Dure Everton-aankoop opnieuw verhuurd: Turkse topclub hapt toe

    Dure Everton-aankoop opnieuw verhuurd: Turkse topclub hapt toe

    donderdag 12 juli 2018 om 18:28

    De Nigeriaan Henry Chukwuemeka Onyekuru speelt komend seizoen op huurbasis voor Galatasaray. De Turkse topclub is met Everton een huurperiode van een seizoen overeengekomen.

    Dat melden de Turken via de officiële kanalen. Vorig jaar kocht Everton de 21-jarige aanvaller voor acht miljoen euro van KAS Eupen, dat hem twee jaar eerder transfervrij had overgenomen van ASPIRE Senegal. In Liverpool kwam Onyekuru echter niet aan spelen toe. Bij Everton heeft de aanvaller nog wel een contract dat loopt tot medio 2022. 

    Daarom werd hij vorig seizoen verhuurd aan Anderlecht, maar mede door blessures kwam hij niet verder dan negentien competitiewedstrijden. Hij vond daarin negen keer het net. Onyekuru speelde tot nu toe twee interlands voor het Nigeriaanse elftal. Hij wordt de tweede Nigeriaan die het shirt van Galatasaray zal dragen, zo meldt de Turkse topclub donderdag op de eigen website.

    Plaats een reactie

    inimini +2611
    donderdag 12 juli 2018 om 18:36
    Als hij bij Galatasaray wel gaat spelen dan gaat er toch iets mis bij everton. Zie. namelijk niet zoveel kwaliteit verschil
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:48
    Everton heeft hem vorig jaar, direct nadat ze hem hadden gekocht, verhuurd aan Anderlecht omdat hij geen werkvergunning kreeg in Engeland. Dat speelt nog steeds, dus ze moeten hem wel weer verhuren, anders speelt hij helemaal niet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 18:53]
    Vind ik leuk
    inimini +2611
    donderdag 12 juli 2018 om 19:01
    Ah oké dat is een logische reden dan. Een jonge voor de toekomst dus, want hij moet dan geloof ik 3 jaar in Europa onder contract hebben gestaan voor een werkvergunning toch?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:16
    Het is een vrij complex systeem, maar in zijn geval komt het er nu op neer dat hij in de 12 maanden (12 maanden omdat hij nog 21 is, als een speler 22 of ouder is, kijken ze over de afgelopen 24 maanden) voor aanvraag van de vergunning in 75% of meer van de interlands van Nigeria moet hebben meegedaan. Die 75% is weer gebaseerd op de FIFA ranking van Nigeria (momenteel plaats 47). Hoe hoger de ranking, hoe lager het percentage dat nodig is. Hij komt er i.i.g. bij lange na niet aan.

    Daarnaast is er nog een mogelijkheid via het 'Exceptions Panel' van de FA met allerlei criteria en stappen, maar dan moet je maar eens googelen op "The Foreigner Debate: The FA’s New Work Permit Regulations Explained".
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 19:42]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:37
    De Nigeriaan Henry Chukwuemeka Onyekuru,met alle respect hoe dronken moet je zijn om zo'n naam te verzinnen,Finidi George,kijk dat klinkt ook Nigeriaans
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27137
    donderdag 12 juli 2018 om 18:39
    Volgens mij is Finidi George in Nigeria een gekkere naam.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +4969
    donderdag 12 juli 2018 om 18:45
    Met alle respect, hoe dom moet je zijn om niet te snappen dat ze in Nigeria geen Bakker, de Vries of Platje heten ?
    Vind ik leuk
    Degraaf +16532
    donderdag 12 juli 2018 om 18:51
    In Nigeria schijnen ze wel heel veel "Platjes" te hebben ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:51
    Nooit gehoord van William Troost-Ekong?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27137
    donderdag 12 juli 2018 om 18:57
    Zijn moeder is volgens mij Nederlands. Dus dat vinden ze in Nigeria gewoon een gekke naam
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Dure Everton-aankoop opnieuw verhuurd: Turkse topclub hapt toe