Engeland rouwt: Nooit gedacht dat ik zulke dingen zou zien tijdens een WK

    Engeland rouwt: "Nooit gedacht dat ik zulke dingen zou zien tijdens een WK"

    woensdag 11 juli 2018 om 23:31

    De spelers van Engeland moeten trots zijn op zichzelf. Dat stelt oud-international Gary Neville, die woensdagavond zag hoe Kroatië de WK-finale bereikte ten koste van de Engelsen.

    "Deze Engelse ploeg alle verwachtingen heeft overtroffen. Ze hebben ons naar een plek gebracht, waarvan we van tevoren niets eens durfden te dromen", aldus de analyticus bij ITV. "Ik heb gezegd dat Engeland het nooit beter doet dan verwacht, maar daar moet ik op terugkomen. Ze kunnen allemaal heel erg trots zijn op het bereiken van de halve finale."

    Neville is zelf ook trots. "Ze hebben het hele land in vervoering gebracht. Moet je al die uitzinnige fans zien. Ik had nooit gedacht dat ik zulke dingen zou zien tijdens een WK. Ze hadden een kans om een historische prestatie te leveren door de finale te bereiken en ze mogen best even huilen, maar als ze zo doorgaan komt die kans nog een keer."

    Engeland werd woensdagavond na 120 minuten uitgeschakeld door Kroatië. Mario Mandzukic maakte het winnende doelpunt (2-1).

    Lees meer over:WK 2018Engeland

    Plaats een reactie

    dijkie87 +419
    woensdag 11 juli 2018 om 23:34
    haha jaja going home
    Vind ik leuk
    Quaresma +4298
    woensdag 11 juli 2018 om 23:37
    Ook wel komisch om te zien dat Nederlanders nu Engeland uit gaan lachen
    Vind ik leuk
    HJR +6367
    woensdag 11 juli 2018 om 23:48
    Moet je er om gaan huilen dan? Dan mag je als Nederlander dus niet blij zijn als er een land uit gaat die je het niet gunt?
    Je kan het ook omdraaien he als je positief bent. Bijvoorbeeld zo:
    Mooi om te zien dat er Nederlanders zijn die voor Kroatië zijn!
    Vind ik leuk
    Quaresma +4298
    donderdag 12 juli 2018 om 00:03
    Ja ik ben me echt in slaap aan het janken.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 00:03
    That’s the spirit. Møre fun, more jou. :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:03
    Zeg dát dan. Een wereld van verschil: blij zijn voor iemand versus misgunnen.
    Het laatste overheerst. En dat zegt meer over de misgunners dan over de Engelsen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 00:02
    Volledig onterecht, waar staat oranje trouwens?
    Vind ik leuk
    HJR +6367
    donderdag 12 juli 2018 om 00:05
    Waarom mag je als Nederlander geen voorkeur hebben?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 00:08
    Tuurlijk wel.
    Positief: gunnen.

    Afgunst / afkeer: vermoeiende negatieve motivatie.

    It’s your choice
    Vind ik leuk
    HJR +6367
    donderdag 12 juli 2018 om 00:09
    Daar heb je gelijk in :)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 00:10
    Mij om het even. :-)
    Vind ik leuk
    Sazzz +11145
    donderdag 12 juli 2018 om 07:38
    Sorry maar ik gun het een natie die zo arrogant praat en dan vervolgens de makkelijke route neemt het niet zo
    Vind ik leuk
    dijkie87 +419
    donderdag 12 juli 2018 om 00:02
    ben al heel toernooi anti engeland lol 1x beetje tegenstand liggen ze er direct uit
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 00:09
    It’s your choice...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 00:23
    Engelsen doen normaliter hetzelfde (althans, de kranten). Net als de duitsers er vaak erg goed in zijn. Nederland heeft toch genoeg gepresteerd afgelopen jaren om er over mee te kunnen praten. Op dit moment is het bij ons alleen rampzalig maar de engelsen presteren structureel te min voor wat zij kunnen!
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1847
    woensdag 11 juli 2018 om 23:34
    It's coming home,

    It's coming home, it's coming

    Football's coming home

    It's coming home,

    It's coming home, it's coming

    Football's coming home

    It's coming home,

    It's coming home, it's coming

    Football's coming home

    It's coming home,

    It's coming home, it's coming

    Football's coming home

    It's coming home,

    It's coming home, it's coming

    Football's coming home

    Three lions the shirts

    Jules Rimet still gleaming

    30 years of hurt

    Never stopped me dreaming

    Three lions on a shirt

    Jules Rimet still gleaming

    30 years of hurt

    Never stopped me dreaming
    Vind ik leuk
    buddha +7697
    woensdag 11 juli 2018 om 23:45
    net zo naar huis als Ronaldo;)
    Vind ik leuk
    Lusitano +232
    woensdag 11 juli 2018 om 23:54
    Die is tenminste nog de deur uit geweest en heeft twee jaar geleden nog een EK gewonnen. Jij daarentegen was waarschijnlijk nog niet eens geboren toen Holland hem won. Dus lekker terug in je bedje met je messi bedovertrek voordat je hier iemand denkt te kakken te zetten. Losert!
    Vind ik leuk
    Laliga +1771
    donderdag 12 juli 2018 om 00:16
    He hee niet gelijk messi erbij halen krijgen we die discussie weer
    Vind ik leuk
    Lusitano +232
    donderdag 12 juli 2018 om 00:18
    Wie haalt nou wie erbij?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 07:22
    Jij Messi, met je handjes onder je Ronaldo dekbed.
    Vind ik leuk
    buddha +7697
    donderdag 12 juli 2018 om 23:28
    jij ben niet goed hoor. ik had je pa kunnen wezen. en dat Messi beter is dan Ronaldo kan mij niet boeien. ik probeer ook niemand te kakken te zetten en heb ook niet op jouw gereageerd. tenzij dit een ander account is van jou. en losert is wel een beetje 1980. sukkel.
    Vind ik leuk
    Lusitano +232
    donderdag 12 juli 2018 om 23:57
    Waar heb je het over? Dus jij plaatst iets over Ronaldo wat totaal niet met het onderwerp te maken heeft en verschuilt je dan. Dat jij Ronnie moet gebruiken zegt genoeg. Heb het dan over Memphis en consorten maar doe nou niet alsof ik uit een ei kom..
    Luister gast over vaderschap gesproken met ik had je pa kunnen wezen. Dus jij bent dus 52 knap zeg!!!!
    Hahaha v

    Dat jij zolang nodig hebt om überhaupt hier op te reageren zegt meer over jou dan over mij.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +1143
    woensdag 11 juli 2018 om 23:50
    Oké.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11689
    woensdag 11 juli 2018 om 23:56
    Heb je haar ook weer
    Vind ik leuk
    Koeroe +9548
    woensdag 11 juli 2018 om 23:36
    Gasten hebben een prachtig toernooi gehad, al die andere landen zijn jaloers op die lui omdat ze plezier hebben gehad en ver zijn gekomen
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10259
    woensdag 11 juli 2018 om 23:38
    Als jij de Engelsen bedoelt lacht iedereen je uit!
    Vind ik leuk
    Koeroe +9548
    woensdag 11 juli 2018 om 23:45
    Ik bedoel de Engelsen, waarom dan? Ze hadden totaal geen vertrouwen meer in het nationale team. Halen de halve finale, hebben ontzettend veel lol met hun it’s coming home wat de rest van de wereld aanstak of tegen ging. Feest gehad na de achtste finale en kwartfinale. Denk dat ze trots mogen zijn en dat dit alles was wat er in zat. Landen die recht hebben hierom te lachen zijn Frankrijk en Kroatië en thats it.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10259
    donderdag 12 juli 2018 om 02:09
    De Belgen rekenen zich rijk en op een finale plek terwijl ze tegen Japan er bijna uit lagen. Engeland speelde toch bagger, komt voor zakt in en weg is voetbal.....eerst bidden dan vrouw en kinderen eerst, schei uit
    Vind ik leuk
    HJR +6367
    woensdag 11 juli 2018 om 23:54
    Vind je dat echt? Gewonnen van Tunesie, Panama, Colombia (pen), Zweden en tegen Kroatië eruit. Geluk (slim) met het knockout schema, anders lagen ze er gewoon in de kwartfinale eruit.
    Een verwachte prestatie dit van Engeland. Vooraf hadden veel mensen ze in de kwart finale verwacht. Nu komen ze een ronde verder (net als België) maar om dit nou prachtig te noemen. Goed toernooi hoor gaat erom dat je zover komt, maar geen topper als tegenstander gehad. (al is Kroatië tactisch heel sterk).
    De prestaties van België en Engeland worden een beetje overschat. Uiteindelijk heeft alleen België 1 wedstrijd knap gewonnen.
    Maar alle credits, zo won Portugal het EK. En als Nederland zo wint zal ik er niet minder om juichen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 23:55]
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10259
    woensdag 11 juli 2018 om 23:37
    Hoop deze nieuwste versie van de Brexit niet nogmaals te zien tegen de Belgen....
    Vind ik leuk
    MojoRisin +10047
    woensdag 11 juli 2018 om 23:37
    Hebben nog een jong team, prima gedaan..
    Kroatie heeft gewoon meer kwaliteit..
    Vind ik leuk
    MichPSV +4884
    woensdag 11 juli 2018 om 23:42
    Hadden jullie maar van de Belgen moeten winnen misschien hadden jullie dan wel de finale bereikt.
    Vind ik leuk
    HJR +6367
    woensdag 11 juli 2018 om 23:56
    Denk dat Engeland tegen Brazilie geen kans had. België heeft toch net wat betere spelers.
    Vind ik leuk
    Steven77 +59
    woensdag 11 juli 2018 om 23:45
    Jammer, ik gunde het die Engelsen wel. Maar t belangrijkste is dat die kut belgjes eruit liggen. Zo kon een slecht wk toch weer een middelmatig wk worden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 23:46]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 23:49
    Kut Belgjes?

    Je zit nog maar kort op VP, maar je hebt je je persoonlijke dieptepunt op VP nu al bereikt.

    Of zou het nog sneuer kunnen?
    Vind ik leuk
    Steven77 +59
    donderdag 12 juli 2018 om 00:00
    Joh, ieder zn mening. Ik vind t schijtvolk en als jij dat anders ziet is dat toch ook prima. Maar laat mij lekker mn mening hebben, ik kan het prima onderbouwen. Moraalriddertje
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 00:05
    Je scheert ruim 11 miljoen mensen over een kam door ze kut belgjes en schijtvolk te noemen.

    En vervolgens stel je dat je het prima kunt onderbouwen.

    Nou, ik kan niet wachten. Wat is je onderbouwing?

    En ik mag toch hopen op meer dan een of twee zinnen.
    Vind ik leuk
    076Mike +264
    donderdag 12 juli 2018 om 00:13
    Zal er ongeveer zo uit zien:

    "Ja, ik kwam ooit een paar belgen tegen in antwerpen............"

    En daarom is het een schijtvolk..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 00:14]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 00:15
    Je kunt het prima onderbouwen. De lakmoesproef. Starting from now.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 00:02
    Inleidende schermutselingen in de aanloop naar geslaagde assimilatie.
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2310
    donderdag 12 juli 2018 om 00:56
    Ik ben het met je eens hoor. Maar dit kan je tegen 80% van de mensen hier op VP zeggen. De reacties onder het verlies van Engeland zijn precies hetzelfde, alleen dan hebben ze het over die "kut Engelsen".
    Vind ik leuk
    derksen +8307
    woensdag 11 juli 2018 om 23:51
    Zou een stunt zijn Kroatië wereld kampioen lol
    Vind ik leuk
    Obl93 +1846
    woensdag 11 juli 2018 om 23:52
    Het is voor Engeland wel met de makkelijkst mogelijke loting gebeurd. Vind (gezien hun eigen kwaliteiten) Kroatie by far de ploeg die de knapste prestatie hebben geleverd, met hele grote respect voor Rakitic en Modric, die laten zien hoe je je land bij de hand moet nemen.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 23:52]
    Vind ik leuk
    HJR +6367
    woensdag 11 juli 2018 om 23:58
    Kroatië heeft ook nog niet echt gepiekt hoor. De overwinning op Argentina misschien, maar die waren toen wel heel slecht.
    Kroatië heeft voor de rest niet voor een hele grote verrassing gezorgd, hopen dat ze dat zondag doen :)
    Vind ik leuk
    Werner1913 +6181
    donderdag 12 juli 2018 om 00:12
    Behalve dat ze in de finale staan dan...
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2248
    woensdag 11 juli 2018 om 23:55
    De Engelsen zijn wanhopig op zoek naar succes. Maar ook deze ploeg is minder goed dan de Engelsen zelf denken. Ze hebben geluk gehad met de ploegen waartegen ze moesten spelen, dat is alles. Maar dat is nog niet in Engeland doorgedrongen...
    Vind ik leuk
    Alisteas +324
    donderdag 12 juli 2018 om 00:06
    Sorry, qua tegenstanders zou ik er niet trots op zijn. Laat hun maar eerst tegen tegenstanders van zo'n kaliber spelen zoals Kroatië dat doet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 00:07]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 00:20
    Rare jongens, die Britten.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7229
    donderdag 12 juli 2018 om 00:22
    Wat een onzin van Neville.....
    Het team van Engeland heeft een marktwaarde van 874 miljoen tegen een marktwaarde van Kroatië van 360 miljoen.
    Ze hadden dus op basis van die status en realiteit over de Kroaten heen moeten walsen.
    Zegt maar weer eens dat de bedragen en kwaliteit niet meer overeenstemmen: Marktwaarden van Spanje 1.03 miljard, Brazilië 981 miljoen en Duitsland 883 miljoen hebben toch allen teleurgesteld voor die bedragen........Nee, dan Japan met een schamele 73,4 miljoen ! die hebben het nog het beste gedaan, Frankrijk als "duurste jongen" met 1.08 miljard voldoet wel als enige aan de eisen die je mag stellen aan een kapitaal team.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 01:10
    Uiteindelijk valt het natuurlijk wel mee hoe ‘uitzonderlijk’ Engeland gepresteerd heeft. De eerste tegenstander van naam in de knock-out fase zorgt voor een volledig terechte uitschakeling. Engeland is erg goed in zichzelf en zijn talenten hypen. Winnen van Panama Tunesië en Zweden, gelijk spelen tegen Colombia en verliezen tegen België en Kroatië, hoe goed heb je het dan gedaan? Met een normale indeling (lees kwaliteit eerlijk verdeeld over links en rechts) was dit Engeland natuurlijk nooit zo ver gekomen.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6108
    donderdag 12 juli 2018 om 04:09
    Sluit ik me helemaal bij aan
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6108
    donderdag 12 juli 2018 om 04:09
    Lekker voor die Engelsen met dat enorm gehypte gedoe en die Southgate met zijn 'It's coming home' op zijn jasje of gilet
    What ever

    Zich zelf de hemel in prijzen na (met alle respect voor deze landen) winst op landen als Tunesië, Panama en Zweden
    Met kunst en vlieg werk langs Columbia

    Eerste echte test en ze falen hopeloos

    Going home
    Volledig terecht uitgeschakeld

    Toedeledokie Engeland
    Vind ik leuk
    Kuip +5798
    donderdag 12 juli 2018 om 07:07
    Engeland zat in een zwakke poule, komt vervolgens in de makkelijke kant op weg naar de finale en laat zo een kans tegen een matige tegenstander liggen om in de finale te komen. Ze moeten zich kapot schamen. Niet een goede wedstrijd gespeeld tegen allemaal zwakke landen. Er was maar een topland bij, België. En bij die wedstrijd stond er niets meer op het spel. Ja, verliezen en dat hebben ze ook gedaan. Domme Belgen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 07:19
    Die engelsen hebben ook zo’n bord voor hun kop. De enige reden dat ze zover kwamen is de gelukkige loting van de engelsen.
    Vind ik leuk
    RedNas +2948
    donderdag 12 juli 2018 om 07:31
    Met zulke spelers een halve finale halen is heel knap, maar ik ben blij dat ze opgerot zijn. Lekker met de Belgjes vechten om brons.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1423
    donderdag 12 juli 2018 om 07:44
    Nou, ik denk dat die kans er voorlopig niet meer komt eigenlijk, eenzelfde route met zoveel relatief zwakkere tegenstanders dient zich echt niet nogmaals voor. Tegen België in de poule lieten ze het al niet zien en Kroatië kunnen ze het ook al niet aan. Iets boven hun niveau geëindigd dus!
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23709
    donderdag 12 juli 2018 om 08:13
    Vast gary vast haha.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +829
    donderdag 12 juli 2018 om 08:23
    Uiteindelijk door gebrek aan ervaring niet de finale gehaald. Raakte steeds meer in paniek. Uiteindelijk konden ze geen bal meer van A naar B paasen. Ook alle luchtduels gingen verloren. Sterling en Alli hebben flink gefaald.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1534
    donderdag 12 juli 2018 om 09:08
    Nu zeggen de Kroaten: dolazi kući oftewel it's coming home.
    Echt blij dat Kroatië de finale bereikt, heb altijd wel sympathie voor een outsider en ze hebben het dubbel en dwars verdiend.
    Vind ik leuk
    tremere +517
    donderdag 12 juli 2018 om 12:29
    Idd, denk wel dat de Fransen het niet zover zullen laten komen en de finale zullen winnen. Niettemin knappe run van de Kroaten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Engeland rouwt: "Nooit gedacht dat ik zulke dingen zou zien tijdens een WK"