Megatransfer Ronaldo naar Juventus leidt tot staking: 'Het is onacceptabel'

Megatransfer Ronaldo naar Juventus leidt tot staking: 'Het is onacceptabel'

Gepubliceerd: woensdag 11 juli 2018 om 19:38wo 11-07-2018 om 19:38

De megatransfer van Cristiano Ronaldo naar Juventus valt niet bij iedereen in goede aarde. Werknemers van een Fiat-fabriek in het Zuid-Italiaanse Melfi gaan van zondag tot dinsdag in staking.

'Het is onacceptabel. De afgelopen jaren is de arbeiders continu gevraagd om enorme offers te brengen en nu worden ineens miljoenen euro's uitgegeven aan een voetballer', valt te lezen in een statement van de Fiat-werknemers.

De stakers zijn boos over het feit dat ze al tien jaar geen loonsverhoging hebben gehad, terwijl de inflatie over die jaren nooit is gecompenseerd. Van het salaris van Ronaldo, zo'n dertig miljoen euro, had elke werknemer van het Italiaanse automark 200 honderd euro per maand extra kunnen krijgen.

'Is het terecht dat een iemand bakken met geld gaat verdienen, terwijl duizenden families het midden van de maand niet eens halen?', vragen de Fiat-werknemers zich af. Het Italiaanse automark is voor ongeveer dertig procent in handen van de familie Agnelli, die ook grootaandeelhouder is van Juventus.

Lees ook: Real Madrid komt met bevestiging: Ronaldo maakt overstap naar Juventus

Plaats een reactie

Der Monarch +2124
woensdag 11 juli 2018 om 19:42
Zo hoort het!
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18956
woensdag 11 juli 2018 om 19:43
Ze hebben natuurlijk wel een punt, maar er zijn zat grootverdieners eerder bij Juventus komen voetballen dan Ronaldo. Ze liften nu mee op zijn naam.
Maar als het helpt, prima.
Vind ik leuk
AllAdIn +25134
woensdag 11 juli 2018 om 20:33
Maar toch geen enkele die 30+ miljoen per jaar binnen harkt?
Vind ik leuk
Fredje.R +325
woensdag 11 juli 2018 om 19:44
hahaha terecht ook..
Vind ik leuk
G.Kopf +5027
woensdag 11 juli 2018 om 19:44
Ja dat is vervelend. Ik vind het al een tijdje bijzonder, zoveel rijken mannen die clubs kopen/sponsoren om miljonairs nog rijker te maken.
Niet ieder rijk persoon/familiehoeft een filantroop te zijn, maar dit zijn wel andere uitersten.
Vind ik leuk
The Iceman +16510
woensdag 11 juli 2018 om 19:50
Mwa, de familie Agnelli staat sinds 1923 aan het roer. Die hebben de club opgebouwd.
Vind ik leuk
G.Kopf +5027
woensdag 11 juli 2018 om 19:55
Leuk natuurlijk zo een historie alleen het verhaal blijft een beetje hetzelfde.
Vind ik leuk
The Iceman +16510
woensdag 11 juli 2018 om 20:03
Niet helemaal hetzelfde, omdat het geen speeltje van een willekeurige miljonair is en de club nu gewoon te maken heeft met bizarre transfersommen. Daarbij kan je het opbouwen van een voetbalclub als Juventus op zich wel zien als een vorm van filantropie, als je bedenkt hoeveel mensen ze er blij mee hebben gemaakt
Vind ik leuk
G.Kopf +5027
woensdag 11 juli 2018 om 20:06
Daar heb je een goed punt. Het hoeft niet alleen financieel te zijn.
Vind ik leuk
FCG1971 +4753
woensdag 11 juli 2018 om 19:44
ze staken toch al jaren bij Fiat, of is er een andere reden dat ze zulke kloten auto's produceren?
Vind ik leuk
Mosquito +21954
woensdag 11 juli 2018 om 19:46
Wtf is een automark?
Vind ik leuk
ruud wubbers +21830
woensdag 11 juli 2018 om 19:51
Een oud Duits betaalmiddel om auto's mee te kopen?
Vind ik leuk
Rodajc +18808
woensdag 11 juli 2018 om 20:54
"...automark 200 honderd euro..." zomaar een zinsdeel representatief voor VP, prachtig.
Vind ik leuk
DrJ +1099
woensdag 11 juli 2018 om 19:47
Wat een Fiatsco.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 19:49
Hebben ze een punt,10 jaar geen loonsverhoging plat leggen die handel
Vind ik leuk
danny117869 +2306
woensdag 11 juli 2018 om 19:52
En gingen ze ook harder werken bij de transfer van Pogba?
Vind ik leuk
Futre +4953
woensdag 11 juli 2018 om 20:56
Nee. Want zoals in het artikel staat hebben zij daar totaal niet van geprofiteerd.
Vind ik leuk
danny117869 +2306
woensdag 11 juli 2018 om 21:02
Dat bedoel ik ook, alleen dat is niet echt duidelijk.

Het maakt geen moer uit of Juventus een speler van 100 miljoen koopt of verkoopt. Die club maakt wel winst. Door de verkoop van spelers, sponsors en merchandise.

Dat het ene bedrijf veel winst maakt betekend niet dat de eigenaar dat geld moey over hemelen naar het andere bedrijf.

Een eigenaar wordt eigenaar van een bedrijf om er zelf beter van te worden. Niet om het personeel een beter leven te geven.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 21:04]
Vind ik leuk
Farmer +14403
woensdag 11 juli 2018 om 19:53
Ho, de eerste barstjes van de kapitalen-samenleving beginnen tot schéuren te vormen?

Deze mensen hebben toch ook gróot gelijk?

10 jaar lang geen inflatiecompensatie; Kosten stijgen overal door maar men krijgt er geen cent bij. Maar de bedrijfstop kan Juventus dus zó goed sponsoren dat ze zó Ronaldo even voor dit bedrag, met dat salaris kunnen betalen?

Ernstig!
Vind ik leuk
FvE +219
woensdag 11 juli 2018 om 20:02
Je kan er natuurlijk negatief naar kijken. Fiat sponsort toch al jaren juve. Zeuren ze ook over dat sponsorgeld? Misschien krijgen ze wel zoveel exposure door Ronaldo dat er meer auto's verkocht gaan worden en dus ook die werknemers er op den duur op vooruit gaan.
Vind ik leuk
WZPWZDB. +1413
woensdag 11 juli 2018 om 20:01
Ik verwacht dat Ronaldo nu met de handrem erop gaat spelen
Vind ik leuk
Foebele +53312
woensdag 11 juli 2018 om 20:07
Mooi, het wordt ook wel eens tijd dat die waanzin ophoudt met die belachelijke salarissen die ze totaal niet verdienen.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 20:13
Italiaans automark?
Vind ik leuk
Blac-ca +563
woensdag 11 juli 2018 om 20:13
Zelfs begrijpend lezen lijkt en of is zelfs moeilijk.brrrrrr
Vind ik leuk
JOJO +1795
woensdag 11 juli 2018 om 20:14
Slaat toch nergens op. Juve is een ander bedrijf dan Fiat. Wellicht is de één sponsor van de ander, of hebben ze de zelfde eigenaar. Ik weet het niet. Maar je kunt het ene beleid niet af laten hangen van het andere.

Als het nu werknemers van Juve waren geweest, was het een ander verhaal. Maar dan nog. Dat jaarsalaris van Ronaldo verdien je terug met merchandise, extra sponsorinkomsten en wellicht een Europese titel. Het salaris van de werknemers niet.
Vind ik leuk
Brunt +266
woensdag 11 juli 2018 om 20:15
Heel goed. Het juiste moment om een statement te maken naar die megalomane uitknijpers. Mijn fiat hebben ze.
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 20:16]
Vind ik leuk
Paul1982 +12074
woensdag 11 juli 2018 om 20:18
Geef ze groot gelijk!
Vind ik leuk
NACnz +149
woensdag 11 juli 2018 om 20:31
Als werkgever neem je een bepaalde verantwoordelijkheid. Kan t goed begrijpen. Helaas schijnen er andere regels te gelden in het voetbal
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 21:59
Ze krijgen toch netjes elke maand salaris...dat is een verantwoordelijkheid.
Vind ik leuk
NACnz +149
donderdag 12 juli 2018 om 07:58
Zo'n discussie gaat dan niet meer over voetbal maar over normen en waarden. Aan sommige reacties die Hier dagelijks voorbij komen op dit forum Heeft NIEMAND wat aan die discussie Hier 😉
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 20:36
Volgende week zijn voor 130 miljoen aan shirts verkocht en is dit weer een kortzichtige non-issue
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 20:37
Ik ga ook staken. Ik vind het niet eerlijk dat voetballers topsalarissen hebben en ik niet.
Geen loonverhoging gehad in tien jaar. Boehoe ! Hou toch op. Ik denk dat er over de hele wereld mensen zijn die niet rond komen met hun salaris. En wat dacht je van de mensen die helemaal niks hebben ? Helemaal niks te vreten ?
Fiat medewerkers had maar een vak geleerd ipv te lopen janken. Ga eens een dagje meelopen met de vluchtelingen die aan jullie kust aanspoelen. Ik weet zeker dat je daarna de grond gaat kussen als je weer veilig thuis bent. Lekker in je warme bedje he. Jankerds
Vind ik leuk
mazu +3928
woensdag 11 juli 2018 om 20:45
Ja, zo kun je alles wel relativeren moraalridder. Had maar een vak geleerd? Wat denk jij dat die mensen doen in die fabriek, afwassen????? Ik begrijp ze maar al te goed, en het is te gek voor woorden. Komt ie aan met het vluchtelingenprobleem, pffff wat een vergelijking
[Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 20:45]
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 21:02
Misschien wassen ze wel af weten wij veel. Don't give a shit man. Ik hou niet van zeikerds, janken omdat er mensen zijn die meer verdienen. En die vergelijking maak ik omdat ze blij moeten zijn met wat ze hebben. Heeft geen shit te maken met vluchtelingen shit. Lekker boeiend man.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 21:43
Maar die kansparels willen niet werken ;) ze nemen alles mee naar Nederland ...maar de werkschoenen laten ze altijd in de bootjes liggen

https://www.elsevierweekblad.nl/opinie/blog/2017/05/bijstand-wordt-steeds-meer-allochtonenuitkering-509059/

Vind ik leuk
Smithsonian +43405
woensdag 11 juli 2018 om 20:51
Mooi zo!
Vind ik leuk
Iefmeister +7999
woensdag 11 juli 2018 om 20:59
Staat doe fabriek echt in Melfia?
Vind ik leuk
Connie Veren +5699
woensdag 11 juli 2018 om 21:07
Typisch iets voor die kut vakbonden om aan te grijpen. Bevalt het je niet moet je ander werk zoeken
Vind ik leuk
076Mike +353
woensdag 11 juli 2018 om 21:28
#automArk ×2
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 21:30
Dat Dybala 7 miljoen krijgt kan ze weinig interesseren? en dat de 40 jarige Buffon 4 miljoen kreeg laat ze ook koud, de 7.7 miljoen van Higuain is een jodenfooi en dat Douglas Costa lachend voor 3 miljoen langs de fabriek rijdt vinden ze de normaalste zaak van de wereld.

Ronaldo maakt straks reclame filmpjes voor Fiat en Jeep en de productie kan omhoog en zaak kan weer voor jaren open blijven ipv een faillissement.
Vind ik leuk
scRzorz +671
woensdag 11 juli 2018 om 22:06
Lekker boeiend, in sommige landen halen de mensen de volgende dag niet eens met eten.
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 22:59
Fiat Ronaldo uit brengen..
Van de winst krijgen de werknemers een shirtje van Ronaldo!? Done#deal
Vind ik leuk
Truth +3458
woensdag 11 juli 2018 om 23:22
Ze hebben 100% gelijk ...dit had al veel langer moeten gebeuren , het is gewoon walgelijk dat arbeiders peanuts verdienen en nauwelijks rondkomen terwijl sporters bakken geld verdienen met hun hobby ...het zou omgekeerd moeten zijn !
Vind ik leuk
LIO7 +1802
woensdag 11 juli 2018 om 23:28
Kut auto’s...
Vind ik leuk
Sunil010 +311
woensdag 11 juli 2018 om 23:51
Tsja ik zie ook regelmatig naam van mijn ex werkgever voorbij vliegen in de kuip!!
Na bijna 30 dienstjaren ontslagen om bedrijfseconomische reden!!
Vind ik leuk
Pietje2015 +17175
woensdag 11 juli 2018 om 23:55
En zo wordt het maffia geld weer wit gewassen.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1106
donderdag 12 juli 2018 om 01:55
En hoeveel brengt Ronaldo binnen?
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 13:06
Alle verhoudingen zijn zoek. Hij verdient per dag meer dan de FIAT arbeiders in een paar jaar....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws