Jans gespot met aankoop: 'Moest inderdaad bij het ziekenhuis zijn''

    Jans gespot met aankoop: 'Moest inderdaad bij het ziekenhuis zijn''

    donderdag 12 juli 2018 om 18:15

    Het lijkt erop dat Sparta-verdediger Julian Chabot alsnog zijn gewenste transfer naar FC Groningen krijgt. De Duitser is met technisch manager Ron Jans gespot bij het Martini Ziekenhuis in Groningen.

    Dat meldt RTV Noord. Twee weken geleden ketste de transfer van de 20-jarige Chabot nog af, maar nu lijkt het dan toch tot een overgang te komen. Jans wilde niet reageren op de vraag of Chabot medisch gekeurd is. "Ik moest inderdaad bij het ziekenhuis zijn, ik kan er niks aan doen dat ik dan op de foto word gezet", luidt zijn verklaring.

    Chabot maakte vorig jaar de overstap van Rasenballsport Leipzig naar Sparta Rotterdam. Vorig seizoen speelde hij twintig wedstrijden in de Eredivisie, waarin hij twee keer scoorde en twee assists gaf. Toch degradeerde hij met Sparta uit de Eredivisie. Zijn contract bij Sparta loopt tot medio 2020.

    Poll

    Is Chabot een versterking voor Groningen?

    (1512 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 12 juli 2018 om 18:36
    Vorig seizoen 1 van de weinige lichtpuntjes bij sparta. Hoop dat hij bij ons prima mee kan draaien.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:49
    Hoop het voor jullie, ik vind Groningen net als Heerenveen een mooie club met gezond beleid
    Vind ik leuk
    Vapormax +1671
    donderdag 12 juli 2018 om 19:24
    Kinderhand is snel gevuld blijkbaar
    Vind ik leuk
    Vapormax +1671
    donderdag 12 juli 2018 om 19:23
    Zo investeren flink in de selectie, rechter rijtje!!!!
    Geen 1 slimme aankoop, alleen die huur spits van Ajax
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:43
    Hahaha. Praten na het seizoen wel verder. Mark my words. We hebben doan (half seizoen gespeeld, 10 goals 4 assists) Reis talent, Vd looi talent, Padt die blijft. Mahi die als hij een beetje fit is zo weer verrassend kan zijn. Zeefuik een goeie rechtsback met potentie. Die overal vol in gaat. zoals het hoort. Daarbij komt er echt nog wel wat bij. Weer typische een reactie van kijken naar 1 seizoen die bagger was, Omdat meneertje faber de jongens totaal verkeerd had neergezet. Op de plekken waar ze juist niet uit de voeten kwamen. En zodoende niet echt een team konden vormen. Aan gebrek van voetbalkennis kom jij zeker tekort. Zal zeggen goed opletten aankomend seizoen. ;) Er loopt meer talent rond dan mensen allemaal denken en zomakkelijk oordelen op 1 kutseizoen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 19:44]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:58
    Groningen heeft nu al een behoorlijk mooie selectie staan als je het mij vraagt. Eigenlijk enig idee waar ze het geld vandaan halen? Als ik me niet vergis moet Groningen 2 miljoen winst halen aan transfers om rond te komen, terwijl op dit moment meer geld is uitgegeven dan dat er binnen is gekomen.

    Zeefuik (2 ton ofzo?), Chabot (1,2 miljoen), Cassiera (huur, maar dat kost ook iets), Doan (2,0 miljoen). En daar tegenover staat Bacuna die verkocht is voor 2,5 miljoen. Of kloppen dat getallen niet?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 21:06
    Klopt wel wat je zegt kwa aankopen zitten ze nu ongeveer wel ongeveer aan het geld. Alleen hadden we al spelers vanuit de jeugd (reis,vdlooi bijvoorbeeld) die prima met deze groep mee kunnen, We hebben vooral wel een jong elftal dat klopt. Maar gebrek aan talent zeker niet. Zover ik nu begrepen heb willen ze na een extra centrale verdediger ook nog een aanvallende middenvelder bijhalen als het dan mogelijk is.. Maar idd wat je zegt, de selectie die er momenteel staat is zeker niet verkeerd, Alleen moet er sowieso nog een centrale verdediger bij.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:43
    Voor Chabot is geen 1,2 miljoen betaald, hoe kom je erbij. Lulverhaal!!!!!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:56
    Groningen heeft leuk verdiend aan verkoop van Bacuna meer dan 2,5 miljoen. Geld van idrissi(1,8 miljoen) wat nog niet was uitgegeven. De doorverkoop van Sorloth (800000) en Van Dijk 1,2 miljoen en de opleidingsvergoeding van Tadic.(paar ton) Ook heeft de andere Bacuna nog een transfer gemaakt met de nodige voorverkoop percentages.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 23:57]
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 00:20
    Geld van Idrissi was nodig om het gat van verleden jaar te dichten werd gemeld, dus dat kan je wegstrepen. Met de doorverkoop van bepaalde spelers had ik geen rekening mee gehouden, maar heeft Groningen 2 miljoen verdiend door Sortloth en van Dijk? Wel netjes onderhandeld en een flinke financiele meevaller dan!

    Maar hoe dan ook hebben ze toch transfer geld nodig om niet in het rood te eindigen?

    Ik bedoel nu hebben ze dus qua inkomsten 4,5 maar laten we het houden op 5 miljoen (Bacuna, van Dijk, Sorloth, andere Bacuna, Veldwijk ging transfervrij) en qua uitgave zitten ze op minstens 3,2 miljoen (Doan, Chabot, Zeefuik). Dan hebben ze dus nu 1,8 miljoen winst geboekt en moet je nog ergens geld vandaan vissen ipv dat je maar weer 2 nieuwe spelers kan kopen.

    Nu is het best mogelijk dat ze het eigen vermogen aan gaan tasten, maar die buffer heeft Groningen volgens mij wel nodig, dus lijkt me niet slim om te doen.

    Los van het financiële boekje vind ik de selectie inderdaad van genoeg talent voorzien. Denk wel dat ze een beetje ervaring nodig hebben.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1671
    donderdag 12 juli 2018 om 22:09
    Zeefuik is matig
    Mahi wilt gewoon weg
    Met alle respect Padt heeft geen ambitie
    Doan is een top speler.

    Maar alle aankopen voegen weinig toe.
    Mijn mening.....
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:25
    Mag je mening zijn idd. Dat zeker! Alleen is het een onrealistische mening. Maargoed als jij daar anders over denkt is dat prima toch. De resultaten zullen het uiteindelijk bevestigen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:54
    Maar Groningen hoort als club toch te kunnen concurreren met ploegen als Vitesse, Utrecht, en AZ. Daar staan ze wat mijn betreft ver achter. Vind de genoemde ploegen stukken beter. Daarnaast moet je nog concurreren met een Heerenveen, Zwolle, Heracles en zelfs Ado. Ik vind dan niet dat Groningen een betere selectie heeft dan deze ploegen. Groningen hoort mee te doen in het linkerrijtje, denkndat het nog moeilijk zat gaat worden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:17
    Ja afgelopen seizoen zeker klopt. Maar nogmaals het was een chaos in het team, vooral met het gedoe met veldwijk en mahi enz. daarbij spelers die totaal verkeerd gebruikt werden. Nu momenteel is er weer rust in de groep en hopelijk zal dat zich bewijzen in het nieuwe seizoen.
    Vind ik leuk
    cindor +8
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:42
    Greenwhitearmy050 , Wel goed dat Mahi weer een beetje spelers om zich heen krijgt. Na vertrek Linsen en Idrissi had hij maar weinig steun.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws