'Ik moet laten zien dat ik net zo goed ben als Luuk de Jong en Romero'

    'Ik moet laten zien dat ik net zo goed ben als Luuk de Jong en Romero'

    donderdag 12 juli 2018 om 17:04

    Joël Piroe is deze week met de hoofdmacht van PSV op trainingskamp. In het Zwitserse Verbier kan de negentienjarige spits zich meten met een niveautje hoger.

    "Het is hard werken, maar we hebben ook plezier en het is fijn om hierbij te zijn", vertelt Piroe aan het Eindhovens Dagblad. "Ik heb vorig jaar al in een aantal wedstrijden bij Jong PSV meegedaan en gemerkt dat het een stap omhoog is. Je speelt tegen volwassen mannen met veel ervaring, maar voor mijn gevoel is het goed verlopen."

    Voorlopig heeft Piroe, die in de jeugd de topscorerslijsten domineert, nog Luuk de Jong en Maximiliano Romero voor zich bij de hoofdmacht van PSV. "Voor nu heb ik meer het doel dat ik veel van ze leer, maar op de trainingen moet ik laten zien dat ik net zo goed ben en beter ben en zo wil ik uiteindelijk mijn plek veroveren."

    De jeugdinternational van Oranje richt zich de komende maanden op het maken van zoveel mogelijk doelpunten bij Jong PSV. "Ik hoop wel dat ik mijn debuut in het eerste mag maken en de aansluiting vind, maar voor nu focus ik me op het maken van goals bij Jong PSV."

    Poll

    Gaat Piroe komend seizoen doorbreken bij PSV?

    (1087 stemmen)

    Plaats een reactie

    Objectief1 +2615
    donderdag 12 juli 2018 om 17:08
    Groot talent zoals zoveel spelers nu in de jeugdopleiding van PSV. Benieuwd wie allemaal door gaan breken de komende jaren. Eindelijk hebben ze de top lichtingen waar ze altijd van droomden!
    Vind ik leuk
    Bullet +3093
    donderdag 12 juli 2018 om 17:26
    Of het echt een toplichting is, of een lichting zoals El Ghazi en kornuiten, dat blijkt toch echt pas als ze een seizoen mee hebben gespeeld bij 1. Ze kunnen nog zo beloftenvol zijn, allemaal zullen ze het iig niet gaan redden.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:33
    Nog belangrijker dan dat: cocu is weg. Als er iemand de jeugd geen kans gaf was hij het wel.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13386
    donderdag 12 juli 2018 om 17:50
    Onzin.
    Duurste Nederlander uit de eredivisie is verkocht (Depay), omdat Cocu hem liet doorstromen!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:39
    Gaan we nu de enige grote uitgaande transfer van psv qua jeugdspeler de afgelopen 5 jaar aanhalen als argument?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13386
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:26
    Nee.
    Moet ik ff doorgaan dan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:22
    Graag, dan zul je snel zien dat het zo onzinnig nog niet is wat ik zeg. Niks ergs aan overigens: cocu heeft het gewoon prima gedaan qua prestaties. Maar ga niet verkondigen dat de beste man van de jeugd is, dat is die namelijk absoluut niet. Een hendrix was altijd de eerste die weer op de bank belandde, brenet was jarenlang een soort pleister op de wond bij afwezigheid ban arias of willems en locadia werd verschrikkelijk misbruikt als linksbuiten. Alleen bergwijn kreeg lang de kans en natuurlijk zoet. Dat jij dan aankomt met depay ( zeg maar het allergrootste talent van nederland op dat moment) doet daar niet zoveel aan af.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13386
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:36
    Wat bedoel je dan met 'Als er iemand de jeugd geen kans gaf was hij het wel.'?

    De spelers die jij net noemt hebben dus geen kansen gehad?
    Onzin!

    Mauro Junior, Paal, Rosario, Gudmundsson en Malen hebben allemaal gespeeld.
    Misschien geen vaste basisplaats, maar geen kansen is bullshit.

    Zijn taak was prijzen pakken met het sterkste team!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 17:14
    Omdat dat toch zo is? Dan kom jij hier met spelers aanzetten die samen nog niet voorbij de 10 wedstrijden komen man.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13386
    vrijdag 13 juli 2018 om 18:27
    Weer onzin wat je zegt.
    Maar goed, gaat het om opleiden of kampioen worden?
    Hoeveel prijzen hebben ten hag en bosz eigenlijk gewonnen?
    😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:35
    Ja als je de discussie niet kan winnen, dan maar een ander onderwerp. Eentje waar je overigens WEL gelijk in hebt. Het gaat om de prijzen. Wat ik eerser al aangaf dat de prestaties van cocu top zijn.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +13386
    vrijdag 13 juli 2018 om 19:58
    Er is helemaal geen discussie.
    Cocu gaf jeugd wel kansen, maar sloeg daarin niet door.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:51
    Klopt, PSV werd voriig seizoen kampioen met 4 tot 5 doorgestroomde jeugdspelers (Zoet, Brenet, Bergwijn, Hendriks en Locadia). Vraagje; met hoeveel doorgestroomde jeugdspelers werd jouw favoriete Ajax 2e vorig seizoen. En hoeveel van die jeugdspelers staan er komend seizoen in Ajax 1 naast die talrijke aangekochte spelers?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 18:21]
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    donderdag 12 juli 2018 om 18:43
    Veltman,de Ligt, Kluivert,vd Beek,Masraoui.Zijn er al 5.Nu even vergelijken van de laatste 30 jaar?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:49
    En komend seizoen? Kluivert valt al af, Veltman ook voor de eerste helft van het seizoen en Masraoui wordt volgens mij geen basisspeler, maar dat kan ik mis hebben. PS het maakt mij niet uit hoeveel jeugdspelers er in de basis staan. Maar zeg niet dat Cocu de jeugd helemaal geen kans gaf zoals El Pistoletto hierboven doet.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    donderdag 12 juli 2018 om 19:20
    En als Bergwijn en Zoet worden verkocht zijn dat er ook 2 minder.Soms heb je weleens een jaar dat t minder is.Kluivert weg,Veltman blessure, en vergeet niet dat er ook jeugd weg is gegaan naar Engeland,dit moet je dan opvangen met jeugd van elders,maar er zullen er vast wel weer een paar doorbreken volgend jaar.PSV is nou ook goed bezig,hele talentvolle jeugd,benieuwd hoe zich dat verder gaat ontwikkelen.Ik juich dat toe, des te meer keus hebben we straks bij Oranje.Of dan een PSVer of Ajacied op een WK de winnende maakt zou mij een worst wezen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:23
    Ben ik helemaal met jou eens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:35
    De waarheid is hard he? We kunnen toch wel stellen dat coco niet gauw naar de jeugd grijpt. Van het rijtje die je opnoemt stond brenet basis bij het mislukken van het halen van een andere linksback ( die gast die zou komen en ik dacht uiteindelijk naar porto ging) en hendrix pendelt al een aantal jaar tussen basis en bank. Gaan we locadia ook al eigen jeugd noemen? Is hetzelfde als dolberg eigen jeugd noemen. We kunnen er de afgelopen 4 jaar onder cocu wel even bijhalen hoor. Het is een prima trainer. Maar kom hier niet roepen dat hij de jeugd zo belangrijk vind, want dat vond die helemaal niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:46
    Inderdaad de waarheid is hard, jij zegt. PSV werd kampioen met 4 - 5 doorgestroomde jeugdspelers. Feiten Pistoletje, feiten. Hendriks, Brenet, Berwijn, Zoet en Locadia, stuk voor stuk waren het basisspelers in de kampioensploeg van afgelopen seizoen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:10
    Locadia en bergwijn gaan we al eigen jeugd noemen ja? Dat er voor het eerst in 5 jaar cocu meer dan 2 jeugdspeles er in staan, wil niet zeggen dat 1 jaar met 4/5 man ineens cocu DE man van de jeugd maakt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:38
    Nee, maar ook niet de trainer die de jeugd geen kans gaf. Zoals jij deed in je eerste reactie onder dit artikel.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:46
    Doorgestroomde spelers of echte eigen jeugd?? Dan had ajax er natuurlijk meer... en komend seizoen ook. En ik zou als PSV 'er niet beginnen over aangekochte of gehuurde spelers. Zeker niet als de duurste aankoop alleen nog maar bij de fysio op tafel heeft gelegen en je gehuurde aanvoerder weer bij zijn eigen club bij de fysio zit...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:52
    Voor jou ook de vraag; hoeveel van die zogenaamde eigen jeugdspelers staan er komend seizoen in de basis? Noem mij aub de namen van deze spelers. En by the way praat niet zo dom over geblesseerde spelers want dat heeft hier niets maar dan ook letterlijk niets mee te maken! Elke club heeft jammer genoeg geblesseerde of erger nog zieke spelers.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 18:59]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:01
    Je had het over afgelopen seizoen, dus sowieso Veltman, de Ligt en Kluivert. En "by the wat", jij hebt het over dure aankopen die eigen talent verdringen bij Ajax. Lozano, Romero, De Jong en van Ginkel staan natuurlijk niemand in de weg...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:04
    En komend seizoen? Was de vraag. Kluivertje is weg en Veltman ligt er tot de Kerst uit. Zal ik het antwoord maar zelf geven; D. Vd Beek en M. De Ligt, mits hij blijft. Dus 1 of 2. En die talrijke aankopen van Ajax staan zeker de jeugdspelers niet de weg dan?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 19:08]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:21
    Dus maar 2, hoeveel echte eigen jeugd bij PSV dan? Alleen Hendriks, de rest is ook geen basisspeler.... En Masraoui en Eiting noemen we voor het gemak niet. En prima joh, dan staan alleen de aankopen van Ajax de talenten in de weg...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:25
    Eiting en Masraoui is geen basismateriaal. Net zo min als dat Obispo en Gapko bij PSV dat ook niet zijn. En wat jij eigen jeugd vindt en wat niet, is subjectief en voor jouw rekening. Het is jouw feestje (hier).
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:34
    Ik weet niet wie Gapko is maar oké.... Volgens mij ging het topic over Piroe, da's toch ook niet ineens basismateriaal omdat hij mee mag op trainingskamp?? En eigen jeugd, dat weet jij best, is sinds maximaal het 12e levensjaar aan de club verbonden. Dan blijven er ineens niet zoveel meer over bij PSV....
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:07
    Gakpo. En nee Piroe, Gakpo en Obispo hebben weinig of geen kans op een basisplaats het komende seizoen. Doorgestroomde basisspelers uit de jeugd, eigen jeugd in de basis; het is jouw feestje!
    Vind ik leuk
    yabba1000 +938
    donderdag 12 juli 2018 om 23:36
    wat heeft ajax met joel te maken? niks toch? hou toch op met dat gejank. geniet er gewoon van dat psv een aantal goeie talenten heeft ballen op de herdgang. terwijl het grootste talent nog niet genoemd word. sidibe, is nog jong maar ow ow ow.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11313
    donderdag 12 juli 2018 om 18:09
    Fout. Juist Cocu weet spelers heel fraai en gedoseerd te brengen.
    Depay Memphis, Locadia, Hendrix, Zoet, Brenet etc.. en lijn wordt door van Bommel wsch. zo doorgezet.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:38
    Met gedoseerd brengen bedoel jij in de 88e minuut bij 4-0 voorsprong?? Zoals Hendrix die tot zijn 22e moet wachten tot Guardado weg is....Locadia was 24 toen hij doorbrak en 8 maanden later was hij weg... En Brenet is nog nooit doorgebroken, het is dat Paal nog slechter was op linksback anders had hij weer een heel jaar op het bankie gezeten....
    Vind ik leuk
    Counterattack +11313
    donderdag 12 juli 2018 om 20:46
    Brenet is geselecteerd geweest voor oranje, was in belangstelling in Spanje en nu een vd eersten die transfer maakte, naar Bundesliga. Kluivert was een vd eersten met een transfer, naar serie A.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:49
    Omdat alle 14 andere rechtsbacks geblesseerd waren ja... is voor 5 miljoen een prima bankzitter, achter Dumfries had hij al niet eens gespeeld....
    Vind ik leuk
    Counterattack +11313
    donderdag 12 juli 2018 om 20:54
    Soms vraag je je af hoe VP bezoekers denken het beter te weten dan coaches etc
    Vaak gekleurd. Zie Viergever. Veel ajacieden waren eerst vol lof en nu negatief over hem en veel PSV-ers precies andersom.
    Dus onzin.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:39
    Hij maakt wel een klein puntje he. Brenet stond meer gedwongen linksback door het vertrk van willems en het feit dat die linksback die ze wouden halen op het laatste moment naar porto ging dacht ik. Gedoseerd brengen is ook wel een leuke positieve draai er aan geven.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11313
    vrijdag 13 juli 2018 om 17:37
    Ik hou meer van de positieve draai dan van het negativisme, maakt me niet uit om wie of welke club het gaat.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11313
    vrijdag 13 juli 2018 om 17:39
    Proficiat met deze analyse. Welke 14 andere rechtsbacks? En volgens mij is Brenet verder dan Dumphries, die moet het nog laten zien in een topteam, heeft alleen in subtop gespeeld bij Heerenveen en niet bij traditionele top 3.
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    donderdag 12 juli 2018 om 17:43
    Overdrijf je niet een beetje? Het is niet eens top in Jupiler toch?
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2615
    donderdag 12 juli 2018 om 19:01
    Nee ik overdrijf zeker niet. Zowel de A1 als B1 waren vorig jaar echt top bij PSV en allebei de lichtingen waren dan ook terecht kampioen. Benieuwd hoeveel daarvan door gaan breken de komende jaren, maar het potentieel is absoluut aanwezig!
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    donderdag 12 juli 2018 om 20:10
    Nog minstens 4 jaar wachten dus, maar in 4 jaar kan heel veel misgaan he? Ik heb spelers gezien waar alle clubs op aasden, 2 jaar later alleen nog amateurclubs.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2615
    donderdag 12 juli 2018 om 20:14
    Vier jaren wachten? Er zijn al een aantal van deze succeslichting mee op trainingskamp met het eerste. Er kloppen steeds meer talenten nadrukkelijk op de deur. Natuurlijk gaan ze niet allemaal slagen, maar een aantal zullen vast door gaan breken de komende jaren.
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    donderdag 12 juli 2018 om 20:45
    Mmm, denk nog eens aan mijn woorden als ze het niet halen. Dan hoop ik voor je dat v Bommel wel risico durft te nemen door jonge spelers op te stellen, want het is zijn nek in de strop als het fout gaat. Daarom kan ik Cocu wel begrijpen, die wilde winnen.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2615
    donderdag 12 juli 2018 om 21:42
    Maar ook onder hem zijn vele talenten doorgebroken bij PSV: Hendrix, Zoet, Brenet, Depay, Locadia en Bergwijn om maar een aantal te noemen.

    De komende lichtingen zijn echter nog beter dan toen dus ik verwacht dat er inderdaad nog meer spelers door gaan breken de komende jaren. De tijd zal het leren.
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:42
    Ik hoop het oprecht, ik heb geen voorkeur wb de top-3.
    Maar nieuwe leuke spelers dat is toch mooi.
    Niks mis met Arias hoor, prima, maar een ventje met PSV-hart is toch leuker?
    Vind ik leuk
    Gilze +181
    donderdag 12 juli 2018 om 18:15
    Geld en ze verdwijnen als sneeuw voor de zon
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    donderdag 12 juli 2018 om 20:11
    En dan zitten ze op een bijveld in Manchester en denken daar ooit een kans te krijgen, waar spelers dan moeten wijken voor hun die 50 miljoen gekost hebben.... dromen zijn bedrog.
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12478
    donderdag 12 juli 2018 om 19:09
    Ik hoop wel dat ie beter is dan de jong..
    Vind ik leuk
    Michiel1913 +8749
    donderdag 12 juli 2018 om 17:09
    Kan zeker net zo goed worden als Luuk van Romero kan ik het nog niet zeggen
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10816
    donderdag 12 juli 2018 om 17:09
    Als het ff kan beter natuurlijk anders speelt het kapitaal denk ik.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 17:10]
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8949
    donderdag 12 juli 2018 om 17:10
    Als je dit allemaal mag geloven hebben we zoveel talent dat we op onze sloffen wereldkampioen gaan worden.
    Vind ik leuk
    035 +5557
    donderdag 12 juli 2018 om 23:29
    Als dit waar is begrijp ik niet waarom PSV die Romero hebben gekocht. :-)
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1654
    donderdag 12 juli 2018 om 17:13
    Hopelijk kan hij de aansluiting vinden en dit seizoen zijn doorbraak maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:14
    Ze moeten hem uitlenen om ervaring op te doen. Als 19 jarige had hij al verder moeten zijn in Nederland. Misschien krijgt hij onder van Bommel meer kans. Cocu had het niet zo met jeugd terecht of onterecht is even niet van belang. Of ze waren niet goed genoeg.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 17:15]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:14
    Ook mooi dat hij mee mag trainen met het 1e! Bommeltje gaat Cocu overtreffen nu al jeugd mee en gelijk mee laten doen met oefenwedstrijden!!
    Vind ik leuk
    Dorzon +4373
    donderdag 12 juli 2018 om 17:19
    Ajax was beter geweest voor hem. Alhoewel die de jeugd ook steeds minder podium kunnen geven met al die aankopen
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    donderdag 12 juli 2018 om 17:45
    Ja, jammer vind ik dat.
    Ik denk dat AZ of Utrecht de beste club is als je een talentvolle zoon hebt. En als het een verdediger is dan Fey.
    Vind ik leuk
    Butsbal +15511
    donderdag 12 juli 2018 om 17:22
    Volgende week is ook later he
    Vind ik leuk
    fdev86 +730
    donderdag 12 juli 2018 om 17:26
    Nicky romero
    Vind ik leuk
    Mari +8581
    donderdag 12 juli 2018 om 17:40
    Veel succes en laat je niet gek maken
    Vind ik leuk
    Eendracht +15734
    donderdag 12 juli 2018 om 17:52
    Eerst maar eens bewijzen.
    Zijn mij teveel "potentiele toppers" geweest die het uiteindelijk bij PSV1 niet redden.
    Koch, Rommens, Zeefuik en Paal om er maar een paar te noemen, in de jeugd wekelijks uitblinkers maar om het echie gewoon (net) niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:24
    Groot talent, proberen aan te haken en speelminuten te krijgen..

    Jong Psv is een prima leerschool, fysiek "sterke" tegenstanders in de keukenkampioenschap.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ik moet laten zien dat ik net zo goed ben als Luuk de Jong en Romero'