Modric hekelt Engelsen na halve finale: 'Dat is een enorme fout van ze geweest'

    Modric hekelt Engelsen na halve finale: 'Dat is een enorme fout van ze geweest'

    donderdag 12 juli 2018 om 08:56

    Luka Modric heeft na het bereiken van de WK-finale met Kroatië hard uitgehaald naar Engelse media. Volgens de middenvelder was er te weinig respect voor de Kroaten. Hij stelt dat het overdreven zelfvertrouwen van de Britten een extra motivatie was.

    "We hebben veel mensen het tegendeel bewezen, want er werd heel veel gepraat...", liet Modric na de 2-1 zege weten aan ITV. "Vooral door Engelse journalisten, door analisten op televisie. Ik denk dat vrijwel iedereen in Engeland ons heeft onderschat, ze dachten dat wij vermoeid zouden zijn. Nou, dat is een enorme fout van ze geweest."

    De Engelse kranten schreven de afgelopen dagen onder meer dat Kroatië wel eens vermoeid zou kunnen zijn, omdat de ploeg van bondscoach Zlatko Dalic tegen Denemarken en Rusland al een verlenging en strafschoppen nodig had. "We hebben al hun uitspraken gelezen en tegen elkaar gezegd: We zullen eens laten zien wie er moe is. Ze zouden daar wat bescheidener moeten zijn en wat meer respect moeten tonen richting hun tegenstanders."

    Van vermoeidheid bleek geen sprake. "Dat hebben we nog maar een keer laten zien", stelt Modric. "We waren dominant, zowel mentaal als fysiek: in alle opzichten. We hadden het al in de reguliere speeltijd moeten afmaken. Dit is een droom die uitkomt, het grootste succes in de Kroatische sporthistorie. Hier mogen we héél trots op zijn."

    Poll

    Wie wint de WK-finale?

    (7132 stemmen)

    Plaats een reactie

    RtdDub +11828
    donderdag 12 juli 2018 om 09:03
    "It is coming home...... "

    It isnt going fucking anywhere.
    Vind ik leuk
    Ricklek +1844
    donderdag 12 juli 2018 om 09:20
    They meant the team ;)
    Vind ik leuk
    RtdDub +11828
    donderdag 12 juli 2018 om 09:32
    De eerste grap die ik zag na het fluitsignaal deed me in lachen uitbarsten, hoe grof die ook was :D
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2668
    donderdag 12 juli 2018 om 09:04
    Dominant ja, behalve de eerste helft waar het al 3-0 had kunnen staan.
    Vind ik leuk
    Bengelino +11147
    donderdag 12 juli 2018 om 09:04
    🍺🦍
    Vind ik leuk
    The Iceman +7747
    donderdag 12 juli 2018 om 09:08
    Zo zat als een aap?
    Vind ik leuk
    2cents +53684
    donderdag 12 juli 2018 om 09:04
    Blijft toch een apart fenomeen. Volwassen en zeer ervaren topvoetballers die hun motivatie halen uit dat soort uitspraken.

    Alsof het kunnen behalen van een WK finale op zich al niet genoeg motivatie is.
    Vind ik leuk
    Echt? +1780
    donderdag 12 juli 2018 om 09:12
    Ik denk echt niet dat ze het als motivatie nodig hebben . Volgens mij vinden ze het gewoon leuk om achteraf wat zout in de wonden te strooien.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 12:09]
    Vind ik leuk
    John M. +4635
    donderdag 12 juli 2018 om 09:37
    Echt?, zout in de wind???
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    donderdag 12 juli 2018 om 11:01
    Dat moet zeewind zijn...
    Vind ik leuk
    Echt? +1780
    donderdag 12 juli 2018 om 12:10
    Spellingscorrectie 😂 sorry
    Vind ik leuk
    John M. +4635
    donderdag 12 juli 2018 om 13:20
    Afstellen die spellingscorrectie. Ik heb mijzelf ook een keer geblameerd en sindsdien afgesteld. Ik maak nu mijn fouten zelf.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:16
    Vergeet niet dat de meeste voetballers tokkies zijn met een laag IQ. Ze zijn erg gevoelig voor zaken als trots en wraak.
    Vind ik leuk
    Echt? +1780
    donderdag 12 juli 2018 om 12:12
    Tokkies met een laag IQ? Respectvol👍
    Vind ik leuk
    Leeuw +5524
    donderdag 12 juli 2018 om 09:05
    Welke dope gebruiken deze Kroaten? Ze waren gewoon fitter dan de engelsen.
    Vind ik leuk
    JustH +14907
    donderdag 12 juli 2018 om 09:08
    Is ook niet zo raar, die Engelsen spelen per seizoen 89 wedstrijden :-)
    Die kunnen echt niet meer!
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2523
    donderdag 12 juli 2018 om 09:14
    Dat wordt idd inderschat.. .
    En er komen steeds meer wedstrijden bij......
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +2558
    donderdag 12 juli 2018 om 09:10
    Misschien hetzelfde spul als waar de Russen aan zaten ?
    Vind ik leuk
    Leeuw +5524
    donderdag 12 juli 2018 om 09:12
    Russen moet je dus nooit, never, nada vertrouwen.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    donderdag 12 juli 2018 om 11:11
    En zeker niet met Kroaten vergelijken.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3633
    donderdag 12 juli 2018 om 09:11
    Synthetische doping.. Staat het nog niet op de lijst, kom je er mee weg.
    Vind ik leuk
    The Iceman +7747
    donderdag 12 juli 2018 om 09:13
    Adrenaline, puur natuur.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1230
    donderdag 12 juli 2018 om 09:10
    ik hoor ze nog roepen : Football is coming home 🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    JustH +14907
    donderdag 12 juli 2018 om 09:18
    Netjes hoor, halve finale.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1230
    donderdag 12 juli 2018 om 09:23
    Zeker niets mis mee als je bij de beste 4 v d wereld zit,maar de engelsen deden net of ze al wereldkampioen waren
    Vind ik leuk
    Connycoll +91
    donderdag 12 juli 2018 om 10:34
    dat dachten de belgen ook dat ze wel ff wereldkampioen werden
    Vind ik leuk
    mcmodd +22672
    donderdag 12 juli 2018 om 11:13
    Dat dachten de meesten gisteren ook hier, al merk je daar nu ineens niets meer van.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1230
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:11
    Klopt de belgen rekende zich ook al rijk,


    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11398
    donderdag 12 juli 2018 om 09:19
    Ach, die Engelsen denken al snel dat ze een wereldteam hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:19
    Geen speld tussen te krijgen
    Vind ik leuk
    Korm +33508
    donderdag 12 juli 2018 om 09:21
    niet overdrijven want de eerste 30 minuten hadden de kroaten niks te vertellen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 09:52]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:24
    Hrvatska postaje svjetski prvak!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:26
    Wordt dus een walkover voor Frankrijk.
    Vind ik leuk
    Korm +33508
    donderdag 12 juli 2018 om 09:52
    check
    Vind ik leuk
    Zot Joke +513
    donderdag 12 juli 2018 om 09:26
    Ik word wel een beetje moe van al dat gelul over respect.

    Waarom zou je niet met zelfvertrouwen de wedstrijd tegemoet kunnen zien, en dat ook uitdragen. Ze hebben Kroatië toch niet geschoffeerd?
    Vind ik leuk
    Mari +7591
    donderdag 12 juli 2018 om 09:27
    Precies wat ik gisteren ook geschreven heb.
    De gemakkelijke weg.
    DE houding in het begin bij het missen van de kansen.
    " och niks aan de hand, gaat ie er straks wel in".
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:28
    Ik denk alleen kane hoor alli was niet zo goed op dit WK
    Vind ik leuk
    Korm +33508
    donderdag 12 juli 2018 om 09:53
    Kane ook niet, laatste 2 wedstrijden nauwelijks gezien...
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6551
    donderdag 12 juli 2018 om 09:44
    Modric heeft gelijk

    Arrogante gasten die Engelsen met Southgate voorop met zijn jasje met 'it's coming home' er op

    Een echte sterke ploeg en Engeland faalt hopeloos

    Terecht
    Ophokken met die gasten
    Vind ik leuk
    soplul +2997
    donderdag 12 juli 2018 om 09:46
    Ach van beiden was het voetbal niet geweldig.
    Engeland soms zelfs slapstick.

    Maar de grootste ergernis vond ik zelf nog het commentaar van snoeks....
    Dat kan toch echt niet meer.
    Die man ziet totaal andere wedstrijden en zeker ook spelers.
    Hij zat er nog vaker naast dan de verdediging van Engeland.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:50
    Young uitspreken als jung... hoe is 't!!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:48
    De Engelsen maakten een uitgebluste en moedeloze indruk en slagen er vrijwel altijd moeiteloos in om aan de laag gespannen verwachtingen te voldoen.
    Vind ik leuk
    Cappie +6945
    donderdag 12 juli 2018 om 09:54
    Mooi.
    Ik gun het die Kroaten wel om de titel te halen. Maar ik vrees dat de Fransen dit toch weer op een smerige manier gaan halen. Een leipe 1-0 in de 67e minuut van Mbappe en verder oersaai.

    En ach, die Engelsen. Ik denk dat ze voor het WK echt niet even gingen zeggen dat ze kampioen zouden worden, maar als je dan toch ver kunt komen in het toernooi dan moet je ook niet gaan roepen dat je tegen Kroatië kansloos bent toch? Wel van je eigen kwaliteiten en kracht uitgaan en dan kan het misgaan, maar je was vantevoren in ieder geval geen mietje. Beetje flauw van mensen om daar dan nu weer keihard over te vallen.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6551
    donderdag 12 juli 2018 om 09:54
    Stomme Engelsen met hun 'it's coming home'

    Jullie gaan naar huis met de staart tussen de benen na één keer echt getest te zijn
    Vind ik leuk
    ajaxfan30 +1276
    donderdag 12 juli 2018 om 10:29
    Hoe ik het Kroatië ook gun. Maar als Kane scherpte had dan had je voor rust 2-0 achter gestaan Luka
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:33
    Hopelijk Kroatië wereldkampioen. Betekent wel dat ze over 4 jaar in de poulefase worden uitgeschakeld....;-)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 10:33]
    Vind ik leuk
    Adriaan +452
    donderdag 12 juli 2018 om 10:37
    Nu het WK winnen en ik heb weer 5 rugge verdient.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:47
    wat viel engeland tegen zeg ! ik denk als nederland mee had gedaan dat we ook niet zouden misstaan op dit wk ! enige landen waar ik van genoten heb zijn belgie brazilie en frankrijk
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 12 juli 2018 om 16:57
    We deden niet mee omdat we niet goed genoeg zijn.
    Wie zou dan moeten scoren bij Oranje?
    Wie zou een bal moeten tegenhouden, onzin.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:40
    Wie zou dan moeten scoren bij Oranje ? Wie zou een bal moeten tegenhouden , Ja echt onzin wat je typt
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 19:41]
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 12 juli 2018 om 20:25
    Hebben wij een spits die er 25 inlegt, nee.
    Hebben we vleugelspelers?
    Een spelbepalende midvelder en daaromheen spelers met diepgang? Het is onzin te denken dat wij meekunnen op dit niveau.
    We gingen onderuit tegen Zweden en meer kleine landen.
    Vind ik leuk
    Romario9 +11242
    donderdag 12 juli 2018 om 10:55
    Ach, Kroatië wás ook gewoon moe. Speelde heel slordig een groot deel van de wedstrijd. Pas na de gelijkmaker ging het ergens op lijken. Gelukkig bakte Engeland er ook weinig van, anders had Kroatië het niet gered .

    Ik hoop dat ze winnen van Frankrijk, want dat negatieve spel van die Fransen is afschuwelijk, maar het zal niet makkelijk worden voor Kroatië zondag.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2970
    donderdag 12 juli 2018 om 10:59
    Laat ik het zo zeggen heb op Kroatie gestemd omdat ik ze het hun meer gun dan de Fransen omdat ze zo behoudend spelen wat wel goed werkt.

    Kroatie is nu net als Portugal 2 jaar terug alles buiten de reguliere speeltijd aan het winnen dus laten we hopen dat het zo blijft en in de verlenging Kroatie er 2-1 van maakt.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2028
    donderdag 12 juli 2018 om 11:10
    Frankrijk gaat eraan.
    Vind ik leuk
    Yaman +1
    donderdag 12 juli 2018 om 11:26
    Tsss, Modric kon zélf niet eens meer lopen van vermoeidheid 😂
    Vind ik leuk
    Op afstand +329
    donderdag 12 juli 2018 om 12:11
    Engeland is gewoon niet creatief genoeg om tot de top te horen, de PL is wat anders, daar spelen de buitendse toppers in mee, maar dat maakt van de Engelse nog geen goed team, meer zat er echt niet in.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1860
    donderdag 12 juli 2018 om 14:50
    Engelse clubs zijn Europees ook niet goed genoeg, Ze worden alleen door de UEFA zo ontzettend geholpen dat ze slechts een paar wedstrijden tegen arme weinig bekende tegenstanders hoeven te spelen om al de groupsfase te overleven.

    Het is geen toeval dat engeland de 'makkelijke' weg naar de finale mocht bewandelen, maar ze zijn domweg niet goed genoeg.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +373
    donderdag 12 juli 2018 om 12:21
    Vermoeid waren jullie wel is de doorzettingsvermogen van die Manzudic en Perisic en nog de 2 en 3anderen ,eerlijkheidshalve waren jullie echt vermoeid haslt niet weg dat jullue verdiend hebben gewonnen.
    Maar dit is ook het einde van de droom .
    Werkelijkheid is en zal blijken dat Franrijk nu al kampioen is.
    Met ht verschrikkelijk voetbal van Deschamp en co .
    Vind ik leuk
    Cookee +9941
    donderdag 12 juli 2018 om 16:55
    Ik hooop Kroatie, die willen echt voetballen ik vind het genieten, ze hebben zoveel talent. Frankrijk kan hard lopen, maar wil niets laten zien, ze spelen zuinig en effectief. De Kroaten bleven ook bij 2-1 voor nog voetballen, ze gingen niet tijdrekken... klasse op basis daarvan hoop ik op Kroatie.
    Vind ik leuk
    meloen87 +738
    donderdag 12 juli 2018 om 18:45
    Ik vond het ook heerlijk om te zien dat de Engelsen gister terecht verloren. Er was inderdaad een hoop "trashtalk" van de media, dat die Kroaten te vermoeid zouden zijn. Niks van gemerkt gister, het zijn vechters en de Engelsen zijn dat niet. Ze hebben gisteren uiteindelijk verloren van hunzelf, want als je de kansen niet afmaakt, wordt je nooit kampioen. Ongelofelijk, 60 minuten lang domineer je, en dan wegens kinderlijke fouten in de verdediging geef je het zomaar weg. Triest voor Pickford, want die keepte echt een fantastisch WK. Engeland gaat ook niet 3e worden, de Belgen gaan wederom winnen.
    Vind ik leuk
    wil +949
    vrijdag 13 juli 2018 om 01:04
    De Belgen geef ik een goede kans tegen Engeland,
    Vind ik leuk
    wil +949
    vrijdag 13 juli 2018 om 01:06
    Ik hoop dat Kroatië gaat winnen. Alles beter dan dat anti-voetbal van Frankrijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 16:46
    Ik vind het hele WK tegenvallen eigenlijk

    Kroatie vind ik ook een middelmatige ploeg en Engeland zeker

    Ik denk dat Frankrijk het gaat worden, moet er eerlijk gezegd niet aan denken dat het Kroatie wordt, dan had Nederland ook net zo goed kampioen kunnen zijn

    Ik denk dat Belgie en Brazilie de leukst voetballende ploegen waren, maar daar koop je dus niets voor

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Modric hekelt Engelsen na halve finale: 'Dat is een enorme fout van ze geweest'