FC Groningen slaat belangrijke transferslag: 'Waren bereid het bedrag te betalen'

    FC Groningen slaat belangrijke transferslag: 'Waren bereid het bedrag te betalen'

    Gepubliceerd: maandag 16 juli 2018 om 10:11ma 16-07-2018 om 10:11

    Jeffrey Chabot maakt de transfer naar FC Groningen. Zijn werkgever Sparta maakt dat maandagochtend via de officiële kanalen bekend.

    Groningen zat al langer achter Chabot aan, maar naar verluidt wilde de club de afkoopsom van de Duitse verdediger niet betalen. Nu zijn beide clubs toch tot een akkoord gekomen. Voor Chabot was meer interesse, vertelt technisch manager Henk van Stee van Sparta op de clubsite van de Spartanen. "We hadden hierin te maken met onze ambitie van het zo snel mogelijk terugkeren in de Eredivisie, maar uiteraard speelde ook zijn sportieve ambitie een rol."

    "Uiteindelijk was FC Groningen bereid het bedrag te betalen dat wij vanaf het begin voor ogen hadden. Het vertrek van Jeffrey is een gemis voor de club, maar wij hebben hier al op geanticipeerd met het aantrekken van Dries Wuytens."

    Ook Chabot zelf komt aan het woord. Hij vertelt dat hij een 'mooie ontwikkeling' door heeft kunnen maken bij de Rotterdammers. "Het was pijnlijk om het einde van het seizoen te moeten missen door een blessure en te degraderen, vooral voor de supporters die altijd achter ons stonden. Ik wens Sparta het allerbeste en hoop de club snel weer tegen te komen in de Eredivisie."

    Plaats een reactie

    SP-AR-TA +2062
    maandag 16 juli 2018 om 10:16
    Zonde voor ons maar wel mooie stap voor Chabot. Is hem gegund. Levert ons een mooi bedrag op en wie weet ook een mooi bedrag bij weer een doorverkoop. Helaas is dit het lot van Sparta dat je goede spelers al gauw kwijtraakt maar gelukkig hebben we een prima jeugdopleiding en een goede technische man met van Stee die nu alles in goede banen leidt.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:36
    Volgens van Stee levert deze speler een leuk bedrag op, een bedrag die ze altijd voor ogen hadden. Soccernews beweert dat er ruim een miljoen voor deze speler is betaald, iets wat ik ten zeerste betwijfel. Nijland kennende heeft FC-Groningen dit bedrag zeker niet betaald. De clubs maken de transfersom zo wie zo niet bekend, maar meer dan 850.000 euro zal het niet zijn. De transferwaarde van deze speler lag zo om en nabij de 6 ton, dus betaal je nooit meer dan een miljoen, zoals Soccernews ons doen wil geloven.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2062
    maandag 16 juli 2018 om 12:36
    Voor minder dan een miljoen is hij echt niet weg. 2 jaar contract nog over en een groot talent. Ingolstadt heeft zelds 1.4 miljoen geboden maar wilde het gespreid betalen, iets wat Sparta niet wilde. Of iig niet geheel gespreid. Ik sluit niet uit dat het basisbedrag rond de 9 ton ligt en door bonussen kan oplopen plus doorverkooppercentage.
    Vind ik leuk
    Spartan +7039
    maandag 16 juli 2018 om 13:01
    1,2 miljoen!
    Voor minder zou die niet weggaan.

    Graag of niet dus voor Groningen.
    Vind ik leuk
    Rein +45
    maandag 16 juli 2018 om 11:41
    Dat lot treft alle clubs op elk niveau. Behalve de clubs zoals Man. City waar ze blijkbaar beschikken over een onuitputtelijke geldbron.
    Vind ik leuk
    SP-AR-TA +2062
    maandag 16 juli 2018 om 12:37
    Klopt, helaas is het zo. Maar in Nederland roven veel middenmoters vaak bij kleine clubs en gedegradeerde clubs. Dat is normaal maar wel jammer.
    Vind ik leuk
    KOudman +381
    maandag 16 juli 2018 om 10:40
    Mooie aankoop, aan het bedrag te merken willen ze hiermee inspelen op het mogelijke vertrek van Memisevic.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90902
    maandag 16 juli 2018 om 10:51
    Ik zie hier nou niet echt een versterking in. Maar we zullen het zien, ik denk voor de breedte.
    Vind ik leuk
    Farmer +12771
    maandag 16 juli 2018 om 15:07
    Ook. Bij Sparta was hij 1 vd betere verdedigers. Bji Groningen zal hij ietsje minder moeten ploeteren bv, en daardoor iets beter uit de verf komen?

    Hij heeft wat ervaring dus en blinde gok is het iig niet. De verdediging van FCG was afgelopen jaar(muv Padt) nu niet bepaald het sterkste punt van het elftal dus hiermee wordt daar wel een tikje op ingespeeld.

    Ik had bv ook liever gezien da ze Vida gehaald hadden, maar die is na dit WK niet meer te betalen natuurlijk :P
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90902
    maandag 16 juli 2018 om 15:10
    Ik hoop het voor jullie. Ik heb het niet gezien en zie er zeker geen basis in.
    Vind ik leuk
    Farmer +12771
    maandag 16 juli 2018 om 15:13
    Ontwikkeld hij zich niet, dan hebben we een breedte speler. T is helaas zo tegenwoordig dat je daar ook al flínke bedragen voor moet neertellen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90902
    maandag 16 juli 2018 om 15:15
    Da's waar.

    Alvast succes met het nieuwe seizoen goos.
    Vind ik leuk
    Farmer +12771
    maandag 16 juli 2018 om 15:22
    En jij het zelfde! Heb nog een beetje hoop dat Groen-Wit, en Groen-Geel elkaar niet zo veel zullen onder doen, dit seizoen. iig minder als het vorige!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90902
    maandag 16 juli 2018 om 15:24
    Heb er zin in man. ;-)
    Vind ik leuk
    kol2010 +59
    maandag 16 juli 2018 om 18:37
    Jans drukt eindelijk zn stempel voor komend seizoen💪🏼
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:21
    Het ga je goed kerel. Zie je het volgend seizoen op het Kasteel!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws