Feyenoord in de steigers: nieuw middenveld, vers talent en interesse voor sterren

    Feyenoord in de steigers: nieuw middenveld, vers talent en interesse voor sterren

    Gepubliceerd: maandag 16 juli 2018 om 12:00ma 16-07-2018 om 12:00

    Terwijl kampioen PSV z'n trainer én technisch manager kwijtraakte en Ajax tientallen miljoenen investeerde in de selectie, bleef het in De Kuip relatief rustig. Stilte voor de storm, want het beloven boeiende, drukke weken te worden bij Feyenoord. Er is belangstelling voor basisspelers, trainer Giovanni van Bronckhorst moet belangrijke beslissingen gaan nemen over zijn opstelling en bovendien klopt een nieuwe lichting talenten op de deur. 

    Keeperskwestie
    Grote vraag in Rotterdam-Zuid: wie staat er komend seizoen onder de lat? Drie keepers komen in aanmerking voor een basisplaats. Kenneth Vermeer is de minst waarschijnlijke kandidaat. Hij verloor de concurrentiestrijd van Brad Jones en verkaste in januari op huurbasis van Club Brugge. Nu is Vermeer weer terug bij de club waar hij nog tot 2020 onder contract staat. Vervelend: Vermeer raakte recentelijk geblesseerd en lijkt op korte termijn dus ook niet te hoeven rekenen op een verkoop of verhuur.


    Jones (36) of Justin Bijlow (20) dus: één van hen zal de vaste nummer één van Van Bronckhorst worden. Jeugdinternational Bijlow maakte in de laatste weken van het afgelopen seizoen veel indruk toen hij de geblesseerde Jones moest vervangen. 

    Drukke transferweken
    Karim El Ahmadi is vooralsnog de enige basiskracht die vertrokken is. De 33-jarige captain signeerde eerder deze maand een tweejarig contract in Saudi-Arabië. Technisch directeur Martin van Geel ziet Jordy Clasie als de ideale vervanger van El Ahmadi. Clasie dreigt te verpieteren op de Southampton-bank, mag vertrekken en - belangrijker nog - wil dolgraag terugkeren naar zijn oude club. Zijn komst lijkt dus een kwestie van tijd. Van Geel is ondertussen óók bezig met rechtsback Daryl Janmaat. Zijn rentree in De Kuip lijkt echter een stuk lastiger te liggen. 


    Zondag werd bekend dat Sven van Beek mogelijk de overstap maakt naar Fenerbahçe. Phillip Cocu wil de verdediger graag inlijven. Omdat het contract van de 23-jarige Van Beek over een jaar afloopt, heeft Feyenoord nú nog een laatste kans om een aardige transfersom te incasseren. Bovendien beschikt Van Bronckhorst met Eric Botteghin en Jerry St. Juste over twee goede alternatieven. 

    Tonny Vilhena wordt al jaren in verband gebracht met een vertrek naar de Premier League of de Serie A. Voetbal International schreef afgelopen week dat er veel belangstelling is voor de Oranje-international. Na zes jaar in Feyenoord 1 is een stap hogerop ook logisch voor de nog altijd pas 23-jarige Vilhena. Of Nicolai Jörgensen in het kielzog van de middenvelder naar het buitenland verkast, is nog maar de vraag. De Deense spits had zelf de ambitie om deze zomer een stap te maken, maar na een zeer matig WK staat de interesse voor Jörgensen op een laag pitje. 

    Middenveld en aanval
    El Ahmadi, Vilhena en Jens Toornstra: zij vormden op 5 augustus 2017, tijdens het eerste officiële duel van het seizoen 2017/18, het driemansmiddenveld van Van Bronckhorst. Als de Rotterdammers over tweeënhalve week aantreden tegen PSV in het duel om de Johan Cruijff Schaal, is het mogelijk dat de middelste linie een geheel nieuwe look heeft.


    El Ahmadi ís al weg en Vilhena koerst zoals gezegd af op een transfer. Met Yassin Ayoub haalde Feyenoord de opvolger van Vilhena transfervrij in huis. Op 10 krijgt Robin van Persie zeer waarschijnlijk de voorkeur boven Toornstra. Tegen FC Basel (5-0 winst) bewees de 34-jarige stilist eens te meer dat hij over uitzonderlijk veel talent beschikt. Toornsta - die niet bezig lijkt met een vertrek - zal ongetwijfeld weer veel minuten gaan maken, als vervanger van de kwetsbare Van Persie en/of op de vleugels. 

    Het vertrek van bankzitter Bilal Başacıkoğlu naar Turkije is door Van Geel opgevangen met de komst van Luis Sinisterra. De Colombiaanse buitenspeler werd deze maand voor drie jaar vastgelegd. Jean-Paul Boëtius en Sam Larsson gaan op de flank de concurrentie aan met elkaar. Uitblinker Steven Berghuis is uiteraard verzekerd van zijn stekkie op rechts. 

    Nieuwe lichting
    Diverse talenten staan te trappelen om komend jaar indruk te maken in Feyenoord 1. Spits Dylan Vente en linksback Tyrell Malacia kregen al veel speeltijd van Van Bronckhorst. Malacia moet sowieso aan de bak, aangezien Ridgeciano Haps voorlopig uit de roulatie is door een beenblessure. Onder meer Lutsharel Geertruida en Jordy Wehrmann krijgen tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen uitgebreid de kans om hun trainer te imponeren en ook Cheick Touré en Orkun Kökcü (beiden 17), van wie héél veel verwacht wordt in Rotterdam-Zuid, staan te trappelen. 

    Bankzitters: St. Juste, Van Beek, Malacia, Tapia, Amrabat, Toornstra, Larsson, El Hankouri, Vente en Sinisterra

    Jones, Bijlow of Vermeer onder de lat? Hoe gaat het middenveld eruit zien? En waar is nog versterking nodig? Deel het in de comments! 

    Poll

    Gaat Feyenoord komend seizoen serieus meestrijden om de landstitel?

    (9762 stemmen)

    Plaats een reactie

    fr0do +1473
    maandag 16 juli 2018 om 12:03
    Sterk middenveld ik denk dat ze er alleen goed aan doen om iemand te zoeken voor Boetius zijn positie, heb ik nooit echt een geweldenaar gevonden. Verder hoop ik dat ze kiezen voor Bijlow. Jones is te oud had eigenlijk vorig jaar al gewisseld moeten worden met Vermeer en Bijlow is gewoon een prima keeper en nog jong ook.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1245
    maandag 16 juli 2018 om 14:15
    Middenveld is niet in evenwicht. Van de Heijden en Botteghin kunnen niet met teveel ruimte in de rug spelen en zullen dus wat inzakken. Dan krijg je automatisch een grote ruimte tussen de linie naar het middenveld. Ayoub en Clasie zijn denk ik te licht om en het gat naar de verdediging en naar de aanval te belopen. Van Persie gaat dan ook minder diep spelen en ontstaat er of een gat naar de voorhoede of naar de achterhoede. Ben benieuwd hoe het uitpakt
    Vind ik leuk
    Rodajc +16034
    maandag 16 juli 2018 om 16:09
    Vind PSV en Ajax toch nog duidelijk beter, en AZ doet er ook echt niet veel voor onder. Zelfs Vitesse zou met Golovin of Mount niet echt minder dan Feyenoord zijn qua spelers.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:03
    Die verdediging, haha. Ik zal niet zeggen dat je in Europa weer zo'n ongenadig pak slaag krijgt als van Man. City vorig jaar in Rotterdam, maar dat wordt toch wel weer prijsschieten voor veel Europa League-teams.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 12:04]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13521
    maandag 16 juli 2018 om 12:22
    Hoezo weer?
    Die verdediging heeft welgeteld 0x samen gespeeld in de CL vorig jaar.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:24
    Dat is niet relevant, het gaat erom dat men (weer) geregeld kan prijsschieten tegen bovenstaand Feyenoord in Europa, zoals City dat kon in Rotterdam.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13521
    maandag 16 juli 2018 om 12:28
    Dat is wel relevant want dat prijs schieten kwam voornamelijk door het feit dat er iedere wedstrijd zo'n beetje 4 anderen voor Jones' snufferd stonden.

    Ook zal je heel erg goed moeten zoeken naar ene ploeg met de kwaliteiten van CIty in de EL.
    75% van die soeper doeper extra fantastsiche PL is een schiettent voor City op een goeie dag.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:31
    Niet relevant voor hetgeen wat ik beweerde, namelijk dat er hele, hele povere defensie staat hierboven, dat kun je toch onmogelijk ontkennen. Daarnaast geef ik duidelijk aan dat het niet zulke bloedbaden als tegen City zullen worden, maar problematisch zal het zeker kunnen worden als je hiermee Europa ingaat.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13521
    maandag 16 juli 2018 om 12:54
    Dus je hele verdediging zo'n beetje iedere wedstrijd ondersteboven moeten gooien heeft geen effect op een resultaat en is dus niet relevant. Ok, dan.
    Hoewel ze in sommige plaatsen in Nederland daar anders over denken is het voor Nederlandse ploegen sowieso problematisch in Europa.

    Het veelgeprezen AZ kreeg er 11 achter de kloten van Lyon.

    De Ajax en PSV verdedigingen van vorig seizoen waren beide ook dronken gespeeld door City in een 1ste poulewedstrijd.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:57
    Dat heeft zeker effect, maar nogmaals, het is niet relevant voor mijn punt, namelijk dat (ook) deze defensie zoals hierboven aangegeven heel matig is. Een centrum van Van der Heijden en Botteghin moet jou toch ook zorgen baren als je wat ambitie hebt?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13521
    maandag 16 juli 2018 om 13:03
    14 maanden geleden stonden ze anders gewoon op de Coolsingel.
    Boeit me eerlijk gezegd niet zoveel wie er staan. Ik hoop dat de 4 die neergezet worden door Van Bronckhorst weer eens een tijd heel blijven.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:07
    En in 2018 hebben ze geregeld enorme zaadpartijen gespeeld of zaten zelfs op de bank in het geval van Bottehin.. Het is en blijft middelmaat en een club als Feyenoord zou toch wat beter moeten nastreven. Durf vooruit te kijken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 13:09]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13521
    maandag 16 juli 2018 om 13:11
    Doe eens gek en vertel me precies hoeveel wedstrijden ze vorig seizoen samen gespeeld hebben? En waar stond Feyenoord toen de blessures voor beiden begonnen.



    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:15
    Dat zou ik moeten nakijken, maar je wekt de indruk dat je een dergelijke centraal duo anno 2018 wel prima vindt? Dat zou ik begrijpen als ze bij Utrecht of Groningen spelen en je bent fan van die club.. Ik zie ze niet eens zo vaak, maar heb al lang gezien dat ze vrijwel alles missen om op een beetje niveau mee te kunnen draaien.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 13:16]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13521
    maandag 16 juli 2018 om 13:27
    Ok, dus je stelt een oordeel dat ze samen dramatisch waren zonder te weten hoe vaak ze samen speelden en waar Feyenoord stond toen eerst de een en daarna de ander geblesseerd raakte? En zonder ze vaak te zien spelen.

    Om dan maar weer te komen met "je moet toch beter willen"

    Alles missen om op niveau mee te komen >>> 14 maanden geleden kampioen.

    Hou er nou maar gewoon mee op want je weet niet waar je het over hebt.


    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 13:27]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:30
    Een antwoord op jouw irrelevante vraag is ook totaal niet nodig om te kunnen stellen dat het hele povere verdedigers zijn (in combinatie zal het echt niet ineens een topduo zijn, wat een lariekoek). Het kan zijn dat je ambitieloos bent of je erbij hebt neergelegd dat het niet beter gaat worden, maar dat je een dergelijke mening afschildert als onzin is absurd.

    Het zegt alles dat je maar blijft hameren op een incidenteel succesje in het verleden, alsof je maar niet wil beseffen dat deze 2 spelers anno 2018 het voor je moeten doen; het ontbreekt er nog maar aan dat je durft te stellen dat het echt goede verdedigers zijn, haha.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 13:33]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13521
    maandag 16 juli 2018 om 13:35
    Je vestigt je oordeel over 2 spelers waarbij je toegeeft dat je ze eigenlijk nauwelijks bezig hebt gezien.
    Je kan me niet vertellen hoeveel wedstrijden ze samen hebben gespeeld vorig seizoen en waar Feyenoord stond toen ze geblesseerd raakten.

    Vind je het erg belangrijk om serieus genomen te worden?
    Want dat gaat hem niet worden op deze manier hoor.

    34 wedstrijden bovenaan staan en dus kampioen worden is een incidenteel succesje?
    Er zijn ook nog een paar KNVB bekers door beiden gewonnen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:43
    Ik stel dat het hele modale (at best) verdedigers zijn, prima als jij er anders over denkt, maar als je denkt dat iemand 100 wedstrijden nodig heeft of wat irrelevante statistieken om zoiets overduidelijks waar te nemen, dan kan ik je uit je droom helpen: iedereen met een beetje verstand van zaken ziet na een paar wedstrijden dat zowel Van der Heijden als Botteghin nagenoeg alles tekort komen als het niveau iets omhoog gaat.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11317
    maandag 16 juli 2018 om 13:27
    Ja, in de Nederlandse competitie (ook tegen Ajax en PSV) kan dat. In de CL misschien niet. Vertel mij maar welke verdediger bij een Nederlandse club zich wel staande houdt op CL niveau, buiten De Ligt.
    Vind ik leuk
    orion73 +1520
    maandag 16 juli 2018 om 12:30
    Alleen in manchester viel het prijsschieten wel mee. Slechts 1x en dat ook nog pas in de 88e minuut.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:32
    En toen was City al lang en breed verzekerd van de eerste plaats in de groep en speelde op 30 procent, kom op zeg.. Een beetje perspectief kan geen kwaad.
    Vind ik leuk
    orion73 +1520
    maandag 16 juli 2018 om 12:36
    Over perspectief gesproken...Een club als City wil altijd winnen en al helemaal voor eigen publiek. Alle grote namen speelden en op 30% kun je niet spelen hoor. Hoe stel je dat voor? Dat je maar 3 meter loopt ipv 10? Of dat je met 15km per uur een bal overspeelt ipv met 50km per uur?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:41
    Die urgentie viel enorm mee (en dat zag je ook duidelijk terug op het veld), zeker voor topspelers die niets meer te bewijzen hebben tegen een pover elftal als Feyenoord, feitelijk was het niet meer dan een trainingspartijtje en een paar dagen later stond er weer een lastige uitwedstrijd in de competitie op het programma.

    En wees er ook maar blij om, want als City gas had gegeven in Manchester had het het wel eens in de dubbele cijfers kunnen lopen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 12:43]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:42
    Lol, trollen terwijl je eigen club niet eens Europees speelde hahahah wat triest.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:44
    Wat is mijn club dan? Haha.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:49
    Aangezien ik je hier vaak zie sympathiseren met Ajax ga ik er even vanuit dat je uit die hoek komt. Je kan het proberen te ontkennen maar dat zal verspilde moeite zijn :) #zoekeenleven
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:52
    Daar snap ik niets van, ik heb niets met Ajax.. Denk dat ik er vooral kritisch op ben als ik er überhaupt al wat over zeg hier.
    Vind ik leuk
    fr1963 +3463
    maandag 16 juli 2018 om 17:04
    Eind 2017 rolde City ook in de PL iedereen op zoals Liverpool met 4 of 5-0 enz enz. Feyenoord speelde met compleet nieuwe verdediging ivm 5 blessures!! Na de winterstop met de terugkeer van de geblesseerden en met RvP erbij werd er al stukken beter gespeeld.
    Dat niveau is voldoende om kampioen te worden, mits je je niveau blijft halen en het niet weer zo bizar regen zit.
    PSV en ajax zijn te onrustig, niet stabiel en moeten eerst een opbouwfase door die ze zekers te weten punten gaan kosten....
    Feyenoord is dus feitelijk al kampioen.
    Coolsingel kan dit keer niet, dan maar de Maasvlakte waar je met gemak een half miljoen mensen kwijt kunt.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 15:42
    De wedstrijd voorafgaand aan die tegen Feyenoord won Man City met 5-0 van Liverpool, de wedstrijd daarna met 0-6 tegen Wadford, Feyenoord stond daar leuk tussen met 0-4. Niets bijzonders en ook geen afgang. 'City was absoluut oppermachtig in die periode.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 15:50]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34677
    maandag 16 juli 2018 om 12:04
    Als er niets bij komt gaan we weer snel afhaken.

    Bijlow op goal. Middenveld is wel oke. We gaan het zien.
    Vind ik leuk
    Summit +608
    maandag 16 juli 2018 om 12:05
    Opstelling: Bijlow, Nieuwkoop, van Beek, St. Juste, Haps/Malacia, Ayoub, Vilhena, van Persie/Toornstra, Berghuis, Jorgensen, Larsson. Dit geldt dan wel aleen als de huidige selectie bij elkaar blijft
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 12:07]
    Vind ik leuk
    fr1963 +3463
    maandag 16 juli 2018 om 17:08
    Tapia ipv Vilhena, die moet zsm wegwezen...speler met creatief vermogen van 0,0.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:06
    Zou mooi zijn als Gio kiest voor Bijlow, maar vond hem in de eerste oefenwedstrijden wat onzeker ogen..
    Vind ik leuk
    orion73 +1520
    maandag 16 juli 2018 om 12:31
    Ja ach zo oogde Jones nagenoeg het hele vorige seizoen. Als ze gelijkwaardig zijn moet je altijd kiezen voor de jongste
    Vind ik leuk
    Dani82 +2270
    maandag 16 juli 2018 om 12:07
    Ja inderdaad, zet bijlow erin.
    Geef hem vertrouwen
    Vind ik leuk
    Romario9 +12057
    maandag 16 juli 2018 om 12:36
    Precies. Jones kan niet meer, maar het zou me niet verbazen als Gio toch weer voor hem kiest.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 12:36]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:07
    Ben benieuwd met Vilhena.. we zijn hem al jaren dankbaar dat ie ondanks alles gewoon bij ons is gebleven ;over clubliefde gesproken ;)
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5186
    maandag 16 juli 2018 om 12:54
    ik ben hem niks dankbaar en ik ben blij als ie vertrekt. Maar het probleem dat er alleen maar volop interesse is in de krant.
    En die clubliefde moet ik nog maar zien. Ik zie hem nog wel een jaartje blijven en vertrekken als er bijna geen transfersom voor hem op tafel hoeft te komen. Dan durven er misschien meer clubs een risicootje te nemen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:10
    Van Bronckhorst kiest voor kampioensdriehoek Jones,Botteghin,vd Heijden. 2 talentvolle backs St Juste en Malacia(Haps tot november uitgeschakeld). Middenveld kun je van Persie beter zien als supersub die gaat echt niet alles spelen. Clasie ,Toornstra, Ayoub dus. Voorin heeft Larsson streepje voor op Boetius dat had Voetbalprimeur moeten weten!.conclussie .3e plaats precies wat de begroting aangeeft.
    Vind ik leuk
    rinirat +2940
    maandag 16 juli 2018 om 12:12
    Feyenoord levert met El Ahmadi de belangrijkste speler in,een Clasie kan dat echt niet opvangen.
    Hij is een aardige voetballer,maar heeft het nergens laten zien.
    Ayoub gaat ten onder aan de druk.
    Ik zou die jonge keeper de kans geven,en ook een Amrabat als hij wat meer sturing krijgt komt hij er wel.
    Helaas is V Bronckhorst niet echt een goede trainer.
    Vind ik leuk
    orion73 +1520
    maandag 16 juli 2018 om 12:33
    Feyenoord speelde vorig jaar een aantal keer zonder KAE en dat waren zo’n beetje de beste wedstrijden. Ik zeg niet dat hij niet gemist word maar in paniek hoeven ze bij Feyenoord ook niet te zijn.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11317
    maandag 16 juli 2018 om 13:29
    Jij weet al dat Ayoub ten onder gaat aan de druk? Had je dat niet eerder kunnen zeggen? Dan had Van Geel het ook geweten...

