'De club wilde voor hetzelfde bedrag verlengen, na alles wat ik heb gepresteerd'

    'De club wilde voor hetzelfde bedrag verlengen, na alles wat ik heb gepresteerd'

    woensdag 11 juli 2018 om 16:14

    Na een indrukwekkend seizoen in Australië bij Melbourne Victory heeft Leroy George besloten om weg te gaan bij de club. De oud-aanvaller van onder meer FC Utrecht en NEC is nu in onderhandeling met diverse clubs uit Australië.

    George (31) vertelt dat in een groot interview met VICE Sports. De aanvaller stelt dat er 'bepaalde mensen' zijn die hun afspraken met zijn zaakwaarnemer niet zijn nagekomen. "We hadden afgesproken dat als ik goed zou presteren dat ook in het volgende contract te zien zou zijn", vertelt George. "De club wilde ook graag verlengen, maar dan gewoon voor hetzelfde bedrag."

    Daar voelde de buitenspeler niets voor. "En dat na alles wat ik daar het afgelopen jaar heb gepresteerd. Met alle respect, maar dat ging hem niet worden. Ik ben nu oud en wijs genoeg dat ik weet dat dit bij het voetbal hoort. Het blijft business."

    Hij vertelt dat hij in onderhandeling is met drie Australische clubs. Ook kan hij in andere landen terecht. "Ik heb me aardig in de kijker gespeeld. Niet alleen in Australië, maar ook in Azië en het Midden-Oosten. Ik heb in Azië verschillende landen gezien. China is niet echt een land waar ik wil spelen, ik vond het een smerige bende in Shanghai. Korea zie ik ook niet zitten. Japan lijkt me dan wel weer echt mooi. Ook vanuit Turkije beginnen ze weer te bellen."

    George is in Nederland bekend van zijn periodes bij Utrecht en NEC. Voor de club uit de Domstad speelde hij vier jaar. Voor de Nijmegenaren drie jaar. Daarna transfereerde hij naar Qarabag uit Azerbeidzjan. Verder speelde hij voor de Turkse clubs Göztepe en Adana Demirspor en recentelijk dus bij Melbourne Victory. George speelde 29 wedstrijden voor de Australische club, waarin hij negen goals maakte. Ook leverde hij diverse assists af.

    Poll

    Is George goed genoeg voor de Eredivisie?

    (491 stemmen)

    Plaats een reactie

    Excelsior +1348
    woensdag 11 juli 2018 om 16:15
    Wel een beetje laat om door te breken
    Vind ik leuk
    Manolo +2301
    woensdag 11 juli 2018 om 16:16
    Beter laat dan nooit?
    Vind ik leuk
    Excelsior +1348
    woensdag 11 juli 2018 om 16:25
    Geeft wel weer hoop
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31279
    woensdag 11 juli 2018 om 16:17
    Dacht dat het over Cristiano Ronaldo ging....
    Vind ik leuk
    HupHolland +2614
    woensdag 11 juli 2018 om 16:20
    Iedereen die voor Qarabag uit Azerbeidzjan heeft gespeeld is goed genoeg voor de eredivisie, toch?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31279
    woensdag 11 juli 2018 om 16:22
    Zeker voor de top 3.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:30
    Vraag me af of daar nog meer clubs zijn dan aleen die qarabag lees van zoveel spelers dat ze daar gespeeld hebben maar nooit iets over andere clubs daar weg
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    woensdag 11 juli 2018 om 16:35
    Inter Baku is ook een hele bekende club uit de opaz Premyer Liqası.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:41
    Oh oke ja die naam heb ik wel eens eerder gelezen dacht ik zo verder geen idee of daar ook voor mij bekenden speleres hebben gespeeld maar die qarabag steekt er ver boven uit of is dat nog wel een beetje competitie daarzo?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    woensdag 11 juli 2018 om 16:52
    Qarabag is momenteel de meest bekende maar Inter Baku heeft ook zo zijn Europese wedstrijdjes afgewerkt. Maar in de competitie is de kampioen alleen verzekerd van voorronde Europa league. De competitie is ook maar heel erg klein, dacht dat er maar een club of 8 (10 kan ook) speelde. Maar qua de grootste naam in de competitie is het nog steeds Neftchi Baku maar dat is deels vergane glorie.


    Edit: Heb nog even uitgezocht wat de UEFA ranking op dit moment is. Dat is nummer 26 en Noorwegen staat er eentje boven. Dus die competities kan je vergelijken met elkaar. Of er veel talent zit weet ik niet want ik volg de competitie niet wekelijks.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 16:54]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:01
    Hm oke dank je voor de info
    Niet dat ik het wel had verwacht maar de competitie daarzo steld dus ook niet veel voor zit niet eens meer zo veel verschil in met hierzo dan ;)
    Vind ik leuk
    Peterselie +117
    woensdag 11 juli 2018 om 17:18
    Volgens mij heeft Melvin Platje daar ooit gespeeld, zelfs nog gescoord in de derby tegen Neftchi Baku!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    woensdag 11 juli 2018 om 17:22
    Hij speelde bij Neftçi Baku. ;-)
    Vind ik leuk
    Peterselie +117
    woensdag 11 juli 2018 om 17:23
    Ah verdomme, had ik het nog bijna goed ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    woensdag 11 juli 2018 om 17:47
    Bijna Peterselie. ;-)
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    woensdag 11 juli 2018 om 16:24
    Leuk joh, play offs
    Sydney FC haalt in de reguliere competitie 23 punten meer dan Melbourne Victory maar na de play offs gewoon met lege handen
    Vind ik leuk
    AllAdIn +17790
    woensdag 11 juli 2018 om 16:30
    Zelfs ik ben nog goed genoeg voor de Eredivisie! ;-)
    Vind ik leuk
    4everfcu +3104
    woensdag 11 juli 2018 om 16:31
    misschien dan ook wat terugbetalen aan utrecht want daar presteerde je niet veel.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    woensdag 11 juli 2018 om 16:32
    Vergelijkbaar met mijn eerste serieuze werkgever. Die zei precies hetzelfde :D
    Vind ik leuk
    tikkitrug +814
    woensdag 11 juli 2018 om 16:34
    Clubhoer van 31 met grootheidswaanzin
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2732
    woensdag 11 juli 2018 om 16:49
    Hij zou ipv na te trappen ook zijn zaakwaarnemer op de schouder kunnen tikken. Mondelinge afspraken in de voetbalwereld, das niet echt handig.
    Vind ik leuk
    NvC +4279
    woensdag 11 juli 2018 om 16:58
    Mooie speler George! Scoorde hele belangrijke doelpunten! 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 17:23
    Australië, dat van 't Schip hem niet neemt, zal wel geen speler zijn uit eigen Australische voetbal makelaars bv
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws