Groningen maakt meer indruk dan Heracles en PEC: 'Ze staken er bovenuit'

    Groningen maakt meer indruk dan Heracles en PEC: 'Ze staken er bovenuit'

    Gepubliceerd: zaterdag 14 juli 2018 om 09:28za 14-07-2018 om 09:28

    De overgang van Kozakken Boys naar FC Groningen was groot, maar Achmad Mendes Moreira solliciteert desondanks naar een basisplaats. Dat schrijft het Dagblad van het Noorden.

    Mendes Moreira maakte vrijdagavond met een doelpunt en een assist indruk in het oefenduel met SV Meppen (2-1). "Op basis van een goeie zestig minuten vind ik dat wat overdreven", reageert hij. "Aanvallend ben ik uiteraard blij met mijn goal en mijn assist, maar verdedigend stond ik in de tweede helft niet goed. Ach, misschien ben ik dan ook wel te hard voor mezelf."

    Niet alleen de vleugelaanvaller speelde goed. "Ik ben niet alleen tevreden over Mendes Moreira, maar over de hele ploeg", stelt trainer Danny Buijs. Hij krijgt bijval van de keeperstrainer van SV Meppen, Richard Moes. De Drent zag de Duitsers eerder met 2-0 winnen van Heracles Almelo en PEC Zwolle werd zelfs met 5-2 verslagen. "Het is natuurlijk voorbereiding, het zegt niet zoveel, maar van de drie Eredivisie-tegenstanders vond ik FC Groningen er bovenuit steken."

    "Dat zijn toch clubs die ook in het linkerrijtje van de Eredivisie willen spelen", merkte vice-aanvoerder Mike te Wierik van Groningen op. "In mijn ogen is het simpel. Als wij kunnen voortborduren op de laatste twee maanden van vorig seizoen, en ik heb geen reden om aan te nemen waarom dat niet zou kunnen, dan gaan we gewoon meespelen voor de vijfde plaats."

    Plaats een reactie

    Rvdh1994 +380
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:34
    kozakken boys.. daar speelde ik nog vroeger tegen :D
    Vind ik leuk
    Strijp +14000
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:35
    Of speelde kozakken boys tegen jou
    Vind ik leuk
    Rvdh1994 +380
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:40
    nou, soms pakten we 3 punten, maar die hebben een stijgende lijn weten te vinden ( ook door knvb beker-toernooien leuk meedoen ) en nu staan ze toch bijna in de keuken kampioen divisie haha
    Vind ik leuk
    Strijp +14000
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:45
    De afwas te doen :-)
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:37
    Waar is het dan fout gegaan Rvdh1994 dat je nooit bij Feyenoord hebt gespeeld?
    Vind ik leuk
    Rvdh1994 +380
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:41
    Een tussenjaar natuurlijk, heeft alles verpest
    Vind ik leuk
    Strijp +14000
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:35
    In het begin van het seizoen krijgen de “mindere spelers” altijd kansen, als het om het echte gaat komen de normale basis krachten er weer aan te pas
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17493
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:48
    Zwolle speelde 1 helft met 5 verwachte basisspelers en voor de rest wissels en de 2e helft alleen nog met jeugdspelers, daar kan je dus weinig waarde aan hechten.
    Vind ik leuk
    HanV +4667
    zaterdag 14 juli 2018 om 12:14
    Vroeger keek je bij dit soort 'wedstrijden' meer wie er als proefspeler meededen, tegenwoordig lijkt het wel alsof ze het als een soort competitie-wedstrijd zien. Net een verslag gelezen op RTV-Noord. "Groningen kon terugkijken op een goede eerste helft. Bij vlagen werd er goed druk gezet en de FC had meer balbezit." Een interview met de uitblinker: weinig weggegeven, jammer van het tegendoelpunt, dat reken ik mij aan want mijn tegenstander kwam er overheen. Nogmaals weinig weggegeven. Mooie goal, maar niet zo goed ingeschoten. Veel op geoefend om niet tegen benen te schieten. Buys is tevreden, agressief druk gezet, en dan zie je de tegenstander in de problemen komen, maar een keer afgestraft, hadden er meer moeten zijn. Maar hij zag goede dingen terug.
    Het is een oefenwedstrijd! Voorspelling : Groningen wordt weer derde van deze ploegen, Buys haalt het einde van het seizoen niet en Moreira speelt nauwelijks. Overigens vielen alle drie goals erg gemakkelijk alsof er geen verdedigers stonden.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3124
    zaterdag 14 juli 2018 om 14:35
    Ik zou niet al te veel geld inzetten op jouw voorspelling.
    Vind ik leuk
    HanV +4667
    zaterdag 14 juli 2018 om 14:58
    Oke, maar resultaten van oefenwedstrijden zeggen echt niks. Nu is het 4-0 bij PEC - Excelsior bij de rust. Zegt ook helemaal niks. Beide ploegen wel met hun sterkste opstelling, op misschien Thomas voor Genreau (P) en Schouten (E) na. Namli is er niet, maar die zal wel weggaan.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3124
    zaterdag 14 juli 2018 om 15:13
    Mee eens. Oefenwedstrijden zijn om te zoeken naar het sterkste team en oefenen van spelpatronen. Uitslag zegt mij niet veel.
    Vind ik leuk
    HanV +4667
    zaterdag 14 juli 2018 om 15:36
    Wat je wel ziet is dat de spelers in deze fase maar zo'n 60 minuten kunnen spelen. Of zal het toch zijn om ook de reserves/jeugd te laten spelen. Maar die hadden vandaag ook een oefenwedstrijd. Toch even gekeken naar de opstelling van Groningen, zo'n 9 wissels na een uur. Dat was eerder ook bij PEC en nu net weer. De omroeper van Wijthmen heeft het er maar lastig mee. Laat dat toch gewoon zitten die wissels noemen bij oefenwedstrijden.
    Vind ik leuk
    Luiehond +2104
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:37
    Ben heel benieuwd naar groningen dit seizoen! Hoop dat ze dit jaar daar wat meer vermaakt gaan worden!
    Vind ik leuk
    Tim +4813
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:25
    Nog minder is niet mogelijk. Groningen gaat boven Vitesse en Heerenveen eindigen komend seizoen, 3e plek in de winterstop 4e plek einde seizoen.
    Geef dit berichtje over een jaar maar een duimpje als mijn voorspelling klopt ;-D
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:34
    Daar kom ik zeker op terug. Ze hebben het over de laatste 10 competitie wedstrijden van vorig seizoen. 14 ban de 30 punten gepakt, als ze dat ap goed vinden😂Groningen heeft een matige selectie. Als club horen ze in het linkerrijtje, kwalitatief komen ze niet in de buurt van een Utrecht, AZ en Vitesse. Daarnaast heb je nog een Zwolle, Heerenveen, Ado en Heracles. Ooj NAC zie ik er dit jaar bijkomen. Nee snap niet waar het zelfvertrouwen vandaan komt. Vitesse won onder Sturing alles, ook nog met grote cijfers. Moet ik nu denken dat ze mee gaan doen met de top3? Nee dat niet, maar boven Gromingen eindigen ze zeker, net als Utrecht en AZ.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 10:42]
    Vind ik leuk
    Tim +4813
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:46
    Het vertrouwen is voornamelijk gebaseerd op de positieve groepsdynamiek die ik Danny Buys aan Groningen zie toevoegen, iets dat onder de laatste 4 trainers meestentijds volledig ontbrak.
    Dat AZ een sterkere selectie heeft staat buiten kijf maar wellicht is het Van den Brom-effect na x jaren een beetje over z'n top, bij Utrecht vind ik het opvallend stil op transfergebied, Vitesse is met alle respect toch weer een samengeraapte groep met een gekke edoch capabele Rus als trainer. ADO heeft afgelopen seizoen gepiekt, Heracles heeft een matige selectie met een trainer die beter is in de theorie dan in de praktijk. Zwolle durf ik te stellen, heeft de boot gemist op het vlak van financiële slagvaardigheid. Feyenoord verwacht ik ook weinig van.
    Vandaar mijn uiteraard groengekleurde voorspelling 1 Ajax, 2 PSV, 3 AZ, 4 Groningen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +17493
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:52
    " Zwolle durf ik te stellen, heeft de boot gemist op het vlak van financiële slagvaardigheid"
    Zou je dit kunnen uitleggen?
    Vind ik leuk
    Objectief +3187
    zaterdag 14 juli 2018 om 12:06
    Top 6 zit er sowieso niet in. Daarnaast acht ik Heerenveen en ADO doorgaans ook sterker. Met een uiterst goed seizoen zou Groningen 7e kunnen worden, echter een plek rond de 9e positie zou prima zijn gezien de concurrentie.
    Vind ik leuk
    HanV +4667
    zaterdag 14 juli 2018 om 12:25
    Ja, leg dat eens uit. PEC heeft juist door hun duurste verkoop ooit een positief eigen vermogen en net de duurste aankoop in hun geschiedenis gedaan met van Duinen en gisteren hebben ze nog twee eredivisie-spelers bijgekocht.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 12:34
    Wat betreft Vitesse, ze zeggen elk jaar dat er weer een nieuw elftal staat, maar al jaren doen ze het weer goed. Daarnaast zijn de aankopen die ze gedaan hebben gewoon goed. Thelander, Bero, en Gong zijn gewoon hele goede spelers. Daarnaast zijn Eduardo en Clarke Salter hele goede huurlingen( wat ik tot nog toe heb gezien) vooral Eduardo is een fantastische keeper, vooral voor de Eredivisie. Die maakt een zeer goede indruk. Bero en Gong kunnen weleens de revelaties van dr Eredivisie worden. Gong is snel, heel snel. Ook hebben we nog Buttner, Karavaev, Foor, Serero, Linssen, Matavz en Beerens die gewoon in de basis zouden staan bij Groningen. Dus waar je op baseert dat Groningen beter zou zijn dan Vitesse snap ik niet. Zoveel nieuwe spelers hebben ze niet gehaald, en de spelers van vorig jaar bakten er niet veel van. Ik hoop het voor je als Groningen supporter. Je moet altijd positief zijn, maar denk dat de top 6 vast staat. Succes volgend jaar!
    Vind ik leuk
    038power +161
    zondag 15 juli 2018 om 09:30
    Zwolle is prima bezig t.o.v van Bvo's.Financieel wordt de situatie steeds sterker en stabieler.Voetbaltechnisch staat er dit jaar weer een prima elftal.Voor Groningen,probeer eerst maar is die 'groene kathedraal ' maar is vol te krijgen.Zwolle had vorig seizoen een bezettingsgraad van 98%.Wij gaan het meemaken wie goed en wie minder goed gaat presteren.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3194
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:39
    Weet niet wie er naast Achmad zit maar hij mag wel eens wat aan z'n presentatie doen. Straalt niet echt interesse of vertrouwen uit. Lijkt een beetje op een ex-Ajax kop
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 09:41]
    Vind ik leuk
    Luiehond +2104
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:41
    Waar zie jij Achmad?
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3194
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:42
    Ik neem aan dat het een foto is van achmad als het artikel over hem gaat.
    Vind ik leuk
    Luiehond +2104
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:46
    Die rechter is de trainer Danny Buijs en die ernaast zit is Spijkerman.
    Vind ik leuk
    Fok58 +165
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:48
    Fritske, rechts is de trainer en links de assistent. Hennie Spijkerman.. Ex assistent trainer bij Ajax
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3194
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:51
    Ok, idd. Zie het nu ook. Ff de slaap uit mn ogen wrijven.
    Niet echt een geïnteresseerde houding van die ouwe.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 09:54]
    Vind ik leuk
    kerel +2228
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:50
    Op basis van die ene foto trek jij al conclusies.. waar gaat het heen met deze wereld??
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3194
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:53
    Aangezien ik ze niet herkende keek ik zonder vooroordeel. Nu ik weet dat het spijkerman is klopt mn observatie. Benieuwd hoe lang hij bij Groningen blijft.
    Vind ik leuk
    Luiehond +2104
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:49
    Zo kijkt hij altijd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:52
    Meespelen om vijfde plaats? Realiteitszin blijft probleem bij Groningen
    Vind ik leuk
    Rodajc +16038
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:05
    Gaan filosoferen op basis van resultaten tegen één tegenstander. Dat is net zoiets als dat ze in Tilburg er nog steeds wakker van zouden liggen dat ze het afgelopen seizoen de titel niet hebben gepakt.
    Vind ik leuk
    Bosmeister +472
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:26
    Het is geen fillosoferen op basis van deze oefenwedstrijd maar op basis van de laatste tien wedstrijden van het laatste seizoen. Dat staat er ook letterlijk. Zo beschouwd heeft Te Wierik zonder meer gelijk! En waarom ook niet, zo fantastisch is de directe concurrentie echt niet, ik heb er iig vertrouwen in en vind het een prima doelstelling :)
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4885
    zaterdag 14 juli 2018 om 11:24
    Geenszins. Groningen had de laatste jaren een prima selectie. Kijk bijvoorbeeld eens naar hun wisselspelers Linssen en Idrissi die even later bij Vitesse en AZ grote spelers werden. Het probleem lag niet zozeer in de kwaliteit Vd selectie maar grotendeels dat het al jaren als los zand acteert... ronduit drama. Als ze dat weten te verbeteren spelen ze gewoon voor de play off plekken. De selectie wordt steltselmatig ondergewaardeerd terwijl er prima spelers staan... maar goed, dat wordt pas erkend als ze elders gaan spelen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 14 juli 2018 om 11:26]
    Vind ik leuk
    Jafio +1809
    zaterdag 14 juli 2018 om 09:59
    Die voorbereidingen zeggen niets. Sommige spelen al met hun beste elf andere wisselen nog erg af met jeugd. Na vijf wedstrijden valt er iets meer te zeggen maar ook niet alles. Kijk naar Pec een goede eerste helft van het seizoen tweede helft dramatisch.
    Vind ik leuk
    Bosmeister +472
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:04
    Leuke opsteker al is het maar een oefenduel. Verder ben ik het volledig eens met de slotwoorden van Mike te Wierik, het gaat een leuk seizoen worden!
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2343
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:19
    Gaat snel want week terug tegen nieuw buinen ofzo was er nog kritiek
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:33
    Hahaha.. Kijk die foto.. Tup en Joep.. 😂
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +2343
    zaterdag 14 juli 2018 om 11:13
    Good old henniee haha
    Vind ik leuk
    FCG1971 +3124
    zaterdag 14 juli 2018 om 14:45
    We kunnen natuurlijk niet allemaal zo knap zijn als Jurgen Streppel....
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 17:00
    Blij dat die flapdrol Streppel weg is.. 😃
    Vind ik leuk
    Brunt +200
    zaterdag 14 juli 2018 om 10:35
    Meespelen voor de 5de plaats? Met alle respect, maar dat lijkt mij echt onhaalbaar met deze selectie. Gewoon voor deelname aan de play offs gaan, meer zal er echt niet inzitten.
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4885
    zaterdag 14 juli 2018 om 11:29
    5e plaats is zeker haalbaar met deze selectie. Als de groep echter weer als los zand gaat voetballen dan kan het ook weer rechterrijtje worden.
    Vind ik leuk
    038power +161
    zondag 15 juli 2018 om 09:20
    Zwolle had tegen Meppen nog 7 geblesseerden,dus zo'n opmerking dat Groningen er boven uitsteekt,beetje kort door de bocht.
    Vind ik leuk
    52N6E +1065
    maandag 16 juli 2018 om 12:11
    PEC had veredelde B elftal achterin opgesteld. Daar zijn oefenpartijen voor. Uitslag is dus nietszeggend naar buiten maar des temeer naar binnen...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws