Droom in duigen voor Kuipers: geen WK-finale voor Nederlandse arbiter

    Droom in duigen voor Kuipers: geen WK-finale voor Nederlandse arbiter

    donderdag 12 juli 2018 om 19:38

    De Nederlandse scheidsrechter Björn Kuipers zal de finale van het WK niet fluiten. De FIFA heeft bekendgemaakt dat de Argentijn Nestor Pitana de eindstrijd in Moskou zal leiden.

    Pitana zal tijdens de eindstrijd worden begeleid door zijn landgenoten Hernan Maidana en Juan Belatti, die als assistent in actie zullen komen. Björn Kuipers is de vierde official. Ook Erwin Zeinstra komt in Moskou in actie: hij is eerste reserve. Dat betekent dat voor Sander van Roekel geen plaats is. Danny Makkelie heeft als videoscheids ook nog kans op een rol in de finale.

    Hoewel de grote droom van Kuipers in duigen is gevallen, is het wel een uniek moment. Het is namelijk voor het eerst dat een Nederlander wordt aangewezen voor een WK-finale. Kuipers fungeerde tijdens de halve finale tussen Kroatië en Engeland ook al als vierde official.

    Eerder in het toernooi kreeg 'team Kuipers' vier wedstrijden toegewezen. In de groepsfase leidde Kuipers Egypte-Uruguay en Brazilië-Costa Rica. In de achtste finale floot hij Spanje - Rusland. De kwartfinale tussen Zweden en Engeland was de laatste wedstrijd waarin Kuipers de directe leiding had.

    Lees meer over:WK 2018Breaking News

    Plaats een reactie

    PRICE +32035
    donderdag 12 juli 2018 om 19:41
    Zat er aan te komen,toch een mooi wk voor KUIJPERS geweest
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:45
    Of we moeten die Argentijn gewoon een flinke schop geven, dan komt kuipers misschien weer aan bod
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:49
    Wilde net zeggen

    Oranje heeft hoop. Oranjekoorts richting de finale, hoop op lichte blessure argentiniË ;)
    Vind ik leuk
    Dobbel +807
    donderdag 12 juli 2018 om 19:41
    Was toch al lang te voorspellen... twee Europese landen tegen elkaar en een handjevol prima arbiters van buiten Europa.
    Vind ik leuk
    Old Star +7270
    donderdag 12 juli 2018 om 19:45
    Dan gaat hij nooit een finale fluiten als dat de criteria zijn tegenwoordig.
    Als ik kuipers was zou ik in de rust een punaise onder de voet van die Argentijn rommelen. Kan ie mooi de 2e helft aan de bak.
    Vind ik leuk
    Dobbel +807
    donderdag 12 juli 2018 om 19:49
    Klopt.. halve finales waren ook al in handen van een Turkse en een Uruguayaanse scheidsrechter. Vind het niet per se een goed criterium op deze manier
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1156
    donderdag 12 juli 2018 om 19:57
    Turkije is ook Europa, want UEFA.
    Vind ik leuk
    davidben +4613
    vrijdag 13 juli 2018 om 01:16
    Dit had moeten weten. 🙈👎🏿
    Vind ik leuk
    Vamos7 +2627
    donderdag 12 juli 2018 om 20:05
    Hoezo Webb die Engelse oud arbiter floot toch ook ''Europese'' finale Spanje Nederland in 2010?
    Vind ik leuk
    Utca030 +12208
    donderdag 12 juli 2018 om 19:41
    Mooi WK gefloten sjappo Björn kuipers.
    Vind ik leuk
    Farmer +11563
    donderdag 12 juli 2018 om 19:44
    Helaas, maar te verwachten.
    Hád eigenlijk die Iraniër verwacht. Wellicht krijgt hij de Troostfinale dan, Kuipers als standin, mocht 1 vd 2 nu plots uitvallen.

    Kan terugkijken op een succesvol toernooi, en 1 van de beste arbiters op de velden daar. Zijn houding tov Neymar in de wedstrijd tegen Costa rica is een mooi visitekaartje voor als de FIFA een 'puinruimer' nodig is om een potje beest te leiden.
    Hij had een makkie aan Engeland-Zweden, en liet dat zien door een uitmúntende pot te leiden.

    Behoort gewoon tot de beste arbiters van de Wereld, en daar mogen we als Nederlanders, toch best eventjes een stúkje respect voor tonen?

    Update, 4e Ref, dat is wel lélijk idd. Een van de beste arbiters van het toernooi, en dan 2x als 4e official neerzetten? Naja, Pitana kan zich nog verstappen bv.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 19:51]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:48
    Chili was niet gekwalificeerd ;)
    Vind ik leuk
    Farmer +11563
    donderdag 12 juli 2018 om 19:49
    Costa rica!, sorry, aangepast :)
    Vind ik leuk
    Ginovanni +18378
    donderdag 12 juli 2018 om 19:48
    Tegen Chili?

    Welke wedstrijd heb jij zitten kijken,
    Farmer?😂
    Vind ik leuk
    Farmer +11563
    donderdag 12 juli 2018 om 19:50
    Costa Rica, aangepast! ,sorry, snelheidsfautjuh :P
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:52
    Faghani fluit inderdaad de troostfinale. https://mobile.twitter.com/hashtag/BEL?src=hashtag_click
    Vind ik leuk
    harrie v. +684
    donderdag 12 juli 2018 om 19:44
    godzijdank!
    Vind ik leuk
    The Iceman +7768
    donderdag 12 juli 2018 om 19:45
    Vierde man? Had m dan België-Engeland gegeven, dit is wel erg triest.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 19:47]
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11996
    donderdag 12 juli 2018 om 19:51
    Was te verwachten, geen Europeaan..
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1286
    donderdag 12 juli 2018 om 19:52
    Gelukkig hebben we nog korting op een Sneijder shirt.
    Vind ik leuk
    dijkie87 +689
    donderdag 12 juli 2018 om 19:52
    boeiend wie er fluit das totaal niet van belang zie liever mooie wedstrijd
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:52
    Helaas! Vind het jammer, gister mezelf kapot geërgerd en verschillende keren gedacht dat Kuijpers zeker beter zou fluiten. Had meer voor hem gehoopt.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:53
    Kuijpers wou voor na trappen geel geven...


    Doei finale
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:58
    Begrijpelijk. Hij heeft gewoon geflaterd in de wedstrijd tegen Brazilië met zijn gedrag tegen Neymar.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 19:59]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:14
    Daar wilde hij shine pakken. Whahaha shine nu maar als 4e man. Vernedering hoor.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11996
    donderdag 12 juli 2018 om 20:15
    Hoezo ? Hij heeft Neymar gewoon terecht geel gegeven, dat was een pluspunt.. Misschien dat de Fifa dat anders zag hoor, dat zou kunnen..
    Vind ik leuk
    Der Monarch +1989
    donderdag 12 juli 2018 om 19:59
    Gefeliciteerd Makkelie! VAR is toch belangrijk gebleken dit toernooi. Ogen over de gehele wereld kijken mee.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11996
    donderdag 12 juli 2018 om 20:16
    4 NLse refs bij de finale betrokken, gewoon heel goed..
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8621
    donderdag 12 juli 2018 om 20:01
    Handig nadat Frankrijk Argentinië heeft uitgeschakeld...
    Vind ik leuk
    Vamos7 +2627
    donderdag 12 juli 2018 om 20:03
    Ja vorige wedstrijd floot ook de Uruguayaan België Frankrijk, dat ging prima hoor.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8621
    donderdag 12 juli 2018 om 20:05
    Het kan ook goed gaan maar bij een nadelige of foute beslissing van de scheids wordt hij gelijk bestempeld als partijdig. Vind het daarom een domme beslissing van de Fifa. Maar we gaan het zien zondag.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:21
    Dat was het 1e wat ik ook dacht. Het zou moeten kunnen maar je begeeft je zo wel op glad ijs.
    Vind ik leuk
    Phoxy75 +517
    donderdag 12 juli 2018 om 20:03
    Ik zou gewoon naar huis gaan. 4e man. Lekker belangrijk.
    Vind ik leuk
    Foebele +53706
    donderdag 12 juli 2018 om 20:07
    Lekker boeiend, het is het WK voetbal, niet het WK arbitertje spelen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:07]
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1474
    donderdag 12 juli 2018 om 20:08
    Puur politiek en miscchien wel logisch dat de Fifa (itt vorige WK's) een niet-Europese kandidaat kiest
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:13
    Hij is helemaal de hemel in geprezen en eindigt met de lelijkste rol in het hele team. Whahahaha. 4e man. Dus 3 man zijn er al beter, en het Var team heeft ook meer te vertellen. Makkelie heeft ook meer invloed.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5510
    donderdag 12 juli 2018 om 20:15
    Dat heeft ie aan die overdreven ingreep van makkeli te danken bij de penalty van Neymar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:36
    Als Makkelie daar niet had ingegrepen had Kuipers allang in Oldenzaal gezeten.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5510
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:41
    Nee, dan was t een makkelijk gegeven penalty geweest, nu een fout.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 14:41]
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:47
    Maar hij was wel weggeweest als de VAR niet had ingegrepen. Dan hadden in ogen van FIFA de scheidsrechter en de VAR gefaald dus had het zeker voorbij geweest. Maar blijft een smetje. .. Hoe dan ook.. Het zijn allemaal kleine zaken ook als team, kan me 2 momenten herinneren van 2e Assistent Zeinstra die te laat vlaggerde voor buitenspel. Een ingooi die verkeerd werd beoordeeld door hem. Alles is een keuze net zoals alle commentaar hier.. 😊
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 14:55]
    Vind ik leuk
    Koeroe +12393
    donderdag 12 juli 2018 om 20:18
    Hahahaha doei
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:19
    Net zoals met het voetbalteam van Nederland werd hij al de finale in gepraat. Het team wordt altijd al de kampioen genoemd voor er ook maar een wedstrijd is gespeeld. Dan kan je alleen maar op je bek gaan. Arrogantie uit Nederland. Misplaatst ook nog.
    Vind ik leuk
    De Belsj +927
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:39
    Misplaatste arogantie zelfs....
    Vind ik leuk
    BT410 +160
    donderdag 12 juli 2018 om 20:22
    Fuck hem jo, kk tata
    Vind ik leuk
    JOJO +1709
    donderdag 12 juli 2018 om 20:28
    Ik verkocht die Argentijn tijdens de warming-up een rotschop. Dan schuift Kuipers wel door naar het veld...
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7835
    donderdag 12 juli 2018 om 20:31
    Ze willen ons er echt niet bijhebben.
    Vind ik leuk
    De Belsj +927
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:39
    En terecht!
    Vind ik leuk
    El Cazador +5753
    donderdag 12 juli 2018 om 20:41
    Niet alleen voor deze miljonair, ook voor Conte is de droom klaar.
    Vind ik leuk
    Obl93 +2080
    donderdag 12 juli 2018 om 20:42
    Heel jammer, niet alleen voor Kuipers, maar ook voor de kijkers. Die moeten nu naar een scheidsrechter gaan kijken die zichzelf belangrijker vindt dan de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Fr!ts +104
    donderdag 12 juli 2018 om 20:46
    Niet vergeten, Pitana heeft ook de openingswedstrijd gefloten (leuk feitje maar ook nutteloos waarschijnlijk).
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:31
    Wel heel raar ja dat deze man de 2 belangrijkste wedstrijden van het toernooi mag fluiten. Dat is de openingswedstrijd waar in het thuisland (rook 'n beetje naar omkoping van de Arabieren) speelt en de finale. Heel apart.... Ik wil het niet zeggen eigenlijk maar het riekt ergens naar....
    Vind ik leuk
    satesaus +635
    donderdag 12 juli 2018 om 20:47
    Who cares?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:50
    Gelukkig heeft hij de foto's nog
    Vind ik leuk
    meloen87 +737
    donderdag 12 juli 2018 om 20:51
    Ik weet al wat de 1e stelling van morgen zal worden op VP ("Belachelijk dat uitstekende Kuipers niet de finale mag fluiten")...overigens is het terecht dat Pitana de finale mag fluiten, heeft het uitstekend gedaan. En ook is het eerlijk dat ze geen Europese arbiter aanstellen.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1160
    donderdag 12 juli 2018 om 21:16
    wat een geluk dat hij niet fluit
    Vind ik leuk
    Sandokan +734
    donderdag 12 juli 2018 om 21:32
    Kuipers heeft 4 wedstrijden mogen fluiten op dit WK. Meer dan genoeg voor hem. Daarbij floot hij de wedstrijd Rusland - Spanje wel heel erg matig. De arrogantie om de VAR niet te gebruiken tijdens Rusland - Spanje bij een cruciaal moment tijdens de verlenging breekt hem nu op. Terecht dus dat de finale aan een ander is toegewezen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:23
    Heb jij waarschijnlijk na 'n andere wedstrijd gekeken.
    Vind ik leuk
    De Belsj +927
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:38
    Meer dan genoeg? Teveel.....
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    donderdag 12 juli 2018 om 21:42
    Nou het Oranje gevoel is meteen weg...
    Vind ik leuk
    Lesseh +155
    donderdag 12 juli 2018 om 22:17
    De FIFA is en blijft een corrupt organisatie dat Kuipers de finale niet krijgt kan ik billijken maar dan had de Iraniër de finale moeten fluiten en niet de Argentijnse scheidsrechter.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 22:18]
    Vind ik leuk
    Gerro +6167
    donderdag 12 juli 2018 om 22:27
    Tja een Nederlander in Rusland een wk finale laten fluiten was mischien ook teveel gevraagd gezien de relatie tussen beide landen.
    Vind ik leuk
    De Belsj +927
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:37
    Heeft misschien wel te maken met kwaliteiten?
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +462
    donderdag 12 juli 2018 om 22:43
    Dan zeg toch als je ballen hebt: krijg maar de pleuris. Nee ga lekker 4e viool spelen, wat een lafbek.
    Vind ik leuk
    stratumseind +154493
    donderdag 12 juli 2018 om 22:56
    Kan putin onze grote vriend makkelie niet daar houden?
    Vind ik leuk
    De Belsj +927
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:37
    Gewoon in beslag nemen zou ik zo zeggen. En zonder proces, daar zijn ze in Rusland wel goed in, voor de rest van het leven opsluiten. En vervolgens natuurlijk nog ontkennen dat Rusland daar mee te maken zou hebben. ook een grote kwaliteit van het land. In elk geval wèl een geruststellende gedachte voor ons!
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1240
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:17
    Jammer voor Bjorn,maar het alternatief die we hebben Mr Pitana is ook niet mis.
    Die stak er echt met kop en schouders bovenuit dit WK....
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1583
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:17
    Gelukkig deze jankerd niet als scheids in de finale
    Vind ik leuk
    De Belsj +927
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:34
    Néstor Pitana is door de FIFA als
    arbiter van de WK-finale van zondag
    tussen Kroatië en Frankrijk aangewezen.

    De 43-jarige voormalig basketballer en
    acteur is de tweede Argentijn die een
    WK-finale mag leiden.Horacio Elizondo
    ging hem in 2006 voor bij de eindstrijd
    tussen Italië en Frankrijk.Pitana was
    op dit WK ook al scheidsrechter bij de
    openingswedstrijd Rusland-Saudi-Arabië.

    Björn Kuipers is vierde official bij de
    finale in Moskou en assistent-arbiter
    Erwin Zeinstra is reserve.Kuipers (45)
    leidde de groepsduels Egypte-Uruguay en
    Brazilië-Costa Rica en vervolgens de
    duels Spanje-Rusland (achtste finales)
    en Zweden-Engeland (kwartfinales).

    Gelukkig fluit die halve gare niet de (grote of kleine) finale. Kan ik met een gerust hart het weekend in!
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 08:07
    Belachelijk. De beste had de finale moeten fluiten. Wederon typisch de fifa #corruptzooitje
    Vind ik leuk
    Speedy +342
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:39
    Ach de FIFA blijft de FIFA, financiele belangen spelen nog altijd een belangrijkere rol dan kwaliteit
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:28
    2e beste van de wereld! Ik had hem het zo gegund. De Argentijn is echt niet verkeerd. Kuipers heeft niet veel kunnen laten zien in zijn laatste wedstrijd waar relatief weinig gebeurde. Dat zou op zich goed zijn... Maar zeker tegen het einde van dit tournooi moet je opvallen door voortreffelijke beslissingen, dan ben je onderwerp van gesprek. Gezien de status van Kuipers had hij er meer recht op.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 14:29]
    Vind ik leuk