie als eerste reageert, als dat een persoon al bezighoudt zegt dat meer over die persoon zelf..
    Vind ik leuk
    HenkieADO +534
    woensdag 11 juli 2018 om 16:16
    Ik neem aan dat dit op mijn reactie bedoeld was?

    In dat geval is begrijpend lezen nogal moeilijk voor je. Ik irriteer mij namelijk dood aan mensen die niet on topic reageren.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18112
    woensdag 11 juli 2018 om 16:18
    Hoezo reageert hij niet on topic dan? Hij zegt dat Ronaldo vlucht voor de fiscus in Spanje..
    Vind ik leuk
    HenkieADO +534
    woensdag 11 juli 2018 om 16:22
    Zit de fiscus nog achter Ronaldo aan? Wordt Ronaldo gezocht? Loopt hij weg voor zijn verantwoordelijkheid? Precies, vluchten heeft hier helemaal NIKS mee te maken.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18112
    woensdag 11 juli 2018 om 16:27
    Er staat toch dat Ronaldo bang is dat de fiscus achter zijn commerciele inkomsten aanzit?
    Volgens Guido Albers dan..
    Vind ik leuk
    HenkieADO +534
    woensdag 11 juli 2018 om 16:29
    Je hebt gelijk.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18112
    woensdag 11 juli 2018 om 16:47
    We hadden gewoon even een discussie, niks aan het handje verder..
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5622
    woensdag 11 juli 2018 om 17:25
    Volgens het artikel wel en daar reageerde hij op, dus on topic.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8381
    woensdag 11 juli 2018 om 16:23
    ergeren aan. of iets irriteert je.

    Vind ik leuk
    HenkieADO +534
    woensdag 11 juli 2018 om 16:27
    En een zin begin je met een hoofdletter. Voor de rest bedankt voor het corrigeren...
    Vind ik leuk
    base +2334
    woensdag 11 juli 2018 om 16:02
    Baal je ervan dat jij niet de eerste was of hoe je gewoon van onzin roepen.
    Zo ja welkom bij de rest van de kleuters.
    Vind ik leuk
    HenkieADO +534
    woensdag 11 juli 2018 om 16:05
    Haha baal er niet echt van, ik zei overigens nog iets wat ook op het topic sloeg. In tegenstelling tot wat jij doet.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:52
    Die Ronaldo heeft dus zeker al een miljard euro, en nog is het niet genoeg.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:06
    Nee want geld kan je nooit genoeg hebben...zo werkt de wereld toch.

    De woningen van Ronaldo en auto's en boot kosten al een paar miljoen per jaar aan onderhoud of denk jij dat Ronaldo met de Bugatti Chiron naar Fred de beunhaas gaat voor een kleine beurt en dat het avond eten van de Hal(aldi) komt?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 16:29]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:11
    Denk dat je sarcastisch bent, nee dat heb je allemaal niet nodig. Wordt je alleen maar gekker van als je denkt dat het allemaal belangrijk is.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:13
    Maar waarom mag Ronaldo niet een paar knaken extra verdienen? en nee genoeg is niet genoeg..want genoeg bestaat niet
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:18
    Je naam klopt wel, als je over miljoenen praat, en het een paar knaken noemt.
    Genoeg bestaat wel. Hoop dat je nog jong bent en het nog wel zal leren.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:23
    Met m'n 43 jaar hoef ik weinig meer te leren en ja het zijn maar knaken.

    Denk dat bij zijn maandelijkse huishouding(huizen, auto's, boot, vastgoed enz enz) een kleine 5 miljoen over de toonbank gaat ...dus er mag ook wel iets binnen komen op de rekening.
    Vind ik leuk
    Farmer +12477
    woensdag 11 juli 2018 om 17:14
    K weet niet. Als je zoveel geld hebt, dan vul je bv niet zelf je belastingpapieren in. Daar heb je mensen of zelfs bureaus voor in dienst.

    Met de bedragen die gemoeid zijn, is het natuurlijk altijd vragen om corruptie. Even wat anders neerschrijven als 'onschuldig foutje' en ze romen zo een paar ton of miljoen af.

    Ik vermoedt dat het op die manier is gegaan.
    De Spaanse fiscus is echter zo opgesteld dat ze dit publiek als een kop van Jut gebruiken. Mijns inziens: een grote wassen neus. De werkelijke belastingontduiking in Spanje, blijft hierdoor van de voorpagina's af.

    Spelers als Ronaldo, maar ook Messi hebben geloof ik al lang eens verklaart dat ze gewoon belasting betalen, en als de fiscus meent dat ze te weinig hebben betaald dat ze gewoon een nota kunnen sturen voor een naheffing.

    Maar de fiscus maakt er juist een mediacircus van: een politiek spelletje; De belasting-ambtenaar die bv een dikbetaalde voetballer, achter de tralies weet te krijgen hiervoor, zou 'zomaar eens een gigantische promotie binnen het corrupte systeempje kunnen krijgen".
    Vind ik leuk
    El Cazador +6891
    woensdag 11 juli 2018 om 15:52
    Ben enorm benieuwd waar zijn geschatte vermogen op ligt??
    Vind ik leuk
    Youri99 +9450
    woensdag 11 juli 2018 om 16:43
    Ik denk op zijn nachtkastje
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:53
    verklaard gelijk de land en club keuze
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:53
    Ik ben al lang blij dat hij niet naar China of de zandbak verkast.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:54
    Had beter naar manchester kunnen gaan... alleen die zitten niet in de EU meer dus extra belasting
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10761
    woensdag 11 juli 2018 om 15:56
    Ja daar loopt ene Mourinho en Ronaldo houd wél van het spelletje.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:05
    Nou in Turijn houden ze ook niet van hem... ze staken zelfs bij het moederbedrijf hahaha
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10761
    woensdag 11 juli 2018 om 16:09
    Na zijn omhaal in de CL, kreeg hij een staande ovatie (en nog meer dingen). Ik denk toch dat zijn ego daardoor gestreeld is.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:26
    Dat zou best kunnen maar de gewone Italiaan is er niet blij mee. Die Ronaldo gaat door de staking een stuk meer kosten.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10761
    woensdag 11 juli 2018 om 17:03
    Ik dacht dat.je.een geintje maakte, maar oke ze hebben nog gelijk ook dan, ik mag die Italianen wel
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 17:22
    De Italianen zijn al heel lang klaar met die onzin. Mensen hebben nasaal jaren terug hun seizoenkaart verscheurd vandaar de lege stadions.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13602
    woensdag 11 juli 2018 om 15:53
    "Ronaldo voor honderd miljoen ero is overgenomen"

    Hoeveel is dat in echt geld?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16425
    woensdag 11 juli 2018 om 16:00
    In zijn geval ongeveer twee ego's.
    Vind ik leuk
    tremere +701
    woensdag 11 juli 2018 om 16:12
    100 miljoen euro.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10761
    woensdag 11 juli 2018 om 18:07
    Tisch
    Vind ik leuk
    Janjan +437
    woensdag 11 juli 2018 om 15:54
    geschat vermogen 180 miljoen inclusief vastgoed- hotels etc.
    daarbij heeft al meer dan 25 miljoen gedoneerd! Top hart heeft deze vent.
    Gaat helaas niet echt meer iets worden bij Juventus.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:17
    180 miljoen inclusief? Geloof je dat zelf? Die gast loopt zeker tegen een miljard aan.
    Vind ik leuk
    Farmer +12477
    woensdag 11 juli 2018 om 17:23
    180 miljoen aan geld op de rekening denk ik.

    Daarnaast wel meer dan een miljard in vastgoed, investeringen en bedrijven.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 17:25
    Half miljard wordt het geschat door Forbes
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 17:26]
    Vind ik leuk
    Einstein71 +496
    woensdag 11 juli 2018 om 15:54
    Hahaha... Ronaldo op de vlucht voor de fiscus. Hoe gaan we dat in de media brengen? Je ziet zijn management al denken... Briljant!
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10761
    woensdag 11 juli 2018 om 15:55
    Mooi daar doen ze in italie niet zo moeilijk over joh.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3589
    woensdag 11 juli 2018 om 15:58
    Gewoon in NL komen voetballen. Belastingparadijs nummer 1 voor buitenlandse holdings...
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16425
    woensdag 11 juli 2018 om 15:58
    Niemand betaald klakkeloos 15 miljoen aan de fiscus. En als je neveninkomsten vier keer hoger zijn dan je salaris dan is het ook niet vreemd dat de fiscus daar ook nog even naar kijkt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 15:59]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31296
    woensdag 11 juli 2018 om 16:01
    Tis gewoon de zoveelste smerige oplichter.

    Goede sier maken met geld dat gestolen is van de belastingbetaler.
    Vind ik leuk
    base +2334
    woensdag 11 juli 2018 om 16:04
    Gestolen van de belastingbetaler ?
    Is de belastingdienst niet de grootste dief ?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31296
    woensdag 11 juli 2018 om 16:06
    Als jij dat denkt dan zal het vast zo zijn.
    Vind ik leuk
    Riszh +257
    woensdag 11 juli 2018 om 16:01
    Die is het staan in Messi zn schaduw in la liga zat 😂
    Vind ik leuk
    tremere +701
    woensdag 11 juli 2018 om 16:11
    Tsja je kan belastingontduiking ook zien als een minimalisatie van je uitgaven, ik noem het gewoon oplichting aan de kant van Ronaldo waar de Spaanse fiscus terecht tegen optreedt.

    Daarbij de standaardreacties van de belastingdienst is de grootste dief, ach ja je moet ergens je onderwijs en gezondheidszorg van betalen. Maar goed dat vergeten wij liever.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10761
    woensdag 11 juli 2018 om 18:52
    De landen waar veel belasting wordt betaald genieten doorgaans van meer misschien wel de meeste welvaart en vrijheid.
    Vind ik leuk
    Foebele +54932
    woensdag 11 juli 2018 om 16:21
    Die zelfde fiscus die al jaren het Spaanse voetbal financiert, zodat de topclubs kunnen domineren in Europa?

    Het is ook echt een ondankbare hond he.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 16:21]
    Vind ik leuk
    Farmer +12477
    woensdag 11 juli 2018 om 17:24
    Dat is het hele spelletje: met die belasting'schandalen' van Messis en Ronaldo's houden ze het volk dom van "Kijk maar; we zitten dr bovenop", Ondertussen hopen een paar hoofdambtenaren ook nog echt dat ze een dergelijke speler achter de tralies krijgen en daarmee hun lang-gehunkerde promotie naar een zakvullende bestuurskamer mee vergaren.

    Het is gewoon een politiek spelletje.
    Vind ik leuk
    Foebele +54932
    woensdag 11 juli 2018 om 17:28
    Inderdaad, het is schone schijn, want daarbij gaat het 'slechts' om enkele miljoenen, terwijl het bij de clubs in de mijarden loopt.

    Zo werkt dat in het politieke wereldje, overheden doen niets anders dan dit, het volk dom houden en vooral veel liegen en bedriegen...
    Vind ik leuk
    Farmer +12477
    woensdag 11 juli 2018 om 19:08
    Roeptoeter-Media: "Ronaldo!! Messi Oooh! Foei!!". En het volk loopt er als een domme hond die een been heeft gevonden, kwispelend mee weg...

    Waar de hoge heren zelf véle tientallen miljoenen afromen, en tegelijkertijd met dát soort constructies meewerken. Over een vingertje mee in de pap...

    Super-smerig gewoon...
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21666
    woensdag 11 juli 2018 om 16:23
    Hij heeft volgens mij het gevoel ...... next
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2756
    woensdag 11 juli 2018 om 16:34
    Hebben ze in die Juve shop alleen size xxxxxl?
    Vind ik leuk
    Adriaan +449
    woensdag 11 juli 2018 om 16:40
    Ja man moest van Rafael Van der V.
    Vind ik leuk
    haarlemx +433
    woensdag 11 juli 2018 om 16:44
    Je wordt maar 1x gestraft zonder dat je daar de bak in moet. Daarna moet je gewoon zitten, ofwel Christiano zoek zijn heil elders voordat hij gepakt wordt.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +32095
    woensdag 11 juli 2018 om 16:55
    Alsof hij niet genoeg krijgt...
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3191
    woensdag 11 juli 2018 om 17:01
    Ik heb eens ergens gelezen dat Ronaldo een gulle gever is aan goede doelen en dan hebben we het niet over tientjes. Hij is erg gul
    Snap dat hij het dan van de andere kant ook goed geregeld wil zien. Sportief zou hij er idd op achteruit kunnen gaan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 17:02]
    Vind ik leuk
    RedNas +3458
    woensdag 11 juli 2018 om 17:58
    Als dat de reden is had hij beter voor Monaco kunnen kiezen.
    Ik kan me nog herinneren dat spelers als Van Basten, Gullit, Rijkaard, Klinsmann en Maradona te maken kregen met naheffingen van de Italiaanse fiscus..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws