Megatransfer Ronaldo naar Juventus leidt tot staking: 'Het is onacceptabel'

    Megatransfer Ronaldo naar Juventus leidt tot staking: 'Het is onacceptabel'

    woensdag 11 juli 2018 om 19:38

    De megatransfer van Cristiano Ronaldo naar Juventus valt niet bij iedereen in goede aarde. Werknemers van een Fiat-fabriek in het Zuid-Italiaanse Melfi gaan van zondag tot dinsdag in staking.

    'Het is onacceptabel. De afgelopen jaren is de arbeiders continu gevraagd om enorme offers te brengen en nu worden ineens miljoenen euro's uitgegeven aan een voetballer', valt te lezen in een statement van de Fiat-werknemers.

    De stakers zijn boos over het feit dat ze al tien jaar geen loonsverhoging hebben gehad, terwijl de inflatie over die jaren nooit is gecompenseerd. Van het salaris van Ronaldo, zo'n dertig miljoen euro, had elke werknemer van het Italiaanse automark 200 honderd euro per maand extra kunnen krijgen.

    'Is het terecht dat een iemand bakken met geld gaat verdienen, terwijl duizenden families het midden van de maand niet eens halen?', vragen de Fiat-werknemers zich af. Het Italiaanse automark is voor ongeveer dertig procent in handen van de familie Agnelli, die ook grootaandeelhouder is van Juventus.

    Lees ook: Real Madrid komt met bevestiging: Ronaldo maakt overstap naar Juventus

    Plaats een reactie

    035 +3629
    woensdag 11 juli 2018 om 19:41
    Oeps, gaat nog wat worden
    Vind ik leuk
    Niels92 +13054
    woensdag 11 juli 2018 om 19:45
    Ze hebben volkomen gelijk, er is geen geld voor loonsverhoging maar er kunnen wel miljoenen en miljoenen euro's gespendeerd worden aan de transfer van Ronaldo!
    Vind ik leuk
    Nvd88 +1712
    woensdag 11 juli 2018 om 19:47
    Juventus is toch niet eigenaar van die fabriek, En zelfs dan nog.
    Vind ik leuk
    Niels92 +13054
    woensdag 11 juli 2018 om 19:48
    Ik heb het toch niet over Juventus maar over FIAT :)
    Vind ik leuk
    Nvd88 +1712
    woensdag 11 juli 2018 om 19:49
    Wat heeft Ronaldo daar dan precies mee te maken. Of heeft Fiat een deel van zijn transfer betaald?
    Vind ik leuk
    Big Nibba +222
    woensdag 11 juli 2018 om 19:51
    Heb je het überhaupt wel gelezen...
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    woensdag 11 juli 2018 om 21:32
    Ja, maar de tekst kan niet kloppen of weet iemand wat automark betekent? ;)
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10509
    woensdag 11 juli 2018 om 19:53
    Voordat je verder praat, verdiep je dan eerst even in Fiat en Juventus..
    Vind ik leuk
    Nvd88 +1712
    woensdag 11 juli 2018 om 19:59
    Ik kan lezen hoor. Voetbal heeft niks te maken met die schijtfabrikant en zijn werknemers. Als je hogere salarissen wilt moet je bij de regering klagen voor een hoger minimumloon.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 20:05]
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10509
    woensdag 11 juli 2018 om 20:01
    Serieus?
    Vind ik leuk
    Nvd88 +1712
    woensdag 11 juli 2018 om 20:06
    Ja is dat zo raar dan ? Waarom zou je iemand meer betalen dan via de overheid afgesproken is. Dat Italie zo corrupt als de pleuris is kan ik niks aan doen.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10509
    woensdag 11 juli 2018 om 20:18
    Je snapt het punt van die werknemers echt niet he?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:32
    Nee snapt ie niet... Loopt vast bij gkb die alles betaald.... De schuld die hij heeft gemaakt.... Waardoor hij luxe kon leven... Mogen wij nu betalen
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10509
    woensdag 11 juli 2018 om 20:35
    Je gewoon even verplaatsen is die werknemers, je voorstellen dat jij zo'n werknemer bent, is dat zo moeilijk?
    Voor sommige wel dus...
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    woensdag 11 juli 2018 om 20:45
    Ik vind ook dat de werknemers een punt hebben. De salarieing van voetballers rijst de pan uit. Ook in ons land, niet eens de1e ronde van de CL doorkomen maar wel een vorstelijk salaris.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:21
    Ook in ons land? Spelers van Top Oss hebben 1168 euro per maand?

    Een gemiddelde speler in Nederland heeft maar 288K dat zijn vergeleken met de rest van Europa schijt salarissen, overal pak je het 2 tot 4 voudige minimaal.

    Tadic en Huntelaar zijn de enige met een normaal salaris a 2.5 miljoen
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    donderdag 12 juli 2018 om 17:17
    Ja, daar heb je gelijk, ik weet dat veel jongens in de Juup het maar net redden financieel en dan moeten ze tegen miljonairs van Ajax-jeugd.

    Ik heb het over de topclubs die in de CL spelen, die verdienen leuk hoor, maar schoppen geen deuk in een pak boter.
    Ik vind 2,5 miljoen rijkelijk veel voor een club die de 1e ronde niet doorkwam. Ik maak me sterk dat van Basten nooit 2,5 miljoen verdiende en die was top vd wereld.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +1712
    donderdag 12 juli 2018 om 08:15
    Idioot ik heb al meer dan 15 jaar een eigen bedrijf. Wat heb jij bereikt in je zielige leven
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10509
    donderdag 12 juli 2018 om 09:13
    Geen idee tegen wie je het hebt, maar zo'n reactie zegt genoeg..
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    donderdag 12 juli 2018 om 17:18
    Zeg dat wel, ik heb medelijden met zijn personeel.
    Maar ik hoop dat hij geen personeel heeft.
    Wist niet dat ze nog bestonden zulke gekken.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10509
    donderdag 12 juli 2018 om 18:41
    Dat meneer 'eigen bedrijf' stil is zegt genoeg toch?

    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    donderdag 12 juli 2018 om 20:00
    Dat zulke meningen zomaar buiten mogen spelen.
    Kan ook best zijn dat het een troll is die wil provoceren.
    Treiteren schijnt tegenwoordig humor te zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 11:06
    Hoezo zielig leven?
    Weet jij wie ik ben? Hoe ik woon.

    Maak je om mij heen zorgen.
    Heb een huisje, vrouw kinderen, kunnen ons prima redden en veroorloven.
    Dus wat zielig?



    Jouw opmerkingen zijn zielig

    Maar je bent net zo'n baas..... Betaald liever geld aan een club die je sponsort dan dat jij je eigen personeel betaald.
    Maar ongetwijfeld sponsor jij jezelf.
    ....
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:40
    Sommigen mensen hebben helaas het verstand van een aardbei. Hoe kortzichtig is dit.
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    woensdag 11 juli 2018 om 20:42
    Heeft weinig zin om met die man te discussieren.
    Het is zo eentje, die het leed van anderen niets kan schelen.
    Vind ik leuk
    TheMariner +2626
    woensdag 11 juli 2018 om 21:26
    Er valt nog een hoop te leren voor sommige domoren hier zo te lezen.
    Vind ik leuk
    Adje80 +5158
    woensdag 11 juli 2018 om 20:09
    Je snapt er echt helemaal niks van he jonge...Google even als je weet hoe dat werkt. Ik begrijp die mensen in die schijt fabriek wel, te gek voor woorden.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10509
    woensdag 11 juli 2018 om 20:19
    Dus dat!
    Vind ik leuk
    El Pibe +675
    woensdag 11 juli 2018 om 20:19
    Nvd88, die schijtfabrikant heeft alles te maken met Juventus. Niet erg dat je dat niet weet/snapt maar reageer dan niet zo verontwaardigd...
    Vind ik leuk
    JustH +10629
    woensdag 11 juli 2018 om 20:58
    Niet bij je baas?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:12
    Hoe oud ben je? En fiat is 62% eigenaar van juve en betaald mee.. ook aandeelhouders juve zijn niet blij aandeel juve is hard onderuit gegaan
    Vind ik leuk
    Bizzy +16743
    woensdag 11 juli 2018 om 22:04
    Goed lezen ! De afgelopen jaren is de arbeiders continu gevraagd om enorme offers te brengen. Met andere woorden er is een CAO. Daar kun je wel van uit gaan. Het is dezelfde familie die 30 pct aandelen heeft in Juventus.

    De werknemers hebben een punt
    Vind ik leuk
    TheMariner +2626
    woensdag 11 juli 2018 om 22:07
    Of je doet wat ze nu gaan doen, staken. Als Ronaldo eisen mag stellen dan mogen de fabrieksarbeiders dat ook. Het antwoord is aan de directie.
    Vind ik leuk
    Hagenees +331
    donderdag 12 juli 2018 om 22:03
    De eigenaar van fiat is ook eigenaar van fiat.
    Dus als jij je wetknemers geen salaris geeft maar wel miljoenen van fiat in juventus stopt.
    Dan hebben ze toch gelijk...zelfde als jouw baas je geen moer geeft maar koopt wel van de winst van het bedrijf een villa en een dikke boot en auto..zou jij dan zeggen wat je nu zegt...????
    Vind ik leuk
    Dani82 +618
    woensdag 11 juli 2018 om 19:57
    Zoals je leest, de eigenaar van die fabriek is groot aandeelhouder van juventus
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:30
    Snap jij überhaupt wel waar het hele artikel over gaat?
    Honderden miljoenen voor Ronaldo... Geen geld om salaris van anderen te betalen?
    Dit had jou als werknemer moeten overkomen,
    Wel geld pompen in een jankbal en harde werkers laten stikken.....
    Geld lenen van de Nederlandse bank.
    Maar jouw reactie zegt genoeg.... Je zit al met schuld... Gkb lost wel op... 1a2dagen op de dagbesteding per week...

    Sorry, als je dit niet snapt, vraag ik me 1 ding echt af....hoe hoog is jouw IQ?


    Vind ik leuk
    John M. +4177
    woensdag 11 juli 2018 om 20:57
    IQ onder nul
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8340
    woensdag 11 juli 2018 om 21:04
    We zouden in Nederland Fiat nu totaal expres deels moeten boycotten.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 22:54
    Voor zover ik het me kan herinneren gaat niet Juventus zijn salaris betalen maar een groep sponsoren die 60% van Juve bezitten.
    Die groep Sponsoren zijn voor 30% eigenaar van Fiat.
    Daarom zijn de medewerkers boos. Hun mogen al 10 jaar niets extra's verdienen ondanks inflatie maar er word wel 30 miljoen per jaar neergelegd voor het salaris van een voetballer.

    Het kan zijn dat ik de percentages door elkaar haal maar volgens mij zat het zo ongeveer in elkaar. Het is vast en zeker nog wel ergens terug te vinden op deze site.
    Vind ik leuk
    La Luz +263
    donderdag 12 juli 2018 om 14:06
    Ronaldo rijdt toch een Fiat?
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10509
    woensdag 11 juli 2018 om 19:51
    Blijkbaar weet hij niet van de navelstreng die Fiat en Juventus aan elkaar koppelt.. ;-)
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +1317
    woensdag 11 juli 2018 om 20:05
    Denk dat hij überhaupt niets van navelstrengen afweet.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:34
    Zat om zijn nek bij de geboorte..
    Hersenen hebben te weinig zuurstof gehad
    Vind ik leuk
    Fcdb67 +1317
    woensdag 11 juli 2018 om 20:47
    Hahaha lol!!!
    Vind ik leuk
    035 +3629
    woensdag 11 juli 2018 om 20:05
    Zaken scheiden lijkt mij Alain
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10509
    woensdag 11 juli 2018 om 20:21
    Valt in dit geval weinig te scheiden denk ik 035.
    Vind ik leuk
    Mari +5497
    woensdag 11 juli 2018 om 19:49
    Het Italiaanse automark is voor ongeveer dertig procent in handen van de familie Agnelli, die ook grootaandeelhouder is van Juventus.

    Ze hebben geen geld voor hun werknemers, maar wel voor de club waarvan ze grootaandeelhouder zijn.
    Wie zullen de toeschouwers zijn?
    Precies
    Vind ik leuk
    035 +3629
    woensdag 11 juli 2018 om 19:53
    Wat is jouw punt Mari?
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18366
    woensdag 11 juli 2018 om 20:28
    Dubbel genaaid houdt beter.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:40
    Als mijn baas een club zou sponsoren voor honderden miljoenen, en ik kan geen loonsverhoging krijgen.....

    Had ie aan mij een verkeerde....

    We hebbenal een x een werkgever opgesloten in zijn kleding kast omdat hij vakantiegeld weigerde te betalen, maar zelf wel een splinternieuwe Mercedes kopen, plus een vakantie huis in Mallorca.
    Van onze centen.
    Zo voelen deze gasten zich ook
    Vind ik leuk
    John M. +4177
    woensdag 11 juli 2018 om 21:01
    Het is wel zo dat je Loonsverhoging moet verdienen. Met jullie handelswijze kreeg jij van mij ook geen cent meer. Een vent in een kast sluiten brengt het zeker niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 00:00
    Vakantie geld waar we recht op hadden, betaalde hij niet uit
    Vind ik leuk
    HanV +3409
    woensdag 11 juli 2018 om 20:00
    Ze hadden die opmerking over het midden van de maand niet halen moeten weglaten, als dat zo zou zijn dan waren ze allang gaan staken. Beter zou zijn als ze aangeven dat hun loon achterloopt naar Italiaanse maatstaven.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8210
    woensdag 11 juli 2018 om 20:04
    De familie Agneli zijn gewoon ondernemers en die hebben maar 1 belang...hun eigen belang. Ze kijken alleen maar hoe ze zelf zoveel mogelijk verdienen of waar ze zoveel mogelijk aanzien mee krijgen. Verder zijn het 2 op zich staande bedrijven die “toevallig” deels eigendom zijn van de zelfde aandeelhouder.

    Ik ken de financiële gegevens niet van Juventus en Fiat maar wellicht draait Fiat al jaren verlies terwijl Juventus winstgevend is en mogen de Fiat medewerkers blij zijn dat ze hun baan nog hebben.

    Een andere mogelijkheid kan ook zijn dat de familie Agnello de werknemers graag een salarisverhoging had gegeven maar dat de overige 70% van de aandeelhouders dat verhinderen.

    Het kan ook zijn dat Ronaldo straks reclame gaat maken voor Fiat waardoor de verkopen van die auto’s stijgen, daarmee hopelijk voor hun ook de winst en het salaris.

    En zo zijn nog wel tig redenen te bedenken. Neemt niet weg dat ik het een belachelijk hoge transfersom en salaris vind.
    Vind ik leuk
    Foebele +47652
    woensdag 11 juli 2018 om 20:11
    Je moet wel lezen, een bepaalde familie heeft veel aandelen in FIAT en is tevens grootaandeelhouder van Juventus.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:05
    En zelfs dan nog brengt ronaldo waarschijnlijk ook wel iets meer op dan de gemiddelde fiat medewerker
    ( niet dat ik hiermee wil zeggen dat ik alle bedragen vrij normaal vind)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 00:23
    De familie Agnelli is grootaandeelhouder van Juve en heeft 30% van de Fiat aandelen in handen. Er is wel sprake van prioriteitsstelling.
    Vind ik leuk
    035 +3629
    woensdag 11 juli 2018 om 19:51
    Beetje naief Niels.
    Vind ik leuk
    Luiehond +1366
    woensdag 11 juli 2018 om 19:52
    Alleen al met merchandise halen ze het geld er weer mee uit!
    Vind ik leuk
    Den Daats +4283
    woensdag 11 juli 2018 om 20:07
    Waait wel weer over...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 20:07]
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2838
    woensdag 11 juli 2018 om 20:17
    Goede overversimplificering.
    Vind ik leuk
    JustH +10629
    woensdag 11 juli 2018 om 20:58
    Komt het volk eindelijk een beetje in opstand.
    Vind ik leuk
    kevinleo +2500
    woensdag 11 juli 2018 om 21:12
    Staat los van elkaar. Je weet niet in hoevere ze dit met deals voor elkaar hebben gekregen en juventus is geen eigenaar van fiat maar alleen via aandeelhouders met elkaar verbonden. Als Ajax Tadic haalt gaan werknemers van een aandeelhouder toch ook niet staken en klagen? Al zou Juventus wel de eigenaar zijn, dan alsnog zijn het twee aparte bedrijven met een eigen boekhouding. Mijn baas heeft ook andere bedrijven waar ze meer verdienen, heel kut voor mij maar daar heeft hij niks mee.
    Vind ik leuk
    Thobar +3618
    woensdag 11 juli 2018 om 23:44
    Fiat pendeert miljoenen aan marketing. Daar valt de steun aan Juventus onder maar net zo goed het veelvoud aan miljoenen wat in de autosport wordt gestopt met de renstal van Ferrari voorop.
    Qua loonkosten moeten ze wedijveren met de lonen in Oosteuropa en het verre oosten mn ook omdat Fiat zelfde soort autos produceert als daar gemaakt worden.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10168
    donderdag 12 juli 2018 om 20:25
    De transfer van Ronaldo verdient zich terug door shirtverkoop die niet zijn aan te slepen en toch rond de 135 euro kosten.
    Vind ik leuk
    Nvd88 +1712
    woensdag 11 juli 2018 om 19:46
    Ik snap niet precies wat de transfer van een voetballer te maken heeft met hun salaris.
    Vind ik leuk
    Mari +5497
    woensdag 11 juli 2018 om 19:50
    zie hierboven
    Vind ik leuk
    Niels92 +13054
    woensdag 11 juli 2018 om 19:51
    Het concern geeft een groot deel van het salaris aan Ronaldo, terwijl de harde werkers in de fabrieken al 10 jaar geen verhoging krijgen omdat het financieel niet '' haalbaar '' is, logisch dat die werknemers laaiend zijn :(
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 19:56
    Nee, Fiat betaald zijn salaris en transfersom niet. Heeft niets met elkaar te maken.
    Aandeelhouder zijn wil niet zeggen dat je beleid maakt. Zeker niet als je maar 30% hebt.
    Vind ik leuk
    Niels92 +13054
    woensdag 11 juli 2018 om 19:58
    Ronaldo gaat op jaarbasis een salaris van dertig miljoen euro binnenharken. Juventus kan dat alleen mogelijk maken met de hulp van Fiat. De autofabrikant uit Turijn gaat zich als sponsor aan Ronaldo verbinden, waardoor Juventus hem een jaarsalaris van dertig miljoen kan bieden. La Vecchia Signora zou dat anders niet kunnen doen zonder de Financial Fair Play-regels te overtreden.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2838
    woensdag 11 juli 2018 om 20:15
    Heb je een bron, of enkel een vermoeden?
    Vind ik leuk
    Niels92 +13054
    woensdag 11 juli 2018 om 20:18
    Stond van de week al op diverse sites te lezen :)

    Volgens Record duurt het nog enkele uren voordat Juventus zich met een bod van honderd miljoen euro bij Real Madrid gaat melden voor Cristiano Ronaldo. Het is aannemelijk dat de Koninklijke deze aanbieding zal accepteren. Ondertussen zou de Portugees al een persoonlijk akkoord hebben bereikt met Juventus.

    Ronaldo gaat op jaarbasis een salaris van dertig miljoen euro binnenharken. Juventus kan dat alleen mogelijk maken met de hulp van Fiat. De autofabrikant uit Turijn gaat zich als sponsor aan Ronaldo verbinden, waardoor Juventus hem een jaarsalaris van dertig miljoen kan bieden. La Vecchia Signora zou dat anders niet kunnen doen zonder de Financial Fair Play-regels te overtreden.

    Zoals het er nu naar uitziet, gaat Ronaldo namelijk vier keer meer verdienen dan Gonzalo Higuaín, de huidige topverdiener bij Juventus. Ondertussen is trainer Massimiliano Allegri volgens verschillende Italiaanse media teruggekeerd van vakantie om met voorzitter Andrea Agnelli te spreken over de transferactiviteiten, waarbij Ronaldo het voornaamste onderwerp zal zijn.

    De clubleiding van Real Madrid heeft afgelopen dagen gesproken met Jorge Mendes, de zaakwaarnemer van Ronaldo. Het feit dat de Madrilenen hem voor honderd miljoen euro willen slijten, heeft kwaad bloed gezet bij de Portugees. Om die reden wil Ronaldo spoedig vertrekken bij Real Madrid en volgens Sky Italia is men er bij Juventus van overtuigd dat de transfer op korte termijn kan worden afgerond.
    Vind ik leuk
    Dj Storm +19
    woensdag 11 juli 2018 om 20:54
    Agnelli leidt sind jaar en dag Fiat !!!grootaandeelhouder en trekt wel degelijk aan de touwtjes bij Fiat !!
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8210
    woensdag 11 juli 2018 om 20:09
    En als de familie Agneli jaarlijks eur 30 miljoen zou uitgeven aan reizen en feesten is het geen probleem?

    Tuurlijk is het slecht dat de medewerkers van Fiat al 10 jaar geen salaris verhoging hebben gehad maar waarschijnlijk zijn de financiële resultaten van Fiat ook niet rooskleurig genoeg om de salarissen te verhogen.
    Vind ik leuk
    Niels92 +13054
    woensdag 11 juli 2018 om 20:20
    Maar wel een sponsordeal maken met Ronaldo van zo'n 20-25 miljoen per jaar?
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8210
    woensdag 11 juli 2018 om 20:22
    Waarschijnlijk verwachten de overige 70% van de aandeelhouders van Fiat dat ze met deze sponsering meer gaan verdienen. Die aandeelhouders kijken maar naar 1 ding en dat is hoeveel knaken er hun eigen portemonee in rollen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9419
    woensdag 11 juli 2018 om 19:52
    Vergelijk het maar met PSV die een dikke aankoop maakt terwijl de mensen in een Philips fabriek al 10 jaar te horen krijgen dat er geen geld is voor 2% loonsverhoging.

    Vind ik leuk
    Feye1908 +8210
    woensdag 11 juli 2018 om 20:11
    Dus de gemeente Eindhoven moet nu ook nog Philips gaan sponsoren ;-)
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10509
    woensdag 11 juli 2018 om 20:25
    Wat heeft PSV hiermee te maken, of probeer je weer reacties uit te lokken?
    Vind ik leuk
    RtdDub +9419
    woensdag 11 juli 2018 om 20:39
    Weer?

    Zoals Fiat Juve is, is Philips PSV.
    Ik nam dus PSV in een fictieve situatie om degene waar ik op reageerde uit te leggen waarom Fiat fabriekslui in Zuid-Italie over de zeik zijn van een aankoop door Juventus.
    Er is geen 1 andere Nederlandse club die als voorbeeld kan dienen wat dat betreft.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 20:41]
    Vind ik leuk
    luccerd +2978
    woensdag 11 juli 2018 om 19:54
    Agnelli heeft 30% van de aandelen van Fiat en is groot aandeelhouder van Juve.
    Familie Agnelli stopt waarschijnlijk meer geld in Juve dan in de werknemers van Fiat. Volgens mij zijn de werknemers daar het meest boos om, en terecht!
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2838
    woensdag 11 juli 2018 om 20:13
    Zullen de andere aandeelhouders leuk vinden, als ze ineens met loonsverhogingen gaan strooien. Wat ik wil zeggen: 30 % aandeelhouderschap wil niet zeggen dat je alles kunt bepalen.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10509
    woensdag 11 juli 2018 om 20:27
    Wel als je grootaandeelhouder bent..
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2838
    woensdag 11 juli 2018 om 20:40
    Met 30% van de aandelen? Right...
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8210
    woensdag 11 juli 2018 om 20:17
    De familie Agneli heeft ooit voor een bepaald bedrag 30% van de aandelen in Fiat gekocht. Dat betekent nog niet dat ze jaarlijks geld in het bedrijf blijven pompen.

    Waarschijnlijk is Juventus winstgevender dan Fiat en kan Juventus een dergelijke aankoop financieren. Het zijn 2 losstaande bedrijven die toevallig beide voor een deel dezelfde aandeelhouder.

    Dat de werknemers van Fiat boos zijn is terecht maar dat staat compleet los van deze transfer.
    Vind ik leuk
    soccer02 +475
    woensdag 11 juli 2018 om 19:54
    Het heeft er ook niks mee te maken. Alleen ronaldo transfer er bij te betrekken levert veel meer aandacht op. En dat zorgt er voor dat Fiat misschien toch met een loonsverhoging komt.
    Vind ik leuk
    JustH +10629
    woensdag 11 juli 2018 om 21:03
    Alles, misschien iets over verdeling van geld. De een alles en de ander niets
    Vind ik leuk
    PRICE +17548
    woensdag 11 juli 2018 om 22:22
    Klasse werknemers,goede zet
    Vind ik leuk
    Der Monarch +1661
    woensdag 11 juli 2018 om 19:42
    Zo hoort het!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12652
    woensdag 11 juli 2018 om 19:43
    Ze hebben natuurlijk wel een punt, maar er zijn zat grootverdieners eerder bij Juventus komen voetballen dan Ronaldo. Ze liften nu mee op zijn naam.
    Maar als het helpt, prima.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10509
    woensdag 11 juli 2018 om 20:33
    Maar toch geen enkele die 30+ miljoen per jaar binnen harkt?
    Vind ik leuk
    MichPSV +4886
    woensdag 11 juli 2018 om 19:43
    Ronaldo geeft ze wel een shirt weer iedereen blij.
    Vind ik leuk
    Fredje.R +251
    woensdag 11 juli 2018 om 19:44
    hahaha terecht ook..
    Vind ik leuk
    G.Kopf +635
    woensdag 11 juli 2018 om 19:44
    Ja dat is vervelend. Ik vind het al een tijdje bijzonder, zoveel rijken mannen die clubs kopen/sponsoren om miljonairs nog rijker te maken.
    Niet ieder rijk persoon/familiehoeft een filantroop te zijn, maar dit zijn wel andere uitersten.
    Vind ik leuk
    The Iceman +5597
    woensdag 11 juli 2018 om 19:50
    Mwa, de familie Agnelli staat sinds 1923 aan het roer. Die hebben de club opgebouwd.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +635
    woensdag 11 juli 2018 om 19:55
    Leuk natuurlijk zo een historie alleen het verhaal blijft een beetje hetzelfde.
    Vind ik leuk
    The Iceman +5597
    woensdag 11 juli 2018 om 20:03
    Niet helemaal hetzelfde, omdat het geen speeltje van een willekeurige miljonair is en de club nu gewoon te maken heeft met bizarre transfersommen. Daarbij kan je het opbouwen van een voetbalclub als Juventus op zich wel zien als een vorm van filantropie, als je bedenkt hoeveel mensen ze er blij mee hebben gemaakt
    Vind ik leuk
    G.Kopf +635
    woensdag 11 juli 2018 om 20:06
    Daar heb je een goed punt. Het hoeft niet alleen financieel te zijn.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +649
    woensdag 11 juli 2018 om 19:44
    ze staken toch al jaren bij Fiat, of is er een andere reden dat ze zulke kloten auto's produceren?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +8310
    woensdag 11 juli 2018 om 19:46
    Wtf is een automark?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10284
    woensdag 11 juli 2018 om 19:51
    Een oud Duits betaalmiddel om auto's mee te kopen?
    Vind ik leuk
    035 +3629
    woensdag 11 juli 2018 om 20:17
    LOL
    Vind ik leuk
    Rodajc +10908
    woensdag 11 juli 2018 om 20:54
    "...automark 200 honderd euro..." zomaar een zinsdeel representatief voor VP, prachtig.
    Vind ik leuk
    DrJ +833
    woensdag 11 juli 2018 om 19:47
    Wat een Fiatsco.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 19:49
    Hebben ze een punt,10 jaar geen loonsverhoging plat leggen die handel
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 19:51
    Ronaldo gaat wel een jaar in een Fiat Punto rijden is alles opgelost
    Vind ik leuk
    danny117869 +2219
    woensdag 11 juli 2018 om 19:52
    En gingen ze ook harder werken bij de transfer van Pogba?
    Vind ik leuk
    Futre +1483
    woensdag 11 juli 2018 om 20:56
    Nee. Want zoals in het artikel staat hebben zij daar totaal niet van geprofiteerd.
    Vind ik leuk
    danny117869 +2219
    woensdag 11 juli 2018 om 21:02
    Dat bedoel ik ook, alleen dat is niet echt duidelijk.

    Het maakt geen moer uit of Juventus een speler van 100 miljoen koopt of verkoopt. Die club maakt wel winst. Door de verkoop van spelers, sponsors en merchandise.

    Dat het ene bedrijf veel winst maakt betekend niet dat de eigenaar dat geld moey over hemelen naar het andere bedrijf.

    Een eigenaar wordt eigenaar van een bedrijf om er zelf beter van te worden. Niet om het personeel een beter leven te geven.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 21:04]
    Vind ik leuk
    Farmer +10043
    woensdag 11 juli 2018 om 19:53
    Ho, de eerste barstjes van de kapitalen-samenleving beginnen tot schéuren te vormen?

    Deze mensen hebben toch ook gróot gelijk?

    10 jaar lang geen inflatiecompensatie; Kosten stijgen overal door maar men krijgt er geen cent bij. Maar de bedrijfstop kan Juventus dus zó goed sponsoren dat ze zó Ronaldo even voor dit bedrag, met dat salaris kunnen betalen?

    Ernstig!
    Vind ik leuk
    FvE +198
    woensdag 11 juli 2018 om 20:02
    Je kan er natuurlijk negatief naar kijken. Fiat sponsort toch al jaren juve. Zeuren ze ook over dat sponsorgeld? Misschien krijgen ze wel zoveel exposure door Ronaldo dat er meer auto's verkocht gaan worden en dus ook die werknemers er op den duur op vooruit gaan.
    Vind ik leuk
    WZPWZDB. +755
    woensdag 11 juli 2018 om 20:01
    Ik verwacht dat Ronaldo nu met de handrem erop gaat spelen
    Vind ik leuk
    Foebele +47652
    woensdag 11 juli 2018 om 20:07
    Mooi, het wordt ook wel eens tijd dat die waanzin ophoudt met die belachelijke salarissen die ze totaal niet verdienen.
    Vind ik leuk
    035 +3629
    woensdag 11 juli 2018 om 20:11
    Stakingen kunnen bedrijven geheel kapot maken.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:13
    Italiaans automark?
    Vind ik leuk
    Blac-ca +287
    woensdag 11 juli 2018 om 20:13
    Zelfs begrijpend lezen lijkt en of is zelfs moeilijk.brrrrrr
    Vind ik leuk
    JOJO +1467
    woensdag 11 juli 2018 om 20:14
    Slaat toch nergens op. Juve is een ander bedrijf dan Fiat. Wellicht is de één sponsor van de ander, of hebben ze de zelfde eigenaar. Ik weet het niet. Maar je kunt het ene beleid niet af laten hangen van het andere.

    Als het nu werknemers van Juve waren geweest, was het een ander verhaal. Maar dan nog. Dat jaarsalaris van Ronaldo verdien je terug met merchandise, extra sponsorinkomsten en wellicht een Europese titel. Het salaris van de werknemers niet.
    Vind ik leuk
    Brunt +72
    woensdag 11 juli 2018 om 20:15
    Heel goed. Het juiste moment om een statement te maken naar die megalomane uitknijpers. Mijn fiat hebben ze.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 20:16]
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10649
    woensdag 11 juli 2018 om 20:18
    Geef ze groot gelijk!
    Vind ik leuk
    NACnz +122
    woensdag 11 juli 2018 om 20:31
    Als werkgever neem je een bepaalde verantwoordelijkheid. Kan t goed begrijpen. Helaas schijnen er andere regels te gelden in het voetbal
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:59
    Ze krijgen toch netjes elke maand salaris...dat is een verantwoordelijkheid.
    Vind ik leuk
    NACnz +122
    donderdag 12 juli 2018 om 07:58
    Zo'n discussie gaat dan niet meer over voetbal maar over normen en waarden. Aan sommige reacties die Hier dagelijks voorbij komen op dit forum Heeft NIEMAND wat aan die discussie Hier 😉
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:36
    Volgende week zijn voor 130 miljoen aan shirts verkocht en is dit weer een kortzichtige non-issue
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:37
    Ik ga ook staken. Ik vind het niet eerlijk dat voetballers topsalarissen hebben en ik niet.
    Geen loonverhoging gehad in tien jaar. Boehoe ! Hou toch op. Ik denk dat er over de hele wereld mensen zijn die niet rond komen met hun salaris. En wat dacht je van de mensen die helemaal niks hebben ? Helemaal niks te vreten ?
    Fiat medewerkers had maar een vak geleerd ipv te lopen janken. Ga eens een dagje meelopen met de vluchtelingen die aan jullie kust aanspoelen. Ik weet zeker dat je daarna de grond gaat kussen als je weer veilig thuis bent. Lekker in je warme bedje he. Jankerds
    Vind ik leuk
    mazu +1313
    woensdag 11 juli 2018 om 20:45
    Ja, zo kun je alles wel relativeren moraalridder. Had maar een vak geleerd? Wat denk jij dat die mensen doen in die fabriek, afwassen????? Ik begrijp ze maar al te goed, en het is te gek voor woorden. Komt ie aan met het vluchtelingenprobleem, pffff wat een vergelijking
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 20:45]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:02
    Misschien wassen ze wel af weten wij veel. Don't give a shit man. Ik hou niet van zeikerds, janken omdat er mensen zijn die meer verdienen. En die vergelijking maak ik omdat ze blij moeten zijn met wat ze hebben. Heeft geen shit te maken met vluchtelingen shit. Lekker boeiend man.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:43
    Maar die kansparels willen niet werken ;) ze nemen alles mee naar Nederland ...maar de werkschoenen laten ze altijd in de bootjes liggen

    https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/blog/2017/05/bijstand-wordt-steeds-meer-allochtonenuitkering-509059/

    Vind ik leuk
    Teo Smith +23553
    woensdag 11 juli 2018 om 20:51
    Mooi zo!
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7384
    woensdag 11 juli 2018 om 20:59
    Staat doe fabriek echt in Melfia?
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4591
    woensdag 11 juli 2018 om 21:07
    Typisch iets voor die kut vakbonden om aan te grijpen. Bevalt het je niet moet je ander werk zoeken
    Vind ik leuk
    076Mike +253
    woensdag 11 juli 2018 om 21:28
    #automArk ×2
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:30
    Dat Dybala 7 miljoen krijgt kan ze weinig interesseren? en dat de 40 jarige Buffon 4 miljoen kreeg laat ze ook koud, de 7.7 miljoen van Higuain is een jodenfooi en dat Douglas Costa lachend voor 3 miljoen langs de fabriek rijdt vinden ze de normaalste zaak van de wereld.

    Ronaldo maakt straks reclame filmpjes voor Fiat en Jeep en de productie kan omhoog en zaak kan weer voor jaren open blijven ipv een faillissement.
    Vind ik leuk
    scRzorz +664
    woensdag 11 juli 2018 om 22:06
    Lekker boeiend, in sommige landen halen de mensen de volgende dag niet eens met eten.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 22:59
    Fiat Ronaldo uit brengen..
    Van de winst krijgen de werknemers een shirtje van Ronaldo!? Done#deal
    Vind ik leuk
    Truth +2893
    woensdag 11 juli 2018 om 23:22
    Ze hebben 100% gelijk ...dit had al veel langer moeten gebeuren , het is gewoon walgelijk dat arbeiders peanuts verdienen en nauwelijks rondkomen terwijl sporters bakken geld verdienen met hun hobby ...het zou omgekeerd moeten zijn !
    Vind ik leuk
    LIO7 +357
    woensdag 11 juli 2018 om 23:28
    Kut auto’s...
    Vind ik leuk
    Sunil010 +79
    woensdag 11 juli 2018 om 23:51
    Tsja ik zie ook regelmatig naam van mijn ex werkgever voorbij vliegen in de kuip!!
    Na bijna 30 dienstjaren ontslagen om bedrijfseconomische reden!!
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12448
    woensdag 11 juli 2018 om 23:55
    En zo wordt het maffia geld weer wit gewassen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 01:55
    En hoeveel brengt Ronaldo binnen?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:06
    Alle verhoudingen zijn zoek. Hij verdient per dag meer dan de FIAT arbeiders in een paar jaar....
    Vind ik leuk
    inimini +2054
    donderdag 12 juli 2018 om 13:53
    Grootste onzin! Ik las gisteren dat er elke minuut een shirt van Ronaldo wordt verkocht tussen de 55 - 130 euro. De 130 miljoen heeft Juventus er binnen een paar weken uit.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:48
    Precies.. maar een beetje onhandig om naar buiten te brengen dat FIAT een deel van zijn salaris betaalt

    In de voetbalwereld gaan heel andere bedragen om, en ik snap ook niet dat het in het geval van Ronaldo altijd maar om geld gaat

    Wat maakt het dan uit of je 20 of 30 miljoen krijgt als je er al een paar honderd op de bank hebt staan? Waardering? Wat een onzin

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Megatransfer Ronaldo naar Juventus leidt tot staking: 'Het is onacceptabel'