    Clasie heeft het nergens laten zien. Behalve drie, vier jaar op het middenveld en ook in de NL topwedstrijden.
    Vind ik leuk
    rinirat +2940
    maandag 16 juli 2018 om 13:57
    Het is voor bijna elke speler van een kleine club naar een top club moeilijk om zich gelijk aan te passen zo ook voor Ayoub.

    De beste tijd van Clasie was bij Feyenoord,eenmaal weg naar Engeland heeft hij amper gespeeld.
    Het laatste jaar in Belgie ook geen 100% en dat waren zeker geen topwedstrijden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 13:58]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +11317
    maandag 16 juli 2018 om 14:48
    Moeilijk om "gelijk aan te passen" is wat anders dan ten onder gaan aan de druk.

    En v.w.b. Clasie is het gissen. Maar die kleine is het voetballen niet opeens verleerd.
    Vind ik leuk
    JuDeCh +45
    maandag 16 juli 2018 om 12:12
    Zo staat feyenoord behoorljjk in de steigers met deze opstelling.. mag wel wat afgebroken worden!
    JP linksbuiten vind ik echt 1 van de slechste aankopen van VG.. JP heeft me nooit overtuigd! Janscharie mag er van mij ook wel uit mogen zie jongen van heerenveen wel voor halen, piere of zoeits! Middenveld mooi idee zou alleen liever vP in spits zien en Jens op 10. Maar goed ze hebben we 100.000 trainers die hun idee er over hebbeb
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:15
    Ze hebben een leuk elftal, hoop dat ze bylow de kans gaan geven, ben wel gecharmeerd van hem want jones ken niet meer. En zoals boven aan gegeven boetius ken echt niet, die komt zwaar te kort. Verder middenveld is goed. Hopelijk dat ze lang mee kunnen strijden om het kampioenschap.. heb er zin in dat het nieuwe seizoen van start gaat😊
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:15
    Laat Bijlow en Jones maar uitvechten wie de beste is, zelf heb ik een lichte voorkeur voor Bijlow omdat het één van de grootste keeperstalenten is van Nederland. Er moet een snellere centrale verdediger bij, of st. Juste moet naar het centrum. Nieuwkoop niet goed genoeg om in het eerste te spelen en ook nig eens blessure gevoelig. Zlef zie ik op de linksback positie graag Malacia, Het zou zonde zijn als Haps het grootste talen van Feyenoord in de weg zou zitten. Clasie als vervanger zou prima zijn voor El Ahmadi maar als Vilhena vertrekt zou er een middenvelder bij moeten, dat kan Robin Lod zijn die nu transfervrij is. Op tien Toornstra of Persie. In de aanval zou het fijn als er nog een goede linksbuiten bij komt, van Boëtius weet ik nu al dat het niet goed komt. In Larsson heb ik nog lichte hoop en ik zou hem wel graag een keer op de 10 zien staan. In de spits gewoon Jørgensen neerzetten. Berghuis natuurlijk op rechts. Spelrs als El Bouchatoui, Kokcu, Geertruida, Vente en andere talenten vaak in laten vallen.
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2979
    maandag 16 juli 2018 om 12:17
    Met van der Heijden op de CV, Boetius / Larsson op de linksvoor, een Jorqensen uitvorm in de spits en Nieuwkoop op rechtsback ga je niet lang meespelen om de titel. Met Janmaat, Fer, Janssen en Groeneveld was je een eind gekomen. Helaas zou daar het transferbudget niet hoog genoeg voor zijn.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 12:21]
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +9360
    maandag 16 juli 2018 om 12:17
    Bijlow eerste keeper. St Juste en van beek voor Bot en nieuwkoop,Tapia voor Clasie en Larsson ipv Boetius.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 12:19]
    Vind ik leuk
    Franciscus +159
    maandag 16 juli 2018 om 12:23
    1 naam mis ik nog: "Achraf Bouchtaoui"!
    Vind ik leuk
    52N6E +1065
    maandag 16 juli 2018 om 12:36
