Update: 'Vitesse lijkt niet te kunnen stunten, Mount op weg naar Championship'

Update: 'Vitesse lijkt niet te kunnen stunten, Mount op weg naar Championship'

Gepubliceerd: maandag 16 juli 2018 om 22:03ma 16-07-2018 om 22:03

Vitesse hoopt ook komend seizoen te beschikken over Mason Mount. De Arnhemse club krijgt volgende week uitsluitsel van zijn werkgever Chelsea over de Engelse middenvelder.

Dat meldt de Gelderlander. Mount werd vorig jaar al door Vitesse gehuurd en ontpopte zich tot een van de smaakmakers van het Arnhemse elftal. Hem opnieuw huren zou een grote transferstunt zijn, want de spelmaker heeft zich in de kijker gespeeld bij grotere clubs uit bijvoorbeeld Engeland. Diverse Championship-clubs hopen Mount over te nemen van Chelsea en in Nederland zijn Ajax en PSV aan hem gelinkt.

Trainer Leonid Slutsky vertelt aan de Gelderlander dat hij na 25 juli meer informatie hoopt te krijgen. "Dan is Chelsea terug uit Australië. De komst van Mount zou geweldig zijn. Maar of hij ook komt, weet ik nu niet." Ook de nieuwe Chelsea-trainer Maurizio Sarri zal een aandeel hebben in de situatie rond Mount, die sowieso eerst mee zal trainen met de Londenaren.

"De jongens bij Chelsea denken nu eerst aan hun kansen bij Chelsea. Pas daarna komen andere opties op tafel. Heel vaak komen huurlingen pas aan het einde van de transferperiode. Dat zal nu ook wel zo zijn", zegt Slutsky.

Update 22.02: De kans is klein dat Vitesse ook komend seizoen kan beschikken over Mount. Volgens het Engelse The Telegraph is de middenvelder hard op weg naar het Derby County van Frank Lampard. Derby County is een van de clubs die eerder al gelinkt is aan Mount. Lampard gaat hem waarschijnlijk een jaar huren. 

Poll

Stelling: Mount moet hoger inzetten dan Vitesse

(1670 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 16 juli 2018 om 07:09
Een Engelsman? Laat maar zitten ;)
Vind ik leuk
Snapje? +8060
maandag 16 juli 2018 om 22:12
Jammer voor Vitesse... supertalent deze jongen!
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 07:12
Voor Eredivisie-begrippen echt een geweldige speler, zou ook moeiteloos bij een Feyenoord of PSV meedraaien.
Vind ik leuk
Eimersweide +8636
maandag 16 juli 2018 om 07:25
.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 07:26]
Vind ik leuk
Het Brein +4681
maandag 16 juli 2018 om 07:30
Zou zeer welkom zijn hoor!
Vind ik leuk
Vak-DD +11971
maandag 16 juli 2018 om 07:35
Laat nog maar een seizoen komen, goede speler voor ons.
Vind ik leuk
San Marco +438
maandag 16 juli 2018 om 07:42
Zou wel een hele grote teleurstelling zijn voor die jongen als hij naar Vitesse moet
Vind ik leuk
vincent026 +114
maandag 16 juli 2018 om 07:51
Je bent pas teleurgesteld als je in 024 geboren bent en voor die pisnichtenclub nek moet zijn!
Vind ik leuk
VA1 +2604
maandag 16 juli 2018 om 10:54
Haha pijnlijk!!
Vind ik leuk
4everfcu +5070
maandag 16 juli 2018 om 15:21
wow gevaarlijke lui hier hoor
nou kom kids het is vakantie ga maar lekker buitenspelen
Vind ik leuk
Eddy T67 +2180
maandag 16 juli 2018 om 08:12
Mount zal bij Vitesse in ieder geval spelen. Heeft een bijzonder goede tweede seizoenshelft gehad. Een vol seizoen in de benen krijgen zal hem goed doen. Laat hem nog maar lekker een jaartje komen.....maar goed...ik beken. Ik heb een gekleurde bril op. ;)
Vind ik leuk
HansVites +5976
maandag 16 juli 2018 om 08:51
Zou mooi zijn als we zo'n top speler nog een jaartje voor weinig kunnen huren van onze Russische vrienden, ik lees nu al weer veel jaloezie.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 08:56
Ik hoop echt dat mount weer naar vitesse komt ! Dan komt er een hoop creativiteit bij op het middenveld , het was duidelijk dat dat in de oefenwedstrijden werd gemist . Zonder mount gaan we voor max de 5e plaats . Met kunnen we zo 3e worden als het meezit
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 09:44
Mocht Mount niet komen, krijgen we gewoon Golovin. Abramovich matst Slutsky, is t niet links om, dan wel rechts om.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 09:45]
Vind ik leuk
Professoro +233
maandag 16 juli 2018 om 10:39
Nog een jaar in Arnnep wordt zo,n jongen toch niet beter van
Vind ik leuk
vincent026 +114
maandag 16 juli 2018 om 14:11
Bij jullie worden alle spelers alleen maar slechter!
Vind ik leuk
orion73 +1540
maandag 16 juli 2018 om 11:09
Bij grotere clubs uit Engeland en dan vervolgens aangeven dat het om Championship clubs gaat.
Vind ik leuk
TheRedMen +3481
maandag 16 juli 2018 om 22:23
Championship is anders toch best een goede competitie hoor. Spelen flink wat clubs die goed voetbal spelen. En we zijn er vaker achter gekomen dat het gemiddelde niveau in het championship hoger ligt dan in de ED (op Ajax en PSV na).
Vind ik leuk
Brunt +261
maandag 16 juli 2018 om 15:33
Zou een zeer waardevolle toevoeging zijn. Dan staat er echt voor eredivisiebegrippen een topmiddenveld. Ook de aanval is best goed op orde. Alleen de verdediging inclusief doelman is nog maar even afwachten.
Vind ik leuk
NvC +7284
maandag 16 juli 2018 om 22:05
Je kan mijn post misschien niet serieus nemen omdat ik een NECer ben, maar oprecht het is jammer voor de Eredivisie en vitesse dat hij niet nog een jaar in Nederland gaat schitteren. De competitie wordt alleen maar sterker en leuker met zulke spelers erbij.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 22:06]
Vind ik leuk
Vapormax +1642
maandag 16 juli 2018 om 22:39
Lekker jaar basis spelen Vitesse en beste speler van eredivisie worden!!!!
Vind ik leuk
Professoro +233
dinsdag 17 juli 2018 om 05:19
Verstandig van die jongen . Hier in NL wordt hij niet beter
Vind ik leuk
Eddy T67 +2180
dinsdag 17 juli 2018 om 08:01
Vraag me af of je van de Championship wel beter wordt. Er zal toch wel iets op PL niveau interesse hebben in zo'n groot talent? Anders lekker met Vitesse Europa in. Ook heel leerzaam.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws