Persconferentie Ronaldo: 'Als we gestopt zijn, zullen we bepalen wie de beste was'

    Persconferentie Ronaldo: 'Als we gestopt zijn, zullen we bepalen wie de beste was'

    Gepubliceerd: maandag 16 juli 2018 om 19:13ma 16-07-2018 om 19:13

    Cristiano Ronaldo is maandag gepresenteerd bij Juventus. De Portugese ster, die voor 112 miljoen euro overkomt van Real Madrid, benadrukte dat hij op 33-jarige leeftijd nog niet aan afbouwen denkt.

    "Mijn leeftijd is niet relevant, ik voel me goed en ben tot op het bot gemotiveerd. Ik heb er ontzettend veel zin in", laat Ronaldo weten, geciteerd door onder meer Voetbal International. "Ik ga zoals altijd alles geven en kijk er nu al naar uit om elke prijs die we kunnen winnen ook daadwerkelijk te pakken met Juventus." 

    "Ik ben niet verdrietig om mijn vertrek bij Real Madrid", vervolgt de aanvaller. "Juventus is ook een heel grote club en met alle respect, maar meestal gaan spelers van mijn leeftijd naar Qatar of China, dus ik ben ontzettend dankbaar dat Juventus me heeft gehaald en dat ik in dit stadium van mijn carrière nog voor zo'n grote club mag gaan spelen."

    Ronaldo ontkent dat hij na de gewonnen Champions League-finale al wist waar zijn toekomst lag. "Op dat moment had ik nog niet voor Juventus gekozen. Dankzij de president en de directie heb ik dat uiteindelijk wel gedaan. Zij dachten aan alles en stonden steeds voor me klaar. Ik ben fysiek, mentaal en emotioneel topfit en ik ben ontzettend trots om hier te zijn. Sommige spelers gaan afbouwen op mijn leeftijd, maar ik ben anders. Ik wil ook laten zien dat ik anders ben."

    Messi
    Of de concurrentiestrijd met Lionel Messi nu voorbij is, is de vraag. "Iedereen heeft het altijd maar over de rivaliteit met Messi, maar iedereen vecht voor zijn eigen club en dat is wat ik ook ga doen bij Juventus. Als Lionel en ik straks gestopt zijn, zullen we terugblikken en bepalen wie de beste was."

    Plaats een reactie

    pvdsmissen +916
    maandag 16 juli 2018 om 19:20
    Kampioenschap is al binnen voor Juve
    Vind ik leuk
    chicken +12068
    maandag 16 juli 2018 om 19:22
    Zoals ieder jaar bijna
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +22239
    maandag 16 juli 2018 om 19:27
    Ehhh... 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

    EDIT: denk dat ik je "bijna" verkeerd heb begrepen :-)
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 19:28]
    Vind ik leuk
    chicken +12068
    maandag 16 juli 2018 om 19:29
    Ik ga uit van 10 jaar ;)
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 19:23
    Dat is het al jaren, zelfs als ze mij mee laten doen ipv ronaldo hebben ze daar in italie nog goede kans kampioen te worden :)
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11684
    maandag 16 juli 2018 om 19:20
    Messi 100 %.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4434
    maandag 16 juli 2018 om 21:29
    1000000000%
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 22:09
    Bij lange na niet, messi komt niet eens in de buurt van Ronaldo, messi alleem bij barca , Ronaldo overal, Ronaldo zoveel meer records, een beest in de CL, messi staat letterlijk en figuurlijk in zijn schaduw, jammer voor Messi dat in een tijdperk waar veel je zien als beste , je in bijna alles belangrijke statistieken je in de schaduw van Ronaldo staat....
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11684
    maandag 16 juli 2018 om 22:22
    Ach. Kijk gewoon is een voetbalwedstrijd. Niet alleen de cijfertjes, waarin Messi overigens in bijna alles wint, zeker als je leeftijden gelijk trekt. Dan zie je het verschil tussen Ronaldo en Messi. Messi heeft de techniek en talent die 1 op niemand anders heeft.
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3062
    maandag 16 juli 2018 om 23:01
    Bien of Vamos hoe zou ik u noemen, de allergrootste frustratie van uw idool is zijn eeuwige rivaal Messi, steek dat nu een voor altijd in uw kop a u b .
    Ronaldo is sterk en een doelpuntenpakker, dat is waar en een top voetballer maar Messi is een natuurtalent, velen zeggen een buitenaards wezen, Ik zie vaak als ik niets te doen heb de Clasico 's nog eens op You Tube en dan zie je de grote classe van de kleine dribbelaar , steekt letterlijk met kop en schouders boven Ronaldo uit, en je weet goed genoeg dat de clash tussen Barça en Real altijd op leven en dood is, zie er de uitslagen of statistieken zoals jij wil maar eens en dan weet jij dat je de bal er serieus naast slaagt, en begin nu niet over de CL aub het gaat over het individu, de voetballer , en dan is Messi de beste .
    Tot morgen zeker?

    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:12
    Heel dit verhaal laat alleen maar zien dat Ronaldo de betere is... siiii, buitenaards haha je gelooft ook in ailians dus laat ik je ook maar geloven in je eigen sinterklaas verhaal...
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3062
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:53
    Op korte tijd heb jij niet naar enkele korte fragmenten kunnen kijken op you tube maar doe dat en zie dan wie de beste is .
    Toen Pep nog coach was is er nadat Barça zoals altijd weer op voorsprong stond een rel met uw gefrustreerde Cristina, die Pep die aan de dugout de bal op raapte een ferme duw gewoon omdat ze gefrustreerd was omdat er weer gescoord was door wie denk je .
    Doe uw pyjama maar aan en droom maar lekker van uw Cristina siiiiiiiiiiiiiii
    Vind ik leuk
    Rodajc +16038
    maandag 16 juli 2018 om 19:21
    Denk dat deze concurrentiestrijd op z'n einde loopt. Spelers als Mbappé en Hazard beginnen ze nu toch echt bij te halen.
    Vind ik leuk
    Rasss010 +202
    maandag 16 juli 2018 om 19:25
    Verre van gast. Nog heel wat kilometers.
    Vind ik leuk
    BT410 +194
    maandag 16 juli 2018 om 19:50
    Nog wat lichtjaren
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 19:27
    Dan mag hazard wel flink aan de bak, is al 27 en heeft nog bar weinig gewonnen vergeleken met deze 2.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 19:59]
    Vind ik leuk
    RWMD +148
    maandag 16 juli 2018 om 19:37
    En hij moet eens een keer naar een andere club.
    Het is jammer dat Hazard al zo lang bij Chelsea speelt, met dat terughoudende voetbal daar.
    Vind ik leuk
    kevinleo +2689
    maandag 16 juli 2018 om 19:57
    Mbappe zou die kans wel maken, als hij zo doorgaat heeft ie tegen het einde van zijn carriere wellicht een ek en wk titeltje erbij en een paar goude balletjes.. je zou bijna niet geloven dat die gast pas 19 is
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1245
    maandag 16 juli 2018 om 21:31
    Hahahahazard
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 19:21
    Nou die uitslag staat bij voorbaat al bekend, Messi en niemand anders als Messi was en is beter als die Ronaldo.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6530
    maandag 16 juli 2018 om 19:38
    Sorry hoor maar doe mij maar Ronaldo. Messi is een natuurtalent en verder niks. Ronaldo is een harde werker, een vechter. Zou jou als Feyenoord toch ook meer moeten aanspreken.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 20:05
    Ronaldo en daarbij Feyenoord aanspreken is net zoiets onmogelijks als dat het vanavond gaat regenen. Ronaldo is gewoon een arrogante kwal en die hebben we dus bij Feyenoord ook niet.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6530
    maandag 16 juli 2018 om 22:12
    Jammer dat Ronaldo toen niet naar PSV kwam. Ik wil wel 11 Ronaldo’s hebben en niet alleen voor het geld.
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +376
    maandag 16 juli 2018 om 20:21
    Hahahaha. natuurtalent en verder niks? Say no more...
    Vind ik leuk
    MeAgain +6530
    maandag 16 juli 2018 om 22:08
    Nee verder niks. Kijk maar waar was Messi op het wk? Die man heeft goede mensen om zich heen nodig. Ronaldo kan dingen zelf
    Vind ik leuk
    Semmy2014 +237
    maandag 16 juli 2018 om 20:23
    Als je naar de prijzen kijkt is Ronaldo toch echt wel beter.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13887
    maandag 16 juli 2018 om 20:24
    Ja dat zagen we dit WK.....
    Heb Messi alleen maar naar het gras zien staren, helemaal niks laten zien.
    Messi heeft een team nodig om het beste eruit te halen, bij Barca is hij niet te stoppen. Ronaldo beschikt over genoeg individuele klasse om overal te presteren, dat bewees hij al door bij o.a Man United, Real en Portugal te presteren.
    Messi is de beste teamspeler, maar Ronaldo is individueel de betere.
    Wie nou echt de beste is van de 2 durf ik niet te zeggen, 2 totaal andere type voetballers dus het is maar net waar iemand zijn voorkeur naar uit gaat.
    Ronaldo heeft bij mij een streepje voor vanwege het feit dat hij het bij meerdere clubs in verschillende competities heeft laten zien, vraag me af hoe Messi het zou doen bij een Engelse club uit de Premier League.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 22:35
    Mee eens, en jammer dat we nooit zullen weten hoe Messi in Engeland zou spelen.
    Vind ik leuk
    Semmy2014 +237
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:07
    Vind Ronaldo beter omdat hij meer prijzen heeft en een ek gewonnen heeft.
    Vind ik leuk
    satesaus +979
    maandag 16 juli 2018 om 19:27
    Zal Buffon geen spijt hebben? Denk van wel eerlijk gezegd.

    P.s. ik denk dat CR er meer voor heeft moeten doen of laten, maar Messi is de allerbeste imo.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 19:48
    Volgens mij wilde Buffon nog wel door.

    Ik denk eerder dat Real en Juve nu nog een verkoopbedrag ontvangen. Dus de clubs hebben het zelf zo besloten.
    Juve en Real gaan misschien wel spijt krijgen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 19:50]
    Vind ik leuk
    Semmy2014 +237
    maandag 16 juli 2018 om 20:25
    Ik dacht dat ze contract ten einde liep en gezamenlijk hadden besloten uit elkaar te gaan
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 20:31
    Buffon klonk teleurgesteld, dat weet ik nog wel.
    Vind ik leuk
    Semmy2014 +237
    maandag 16 juli 2018 om 20:39
    Dan had hij waarschijnlijk willen blijven zou goed kunnen. Meer Juventus beslissing dan
    Vind ik leuk
    2cents +57889
    maandag 16 juli 2018 om 19:28
    Als Ronaldo Juventus de CL brengt dan zal hem dat ongetwijfeld een gouden bal opleveren. Qua prestaties kan dan bijna niemand om hem heen.

    Qua talent is Messi beter, Ronaldo maakt het goed met zijn enorme werklust en drive. Hoe irritant hij ook is.
    Vind ik leuk
    mazu +2819
    maandag 16 juli 2018 om 19:32
    Tja dat is en blijft Messi, die jongen is geboren met het meeste talent aller voetballers en dat zal nog wel een tijdje zo blijven. Wel respect voor wat Ronaldo heeft bereikt met hard werken en gezond leven. Heeft ook erg veel talent, maar is nou eenmaal voetballend de mindere van Messi
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 19:33]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 19:38
    Zzzz Mbappé is de beste sukkel... Neymar is net als hazzard jullie ook al voorbij overigens
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90821
    maandag 16 juli 2018 om 19:40
    Tegen wie heb je het?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 19:43
    Niet tegen jouw...


    Ga maar snel bij iemand anders om aandacht bedelen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90821
    maandag 16 juli 2018 om 19:44
    Nou, nou, nou zeg wat een taal. Ik las jouw betoog en vroeg mij af tegen wie je praatte. Dat is normaal op een forum, als het je niet bevalt wat ik zeg dan moet je mij maar rapporteren.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 19:45
    Doei
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90821
    maandag 16 juli 2018 om 19:47
    Do svidaniya!!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90821
    maandag 16 juli 2018 om 19:39
    Die gaat nog gewoon door met waar hij mee gebleven was. Voor Juve een extra kans om de CL te winnen!
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 19:47
    Ronaldo klinkt steeds meer volwassener.
    Vind ik leuk
    alaaf +1634
    maandag 16 juli 2018 om 20:05
    Messi de beste. Middenvelder met unieke statistieken. Een aanvaller heeft het gemakkelijker
    Vind ik leuk
    kol2010 +59
    maandag 16 juli 2018 om 20:05
    Wat een fenomeen! Nooit geblesserd en altijd volle 100%. Kunnen maar weinig zeggen. Alleen messi op dit moment.
    Vind ik leuk
    Dani82 +2270
    maandag 16 juli 2018 om 20:16
    Ronaldo is de beste! Leuk dat talent van messi, maar komt wel wat meer bij kijken. Mentaliteit bijvoorbeeld
    Vind ik leuk
    Kramertje +887
    maandag 16 juli 2018 om 20:31
    Ronaldo is ook de beste laat dat overal zien bij United, Real en bij het national elftal.

    Messi laat het alleen maar zien bij Barcelona bij het nationale team is hij gewoon 1 van de 11 niks bijzonders en in de champions league is Ronaldo ook beter
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 20:33
    “Ik wil ook laten zien dat ik anders ben." Hahaha, ik dacht dat hij eindelijk uit de kast was gekomen.
    Vind ik leuk
    El torro +302
    maandag 16 juli 2018 om 20:57
    Daarom gaat hij nu ook een trapje lager voetballen.kan hij misschien weer eens de gouden schoen winnen.want in spanje kan hij die kleine niet verslaan.🤣
    Vind ik leuk
    Truth +3015
    maandag 16 juli 2018 om 21:55
    Veel discussie hier wie de beste is ....messi bij barca omringd met toppers !
    Ronaldo bij United en Real omringd door toppers !
    Diego bij Napoli omringd door alemao en careca ....Pelé enkel bij santos ...
    Wanneer ben je de beste ...puur op statistieken of als je anderen beter maakt ?
    Vind ik leuk
    Dani82 +2270
    maandag 16 juli 2018 om 23:54
    Als je je team naar een hoger level tilt
    Vind ik leuk
    Truth +3015
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:09
    Diego en Pelé dan
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 22:10
    100 procent cr7 de enige echte de beste
    Vind ik leuk
    Sunil010 +248
    maandag 16 juli 2018 om 22:55
    Ben een Messi fan!!!
    Maar Ronaldo en Messi zijn gewoon 2 buitengewone voetballers.
    Vind ik leuk
    Kevinm +1894
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:21
    Nou nou, hij krabbelt al een klein beetje terug. Normaal gesproken schreeuwt Ronaldo dat hij de beste ooit is. Misschien is het ook in dit geval dan toch zo dat verstand met de jaren komt.
    Vind ik leuk
    Yass +112
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:50
    Nu nog Zidane trainer bij Juventus
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws