'NAC stelt FC Twente teleur en richt zich nu op 'boom van een vent' van City'

    'NAC stelt FC Twente teleur en richt zich nu op 'boom van een vent' van City'

    donderdag 12 juli 2018 om 07:13

    NAC Breda hoopt Arijanet Muric naar de Eredivisie te halen. Muric is een negentienjarige keeper van Manchester City van bijna twee meter lang.

    Dat meldt BN/De Stem. De ochtendkrant beschrijft Muric als 'een boom van een vent'. De sluitpost van City staat op de nominatie om naar de Eredivisie te vertrekken. De interesse van NAC in Muric verklaart voor een groot deel waarom FC Twente-doelman Jorn Brondeel al een tijdje niets meer heeft gehoord.

    Technisch directeur Hans Smulders van NAC informeerde twee weken geleden voor het laatst naar de Belgische keeper, maar sindsdien is het stil. Ook Twente zelf heeft niets meer van NAC vernomen. Die deal lijkt er dus niet meer te gaan komen.

    NAC is op zoek naar een beoogde eerste keeper door het vertrek van Nigel Bertrams naar FC Nordtsjaelland. Muric komt daarvoor in aanmerking. De Zwitserse Montenegrijn fungeerde het afgelopen seizoen als derde doelman bij City, achter Ederson en Claudio Bravo. City verkocht deze week het Engelse keeperstalent Angus Gunn aan Southampton en ook Joe Hart gaat verkocht worden.

    Plaats een reactie

    donderdag 12 juli 2018 om 07:20
    En dan door ten Rouwelaar begeleid en getraind worden. Groots..
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:21
    De blinde die de lamme helpt
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:12
    @eigen schuld: ten Rouwelaar heeft terecht in Oranje gespeeld en is prima qua motivatie en keepersinstinct en collegialiteit / clubtrouw.
    Vind ik leuk
    Guntherr +947
    donderdag 12 juli 2018 om 10:16
    Ik proef sarcasme, maar Jelle is een prima keepers trainer.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:11
    @ Guntherr.
    Zeker geen sarcasme. Juist vind ik Jelle prima en daarom vond ik belangrijk dat hij direct genoemd werd.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +16044
    donderdag 12 juli 2018 om 07:21
    Kunnen idd beter Muric nemen dan. Brondeel kan er echt niks van.
    Vind ik leuk
    Breda83 +1829
    donderdag 12 juli 2018 om 07:25
    NAC wil geloof ik met 4 keepers de competitie in, waarbij 2 keepers afwisselend in Jong-NAC en de NAC reserves gaan keepen. Dus de komst van Muric sluit het aantrekken van een eigen, ervaren eerste doelman niet uit...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 07:44]
    Vind ik leuk
    AZAlkmaar2 +255
    donderdag 12 juli 2018 om 08:54
    Jong NAC en de NAC reserves, zijn dat niet dezelfde teams?
    Vind ik leuk
    Muskeklier +189
    donderdag 12 juli 2018 om 09:45
    Nee, worden aparte elftallen😉

    Jong nac traint apart met eigen trainers.... Beslissing nemen ze binnen Nu en 2 weken....
    Vind ik leuk
    NACnz +122
    donderdag 12 juli 2018 om 07:51
    Jammer van Brondeel, move on... Time is ticking
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +442
    donderdag 12 juli 2018 om 07:53
    Stelt Twente teleur? Dacht het niet, we houden Brondeel het liefst.
    Vind ik leuk
    grptje +57
    donderdag 12 juli 2018 om 08:09
    Mag hij blijven bij die frauders ach toch nag hij ook nog keepen bij de aanstaande keuken kampioen ? en gaan die op lichters nog meer halen van een salaris rond de twee ton
    Vind ik leuk
    grptje +57
    donderdag 12 juli 2018 om 08:13
    Twente bijna krijgt 7 miljoen van aanstaande aandeelhouder J .Staatsen top kenner op financien
    Vind ik leuk
    Och jeh +1587
    donderdag 12 juli 2018 om 08:27
    Jazeker we huren er gewoon weer eentje. Wordt tijd voor een regel voor maximaal aantal huurlingen
    Vind ik leuk
    Jafio +1272
    donderdag 12 juli 2018 om 09:28
    Als jullie van de jeugdspelers afblijven van Nac !! Calimero
    Vind ik leuk
    Och jeh +1587
    donderdag 12 juli 2018 om 09:47
    Zonder huurspelers hadden jullie niet eens bestaansrecht knuppel. jeugdspelers krijgen geen kans bij jullie dus gaan ze elders spelen. Zonder huurspelers kregen jullie niet eens een 1e elftal op de been die in de Topklasse zou kunnen spelen, over Calimero gesproken.
    Vind ik leuk
    Jafio +1272
    donderdag 12 juli 2018 om 11:40
    Jeugdspelers geen kans houdt je bij de feiten en begin niet met je beperkte taalgebruik. Nac heeft nu vier jeugdspelers bij het eerste en El Allouchi speelt al een heel seizoen in het eerste. Damen speelt ook in het eerste. Daarbij zijn er vier uitgeleend aan Helmond zodat ze volgend jaar kunnen aanhaken.
    Vind ik leuk
    Guntherr +947
    donderdag 12 juli 2018 om 10:17
    En aan hoeveel zat je te denken dan?
    Vind ik leuk
    Och jeh +1587
    donderdag 12 juli 2018 om 10:21
    max 3
    Vind ik leuk
    Guntherr +947
    donderdag 12 juli 2018 om 10:27
    Maar dan mag je er ook maar 3 verhuren? Weetje wat het is. Het is een bedrijf een club he, en een bedrijf wil winst maken en dat doet elk bedrijf anders. Als een bedrijf aan de afgrond staat en die kan personeel tijdelijk in het bedrijf nemen waardoor het bedrijf zich financieel kan redden dan doe je dat.

    Zo werkt het bij voetbal ook, NAC huurt die spelers omdat ze niet genoeg geld hebben voor dat soort kwaliteit, nu hoeft nac er geen rooie rotcent voor uit te geven en kunnen ze nu door nog 1 jaar eredivisie meer inkomsten genereren en dus investeren in eigen jeugd en eigen spelers.

    Je moet gewoon zorgen dat je het beste team hebt en als NAC dat heeft door huur spelers te huren, en twente degradeert met eigen spelers en met meer geld, dan heeft NAC het heel slim gespeeld toch?

    Of ben je het er niet mee eens, ik respecteer iedereen zijn mening.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 10:28]
    Vind ik leuk
    Och jeh +1587
    donderdag 12 juli 2018 om 11:28
    Ik waardeer je reactie en respecteer die ook, echter denk ik dat 1) jeugdspelers hier de dupe van worden (er zal niemand door breken, geen extra transferinkomsten)
    2) je verliest je identiteit als club zijnde
    3) je leeft ver boven je stand door Eredivisie te spelen, terwijl de rest van de club nog Jupiler league niveau is

    Ik snap wat je zegt allemaal, maar mijn voorkeur heeft het niet
    Vind ik leuk
    Breda83 +1829
    donderdag 12 juli 2018 om 11:59
    1. Daar vergis je je in. Door de komst van de City jongens ( zelfde leeftijdscategorie van de NAC talenten, kunnen ze zich mee identificeren en aan optrekken) en de kennis die komt overwaaien uit Manchester wordt de NAC jeugdopleiding alleen maar van een hoger niveau. Doordat die spelers van City gratis komen heeft NAC meer geld over om juist in die jeugd te investeren, heeft het een nieuw beloften elftal opgericht wat net als Jong Feyenoord straks een plaats in de voetbalpiramide moet gaan krijgen plus heeft NAC een samenwerkingsverband gesloten met Helmond Sport waar de talenten de kans krijgen zich op een serieus niveau te ontwikkelen, volwassen te worden, zodat ze het jaar erop zich kunnen gaan mengen om de basisplaatsen. El Allouchi is daar het beste voorbeeld van, en Damen (afgelopen seizoen Helmond) gaat dit seizoen ook genoeg minuten maken.
    2. De identiteit wordt niet bepaald door 5 of 6 spelers van City. Die wordt bepaald door de supporters. Bij Feyenoord staan toch ook niet allemaal eigen opgeleide spelers in de basis? Op dit moment alleen Vilhena en Malacia waarschijnlijk basis, terwijl Vilhena waarschijnlijk weggaat en Clasie als eigen opgeleide speler terug komt. Dat zijn er dan nog steeds maar 2, de rest komt elders vandaan. Maar geloof niet dat het ook maar iets van de identiteit van Feyenoord aantast.
    3. Daar heb je wel een punt, al zijn er de afgelopen jaren enorme stappen gezet om de hele organisatie Eredivisiewaardig te krijgen. NAC heeft ervoor gekozen dmv de City gasten het niveau van het eerste elftal kunstmatig enorm omhoog te krikken. Was met eigen middelen niet te betalen en het meeste geld is in de Eredivisie te verdienen. Daarnaast zijn ze heel hard gaan werken om de jeugdopleiding en de trainingsfaciliteiten etc op niveau te krijgen. Door het extra geld wat de Ere oplevert is dat gelukt, er staat nu een Eredivisie waardige organisatie. Daarbij houdt NAC nu geld over om te investeren in nieuwe spelers, er worden zelfs voor het eerst in jaren transfersommen betaald voor spelers en NAC is voor het eerst in de geschiedenis van het huidige meetsysteem zelfs financieel gezond!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22108
    donderdag 12 juli 2018 om 12:06
    Duidelijk verhaal.
    Vind ik leuk
    Och jeh +1587
    donderdag 12 juli 2018 om 13:20
    van Beek, Bijlow (die eraan komt) Malacia, Boetius, van Persie, Nieuwkoop

    Ik snap dat het leuk is om Eredivisie te spelen, maar ik vraag me af hoeveel van die jeugdspelers dan uiteindelijk gaan doorbreken. Iedereen mag zijn mening hebben, die respecteer ik, maar liever met eigen spelers dan met gehuurde spelers en ieder jaar weer een nieuw team opstellen. Succes in de competitie, degraderen zullen jullie dit jaar niet, denk dat Emmen, de Graafschap en fortuna nog slechter zijn dan jullie.
    Vind ik leuk
    Breda83 +1829
    donderdag 12 juli 2018 om 13:34
    Als jullie onze grote talenten zoals Tein Troost niet meer afpakken dan hebben wij die leenspelers ook niet nodig ;-)

    Maar zonder gekheid, dat is wel de realiteit. Onze grootste talenten worden weggehaald en wij blijven met de "mindere goden" zitten. Mindere talenten betekent minder inkomsten mochten we ze verkopen, waardoor je in een vicieuze cirkel terecht komt. De enige reden dat wij die talenten lenen is omdat zij beter zijn dan hetgeen wij zelf ooit zelf kunnen opleiden en kopen....
    Vind ik leuk
    Guntherr +947
    donderdag 12 juli 2018 om 12:14
    Ja dat is wat je van buiten af ziet, maar er breken wel degelijk spelers door, kijk maar naar el allouchi, wij hebben al een hoop spelers gecontracteerd en een hoop gaan naar helmond toe om te rijpen als ze daar het niveau aan kunnen dan mogen ze het proberen bij NAC.

    Een identiteit is niet de spelers want die vertrekken om de 3 jaar maar de supporters zorgen voor hoe de club eruit ziet, zou je als Feyenoord supporter moeten weten.

    en het laatste heb je gelijk in, maar wij als supporters geloven in dit beleid.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22108
    donderdag 12 juli 2018 om 12:03
    Ik denk dat je wel het risico gaan lopen dat een club als NAC het steeds beter gaat doen met steeds betere huurspelers.
    City heeft genoeg geld en talent om ze kampioen te laten worden.
    Expres of per ongeluk, maar beiden lijken me niet gewenst
    Vind ik leuk
    Breda83 +1829
    donderdag 12 juli 2018 om 12:10
    Nou, daar hoef je niet bang voor te zijn.

    In het contract met City is vastgelegd dat NAC alleen spelers uit het EDS ( Elite Development Squad, hoogste elftal jeugdopleiding) en zogenaamde firstloaners zal mogen lenen. Maar in de regel zie je dat eigenlijk alle spelers tussen de 18 en 21 jaar ( zoals een Angelino en Garcia) daarvoor in aanmerking komen. Houdt wel in dat je altijd getalenteerde, maar onervaren jongens zal mogen lenen. De echte toptalenten zoals een Foden blijven bij de selectie, de jongens van 21 plus met wat meer ervaring gaan naar Girona en dus de categorie daaronder naar NAC.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22108
    donderdag 12 juli 2018 om 13:12
    Ik ben er toch niet gerust op.
    Die talenten pasten/passen in de selectie van een jupiler topploeg of onderin de eredivisie.
    Als jullie door blijven groeien kan ik me zo voorstellen dat er andere spelers beschikbaar komen.
    Vind ik leuk
    Breda83 +1829
    donderdag 12 juli 2018 om 13:23
    Maar die groei moet bewerkstelligt worden door het zelf opleiden van goede spelers, eigen jeugd en spelers elders halen. We willen niet voor altijd afhankelijk zijn van City, we hoeven nog maar een periode van ± 3 jaar te overbruggen tot het contract afloopt.

    Afgelopen seizoen zijn we erin gebleven door de City spelers, dit jaar is er doorgeselecteerd en zijn cruciale posities versterkt. De vleugels zijn met de komst van Rosheuvel en Kastaneer veel sterker dan vorig seizoen, van Anholt zal waarschijnlijk de plek van Sporkslede overnemen. Alleen de linksback plaats (Leigh en Carolina) is een vraagteken. Maar in principe bestaat de volledige achterste linie uit eigen spelers ( Palmer-Brown moet eerst maar eens bewijzen beter te zijn dan Koch en/of Mets). Het is nog even afwachten wat er verder aan spelers (City en eigen) nog bij gaat komen maar in principe moeten we in staat zijn ons eerder veilig te spelen.

    Nadat het huidige contract met City afloopt verwacht ik wel dat NAC doorgaat en spelers zal lenen/huren van City, maar dan inderdaad in een andere categorie. Ik geloof dat onze TD zat te denken aan max 3 spelers, die als aanvulling op de selectie zouden moeten worden gezien en geen spelers waar NAC zwaar op zou moeten leunen...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:29]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22108
    donderdag 12 juli 2018 om 13:39
    Maar zodra jullie om plaatsen richting Europees gaan spelen worden jullie toch ook weer interessanter voor City?
    Als jullie dan een type Mount kunnen huren, zeggen jullie daar dan nee tegen omdat hij te belangrijk zou zijn?
    Dat kan ik me namelijk niet voorstellen.
    Vind ik leuk
    Breda83 +1829
    donderdag 12 juli 2018 om 14:04
    Nou ja, zoals aangegeven is er een bepaalde categorie waar we uit mogen kiezen qua leeftijd en ervaring. En uiteraard wordt er nu al gekeken naar de beste spelers binnen die categorie, al komen ze niet altijd naar NAC omdat ze bijvoorbeeld bij de selectie van City blijven ( zoals een Phil Foden en Tosin Adarabioyo). Op dit moment is NAC inderdaad niet interessant om dit soort spelers te stallen, maar weet niet of er wat in veranderd mocht NAC in het linkerrijtje komen te spelen. Girona heeft natuurlijk ook een samenwerkingsovereenkomst met de City Group, en die competitie is toch echt wat interessanter dan de Eredivisie....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22108
    donderdag 12 juli 2018 om 15:02
    Ik denk wel dat dat verandert.
    Daarnaast denk ik dat City steeds meer spelers gaat contracteren, omdat ze daarmee legaal hun transferbudget mee omhoog krijgen.
    Dus dan zal Girona misschien eerste keus hebben, maar dan blijft er genoeg over.
    Vind ik leuk
    Muskeklier +189
    zaterdag 14 juli 2018 om 22:25
    First loaners niet meer he.... Die gaan nu naar de eerste divisie

    Nac krijgt nu spelers die tussen eds&firstloan en girona in zitten

    Velen denken dat city group alleen city is....
    Cfg zit in Australië, Amerika, Spanje, Frankrijk, engeland.... Met ploegen in die landen...
    Vind ik leuk
    powerer +6
    donderdag 12 juli 2018 om 10:09
    Ben je echt gescheiden en heb je je vrouw of man nog steeds nodig, dan is er een geweldige man die je kan helpen met bidden en je geliefde zal terugkomen, ik ben een getuige van This Man Dr Sacre die een spirituele is man die een gebed deed en mijn man die me scheidde met twee kinderen kwam terug en smeekte me dat het hem speet, we zijn terug en hebben een gelukkig gezin als je hulp nodig hebt neem contact met hem op via e-mail sacretempleofpower@gmail.com of bel of WhatsApp : +2348159768201 als u een probleem hebt

    Mijn naam is Mrs Johnson Sarah uit Washington DC USA
    Vind ik leuk
    scRzorz +664
    donderdag 12 juli 2018 om 11:51
    Opsodemieterop gauw
    Vind ik leuk
    Donnygo +1735
    donderdag 12 juli 2018 om 10:32
    Ik zou voor Hart gaan ;)
    Vind ik leuk
    Guntherr +947
    donderdag 12 juli 2018 om 12:17
    Die kan ons niveau niet aan.
    Vind ik leuk
    scRzorz +664
    donderdag 12 juli 2018 om 11:50
    Mooi! Geen cent naar Twente s.v.p.
    Vind ik leuk
    Cookee +8770
    donderdag 12 juli 2018 om 18:58
    Cambuur heeft een broer van die Bertrams, die kan je ook halen,
    hoef je een shirt minder te laten bedrukken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'NAC stelt FC Twente teleur en richt zich nu op 'boom van een vent' van City'