Jans gespot met aankoop: 'Moest inderdaad bij het ziekenhuis zijn''

    Jans gespot met aankoop: 'Moest inderdaad bij het ziekenhuis zijn''

    donderdag 12 juli 2018 om 18:15

    Het lijkt erop dat Sparta-verdediger Julian Chabot alsnog zijn gewenste transfer naar FC Groningen krijgt. De Duitser is met technisch manager Ron Jans gespot bij het Martini Ziekenhuis in Groningen.

    Dat meldt RTV Noord. Twee weken geleden ketste de transfer van de 20-jarige Chabot nog af, maar nu lijkt het dan toch tot een overgang te komen. Jans wilde niet reageren op de vraag of Chabot medisch gekeurd is. "Ik moest inderdaad bij het ziekenhuis zijn, ik kan er niks aan doen dat ik dan op de foto word gezet", luidt zijn verklaring.

    Chabot maakte vorig jaar de overstap van Rasenballsport Leipzig naar Sparta Rotterdam. Vorig seizoen speelde hij twintig wedstrijden in de Eredivisie, waarin hij twee keer scoorde en twee assists gaf. Toch degradeerde hij met Sparta uit de Eredivisie. Zijn contract bij Sparta loopt tot medio 2020.

    Poll

    Is Chabot een versterking voor Groningen?

    (1511 stemmen)

    Plaats een reactie

    De Ajacied +10303
    donderdag 12 juli 2018 om 18:24
    Goede keus van Groningen, een echte versterking voor Grunn.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:27
    Een versterking? Dat zie ik toch een beetje anders. Geen enkele speler van het sparta van afgelopen seizoen is een versterking voor Groningen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:35
    Moet je beter kijken, het gaat er ook om wat je om je heen hebt spelen. Chabot was als enige nog een lichtpuntje bij sparta. Denk dat hij bij ons prima mee kan draaien. We zullen het zien..
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    donderdag 12 juli 2018 om 18:46
    Chabot is zeker een versterking en nog maar 20 jaar, je kunt hem niet vergelijken met wat wij in huis hebben maar voor Groningen een zeer bruikbare speler.
    Vind ik leuk
    PRICE +17895
    donderdag 12 juli 2018 om 18:55
    Groningen heeft een zeer zwak seizoen achter de rug. Benieuwd of er nu meer uit gehaald wordt.
    Vind ik leuk
    Spartan +5378
    donderdag 12 juli 2018 om 19:24
    Is op zeker een versterking!
    Jij hebt hem geen wedstrijd zien spelen, anders zeg je die onzin niet!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:26
    Paar x zien spelen, ik vind het niks
    Vind ik leuk
    Spartan +5378
    donderdag 12 juli 2018 om 19:46
    Technische Staf van Groningen heeft hem blijkbaar wel goed bekeken en zijn bereid 1,2 miljoen voor hem te betalen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:39
    1,2 miljoen???? Nooit van z'n levensdagen, dan ken jij Nijland nog niet. 850.000 was het bod dat FC-Groningen heeft gedaan en geen cent meer.
    Vind ik leuk
    Spartan +5378
    vrijdag 13 juli 2018 om 08:02
    Haha.
    Geloof mij nou maar dat het bedrag over het miljoen gaat.

    Vind ik leuk
    Terg +44
    donderdag 12 juli 2018 om 20:28
    Je lult uit je nek. Kijk de samenvattingen en YouTube beelden er maar op na. Julian is een geweldenaar. Over twee jaar naar internationale subtopper. Is ook verdediger van Jong Duitsland.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 11:04]
    Vind ik leuk
    cindor +8
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:32
    https://www.transfermarkt.nl/julian-chabot/profil/spieler/303219 Die Duitsers hebben hem geselecteerd voor onder 20 onder 19 en onder 17. Duitsland heeft 5 keer zoveel inwoners als wij. + dat hij 1,95 meter is. Als we hem goed aan de praat krijgen, kan hj een goede aankoop worden. Centrale verdedigers van 1,95 m niet geheel onprettig bij hoekschoppen. Buiten dat hebben we een keeper van 4 miljoen Padt, en als we met een voorhoede MAHI CASSIERA DOAN spelen, dan staat er een voorhoede met een marktwaarde van 9,5 Miljoen. Denk dat dat toch beter moet gaan als afgelopen jaar....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 14:36]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:36
    Vorig seizoen 1 van de weinige lichtpuntjes bij sparta. Hoop dat hij bij ons prima mee kan draaien.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:49
    Hoop het voor jullie, ik vind Groningen net als Heerenveen een mooie club met gezond beleid
    Vind ik leuk
    Vapormax +1733
    donderdag 12 juli 2018 om 19:24
    Kinderhand is snel gevuld blijkbaar
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:39
    Met eerlijk beleid zonder Russen die garant staan voor alle verliezen, dat Vitesse al meerdere keren failliet was door goed beleid ontgaat je volkomen.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1733
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:18
    Jullie met nsb tegoeden....heel veel fout geld....
    Tja
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 15:19]
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:19
    Zielig verhaal uit een zielig figuur en zijn zwakke hersenpan.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1733
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:24
    Nu wordt lastig hè.....
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:25
    Nee hoor, dat jij met je Stalin gedachtegang als roeptoeter tekeer gaat zijn we wel gewend van de meerdere keren failliete Vitesse en hun fake fans.

    Even een kleine aanvulling, geld verkregen uit criminele activiteiten zoals de Russen die Vitesse bestieren die garant staan voor zolang het duurt voor 43 miljoen schuld, wie boeit het nog en al helemaal als Abramovich verplicht wordt Chelsea te verkopen....weer bij de gemeente of provincie aankloppen kan niet dus rest er maar een ding met dat geweldig beleid faillissement.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 15:37]
    Vind ik leuk
    Vapormax +1733
    vrijdag 13 juli 2018 om 16:02
    Je geeft geen antwoord
    NSB
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    vrijdag 13 juli 2018 om 16:05
    Zwakzinnige bewering staaf hem maar eens.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1733
    vrijdag 13 juli 2018 om 17:26
    Ga Google jongen, Ajax heeft een gitzwarte geschiedenis.
    Jouw clup niet de mijne
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:05
    Zag Jans ook in de platenzaak...
    Liet me nieuwe metal CD horen..

    Toffe pik die Jans...
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:20
    Dus jij was in Zeegse daar woont Jans nu.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 16:59
    Nee Groningen zelf.
    Woon daar niet. Woon in Elim.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1733
    donderdag 12 juli 2018 om 19:23
    Zo investeren flink in de selectie, rechter rijtje!!!!
    Geen 1 slimme aankoop, alleen die huur spits van Ajax
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:43
    Hahaha. Praten na het seizoen wel verder. Mark my words. We hebben doan (half seizoen gespeeld, 10 goals 4 assists) Reis talent, Vd looi talent, Padt die blijft. Mahi die als hij een beetje fit is zo weer verrassend kan zijn. Zeefuik een goeie rechtsback met potentie. Die overal vol in gaat. zoals het hoort. Daarbij komt er echt nog wel wat bij. Weer typische een reactie van kijken naar 1 seizoen die bagger was, Omdat meneertje faber de jongens totaal verkeerd had neergezet. Op de plekken waar ze juist niet uit de voeten kwamen. En zodoende niet echt een team konden vormen. Aan gebrek van voetbalkennis kom jij zeker tekort. Zal zeggen goed opletten aankomend seizoen. ;) Er loopt meer talent rond dan mensen allemaal denken en zomakkelijk oordelen op 1 kutseizoen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 19:44]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:58
    Groningen heeft nu al een behoorlijk mooie selectie staan als je het mij vraagt. Eigenlijk enig idee waar ze het geld vandaan halen? Als ik me niet vergis moet Groningen 2 miljoen winst halen aan transfers om rond te komen, terwijl op dit moment meer geld is uitgegeven dan dat er binnen is gekomen.

    Zeefuik (2 ton ofzo?), Chabot (1,2 miljoen), Cassiera (huur, maar dat kost ook iets), Doan (2,0 miljoen). En daar tegenover staat Bacuna die verkocht is voor 2,5 miljoen. Of kloppen dat getallen niet?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 21:06
    Klopt wel wat je zegt kwa aankopen zitten ze nu ongeveer wel ongeveer aan het geld. Alleen hadden we al spelers vanuit de jeugd (reis,vdlooi bijvoorbeeld) die prima met deze groep mee kunnen, We hebben vooral wel een jong elftal dat klopt. Maar gebrek aan talent zeker niet. Zover ik nu begrepen heb willen ze na een extra centrale verdediger ook nog een aanvallende middenvelder bijhalen als het dan mogelijk is.. Maar idd wat je zegt, de selectie die er momenteel staat is zeker niet verkeerd, Alleen moet er sowieso nog een centrale verdediger bij.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    donderdag 12 juli 2018 om 23:39
    Groningen had nog iets in kas, Idrissi, Linssen en Bacuna leverde 6 miloen op Veldwijk weg ook 400.000 en ze hadden nog 3.5 in kas rekening houden met het verlies uit tv gelden en minder supporters zal de jas gevuld zijn met 7.5/8 miljoen min de huidige aankopen hebben ze nog 4 á 5 miljoen over
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 23:40]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:43
    Voor Chabot is geen 1,2 miljoen betaald, hoe kom je erbij. Lulverhaal!!!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:56
    Groningen heeft leuk verdiend aan verkoop van Bacuna meer dan 2,5 miljoen. Geld van idrissi(1,8 miljoen) wat nog niet was uitgegeven. De doorverkoop van Sorloth (800000) en Van Dijk 1,2 miljoen en de opleidingsvergoeding van Tadic.(paar ton) Ook heeft de andere Bacuna nog een transfer gemaakt met de nodige voorverkoop percentages.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 23:57]
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 00:20
    Geld van Idrissi was nodig om het gat van verleden jaar te dichten werd gemeld, dus dat kan je wegstrepen. Met de doorverkoop van bepaalde spelers had ik geen rekening mee gehouden, maar heeft Groningen 2 miljoen verdiend door Sortloth en van Dijk? Wel netjes onderhandeld en een flinke financiele meevaller dan!

    Maar hoe dan ook hebben ze toch transfer geld nodig om niet in het rood te eindigen?

    Ik bedoel nu hebben ze dus qua inkomsten 4,5 maar laten we het houden op 5 miljoen (Bacuna, van Dijk, Sorloth, andere Bacuna, Veldwijk ging transfervrij) en qua uitgave zitten ze op minstens 3,2 miljoen (Doan, Chabot, Zeefuik). Dan hebben ze dus nu 1,8 miljoen winst geboekt en moet je nog ergens geld vandaan vissen ipv dat je maar weer 2 nieuwe spelers kan kopen.

    Nu is het best mogelijk dat ze het eigen vermogen aan gaan tasten, maar die buffer heeft Groningen volgens mij wel nodig, dus lijkt me niet slim om te doen.

    Los van het financiële boekje vind ik de selectie inderdaad van genoeg talent voorzien. Denk wel dat ze een beetje ervaring nodig hebben.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1733
    donderdag 12 juli 2018 om 22:09
    Zeefuik is matig
    Mahi wilt gewoon weg
    Met alle respect Padt heeft geen ambitie
    Doan is een top speler.

    Maar alle aankopen voegen weinig toe.
    Mijn mening.....
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:25
    Mag je mening zijn idd. Dat zeker! Alleen is het een onrealistische mening. Maargoed als jij daar anders over denkt is dat prima toch. De resultaten zullen het uiteindelijk bevestigen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:54
    Maar Groningen hoort als club toch te kunnen concurreren met ploegen als Vitesse, Utrecht, en AZ. Daar staan ze wat mijn betreft ver achter. Vind de genoemde ploegen stukken beter. Daarnaast moet je nog concurreren met een Heerenveen, Zwolle, Heracles en zelfs Ado. Ik vind dan niet dat Groningen een betere selectie heeft dan deze ploegen. Groningen hoort mee te doen in het linkerrijtje, denkndat het nog moeilijk zat gaat worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:17
    Ja afgelopen seizoen zeker klopt. Maar nogmaals het was een chaos in het team, vooral met het gedoe met veldwijk en mahi enz. daarbij spelers die totaal verkeerd gebruikt werden. Nu momenteel is er weer rust in de groep en hopelijk zal dat zich bewijzen in het nieuwe seizoen.
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:38
    Zeefuik matig? Jaloers omdat jullie hem niet hebben?

    Padt bleef omdat hij spelen met plezier belangrijker acht dan het geld van Vitesse en als tweede keeper in Nederland geldt. Mahi is middelmaat die kunnen jullie wel kopen. Van Linsen zeiden jullie als supporter die hoeven we niet....was hij niet topscoorder bij Vitesse en Doan ja dat de top in Nederland die laat lopen begrijpt niemand.
    Vind ik leuk
    cindor +8
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:42
    Greenwhitearmy050 , Wel goed dat Mahi weer een beetje spelers om zich heen krijgt. Na vertrek Linsen en Idrissi had hij maar weinig steun.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Jans gespot met aankoop: 'Moest inderdaad bij het ziekenhuis zijn''