    Thomas ....ik blijf het zeggen...
    Vind ik leuk
    Pimman +6321
    maandag 16 juli 2018 om 12:44
    Ik zag wat flitsen van Feyenoord tegen Basel en ik was positief verrast. Ik denk dat Jones zijn beste tijd wel heeft gehad en tja Vermeer dat kan nu óók niet meer. El Ahmadi zal een gemis worden..wie weet staan er nog goede jeugdspelers op komend seizoen.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1478
    maandag 16 juli 2018 om 12:44
    Er moet verdedigend echt nog wat bij, alhoewel ik niet weet hoe ik de kwaliteiten van Geertruida in moet schatten. Maar dit centrum wordt echt te oud. En laat aub st Juste op de back positie spelen. Daar heeft hij alle kwaliteiten voor. Centraal vaak verkeerd gepositioneerd.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5186
    maandag 16 juli 2018 om 12:46
    Gio moet al starten om RVP zoveel mogelijk minuten te laten spelen. Dat doe je door hem dus in de spits te zetten. Afgelopen vrijdag kon je zien waarom. Dat kan hij enorm goed. Goed aanspeelpunt, inzicht, neusje voor de goal en dan kan hij met Berghuis nog meer samen spelen. Je mag van RVP niet verlangen dat hij verdedigend werk moet doen. Stel een 3 mans middenveld op, met hopleijk clasie en dan AYoub en toornstra. Zet jorgensen in een vrije rol op links en je bent klaar.
    Vind ik leuk
    Gary Oak +222
    maandag 16 juli 2018 om 12:52
    Ik zie in de opstelling van voetbalprimeur een degelijke verdediging terug met balans. Een sterk middenveld, maar een aanval met op de flanken spelers die moeite hebben om 1 op 1 hun man voorbij te komen. Als dat niet gaat veranderen blijft het een degelijk team en daar is alles helaas mee gezegd.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:55
    Bij feyenoord kunnen enkele spelers beter dansen dan voetballen
    Vind ik leuk
    VelpNL +13
    maandag 16 juli 2018 om 12:59
    Boetius wordt larsson. Haps geblesseerd wordt Malacia en st Juste op de plek van nieuwkoop keeper bijlow.
    Vind ik leuk
    Leeuw +6236
    maandag 16 juli 2018 om 12:59
    Tapia zou gek zijn om op de bank plaats te willen nemen. Deze international van Peru kan veel beter dan de bank warm houden.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:01
    Voorlopig zie ik in de opstelling een wel hele zwakke speler. Boetius is zijn naam.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +983
    maandag 16 juli 2018 om 13:07
    Zie graag Botteghin en of v.d. Heijden vervangen worden door een lange sterke snelle verdediger. Botteghin is behoorlijk traag, opbouwend wel goed. Mist imo wat kwaliteiten. Zelfde geldt ook voor vd Heijden. Voor Vente is dit seizoen alles of niets. Hij moet zichzelf nu laten zien anders is de top voor hem (op dit moment) te hoog gegrepen. Jones aub weg en Bijlow opstellen. Geef jeugd een kans. Het terughalen van oude bekende is niet altijd een succes.
    Vind ik leuk
    sundaymanara +1055
    maandag 16 juli 2018 om 13:21
    Die gaan weer meedoen voor het linkerrijtje.
    Vind ik leuk
    Mari +10272
    maandag 16 juli 2018 om 13:57
    Vorig jaar gewoon pech met veel te veel blessures,
    Vind ik leuk
    ronnieb +583
    maandag 16 juli 2018 om 13:22
    Ik heb ze gezien in Biel en dat was gewoon ijzersterk tegen Basel, de nummer 2 van Switzerland. Die gasten wisten niet wat er gebeurde met ze, ze werden helemaal zoek getikt. Het blok Botta/VDH is weer in ere hersteld. Links heb je met Haps een zeer sterke linksback, rechts is het enige zwaktepunt dus Janmaat zou daar perfekt zijn. Middenveld: Toornstra zal met Vilhena of Clasie spelen met wellicht Tapia daarachter op 6 en voorin heb je met Larson, Berghuis, RvP en wellicht Jorgensen zelfs echt de beste aanval van de eredivisie. Op de bank St Juste, Van Beek (wordt verkocht) Geertruida, Nieuwkoop, Ayoub, Amrabat, Boetius, Vente, Sinister en talenten zoals Burger (let op die gozer - type Odegaard), Kokcu, Chioke en Wehrman. Als RvP en Berghuis fit blijven, gaat Feyenoord heel lang meedoen om de titel. NBiet zozeer alleen door de sterke selektie maar voetballend als blok is Feyenoord heel ver nu.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34677
    maandag 16 juli 2018 om 13:42
    Haps is er lang uit helaas.
    Vind ik leuk
    Mari +10272
    maandag 16 juli 2018 om 13:56
    van Beek wordt verkocht? Men weet niet hoe goed hij wel niet is. Nog een jaartje blijven dan is de transferwaarde veel hoger.
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12382
    maandag 16 juli 2018 om 13:22
    Gewoon lekker Bijlow opstellen.
    Vind ik leuk
    Mari +10272
    maandag 16 juli 2018 om 13:54
    VP, kunnen jullie bij foto's de namen van de spelers erbij plaatsen svp.
    Waar is Vilhena?
    Vind ik leuk
    Korm +37731
    maandag 16 juli 2018 om 14:20
    centrale verdedigers is erg pril...
    Vind ik leuk
    windforce11 +2648
    maandag 16 juli 2018 om 14:20
    Heel matig, met name de verdediging. En ik zou een keeper opstellen :-)
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 14:51
    Zou toch te gek voor woorden zijn als vermeer is hersteld van zijn blessure geen kans zou krijgen. We praten hier over een Nederlands elftal speler. Bijlow komt er echt wel. Zou inderdaad die boetius op marktplaats zetten.
    Vind ik leuk
    dzego_ +27
    maandag 16 juli 2018 om 15:04
    Vermeer; Janmaat, st. Juste, vd Heijden, Haps; Amrabat, RVP, Ayoub; Berghuis, Jorgensen, Larsson
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 16:23
    Op 1 september weten we meer. Om maar eens bij de werkelijkheid te blijven.
    Vind ik leuk
    Voebtal +7608
    maandag 16 juli 2018 om 16:23
    Feyenoord heeft een lekker elftal hoor... Gaan het afleggen tegen het geweld uit 020 maar plek 2 kan best wel eens. Hoewel Vitesse misschien nog wel meer kwaliteit heeft.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 20:17
    Ik denk dat de supporters van Emmen, dit niet met je eens zijn.
    Vind ik leuk
    Lady Sam +157
    maandag 16 juli 2018 om 17:10
    Waarom wil iedereen dat Tonny Vilhena vertrekt ,laat hem maar lekker blijven , vaste waarde op het middenveld wordt nog steeds beter en kan nog veel leren van Robin van Persie, hij is pas 23 jaar en wil voor Oranje mee blijven doen ,en dat kan alleen als hij iedere week speelt.en dat doet hij bij Feyenoord....
    Vind ik leuk
    meloen87 +804
    maandag 16 juli 2018 om 17:32
    Bijlow moet gewoon 1e keeper worden, Van Bronckhorst kan hem gewoon niet meer weigeren. Jones als ervaren 2e keeper. Oudjes Botteghin en V.D.Heijden eruit, St. Juste en Van Beek (mits hij blijft) erin. Malacia op links, wat noodzakelijk is (en zeer waarschijnlijk heel goed) en Nieuwkoop op rechts (hopelijk blijft hij heel dit seizoen). Als Janmaat komt, direct in de basis. Middenveld is prima zo, als Clasie daadwerkelijk komt. Zo niet, Tapia op zijn plek (en als Vilhena blijft, dan gewoon Vilhena in de basis). Boëtius vervangen door Larsson, Jorgensen en Berghuis laten staan.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 20:19
    Jij zegt dat wel makkelijk. Maar Jones wil keepen, en niet bankzitten. Bijlow evt wel, maar ook niet als derde keeper.

    Dus zo makkelijk is de keus nog niet.

    Dus of Vermeer of Jones moet weg. Maar beiden willen niet op de bank zitten.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 20:21]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws