Ajax-duo in Alkmaar: 'Ik vind het wel heel leuk dat hij ook is gekomen'

    Ajax-duo in Alkmaar: 'Ik vind het wel heel leuk dat hij ook is gekomen'

    zondag 15 juli 2018 om 12:11

    Léon Bergsma heeft het ontzettend naar zijn zin bij AZ. De jonge verdediger kwam deze zomer transfervrij over van Jong Ajax. In Alkmaar hoopt Bergsma snel aanspraak te maken op een basisplaats. 

    "Het gaat hartstikke goed. We hebben veel en hard getraind en een hoog niveau gehaald. Er zijn hier veel warme en leuke mensen", zegt hij voor de camera van NH

    Bergsma is niet de enige Ajacied die de overstap maakte van Ajax naar AZ. Ook aanvaller Vince Gino Dekker verkaste naar het AFAS Stadion. De twee trekken veel met elkaar op bij hun nieuwe ploeg.

    "Ik kan me goed aanpassen aan de situatie en ben makkelijk in de omgang, dus als er geen oud-teamgenoot zou zijn, was het ook goed. Maar ik vind het wel heel leuk dat Gino ook naar AZ is gekomen. Leuk dat we na dertien jaar nu ook een veertiende jaar samen spelen."

    De concurrentie in de Alkmaarse achterhoede is fors, weet hij. "Bij mijn gesprek over het contract is gezegd dat er vijf centrale verdedigers zijn voor de twee posities. Ik moet gaan strijden voor een basisplaats. Hoe sneller dat gaat gebeuren, hoe beter."

    Plaats een reactie

    2cents +50839
    zondag 15 juli 2018 om 12:12
    Ben wel benieuwd of deze jongens het gaan redden in Alkmaar. Het is ze zeker gegund.
    Vind ik leuk
    Tfoe +1067
    zondag 15 juli 2018 om 12:28
    Ik geef ze een goede kans....
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    zondag 15 juli 2018 om 12:45
    Heey bij AZ,zijn er ook leuke en warme mensen😁dus WEER een warme club er bij.
    Word warm in de eredivisie.
    Vind ik leuk
    Foebele +51169
    zondag 15 juli 2018 om 12:37
    Helaas heeft Vince Gino Dekker het niet gered, dat was toch de ouderwetse buitenspeler die hem nog voor slingert.
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    zondag 15 juli 2018 om 12:45
    Prachtige voorzet inderdaad. Blessures en de stap van jeugd naar senioren blijft een lastige combinatie. Opvallend bij hem was wel dat hij ook in de o19 geen onbetwiste basisspeler meer was. De pure wil om te slagen, en dat zeg ik van buitenaf, straalde hij nooit uit. Kan aan zijn natuurlijke houding liggen uiteraard.
    Vind ik leuk
    Foebele +51169
    zondag 15 juli 2018 om 12:49
    Die wil mis ik bij heel veel spelers, bekend zijn, chickies regelen, followers op je Instagram, rijk zijn, dat zijn voor veel te veel spelers veel belangrijkere dingen tegenwoordig, niks gepresteerd hebben en al tonnen verdienen, daar gaan ze kapot aan, zeker die jongens die uit mindere wijken komen en ineens van alles kunnen wat ze nooit konden en volgens mij komen meer voetballers uit die wijken dan uit villa wijken.
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    zondag 15 juli 2018 om 12:54
    Klopt, maar dat was voor deze jongen niet echt een issue. Pa heeft een goed lopende kleding business dus de druk van geld is er nooit geweest. Denk juist dat dat bij hem 1 van de factoren geweest kan zijn waardoor hij nooit de indruk gaf absoluut tot het gaatje te willen gaan.

    Maar dat is maar een observatie natuurlijk. Generatiegenoot Van de Beek straalde altijd uit het maximale na te streven.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5362
    zondag 15 juli 2018 om 13:14
    2cents zit jij veel op de toekomst want bij jong ajax en daaronder ben jij steeds uitstekend geïnformeerd!! Of heb je andere bronnen?
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    zondag 15 juli 2018 om 13:19
    Ik zie de o19 vaak spelen ja. Leuk om te volgens omdat het toch de grote bron is voor de club. Sporadisch de elftallen daaronder. Grote wedstrijden probeer ik wel mee te pakken.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5362
    zondag 15 juli 2018 om 14:06
    Fijn dat je die info hier met ons deelt!!!
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 14:10
    Bergsma wel Dekker betwijfel ik.
    Vind ik leuk
    Paul_dutch +619
    zondag 15 juli 2018 om 12:15
    Heeft ajax deze jongens weg laten gaan? Of was dit hun eigen keuze?
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1644
    zondag 15 juli 2018 om 12:22
    Laten gaan
    Vind ik leuk
    Ryanaz +1843
    zondag 15 juli 2018 om 12:46
    Eigen keuze wilde naar een warme club ;)
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1644
    zondag 15 juli 2018 om 12:21
    Leuk voor die jongens hoop dat ze het goed doen bij Az
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11350
    zondag 15 juli 2018 om 12:26
    Verstandige keuze van die jongens, bij AZ weten ze wel raad met jonge spelers..
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 12:31
    Oooh je het woord warm valt...
    Vind ik leuk
    Ryanaz +1843
    zondag 15 juli 2018 om 12:46
    Je kan het niet negeren als het zo is ;)
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11980
    zondag 15 juli 2018 om 13:00
    Nog een nieuwe speler die zegt het naar zijn In te hebben bij zijn nieuwe club bijzonder...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ajax-duo in Alkmaar: 'Ik vind het wel heel leuk dat hij ook is gekomen'