Van Persie over Arsenal-debuut: 'Hij zei: ik verover die ballen wel voor je terug'

    Van Persie over Arsenal-debuut: 'Hij zei: ik verover die ballen wel voor je terug'

    donderdag 12 juli 2018 om 20:07

    Robin van Persie heeft vooral in zijn Arsenal-tijd enorm veel geleerd. Met name Patrick Vieira liet aan de Feyenoord-aanvaller zien hoe je een aanvoerder moet zijn.

    "Dat was echt een absolute leider. Niks geforceerd, gemeend", aldus Van Persie tegen Voetbal Inside. "Daar leer je dan ook op dat vlak van." Van Persie herinnert zich nog dat hij zijn debuut moest maken, uit tegen Portsmouth. "Vieira kwam naar me toe en zei: hoe gaat 'ie? En ik helemaal zenuwachtig: ja, gaat wel lekker. Hij zei: je moet gewoon doen wat je tijdens trainingen doet. Ik ga voor jou rennen, ik ga die ballen terugveroveren voor je. Dan lever ik ze bij je zin. Dit is jouw kans pak je kans."

    Maar niet alleen Vieira maakte dat Van Persie in Londen een zeer leerzame tijd kende. "Daar ging echt een wereld voor me open. Door gewoon te kijken naar Pires, Henry, Bergkamp, Vieira, maar ook hoe die jongens zich buiten het veld gedroegen. Dat was gewoon een eyeopener, een heel leerzame periode voor mij."

    Plaats een reactie

    JonathanAjax +6341
    donderdag 12 juli 2018 om 20:13
    Toen was Arsenal zelfs nog leuk om naar te kijken. Tegenwoordig is het dramatisch.
    Vind ik leuk
    rene jong +144
    donderdag 12 juli 2018 om 20:23
    Dat zal voor jou ook wel gelden, nu zal je er ook niet meer uitzien 😂
    Vind ik leuk
    AjaxFrisia +221
    donderdag 12 juli 2018 om 20:24
    De grappenmaker van de bingo club.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +6341
    donderdag 12 juli 2018 om 21:10
    Ik denk dat je jaloers wordt als je zou weten hoe ik eruit zie gap...
    Vind ik leuk
    davidben +4613
    vrijdag 13 juli 2018 om 01:33
    Dit moet over jezelf niet willen zeggen. Ook niet belangrijk.
    Vind ik leuk
    JDW1988 +2947
    donderdag 12 juli 2018 om 23:14
    Ze laten vaak best leuk en aanvallend voetbal zien hoor.
    Ben je niet in de war bent met Man.utd of Chelsea?
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +6341
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:25
    Uh nee. Ik vind het verschrikkelijk en denk dat het onder Emery alleen maar beter kan gaan...
    Vind ik leuk
    Kuip +6954
    donderdag 12 juli 2018 om 20:14
    Hopelijk is van Persie voor de spelers van Feyenoord ook een eye-opener.
    Vind ik leuk
    base +2079
    donderdag 12 juli 2018 om 20:18
    Hij heeft vorig jaar zo ie zo al laten zien hoe je een interview moet geven aan alle spelers en coaches van de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Lebeast*AZ* +1440
    donderdag 12 juli 2018 om 20:15
    Blind met de lange bal..... En de rest hoef ik niet te typen, wat een geweldige voetballer is dit toch..!!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:18
    We mogen God op onze blote knieën danken dat van Persie weer op onze velden rondloopt. Dat geldt trouwens ook voor Tadic. Voor zulke voetballers ga toch wekelijks naar het stadion.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:31
    Ik kom liever voor Nathan Rutjes
    Vind ik leuk
    Sytz +3091
    donderdag 12 juli 2018 om 20:51
    Hup naar de keuken kampioen divisie dan maar!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:51
    Voor Tadic ga ik echt niet naar een voetbalstadion, sterker ik kijk niet eens naar Tadic op Fox Sport.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +6341
    donderdag 12 juli 2018 om 21:10
    Gelukkig alle Ajacieden wel. Jullie hebben weer andere toppers!
    Vind ik leuk
    Ricklek +1844
    donderdag 12 juli 2018 om 22:19
    Sportief geantwoord, gelukkig kan dit ook nog op deze site
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 21:00
    Nou op God bedanken voor Tadic gaat mij te ver. Die twee in één zin klopt niet.
    Ben het wel met je eens dat ze de Eredivisie verrijken.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:26
    Waar hij toen in Nederland bestempeld werd als een 'probleemkind' werd hij in Engeland beschouwt als groot talent. Als je nu ziet hoe positief hij is in interviews bevestigt dat alleen maar dat hij overal boven staat en een absolute vedette is!
    Vind ik leuk
    davidben +4613
    vrijdag 13 juli 2018 om 01:38
    Dat is image building. Zo is hij echt niet en ik heb het van eerste hand. Hij is geen slecht persoon maar ook zeker niet de chille voetbaloom zoals hij zich voordoet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:13
    Jammer, ik geloof je eigenlijk wel. Heel geraffineerd door alle media training dus?
    Vind ik leuk
    davidben +4613
    vrijdag 13 juli 2018 om 22:19
    Nee, hij is een intelligent persoon. Dit leer je niet op een training. Hij is natuurlijk lang een lul geweest bij Oranje en laatst bij Fenerbahçe. Het blijft bewonderenswaardig dat zaken niet worden gelekt. Zoals het ook hoort. Van Persie is ook slim genoeg om zich negatief te uiten over mensen of clubs.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 18:50
    Hoe weet jij dat nou? Van Persie is helemaal niet zo heel anders. Iedereen die Robin in de echie beleefd heeft, zich wat verdiept heeft weet dat hij een zeer chill, open, aardige gast is. Altijd voor iedereen de tijd probeert te nemen, niet alleen nu maar ook 10 jaar geleden.

    Het enige verschil wat ik merk met de tijd voor Feyenoord, is dat hij nu aardiger en beleefder benaderd word door de media. En Robin is er niet 1 die zich zo laat behandelen, woorden in de mond laat leggen of verdraaid laat worden, dan heb je inderdaad een 'slechte' aan hem. Ik zag laatst bijvoorbeeld bij De Bruine weer eens hoe het ook kan gaan. Gewoon midden in je verhaal onderbroken worden, gepushed worden ergens over te praten wat weinig met het team of met de wedstrijd te maken heeft. Daar gaat de 1 misschien wat anders mee om dan de ander, maar geef mij maar iemand die niet de zogenaamde ideale schoonzoon speelt. (sneijder kuch robben kuch)
    Vind ik leuk
    davidben +4613
    vrijdag 13 juli 2018 om 22:16
    Ik ken mensen die hem
    in de privésfeer kennen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 17:53
    geloof ik geen zak van. zowel vraag ik me af in welk context en toevallig ik ook....mensen = eenvoud maar toch
    Vind ik leuk
    Professoro +235