'Teleurstelling' voor Kuipers op WK: 'Helaas was dat me niet gegund'

    'Teleurstelling' voor Kuipers op WK: 'Helaas was dat me niet gegund'

    Gepubliceerd: maandag 16 juli 2018 om 19:45ma 16-07-2018 om 19:45

    Björn Kuipers maakte op het WK in Rusland een goede indruk en floot liefst vier wedstrijden. Tijdens de finale tussen Frankrijk en Kroatië moest de Nederlander echter genoegen nemen met een rol als vierde official. Daar baalt hij van.

    "Een teleurstelling", zei Kuipers bij terugkeer in Nederland tegen het Algemeen Dagblad. "Je droomt er als scheidsrechter natuurlijk van om een WK-finale te fluiten. Helaas was me dat niet gegund. Dat is jammer voor mijn team en voor mezelf. Al kon ik er wel begrip voor opbrengen. Er waren dit toernooi zoveel goede scheidsrechters dat het lastig was om een keuze te maken."

    Meest discutabele moment in de finale was het penaltymoment bij de 2-1. Kuipers houdt zich op de vlakte. "Ik kan begrijpen dat de scheidsrechter het een penalty vond. Als de bal naar de hand gaat -en dat deed-ie- dan is het een strafschop."

    Kuipers erkent wel dat het een discutabel moment was. "Discussies blijf je ook met de VAR houden. Maar met de komst van de VAR is het spel wel veel eerlijker geworden. Dat is tijdens het voorbije WK wel gebleken. Een goede zaak, kortom."

    Lees meer over:WK 2018

    Plaats een reactie

    maandag 16 juli 2018 om 19:50
    Van mij mag die var weg blijven, ze mogen wel de swalbes en het onnodig rollen op het veld en tijd rekken harder aan pakken. Ben blij dat de competitie volgende maand weer van start gaat
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 19:52
    Varkapoet
    Vind ik leuk
    Reinier86 +1505
    maandag 16 juli 2018 om 19:54
    Je grap slaat niet helemaal aan..
    Maar blijf proberen knul’
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 19:55
    Haha hij is 2 min geleden gepost 😊 ik zit hier niet voor de duimpjes.. Ik zit hier voor mijn lol
    Vind ik leuk
    Reinier86 +1505
    maandag 16 juli 2018 om 19:56
    Jij zit hier voor de duimpjes hypocriet
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 19:57
    Hahahaha geniaal ❌❌❌. Zulke jochies als jij, het is om te gieren
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 20:07
    Ben jij het Gerard (Joling)?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 20:58
    Haha het was wel op hun gebaseerd. Vind het wel grappig als ze dat zeggen
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 21:37
    Bij ons Brabant wordt er ook heel wat gegierd door de boeren.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 21:41
    Dat is ook gewoon echt om te gieren haha. Ik krijg er een harde teennagel van haha
    Vind ik leuk
    davidben +5351
    maandag 16 juli 2018 om 22:10
    Nina staat heel de dag aan je ding te sjorren. De weg toont zich alleen als je de moed toont weg te gaan.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 22:14
    Snap er geen tievus van 🙃
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13944
    maandag 16 juli 2018 om 21:19
    Gewoon tijd stopzetten wanneer het spel stil ligt, dus wanneer de bal uitgaat of er wordt gefloten ofzo gewoon te tijd stil. Dan heeft het ook geen zin meer om überhaupt tijd te rekken.
    En dat theater van sommige moet gelijk bestraft worden met kaarten, dan leren ze het echt wel af hoor.
    Kijk maar naar de Engelse competitie, daar hoef je zulke dingen niet te doen want een scheidsrechter laat gewoon doorspelen en trekt soms zelfs een kaart voor dat overdreven gedoe.

    Daarnaast vind ik dat er meer wissels mogen worden gebruikt. Er zit een hele volle reservebank bij elke wedstrijd maar er mag maar 3x gewisseld worden, waarom niet gewoon 5 wissels ofzo. Het is toch leuker om fitte spelers te zien die voor wat extras kunnen zorgen inplaats van vermoeide spelers die niet meer instaat zijn een actie te maken. Die bank zit er niet voor niets lijkt mij.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6759
    maandag 16 juli 2018 om 19:52
    Het schijnt dat de FIFA niet alles Europees wilde
    Twee landen en de arbitrage

    Vandaar dat die Argentijn er (helaas) stond
    Totaal ongeschikt voor zo een grote wedstrijd
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 19:54
    Als ze geen europeaan wilden, hadden ze voor Faghani moeten kiezen. De Iraniër. Die was elke pot goed!
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6759
    maandag 16 juli 2018 om 20:02
    Bijvoorbeeld idd
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3545
    maandag 16 juli 2018 om 20:47
    Maar ja, zijn naam begint met fag...
    Vind ik leuk
    Farmer +12744
    maandag 16 juli 2018 om 20:49
    En ondanks dát, vind ik Faghani 2 belachelijke beslissingen maken in de Troostfinale:
    -Vlak voor rust, wijst hij Belgié een corner toe(na een snélle uitbraak vd belgen), en op het moment dat ze de bal klaar hebben liggen in de hoekcirkel, fluit hij af... O.o
    -Vlak voor tijd; vrije trap Engeland, op het middenveld, 1 Engelsman en 1 belg staan daar nog wat 'lummelig en slungelig' met elkaar te praten: t is 2-0, pot is gespeeld, en ze hebben er allebei wel vrede mee, lijkt het, Faghani fluit! Geeft de bélg geel wegens 'niet op tijd ruimte maken voor de vrije trap', ... Engelsman néémt de vrije trap - en (je voelt em al aankomen zeker?)
    Faghani fluit gélijk af!!

    Waar geeft hij die gele kaart bv nog voor dan? Waarvoor moet die belg aanmaken, als hij toch affluiten wil?

    Sloeg nergens op. Voor de rest floot hij een rédelijke wedstrijd, niks uitzonderlijks, vooral déze 2 akkefietjes, maken hem voor mij, geen Finalemateriaal.

    Vooral die corner, voor rust, is best een belangrijke beslissing. Engeland trapte die bal zelf, noodgedwongen over de achterlijn om België de kans te ontnemen bij die uitbraak: Die corner hadden ze daar dus verdiend!
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 20:49]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 21:15
    Was idd een rare beslissing dan, maar die pot heb ik net gemist ;-). Rest van de wedstrijden vond ik hem wel goed en had natuurlijk overwicht, net als kuipers dat heeft.
    Vind ik leuk
    Farmer +12744
    maandag 16 juli 2018 om 23:02
    Eens! Floot voor de rest een sterk toernooi. Die 2 dingen vielen me gewoon op. 'Waarom? Waar sláát dat op!".

    Vond het vergelijkbaar met wat die Senegalees, Dhiediou, deed, op het einde van België-Japan; Echt nét nadat de Belgen zich op de 3-2 voorsprong hebben gecounterd in extremis, fluit hij DIRECT af, nadat Japan de bal beroerd had op de middenstip.... Geef ze dan iig nog 15 seconden ofzo om nog 1x tot het Belgisch doelgebied te komen tot één schot oid.

    Vond ik ráre beslissingen. Noem het zifterij, maar... nee. Bij de TF, met België voor rust: een corner is zga altijd een doelkans?
    Dat de Japanners op de 93' met nét 3-2 achter geincasseerd, dus ALLES naar voren gooien in een allerlaatste 'Bansai'-alles of niets: Ja tuurlijk, dat hadden we ook nog wel willen zien toch?
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 23:05]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:26
    Ja je hebt helemaal gelijk. Ik kan me ook niet voorstellen wat daar door het hoofd van een scheids gaat. Totale verwarring denk ik ;-)
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 23:27]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 19:57
    Had je maar rood moeten geven voor na trappen...


    Maar jij wou populair doen tegen Neymar toch?
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 19:57]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 20:00
    En nu snel je supermarkt bijvullen
    Vind ik leuk
    Ibo +165
    maandag 16 juli 2018 om 20:19
    Als de bal naar de hand gaat is t een penalty??? Als de hand naar de bal gaat is t een penalty, niet andersom
    Vind ik leuk
    52N6E +1067
    maandag 16 juli 2018 om 20:34
    Scherp...
    Vind ik leuk
    rayman11 +47
    maandag 16 juli 2018 om 23:30
    Dat was vroeger..
    Sinds dit wk duidelijk niet meer.. Iedere bal tegen een hand is penalty.
    Net als de voet bij hockey.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3545
    maandag 16 juli 2018 om 20:39
    Het was al lang duidelijk dat hij het niet ging worden, en ik heb dat ook lang voor de finale gezegd. Met alleen maar Europese ploegen op het einde van het toernooi moest er haast wel een Zuid Amerikaanse scheidsrechter komen. Het is een simpel optelsommetje...
    Vind ik leuk
    Farmer +12744
    maandag 16 juli 2018 om 20:56
    Er waren meerdere tóp-scheidsrechters idd, Naast Pitana(Arg), waren ook Faghani(Irn)(*maakte 2 ráre beslissingen in de TF trouwens), Dhiediou(Sen), Cakir(Tur), en onze Kuipers beschikbaar voor dé beste wedstrijden.

    Het is uiteindelijk toch netjes geregeld dat de FIFA ál haar toparbiters, zó heeft weten aan te stellen dat ze allemaal een eremedaille kregen bij de finale-uitreikingen, Kuipers kreeg een zelfde 'metaaltje' toegereikt als Pitana. Dát zegt in mijn ogen genoeg.

    Net als met voetbal, je kunt er maar 11 opstellen, met een Scheidsrechter, kun je dr maar 1 aanwijzen. Dat Kuipers als (zwaargewicht hoofd-)scheidsrechter, hier als 4e official wordt toegevoegd is in die optiek geen teleurstelling, maar júist de eer!

    Hij is daarmee, door de FIFA, ook uitverkoren voor een Eremedaille!

    Of hij dan Grens, of 4e official of hoofdref is: Hij kreeg de eer net zo goed, Mocht nét als Pitana, netjes, en trots, als eerste groepje, voor de spelers aan, zíjn Medaille ophalen in de Finale-uitreiking. Of hij dan als eerste, of víerde, dezelfde Eremedaille krijgt, is dan pietlutten om niks.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1904
    maandag 16 juli 2018 om 21:11
    En dan nu weer terug naar de aanbiedingen in de Jumbo.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:51
    Ik had hem ook graag de finale zien fluiten. Ik vreesde al het ergste met die Argentijn.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws