Van Bommel over transferperiode: 'Het slaat helemaal nergens op'

    Van Bommel over transferperiode: 'Het slaat helemaal nergens op'

    maandag 16 juli 2018 om 10:35

    Als het aan PSV-trainer Mark van Bommel ligt, sluit de transfermarkt voortaan veel eerder. Van Bommel is van mening dat Nederland het voorbeeld van de Premier League moet volgen.

    Daar sluit dit jaar op 9 augustus al de transfermarkt. In Nederland kunnen spelers nog tot en met 31 augustus van club veranderen. "Het slaat helemaal nergens op, die lange transferperiode", aldus Van Bommel in gesprek met Eindhovens Dagblad. "Dan heb je al drie competitiewedstrijden gespeeld en kan er nog van alles gebeuren. In Engeland sluit de transfermarkt nu ruim drie weken eerder. In Nederland helaas niet, omdat we er bijna nooit in slagen eensgezind te zijn."

    Volgens de oefenmeester geldt voor de kunstgrasdiscussie hetzelfde: niemand is enthousiast, maar toch wordt er niks aan gedaan. "De KNVB moet in dit dossier de leiding nemen. Waarom zeggen wij niet dat transfers na het begin van de competitie niet meer mogelijk zijn?'

    Poll

    Zou de transfermarkt eerder moeten sluiten?

    (2317 stemmen)

    Plaats een reactie

    Jarinr10 +11082
    maandag 16 juli 2018 om 10:56
    Helemaal mee eens v Bommel!
    Vind ik leuk
    Hakbal +933
    maandag 16 juli 2018 om 11:06
    Floris?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 11:07
    Hoezo?
    Dan worden we tussen 9 en 31 augustus helemaal leeggekocht en kunnen we allemaal geen vervangers meer halen.
    Als Van Bommel terug is gekomen voor dit soort loze praat, laat hem dan maar weer vertrekken.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11082
    maandag 16 juli 2018 om 11:08
    Bedoel daarmee dat t wel voor heel Europa moet gelden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 11:54
    Ja, dan wel, maar daar heeft Mark het niet over.
    Hij heeft het over dat Nederlandse clubs het niet ook hebben gedaan. Wat positief is, maar dat snapt hij kennelijk niet.
    Vind ik leuk
    The Genius +3198
    maandag 16 juli 2018 om 12:34
    misschien moet je je bril afzetten want het lijkt er op dat het je om de persoon van bommel gaat ipv wat hij zegt.

    Wat hij zegt is dat de knvb de transferperiode eerder moet sluiten. Als je dat doet betekend het ook dat je geen spelers (althans dat lees ik tussen de regels) dus het is nog niet zo;n gek idee. Hij is toch ook niet dom


    Edit:"Dat je geen spelers koopt of verkoopt was de bedoeling dat daar kwam te staan"
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 13:45]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 12:37
    dat je geen spelers wat?
    Vind ik leuk
    The Genius +3198
    maandag 16 juli 2018 om 12:56
    haha!

    Dat je geen spelers koopt of verkoopt was de bedoeling dat daar kwam te staan
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 12:59
    Het gekke is dat je wel gewoon 2 likes krijgt.

    Dat dacht ik al, maar even checken leek me handig.
    Ik snap dat je dat denkt, maar zo werkt het niet.
    Je kan als land alleen de einddatum regelen. Je hebt geen invloed op de einddatum van andere landen.
    Engeland nu ook niet. Alleen die betalen zoveel dat ze er wel mee weg (denken te) komen.
    Hier zou je gewoon de eredivisie de nek omdraaien.
    Dus ik wil niet zeggen dat Van Bommel dom is, maar hij heeft er in ieder geval niet goed over nagedacht.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 13:10
    Ik vond Mark van Bommel trouwens wel een vervelende speler, maar dat staat hier los van. Als hij een goed idee zou hebben was ik daar gewoon voor.
    Vind ik leuk
    The Genius +3198
    maandag 16 juli 2018 om 13:45
    dat je niet zijn mening deelt is iets anders dan dat hij er beter over na had moeten denken. Hij zegt toch ook dat je "als land" (knvb) de einddatum moet bepalen en daar als collectief voor moet gaan liggen als iemand dan nog komt om iets te halen. Ik denk dat het allemaal wel mee valt met dat het de ere zn nek om draait, het is simpelweg een verplaatsing van de marktbeweging...

    en over die likes....tsja ben gewoon een leuke jongen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 13:51
    Als ik hier geen mening of een andere mening over had gehad was dit ook een slecht idee geweest.

    De KNVB kan helemaal geen einddatum bepalen.
    Hoe moet je daar als collectief voor gaan liggen?
    Dat doen ze in Engeland trouwens helemaal niet, dus ik weet niet of hij dat bedoelt.

    Je verplaatst niks, je verliest gewoon je betere spelers aan het buitenland en betaalt in de winter meer voor vervangers.
    Vind ik leuk
    The Genius +3198
    maandag 16 juli 2018 om 15:32
    hoe als collectief er voor gaan liggen, dat is dus wat mark zegt: als knvb (dus eredivisie) zeggen dit is hoe WIJ het doen en dat als clubs accepteren en vooral honoreren. Dan kan het dus simpelweg niet dat je beste spelers nog laat verloren worden aan buitenlandse clubs.

    In nederland zeggen we vaak dat de ere klote is, niks voorstelt etc. Maar wat ik goed vind aan dit idee is vooral het feit dat je als knvb/ere/clubs actief handelt ipv maar als marionette van andere competities te worden behandeld.

    P.S/Edit: ook ziet hij (mark) het dus niet geboren omdat wij (knvb/ere/ (nederlanders?!) het nooit als collectief eens kunnen zijn.

    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 15:33]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 15:37
    Ja, en als je een goed bod krijgt op een speler het dus niet accepteren ook al is het een fantastisch bod? En dat dan met z'n allen? Dat is gewoon een heel gek idee. Ik vind niet dat je clubs kunt dwingen om onverstandige beslissingen te nemen. En daarnaast moeten alle spelers het ook maar accepteren. Als iemand dan dwars gaat liggen kun je dus niet eens een vervanger halen. Lekker dan.

    Ik zie niet in hoe we in welk opzicht dan ook een marionet zijn van andere competities.

    Leuk. Ik zie het niet gebeuren omdat het een dramatisch idee is, dat niet haalbaar is en de eredivisie nog slechter zou maken.
    Vind ik leuk
    Mari +8561
    maandag 16 juli 2018 om 12:37
    Vrijverkeer van arbeid. Gaat er pas weer uit als de EU totaal verdwijnt
    Vind ik leuk
    The Genius +3198
    maandag 16 juli 2018 om 16:47
    vrij verkeer van arbeid is ver te zoeken binnen de sportwereld, ja zelfs sinds bosman
    Vind ik leuk
    Mari +8561
    maandag 16 juli 2018 om 21:35
    Het betekent simpelweg dat voetbalclubs zoveel kunnen willen, maar de rechter stelt ze in het ongelijk.
    Vind ik leuk
    The Genius +3198
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:30
    snap ik allemaal wel, maar neem van mij aan dat 9 van de 10 sporters niet naar de rechter stappen. Heb het niet alleen over voetbal maar over alle sporten.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 09:30]
    Vind ik leuk
    Och jeh +2007
    maandag 16 juli 2018 om 11:20
    Wat een reactie, van Bommel heeft 100% gelijk, over beide zaken!!! Belachelijk dat de competitie 3 wedstrijden bezig is en dat daarna pas de transfermarkt sluit. Zo krom als maar wat. Wat betreft de loze reactie; heb maar 1 loze reactie gelezen en dat is jou bericht
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 11:38
    Ja, maar als de internationale transfermarkt sluit zijn we gewoon de lul. Of denk je dat clubs uit het buitenland denken 'oh, we halen Vilhena niet, want het is sneu dat Feyenoord geen vervanger kan halen'?
    Ik ben het met je eens dat het krom is, maar als we het nu zouden veranderen zijn we gewoon de lul.
    In Engeland lopen ze dat risico niet zo, want zij betalen iedereen heel veel, dus de kans dat hun betere spelers of halve teams vertrekken is vrij klein.
    Van Bommel noemt het een gebrek aan eensgezindheid. Dat slaat nergens op. Het is gewoon een slecht idee, want onze competitie kan dat niet hebben.

    Dat het eigenlijk allemaal anders zou moeten klopt, maar dan nog legt hij het bagger uit.

    Vind je het nog steeds een loze reactie?
    Vind ik leuk
    3Bier +8652
    maandag 16 juli 2018 om 11:45
    100% gelijk heb je. Als verkopende markt ben je de lul als je na begin augustus de transfermarkt sluit. Aangezien de spelers na die datum nog wel kunnen vertrekken, kan je geen vervangers halen.
    Engeland is een inkopende markt. Die hebben veel minder last van deze wijziging.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 11:46
    Dankjewel. Ik was al bang dat iedereen gek geworden was.
    Vind ik leuk
    3Bier +8652
    maandag 16 juli 2018 om 11:49
    Zegt veel over het niveau hier. En over het niveau van Van Bommel trouwens.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 11:52
    In allebei heb je denk ik gelijk.
    Het verbaast me vooral dat hij het gooit op dat er geen eensgezindheid was. Ik mag hopen dat er eensgezindheid was over dat het een idee van niks is.
    Ach, al die oud-spelers die denken 'en nu ben ik trainer' roepen weleens gekke dingen.
    De Boer kreeg ruzie met Mourinho omdat hij zei dat Rashford bij Ajax meer kansen zou krijgen.
    Vind ik leuk
    3Bier +8652
    maandag 16 juli 2018 om 12:02
    Ja De Boer kreeg toen even goed de wind van voren van Mourinho. En terecht, je moet wel weten wanneer je recht van spreken hebt.
    Bommel heeft hier echt niet over nagedacht en roept maar weer wat. Dit zou inderdaad het domste idee ooit zijn en de NL competitie zou dan nog zwakker worden. Alle competities gezamenlijk sluiten prima, maar dat zegt hij hier niet.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 12:23
    precies
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 18:57
    Dat jij over niveau praat dom oor, je clubje dat schandalig in conflict ligt met fam nouri en trainer op achterbakse manier wegstoppen en over Bergkamp zullen we het maar niet hebben.
    Vind ik leuk
    3Bier +8652
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:09
    Dat is ook schandalig. Hoewel Bergkamp zichzelf onmogelijk heeft gemaakt. Maar dan mag ik toch wat zeggen over van Bommel of niet? Wordt Ajax er weer bijgehaald (zucht) maar dat heeft er weer geen fuck mee te maken.
    Je kan je trainer wel verdedigen maar als hij iets dom zegt dan kan je dat gewoon toegeven hoor. Doet echt geen pijn.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6351
    maandag 16 juli 2018 om 22:23
    Wat zou hij met eensgezind bedoelen denk je? Wat betekend dat eigenlijk?
    Vind ik leuk
    Och jeh +2007
    maandag 16 juli 2018 om 12:58
    Ik vind de reactie inderdaad nog steeds nergens op slaan. Het gaat erom dat er binnen de KNVB geen eensgezindheid is; dat is wat hij zegt. Hij verwijst hierbij ook naar het kunstgras probleem. En ook dara heeft hij helemaal gelijk in, de meeste clubs zijn ertegen maar toch komen ze niet met een oplossing. Dat geldt dus ook voor de transfermarkt. Hier zijn zo veel clubs op tegen en toch doet de KNVB niks. Dat ze nu niks meer kunnen doen klopt, maar het probleem met de transfers is niet van dit jaar he.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 13:02
    Dat er binnen de KNVB geen eensgezindheid is staat los van dit probleem.
    Het voorstel van Van Bommel maakt de problemen in Nederland namelijk alleen maar groter.
    In plaats van dat er nog spelers worden gekocht en verkocht na 9 augustus worden er alleen nog spelers verkocht. Dus je houdt een zwakkere competitie over. Vind je dat serieus een goed idee?
    Dus in plaats van Jorgensen en Vilhena die vertrekken en vervangen worden vertrekken ze en worden ze niet vervangen.

    Dat er geen eensgezindheid is over kunstgras klopt, maar heeft hier geen fluit mee te maken.
    Vind ik leuk
    Och jeh +2007
    maandag 16 juli 2018 om 13:22
    Snap je niet dat hij dit niet perse dit jaar bedoeld dat die aanpassing gedaan moet worden?? Zoals ik al eerder aangeef speelt dit probleem niet van dit jaar maar al jaren. Net zoals de kunsgras zeik, daar verwijst van Bommel na. Je reactie is lachwekkend, probeer eens begrijpend te lezen.
    Als je van Bommel niet mag, zeg dat dan gewoon
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 13:26
    Jawel, maar volgend jaar heb je hetzelfde probleem, en het jaar daarna, en daarna en daarna. Eigenlijk totdat internationaal wordt besloten dat de datum wordt verplaatst heb je dat probleem.
    En die macht heeft de KNVB niet.

    Dus om Van Bommels vraag te beantwoorden
    ('Waarom zeggen wij niet dat transfers na het begin van de competitie niet meer mogelijk zijn?')
    Omdat we dan zwaar de lul zijn.

    Dat ik Van Bommel niet mag staat hier los van, een goed idee is een goed idee en een slecht idee is een slecht idee.
    Vind ik leuk
    3Bier +8652
    maandag 16 juli 2018 om 11:48
    Ik denk dat jij het niet helemaal goed begrijpt. Je kan dan na begin augustus geen nieuwe spelers halen maar ze kunnen nog wel worden weggekocht. De competitie zal dan nog zwakker worden aangezien de clubs dan geen vervangers kunnen halen. Van Bommel snapt er zelf ook weinig van. Neem aan dat hij ook een opvolger voor Lozano wil mocht die eind augustus toch nog vertrekken.
    Vind ik leuk
    Mass +5248
    maandag 16 juli 2018 om 11:33
    Wat een hopeloze reactie zeg....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 11:39
    Oh, jij zou natuurlijk liever geen vervanger zien komen voor Lozano als hij laat zou vertrekken. Gewoon lekker dat geld bewaren tot januari?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:15
    Misschien snap ik het niet, maar het is toch handig als de markt eerder sluit zodat we niet meer kunnen verkopen en kopen na 9 augustus. Dat is dat toch voordelig wanneer de competitie start?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 12:30
    De markt sluiten als land betekent alleen niet meer inkopen.
    Internationale verkopen heb je geen invloed op.
    In theorie zou Ajax dus Tadic of Blind nog na 9 augustus kunnen halen en kunnen Southampton en United niks meer met dat geld tot de winter.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:35
    ahh ik dacht dat het voor beide gold, niet enkel voor het inkopen. In dat geval is het idd een niet echt wenselijke oplossing. Hoe werkt dit dan in GB? Die hebben dat probleem dan toch ook?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:59
    Engeland is een beetje de top of the foodchain qua salarissen. Die kunnen dit gewoon hebben. Daarom snap ik het niet zo goed. Van Bommel moet toch ook snappen dat ze daar meer betalen en minder risico lopen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:20
    Jawel, maar ook daar kan het zijn dat de concurrentie (zowel nationaal als internationaal) dan op het laatste moment spelers wegkaapt (want die hebben ook het geld). T blijft gewoon een raar systeem en niet echt eerlijk zolang er geen rechte lijn wordt getrokken in heel Europa
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:31
    Nationaal niet, want die mogen ook niet kopen. Wel vlak voor 9 augustus, maar transferperiodes hebben altijd een deadline, dus volgens mij is dat hetzelfde als 1 september.

    Dat ze dat risico lopen klopt, maar het risico is vele malen kleiner.
    Ze betalen meer, dus de spelers zullen vaker blijven en het is voor veel spelers het droomland.
    Daarnaast hebben Engelse clubs zoveel inkomsten dat een hoog bod bij hun veel makkelijker geweigerd kan worden.
    Nederland heeft dat allemaal niet.

    Dat allemaal gelijktrekken de beste optie is ben ik met je eens, maar daar ging het niet om.
    Vind ik leuk
    Axim +838
    maandag 16 juli 2018 om 13:01
    als je eerst nou ff leest Dombo....
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 13:05
    Oh, hey, bedankt, zo had ik er nog niet over nagedacht. Goed verhaal zeg. Wat heb ik gemist dan superslimme Axim?
    Vind ik leuk
    Axim +838
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:49
    veel te warm om dat nou allemaal te gaan zitten tikken hier , geen zin in , betere dingen te doen en van alles meer :-)

    maar dank je voor je compliment ! :-))
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 14:50]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:52
    Dat je betere dingen te doen hebt geloof ik al niet.
    Daarnaast valt er ook weinig te typen, want ik heb gewoon gelijk in dit geval.

    Veel plezier met het 'compliment'
    Vind ik leuk
    Axim +838
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:00
    ach jij je zin , heb je ook wat :-) kan me er niet druk over maken , dus jij ook veel plezier met je zelf toebedachte "gelijk"
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:07
    Thanks. Is er ook enige kans dat je nu geen domme shit meer gaat roepen die helemaal nergens op slaat?
    Of gebeurt dat gewoon om de zoveel tijd zonder dat je er iets aan kan doen?
    Vind ik leuk
    Axim +838
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:10
    op domme opmerkingen krijg je nou eenmaal zo'n reactie , dus misschien even bij jezelf te rade gaan , fijne dag verder :-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:13
    Ik hoop dat je een fucked up dag hebt :)
    Vind ik leuk
    Axim +838
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:17
    sja, 2,5 uur geslapen na de nachtdienst , ach ja , er zijn ergere dingen :-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:36
    Goeie input man...
    Vind ik leuk
    Gerro +6478
    maandag 16 juli 2018 om 14:09
    In heel Europa dezelfde regels hanteren lijkt me het beste.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 14:12
    Ja, maar het is lastig om dat als KNVB even te regelen.
    Vind ik leuk
    Gerro +6478
    maandag 16 juli 2018 om 14:15
    Voor de KNVB is alles moeilijk deze bobo's zijn niet gewend om daadkrachtige beslissingen te nemen.
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1654
    maandag 16 juli 2018 om 14:22
    Waarom, van Bommel geeft alleen antwoord op een vraag die hem gesteld wordt. Als het antwoord je niet bevalt lees het dan niet of reageer dan niet. Dan hoef je ook geen loze opmerkingen te maken
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 14:24
    Als niemand meer mag reageren op wat hem niet bevalt wordt het een beetje saai op zo'n forum denk ik.
    Jij reageert nu toch ook op iets wat je niet bevalt? Jij had ook niet hoeven reageren toch?
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1654
    maandag 16 juli 2018 om 14:27
    Heb je gelijk in, maar het probleem is niet van Bommel. Zoals ik al, die beantwoord alleen maar een vraag
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 14:29
    In mijn ogen geeft hij een antwoord dat het probleem alleen maar groter maakt. Hij zegt "Dan heb je al drie competitiewedstrijden gespeeld en kan er nog van alles gebeuren. In Engeland sluit de transfermarkt nu ruim drie weken eerder. In Nederland helaas niet, omdat we er bijna nooit in slagen eensgezind te zijn."
    Terwijl Engeland zich in een luxepositie bevindt die Nederland niet heeft. Het hele plan is hier niet haalbaar. Hij zegt helaas, maar het is gelukkig, want voor Nederland loopt dat heel slecht af.
    Dan mag ik daar toch best iets van zeggen?
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1654
    maandag 16 juli 2018 om 14:33
    Dat mag. Ik denk dat het voor Nederlandse clubs ook beter is als de transfermarkt eerder sluit. Dat het plan niet haalbaar is, is nog niet bewezen. Ik vind dat voor iedere Europese land dezelfde regels dienen te gelden.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 14:34]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 14:37
    Het wordt denk ik heel erg moeilijk om iedereen mee te krijgen. Er zijn tot eind augustus play offs voor Europees voetbal. En dus ook clubs die zich op het laatste moment nog willen versterken en geld krijgen om zich te versterken.
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1654
    maandag 16 juli 2018 om 14:41
    Dat klopt. Maar als het iedere land verschillend is heb je ook een soort competitie vervalsing. Voor Nederlandse clubs is het toch moeilijk om een adequate vervanger te vinden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 14:44
    Ik ben het met je eens dat het goed zou zijn als alle landen dezelfde datum aan zouden houden en dat het goed zou zijn als die ligt voor de start van de competitie.
    Als Van Bommel dat had gezegd was ik het daar mee eens geweest, maar wat hij nu zegt ben ik het niet mee eens.
    Vind ik leuk
    040bovenaan +1654
    maandag 16 juli 2018 om 14:52
    Dat is je goed recht. Ik denk d at van Bommel juist wel een goed punt heeft. Ook van het kunstgras overigens.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 14:56
    Ik denk dat het zelfmoord was geweest als de KNVB Engeland had gevolgd zonder dat alle andere landen dat ook hadden gedaan.
    Dat er onverdeeldheid is over kunstgras klopt, maar dat heeft hier volgens mij weinig mee te maken.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6351
    maandag 16 juli 2018 om 22:19
    Begrijpend lezen is lastig he?

    Hij geeft toch aan dat het in Engeland wel gebeurt en waarom in Nederland dan niet? Omdat we bijna nooit eensgezind zijn?

    Van Bommel is natuurlijk geen Ajacied en daarom raak jij gelijk weer aan de schijterij.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 22:24
    Dat vind ik niet.

    Ja, dat las ik. In Nederland gebeurt het niet, omdat Nederland zich niet in dezelfde luxe positie bevindt als Engeland. Bij ons zou het heel slecht aflopen.
    Of we daar nou eensgezind over zijn of niet.

    Nee hoor, als een Ajacied met een slecht idee komt raak ik ook gelijk aan de schijterij.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 12:33
    Had van bommel dat ook gezegd als zelf als speler in de laatste uren nog een toptransfer kon maken???? of is hij nu gewoon hypocriet?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13060
    maandag 16 juli 2018 om 10:57
    Ja, ben je nou weer terug komen naar Nederland om wat open deuren uit de sponningen te schoppen?
    Hadden ze net zo goed Cocu kunnen houden daar.


    EDIT: Voor alle duidelijkheid.... hij heeft gelijk hoor.
    Maar er is een paar maanden geleden, toen de Engelsen dit invoerden, over gesproken om de Engelsen te volgen en dat is niet door gegaan.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 11:03]
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +8680
    maandag 16 juli 2018 om 10:59
    Wat extra druk op de KNVB kan mi nooit kwaad....zeker niet door een persoon als v Bommel, tevens trainer van de huidige landskampioen.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44900
    maandag 16 juli 2018 om 11:15
    Zo is dat. Van Bommel zegt nu al waar het op staat terwijl hij pas net in functie is.
    De opmerking "open deuren intrappen " slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    Hyena +28774
    maandag 16 juli 2018 om 10:59
    Hij heeft hier gewoon groot gelijk en het kan niet vaak genoeg worden gezegd.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +44900
    maandag 16 juli 2018 om 11:18
    Het siert van Bommel dat hij meteen al invloed wil uitoefenen op de KNVB.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 11:39]
    Vind ik leuk
    3Bier +8652
    maandag 16 juli 2018 om 11:51
    Zal hij dezelfde mening hebben als Lozano na 9 augustus verkocht wordt? Dan kan hij geen vervanger meer halen aangezien we zo nodig Engeland moeten na apen. Slimme gozer die Bommel
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    maandag 16 juli 2018 om 10:59
    Ik vind het juist wel een goed teken dat die KNVB op zijn plek zet dat hun de leiding moeten nemen, maar dat is mijn mening.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91518
    maandag 16 juli 2018 om 10:59
    Maar toch, hoe meer geluid hoe beter het is. Open deuren of niet, het hoogste woord moet eruit blijven komen.

    Competitie stilleggen en afdwingen!
    Vind ik leuk
    Mionel Lessi +2947
    maandag 16 juli 2018 om 11:18
    Door je EDIT is het toch juist beter dat v. Bommel het hier nogmaals aankaart en de vinger op de zere plek legt.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13060
    maandag 16 juli 2018 om 11:24
    Gaat voor dit seizoen toch niet meer veranderen. Begin er op 75% van de competitie (maart\april) weer over en je hebt kans dat het dan wel wordt ingevoerd.

    Het is te makkelijk om te zeggen dat we hetzelfde moeten doen als de PL maar dat werkt natuurlijk niet. In Nederland zijn de meeste clubs juist afhankelijk van verkopen van spelers om de boel overeind te houden. Maar die willen dan ook graag nog wel een vervanger aan kunnen schaffen. Als je tot 31 augustus wel spelers kan kwijt raken maar vanaf 9 augustus niet meer kopen, heb je een uitdaging.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 11:41
    Als je tot 31 augustus wel spelers kan kwijt raken maar vanaf 9 augustus niet meer kopen, heb je een uitdaging.

    Een uitdaging of een nog veel zwakkere competitie?
    Ze zijn nu al slecht in het vervangen van spelers. Dat wordt met minder keus niet beter.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13060
    maandag 16 juli 2018 om 12:15
    Ja, dat zeg ik. Of heel de UEFA dezelfde regels, zodat je niks meer kan aan of verkopen vanaf 9 augustus, of gewoon laten zoals het is.
    Het kan nog erger. Zweedse ploegen die speler(s) na 20 wedstrijden of zo kwijt raken.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 10:57
    Als de competitie is begonnen moet de transfer markt gewoon gesloten zijn,fair play
    Vind ik leuk
    Leedz +6838
    maandag 16 juli 2018 om 10:58
    Hoe kunnen mensen nee stemmen in de poll...

    Ben echt benieuwd waarom je tegen bent
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:02
    Van Bommel geeft in zijn relaas het antwoord op jouw vraag
    Vind ik leuk
    Leedz +6838
    maandag 16 juli 2018 om 11:04
    Ik vind van niet
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:12
    Jawel hoor: "..........omdat we er bijna nooit in slagen eengezind te zijn".
    ;=)
    Vind ik leuk
    Just dekler +1655
    maandag 16 juli 2018 om 11:14
    Dat is geen antwoord hoor, wel opletten.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:24
    Jawel, Leedz vraagt zich af waarom er nog mensen zijn die nee in de POLL stemmen, dus niet allemaal op ja, dus niet eengezind.
    En dat is juist wat van Bommel zegt, niet eengezind.
    Wel cryptisch blijven denken hè.
    ;-)
    Vind ik leuk
    Just dekler +1655
    maandag 16 juli 2018 om 14:38
    Ik denk niet dat van Bommel het heeft over VP en Leedz wel.

    En ook ik snap niet dat er mensen zijn die nee stemmen in de poll.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:37
    Van Bommel zegt dat Nederlanders nooit eengezind zijn.
    Dus dat is ook de reden waarom hier op VP nooit alles op ja of nee gestemd zal worden toch?

    De nee stemmers begrijp ik ook niet, but that's not the question.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 11:41
    Omdat dan de Nederlandse competitie leeg wordt gekocht zonder dat er vervangers komen
    Vind ik leuk
    Leedz +6838
    maandag 16 juli 2018 om 11:45
    Dat snap ik maar als een ieder gewoon dezelfde einddatum heeft is dat probleem opgelost toch
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 11:47
    Ja, maar ga jij iedereen overtuigen?
    Engeland kan het doen uit luxe, de rest moet samen die stap zetten. En dat zie ik niet gebeuren.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 10:58
    Het is totaal zinloos om in één land het transfer window eerder te sluiten als andere landen nog wel aan jouw spelers kunnen trekken.

    Het is mooi dat Engeland dit initiatief heeft genomen, maar eigenlijk moet dit een FIFA/UEFA joint venture zijn.
    En ja, eerder sluiten is een noodzaak voor veel clubs. Niet alleen in Nederland.
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    maandag 16 juli 2018 om 11:00
    Is het mogelijk om nog spelers weg te halen uit de PL ná hun deadline?
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 16 juli 2018 om 11:03
    Jazeker.
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    maandag 16 juli 2018 om 11:08
    Dat is dan dus voor Nederland niet te doen. Tenzij bij de KNVB de kantoren dichtgaan natuurlijk. Want dan kan er helemaal niemand meer overgeschreven worden.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 16 juli 2018 om 11:12
    Dat begrijp ik niet. Nederlandse clubs kunnen in principe na 9 augustus spelers kopen uit de PL. Huren waarschijnlijk ook wel. Degene die daar er net buiten vallen komen zo misschien toch aan spelen toe.
    Die tactiek wordt al jaren toegepast in Turkije. Zo hebben zij daar Janssen gehaald.
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    maandag 16 juli 2018 om 11:14
    Voor Nederland is het dus niet te doen die deadline zelf, net als in Engeland, naar voren te halen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 16 juli 2018 om 11:20
    Het is wel te doen en als dat de UEFA richtlijnen zijn zal de KNVB er weer mak achteraan lopen. Maar ik vind dit een voordeel dat je mag hebben als kleinere competitie.
    Desnoods onze competitie later beginnen.
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    maandag 16 juli 2018 om 11:21
    Competitie later beginnen kan wel natuurlijk.

    Maar dat was de stelling niet van Van Bommel.

    Het gaat juist om vroeger dichtgooien. Later dichtgooien dan de rest zou een zegen zijn.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 16 juli 2018 om 11:28
    Juist en van Bommel pleit dus voor gelijk dichtgooien met Engeland. En dan verandert er voor Nederland weinig. Je kunt nog steeds op de laatste dag je beste speler kwijt raken.
    Erg onverstandig wat Van Bommel hier wil.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 11:42
    Wat er verandert is dat het voor Nederlandse clubs 100x zo moeilijk wordt.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 16 juli 2018 om 11:46
    Hoe bedoel je dat? Ik volg je denkwijze even niet. :)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 11:50
    Nou, stel dat wij net als Engeland op 9 augustus zouden stoppen met inkopen.
    Dan kopen clubs uit Duitsland, Spanje, Frankrijk, België, Italië en Portugal nog spelers in Nederland en kunnen wij geen vervangers meer kopen. Niet uit het buitenland en niet uit Nederland.
    Dus als Barca ineens 80 miljoen op De Ligt of Frenkie zou bieden (aan iedereen die wil roepen dat ze dat niet waard zijn: dat is even het punt niet) kunnen wij niemand meer halen.

    Of als een club in gesprek is met een speler die ook buitenlandse opties heeft, hebben wij een deadline en hij niet, die kan gewoon zeggen 'nee, ik wacht die andere clubs nog even af.'
    Ik zie alleen maar nadelen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 16 juli 2018 om 11:55
    Ho. Ik pleit helemaal niet voor gelijkstellen. Precies om de redenen dir jij noemt.

    Een transferdeadline op basis van de CL coëfficiënt zou misschien wel werken.
    Landen met 4 teams die starten 1 augustus deadline dag.
    3 teams is dan 8 augustus, 2 teams 15 augustus en 1 team 22 augustus.
    Als je zoals wij geen hebt dan geldt daarvoor 31 augustus.

    Op basis van plaatsing vooraf dus, niet de mogelijke voorrondes.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 11:57
    Het ging me erom dat je zei dat er weinig zou veranderen, maar ik denk juist dat er in negatieve zin veel zou veranderen.

    Dus dan draai je het CL voordeel een beetje om ofzo?
    Dat gaat denk ik niet gebeuren. De CL bestaat juist voor de grote clubs tegenwoordig. Die zijn juist expres in het voordeel.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 16 juli 2018 om 12:08
    Nou snap ik hem. Ik bedoelde als de transferperiode voor heel Europa vervroegd zou worden, dan verandert er niets. We zitten weer op dezelfde lijn.

    En ik verwacht ook geen veranderingen maar ik vind mijn idee wel wat hebben. Misschien leest de KNVB mee en doen ze er wat mee. Het aantal landen met minder dan 4 vaste deelnemers is groter, dus in theorie meer stemmen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 12:28
    Oh, ja, daar ben ik wel voor.

    Ik vind het een leuk idee, maar aangezien die landen toch in het voordeel zijn zie ik het niet gebeuren.
    Er zijn ook genoeg landen die tegen het aantal van 4 vaste deelnemers zijn voor een paar landen, maar dat verandert ook niks.
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    maandag 16 juli 2018 om 12:07
    Transfermarkt window is natuurlijk ook van toepassing op de verkoop van spelers...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 12:26
    Nee. In Engeland kunnen na 9 augustus gewoon nog spelers naar het buitenland vertrekken. Daar heb je geen invloed op als land.
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    maandag 16 juli 2018 om 12:33
    Waar slaat die window dan op?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 12:38
    In Engeland willen ze gewoon na de start geen aankopen meer.
    En ze zitten in de luxe positie dat dat kan.
    Wij hebben die luxe positie gewoon niet.
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    maandag 16 juli 2018 om 12:41
    Tja het blijven Britten....
    Vind ik leuk
    Morris +22330
    maandag 16 juli 2018 om 12:45
    Mee eens. Dat ze in Engeland nee kunnen verkopen, kunnen wij dat niet omdat we kleine clubs hebben in een kleine competitie.

    Van Bommel had moeten pleiten voor een Europese regel.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27995
    maandag 16 juli 2018 om 12:48
    Dan zou ik ook hooguit gezegd hebben dat dat heel moeilijk zou worden. Nu doet hij vooral een slecht voorstel.
    Als je de eredivisie de nek om wilt draaien, moet je dit vooral doen :p
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:30
    Why was it introduced?
    Windows were introduced as part of a compromise agreement with the European Commission about how the whole transfer system worked and how it could best preserve contractual stability for both the player and the club while allowing movement at prescribed times during the year - the summer and winter transfer windows in effect.

    The alternative was to bring football in line with most other industries where contracts were not enforceable or liable for appropriate compensation, i.e. notice periods being served and players moving at will. The football authorities across Europe felt this would fatally undermine the footballing economy and remove the incentive for clubs to invest in developing players.

    bron: premierleague.com
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:07
    Ik lees dit op Wiki: "Clubs will be able to sell players until August 31 but not buy replacements after the deadline of August 9."

    Het antwoord lijkt "ja" te zijn.
    Vind ik leuk
    2cents +54950
    maandag 16 juli 2018 om 11:09
    Bizarre constructie toch. Geloof echt wel dat Spaanse of Italiaanse clubs het gaan proberen om nog aan spelers te trekken.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 16 juli 2018 om 11:13
    Italië sluit ook vroeg meen ik. Onder voorbehoud hoor.
    Spanje wel 31 augustus.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:25
    Italië 25 augustus.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 16 juli 2018 om 11:30
    Volgens mijn bron 18 augustus.

    https://www.transfermarkt.nl/transfer-statistik/transferfenster/statistik/stat/plus/0?art=s&kontinent_id=6&option=0
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:32
    De mijne komt van de website van de FIFA.

    https://www.fifatms.com/itms/worldwide-transfer-windows-calendar/
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 16 juli 2018 om 11:44
    Hmm, vreemd. Dan jouw datum maar aanhouden want die is later.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91518
    maandag 16 juli 2018 om 10:58
    Ik zeg een staking, gooi alles maar plat met alle clubs. Dwing het af!

    Hooivorken & Fakkels!!
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:01
    De Engelse clubs kunnen na 9 augustus natuurlijk nog steeds spelers verliezen, dat de transfer window op die dag sluit zegt natuurlijk niets.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 11:01]
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    maandag 16 juli 2018 om 11:02
    De positie van Nederland is juist ideaal zo. De 'toppers' zijn vroeger weg en je hebt echt tijd voor een vervanger.
    Daarbij kun je ook kijken naar de spelers die buiten de boot vallen in Engeland maar toch graag willen spelen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:05
    Al die randzaken in Eindhoven.. ik merk dat ze iemand als Brands nu wel missen, iemand die zich houdt aan waar ie voor aangenomen is ;)
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:09
    Klopt, een probleem waar ze in Rotterdam niet zo mee te maken hebben. Daar wordt niet zo aan spelers getrokken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 11:09]
    Vind ik leuk
    Hakbal +933
    maandag 16 juli 2018 om 11:05
    Verstandige man die mark
    Vind ik leuk
    Foebele +55086
    maandag 16 juli 2018 om 11:10
    Gewoon een maandje naar voren schuiven alles. IPV nu Juli en Augustus de markt open te gooien dit naar voren halen en de maanden Juni en Juli open gooien.

    Maar FIFA/UEFA zijn net als onze overheid, ze zijn er niet om de problemen op te lossen, ze hebben ze vaak juist zelf gecreeerd...
    Vind ik leuk
    Summit +563
    maandag 16 juli 2018 om 11:16
    Gewoon heel het jaar door transferperiode, zodat er onderhandelt mag worden tussen clubs en speler. Alleen dan mogen de spelers alleen maar overkomen in januari of tijdens de zomerstop. Het hele jaar door transferperikelen en clubs weten sneller waar ze aan toe zijn en kunnen zo dus tijdig vervangers halen
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 11:16]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:20
    Het hele jaar ?? Die Raiola moet ook nog zn pizza’s rondbrengen ;)
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3004
    maandag 16 juli 2018 om 11:37
    Clubs en spelers mogen nu ook al het hele jaar door onderhandelen hoor..
    Vind ik leuk
    Summit +563
    maandag 16 juli 2018 om 11:59
    Dan zou er toch geen probleem moeten zijn met het huidige transfersysteem?
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3004
    maandag 16 juli 2018 om 12:23
    Het gaat erom dat er nog spelers vertrekken als de competitie al begonnen is.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:20
    Hij heeft gelijk maar voor een beginnende coach heeft hij veel praatjes
    Vind ik leuk
    52N6E +1016
    maandag 16 juli 2018 om 11:32
    Als van Bommel zijn teksten net zo goed zijn als zijn trainers kwaliteiten dan gaan wij nog een leuk seizoen beleven in de CL en de ED.
    Vind ik leuk
    Donnygo +3013
    maandag 16 juli 2018 om 11:39
    Hij heeft wel een punt maar zolang andere landen wel gewoon kunnen blijven kopen (Italie, Duitsland,Spanje,Frankrijk) waarom zou je dan eerder stoppen want hun kunnen wel jou speler kopen maar jij geen vervanger.

    Kunstgras is duidelijk moet weg.
    Vind ik leuk
    Mari +8561
    maandag 16 juli 2018 om 11:46
    Engeland zit straks niet meer in de EU.
    Harde of zachte Brexit maakt voor arbeid niet uit.
    Zij kunnen doen en laten wat ze willen.
    Wil Bommel een nieuw Bosman arrest uitlokken?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:54
    The governing stature on anti discrimination law is the Equality Act 2010, which is a primary act of the British parliament and almost entirely without European influence (with the exception of some provisions relating to equal pay between men and women and the prohibition on religious discrimination, which came in through the 2003 Regulations). Discrimination on the basis of national origin has been unlawful in the UK since the Race Relations Act of 1976, and it's likely to remain post Brexit. There may be some administrative difficulties caused by visa restrictions, but this hasn't really affected the inflow of non-EU players.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:52
    De goede verstaander, niet gehinderd door enige puberale clubaversie, begrijpt dat Mark van Bommel doelt op het uitgangspunt van een ‘wederzijdse’ cordon sanitaire.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31501
    maandag 16 juli 2018 om 11:52
    Ja. Helemaal mee eens.
    Vind ik leuk
    peinke +2033
    maandag 16 juli 2018 om 11:53
    Ik dacht dat zoiets door de UEFA/FIFA bepaalt was. Vaak heb ik me afgevraagd waarom die transfer zo lang doorloopt. Ook de KNVB, als die er dan toch invloed op hebben, de transfermarkt bij aanvang van de competitie sluit of gewoon op 1 augustus. Neem die periode ook op in de contracten van spelers en een hoop gedoe bij clubs is afgelopen. Ook als het moment met een maand wordt verlengd, zullen clubs wachten tot het allerlaatste moment! Dan kan dat best iets naar voren. Gekkenwerk dat hele gedoe!
    Vind ik leuk
    Cookee +10640
    maandag 16 juli 2018 om 13:07
    Je kan de pech hebben dat je tegen Ajax moet met Ziyech en dat je concurrent hem niet tegenkomt. Dat deugt idd niet.

    Maar voor kleine clubs is die lange periode wel handig want die shoppen dan als er nog iets overblijft bij de toppers.
    Vind ik leuk
    RedNas +3482
    maandag 16 juli 2018 om 13:13
    Hier moet de KNVB zich dus helemaal niet mee bezig houden, aangezien we in Nederland niet bovenaan de transferketen staan. Eerder sluiten is alleen een optie als dit door de UEFA wordt opgelegd aan alle aangesloten bonden.
    De vraag is sowieso wat de datum dan zou moeten zijn. De eerste Europese voorrondes worden al in juni gespeeld, terwijl in de even jaren het voorgaande seizoen nog bezig is in de vorm van een WK of EK. Nog even los van bijvoorbeeld Scandinavische competities die sowieso een ander ritme hebben.

    Er zijn 2 transferperiodes die een maximale duur hebben, en iedere bond mag besluiten die maximale duur in te korten. Dit is eigenlijk alleen een optie voor de 4 (misschien 5) grootste bonden, de kleinere bonden zouden wel gek zijn als zij dat zouden doen.
    Gewoon niet zeiken en accepteren dus. En vooral, leren NEE zeggen.. want dat recht heeft iedere club het hele jaar door.
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    maandag 16 juli 2018 om 14:25
    Eens, een uur voor de eerste wedstrijd de hele zooi sluiten! en kunst gras moet inderdaad verboden worden
    Vind ik leuk
    Downvalley +245
    maandag 16 juli 2018 om 16:11
    Transfermarkt open van 15 Juni t/m 31 Juli klaar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Bommel over transferperiode: 'Het slaat helemaal nergens op'