Jong Ajax verslaat competitiegenoot achter gesloten deuren: Ik heb genoten

    Jong Ajax verslaat competitiegenoot achter gesloten deuren: "Ik heb genoten"

    woensdag 11 juli 2018 om 20:21

    Jong Ajax heeft dinsdag achter gesloten deuren een oefenwedstrijd gespeeld tegen FC Utrecht. Op De Toekomst was de thuisploeg met 2-0 te sterk door goals van Danilo Pereira en Victor Jensen.

    Michael Reiziger, trainer van Jupiler League-kampioen Jong Ajax, is blij met de oefenzege. "Het was voor sommige jongens hun eerste wedstrijd. De eerste keer dat ze weer veel minuten maken, dat is goed", verwijst Reiziger op de clubsite naar Boy Kemper, Dean Solomons, Sebastian Pasquali en Saku Ylätupa.

    De Jong Ajax-trainer zag goede dingen. "We begonnen wat zenuwachtig, omdat we te veel wilden. Na tien minuten liepen de combinaties beter en kregen we controle over de wedstrijd. Het tempo was goed en ik heb een aantal mooie aanvallen gezien.'"

    Dat resulteerde in goals van Pereira en Jensen. "De jongens hebben goed gespeeld. In de omschakeling zaten we meteen kort op de bal, we hebben geen ruimte weggegeven, een paar mooie combinaties. Ik heb genoten. In de tweede helft ontstond er wat vermoeidheid, maar dat is logisch in de voorbereiding."

    Poll

    Wordt Jong Ajax komend seizoen weer kampioen?

    (1577 stemmen)

    Plaats een reactie

    riGGY-AFCA +19563
    woensdag 11 juli 2018 om 20:24
    Jong FC Utrecht neem ik aan..
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:51
    Competitie genoot dus niet het grote Utrecht
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2285
    woensdag 11 juli 2018 om 20:32
    Als ik de namen lees die nu gespeeld hebben bij Jong Ajax, is dat erg knap.. dit zijn nl grotendeels onder 19 spelers... Een aantal zelfs voor het eerst in Jong Ajax... Ik schat dat nog 6 to 8 spelers straks vanuit Ajax 1 dit jong Ajax gaan versterken
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 20:35]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:35
    We hebben teveel grote talenten. We kunnen ze niet allemaal laten spelen. Kan de A1 niet ook in de Keuken Divisie meedoen?
    Vind ik leuk
    John M. +4765
    woensdag 11 juli 2018 om 20:36
    O-10 lijkt me iets overdreven.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2285
    woensdag 11 juli 2018 om 20:38
    ;-) had het al verbeterd ...
    Vind ik leuk
    John M. +4765
    woensdag 11 juli 2018 om 20:38
    Ik zie het, sorry
    Vind ik leuk
    R94 +2018
    woensdag 11 juli 2018 om 20:41
    En heb je ook bekeken waar Jong FC Utrecht mee aan kwam zetten?
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2285
    woensdag 11 juli 2018 om 21:38
    Nee, maar dat zal ongetwijfeld ook niet volledig zijn
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    woensdag 11 juli 2018 om 20:41
    Weer veel talenten die op de deur gaan kloppen, vanuit de B en A jeugd komt ook weer genoeg aan!
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9144
    woensdag 11 juli 2018 om 20:49
    De deur maar ff open doen dan?
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    woensdag 11 juli 2018 om 20:50
    Bij ons staat de deur altijd open ;)
    Vind ik leuk
    Blindsy +12331
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:48
    Warme club, toch? ;-)
    Vind ik leuk
    chuckie88 +2285
    woensdag 11 juli 2018 om 21:42
    Ik volg de Ajax jeugd aardig, al moet ik dat zelf zeggen, maar ondanks dit leuke resultaat zitten er bij deze groep niet veel jongens die het gaan schoppen tot Ajax 1, tenzij ze alsnog enorme stappen gaan maken. In mij ogen zelfs niemand van deze genoemde spelers... misschien wel eredivisie nivo maar dan houdt het echt wel op
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:50
    FC Twente word kampioen.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9144
    woensdag 11 juli 2018 om 20:51
    :) :) :)
    Vind ik leuk
    035 +5840
    woensdag 11 juli 2018 om 20:59
    als je achter word een "t" zet zou het zomaar kunnen. :-)
    Vind ik leuk
    Echt? +3517
    donderdag 12 juli 2018 om 07:04
    Begin jij je zinnen dan voortaan met een hoofdletter?
    Vind ik leuk
    035 +5840
    donderdag 12 juli 2018 om 09:19
    Raak.
    Vind ik leuk
    Kuip +7856
    woensdag 11 juli 2018 om 20:50
    Die laatste zin:” In de tweede helft ontstond er wat vermoeidheid, maar dat is logisch in de voorbereiding."
    Dus dat betekent dat er in de competitie in de tweede helft geen vermoeidheid ontstaat? Knap hoor.
    Vind ik leuk
    2cents +56500
    woensdag 11 juli 2018 om 20:52
    Jong Ajax berichtje en binnen een half uur én gedurende een WK halve finale al dik 40 reacties.

    Nooit meer zeuren over teveel Ajax berichten hoor, voetballiefhebbers.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9144
    woensdag 11 juli 2018 om 20:58
    Je moet wat in de rust als de vrouw bier haalt toch?
    Vind ik leuk
    2cents +56500
    woensdag 11 juli 2018 om 21:03
    Rust is een ander verhaal. ;)
    Vind ik leuk
    Morris +22833
    woensdag 11 juli 2018 om 21:00
    Ik sprak Marc zojuist. Ajax is eruit met man utd omtrent blind.
    Vind ik leuk
    2cents +56500
    woensdag 11 juli 2018 om 21:02
    Goed nieuws, doe hem de groeten.
    Vind ik leuk
    Morris +22833
    woensdag 11 juli 2018 om 21:11
    Yup.. Blind is er al uit met Ajax. Zal eerdaags bekend worden gemaakt.

    Ik doe Marc elke keer de groeten maar hij kent je niet en denkt steeds dat ik een grap maak.. Ipv Marc nette, 2cents
    Vind ik leuk
    Counterattack +11592
    woensdag 11 juli 2018 om 23:46
    Ben je trots? Proficiat en geniet ervan
    Vind ik leuk
    2cents +56500
    woensdag 11 juli 2018 om 23:51
    Trots? Ik vind het bizar. Zoveel aandacht voor een Jong Ajax tijdens een halve finale op een WK.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11592
    woensdag 11 juli 2018 om 23:58
    Ik heb gewoon WK gekeken, zag het nu pas , topic van weinig waarde volgens mij
    Vind ik leuk
    2cents +56500
    donderdag 12 juli 2018 om 00:11
    Precies, misschien dat je dan nu snapt wat ik bedoelde?

    Beetje rare reactie: trots, proficiat, geniet ervan.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11592
    donderdag 12 juli 2018 om 00:12
    Het is al laat.
    Sorry dan.
    Sleep Well.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11592
    donderdag 12 juli 2018 om 00:32
    Ik heb ze teruggelezen. Bijna alle reacties zijn van Ajax-fans.
    Vind ik leuk
    2cents +56500
    donderdag 12 juli 2018 om 07:25
    Bijna alle reacties?

    Ajacieden die met zichzelf in discussie gaan....

    Prima.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11592
    donderdag 12 juli 2018 om 18:20
    Van mij mogen ze ook, geen probleeem. Geniet ervan. :-)
    Vind ik leuk
    2cents +56500
    donderdag 12 juli 2018 om 18:22
    Het is blijkbaar pijnlijk om onder ogen te zien dat “jullie” zelf al doe Ajax betichten hier in stand houden.

    Blijkbaar genieten jullie daar stiekem toch van.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11592
    donderdag 12 juli 2018 om 19:15
    Dit is het hele punt. Ik denk niet in jullie en wij. Heerlijk om niet van een club te zijn. Ik vind heel veel, zo niet alle leuk. Leuk als Willem II, NAC, NEC, Twente in eredivisie spelen, maar lig er geen nacht wakker van als het niet zo is. Ik heb ook niks tegen PSV, Ajax, Feyenoord, laat ze alle 3 in finale CL & EL komen in 2019. Lachen..
    Vind ik leuk
    2cents +56500
    donderdag 12 juli 2018 om 19:19
    Gek dat je die “neutrale” houding helemaal niet terugziet als je over Ajax praat. ;)
    Vind ik leuk
    Counterattack +11592
    donderdag 12 juli 2018 om 20:44
    Er zijn heel veel Ajax fans. Heel veel leuke, maar ook meerderen die denigrerend doen over anderen. Ik ben iallergisch voor arrogantie en superioriteitsgedrag. Ik heb te vaak gezien waar dat toe leidt.
    Uiteraard valt het jou op als ik op een mede-Ajacied reageer. Mag ook, maar kijk eens neutraal. Overigens heb ik mijn nichtje recent een Ajax-shirtje gegeven. Dus ik snap je punt niet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    2cents +56500
    donderdag 12 juli 2018 om 21:11
    “Overigens heb ik mijn nichtje recent een Ajax-shirtje gegeven. Dus ik snap je punt niet.”

    We hebben nogal een uiteenlopend referentiekader. Jij die je nichtje een Ajax shirtje geeft en ik je reacties die ik lees hier op VP.

    Ik lees daarbij niet alles en heb dus geen compleet beeld. Het Jan dus best dat mijn beeld niet correct is. Ik zal proberen er opener naar te kijken.

    Overigens doe je hierboven wel iets grappigs. Je hebt het over denigrerend doen naar anderen door Ajacieden maar komt dan zelf met je “hoge functie”.

    Niet echt relevant en een beetje gevaarlijke toevoeging in zo’n discussie. Hoe moet men dat lezen? Je hoeft bijvoorbeeld geen hoge functie te bekleden om te zien dat mensen met een hoge functie uit de hoogte kunnen doen.

    Zeggen allergisch te zijn voor arrogantie en superioriteitsgedrag, maar toch noemen dat je een hoge functie hebt is een beetje een tegenstelling.

    ;)
    Vind ik leuk
    Counterattack +11592
    donderdag 12 juli 2018 om 21:54
    Helemaal met je eens, ik bedoel het absoluut niet zo, maar dit is precies wat gebeurt: ik wilde juist iets duidelijk maken door.contrxt te plaatsenn en dan lijkt het inderdaad uit dr hoogte. Mijn beste vrienden zitten bij mijn amateur voetbalclub en bij minn vrijwilligerswerk en in mijn familie en jeugdvrienden.
    Ik ben onderdeel van een team en voor de ken gelijk aan alle teamfgenoten op werk, met ieder zijn taak en opleiding, negen menselijk verschil.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11592
    donderdag 12 juli 2018 om 21:58
    Ik bedoel misschien wel meer hetzelfde als jij, maar in schrift is dat zo moeilijk. Om mijn punt te verduidelijken schrijf ik iets wat averechts werkt en juist niet was wat ik bedoelde. Ik kan helaasde volledig misplaatste toevoeging (functie) niet meer weghalen, toon is verkeerd door me gezet. Sorry.
    Vind ik leuk
    2cents +56500
    donderdag 12 juli 2018 om 22:18
    Ik neem het je niet kwalijk hoor, ik begreep best je punt. Gelukkig zag je hetzelfde later ook terug.

    Ik vind het trouwens wel goed dat je probeert uit te leggen waar je gevoel vandaan komt. Het maakt het zeker wel duidelijk.

    Van mij hoeft het ook niet hoor dat “wij zijn Ajax...”. Ik houd wel van trots en borst vooruit. Arrogantie gaat te ver, maar het blijft een dun lijntje. Spelers met zelfvertrouwen bij Ajax worden al gauw als arrogant bestempeld. PSVers die niet ronduit durven roepen dat ze kampioen gaan worden zijn juist weer angsthazen.

    De waarheid ligt in het midden en geeft blijvend kans op leuke onderlinge rivaliteit gebaseerd op humorvolle pesterijtjes. Zoals jij ze ook binnen je eigen familie zal beleven.

    Een goede jeugdvriend van mij is Feyenoorder en hij ging altijd echt overal mee naartoe in een tijd dat successen meestal heel erg ver weg waren. Echte clubliefde. Had en heb ik enorm veel respect voor. Net als voor de club. Voor een Ajacied bijna ongewoon veel respect. En toch hoop ik uiteraard dat ze verliezen. Het blijft onze aartsrivaal.

    Met die vriend en alle supporters van andere clubs, offline, kan ik altijd prima door één. Respect en realismen, gecombineerd met de bekende plaagstootjes.

    Hier hebben we dat ook met de meesten, al zit er ook (te)veel volk dat alleen maar uit is op provocaties. Jammer natuurlijk en soms vertroebelend voor discussies met welwillende bezoekers.

    Maar goed, zonder die rivaliteit was ik hier ook nooit te vinden geweest dus dat moet vooral blijven. De kwaden neem ik voor lief en soms laat ik mij ook door hen verleiden tot een reactie. Menselijk, maar niet altijd slim. ;)
    Vind ik leuk
    Counterattack +11592
    donderdag 12 juli 2018 om 23:01
    Mooi, herkenbaar.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11592
    donderdag 12 juli 2018 om 22:04
    Ik pas hem aan, inderdaad fout.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11592
    donderdag 12 juli 2018 om 22:03
    Oudste broer was voor Feyenoord, mijn andere broers en ik voor Ajax. Mijn 2 andere broers zijn nog steeds voor Ajax, ik niet meer maar ook niet anti, mijn oudste broer werd voor PSV. En we hebben altijd gezamenlijk lol. Ik heb ook nog een PSV-zwager en die wed met een van mijn Ajax broers elk jaar om kratje bier. Alleen in 2016-2017 won geen van beiden. Zo kan het ook, elkaar gunnen.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    woensdag 11 juli 2018 om 21:15
    Ze hebben dus tegen JONG FC Utrecht gespeeld...
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5254
    woensdag 11 juli 2018 om 22:03
    Als Jong Utrecht het zelfs niet kan opbrengen te scoren tegen Jong Ajax, is het maar goed dat ook komend seizoen geen Eerste Divisie club degradeerd.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11592
    woensdag 11 juli 2018 om 23:45
    En Utrecht, hoe waren zij?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:49
    Zit FC Utrecht ook in der Keuken competitie bij Jong Ajax. ??
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:05
    De keuken kampioenen!
    Vind ik leuk
    Blindsy +12331
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:49
    Wat zijn trouwens de nieuwe aankopen voor Jong? Of schuiven we Bandé en Schuurs gewoon meteen door?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws