Tien jaar oud transferrecord in Nederland sneuvelt door komst Blind naar Ajax

    Tien jaar oud transferrecord in Nederland sneuvelt door komst Blind naar Ajax

    Gepubliceerd: dinsdag 17 juli 2018 om 07:12di 17-07-2018 om 07:12

    Ajax heeft met de komst van Daley Blind voor een nieuw record op de Nederlandse transfermarkt gezorgd. Nog nooit gaf een Nederlandse club zoveel geld uit in één transferperiode.

    De uitgaven van Ajax deze zomer zijn gestegen naar ruim veertig miljoen euro, meldt Voetbal International. De Amsterdammers maakten maandagavond de komst van Blind officieel. De club betaalt zestien miljoen euro aan Manchester United en dat bedrag kan via bonussen oplopen tot 20,5 miljoen. Dat zou van de linkspoot de duurste aankoop in de historie van Ajax maken.

    Na Perr Schuurs (2 miljoen), Hassane Bandé (8,25), Zakaria Labyad (6) en Dusan Tadic (11,4) is Blind de vijfde aanwinst voor het komende seizoen. Schuurs werd echter in de winter al gehaald en vervolgens een half jaar terug verhuurd aan Fortuna Sittard. De totale uitgaven deze transferzomer komen daarmee uit op 41,65 miljoen, een bedrag dat kan oplopen tot 48,35 miljoen.

    Het vorige Nederlandse record stamt uit 2008, toen Marco van Basten bij Ajax voor 31,25 miljoen aan nieuwe spelers haalde. PSV staat derde op de lijst met 27,25 miljoen in 2011. Feyenoord (26,8 miljoen in 2017) en opnieuw Ajax (23,5 miljoen in 2017) completeren de top-vijf.

    De toename van de uitgaven bij Ajax lijkt overigens een gevolg van de astronomische transferinkomsten. De Amsterdammers ontvingen de vorige twee transferzomers telkens meer dan tachtig miljoen.

    Poll

    Wordt Ajax komend seizoen kampioen?

    (4778 stemmen)

    Plaats een reactie

    Smithsonian +34415
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:17
    Koopclub 😋.

    Nu nog een fatsoenlijke trainer.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4166
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:18
    Hoe je het ook wendt of keert, financieel doen ze het gewoon top daar in Amsterdam.....
    Vind ik leuk
    Smithsonian +34415
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:19
    Jep ze verkopen ook goed. En ze hebben de beste jeugdopleiding.

    Alleen als ze eens wat minder arrogant zouden zijn.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4166
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:23
    Ach, stel dat wij in dezelfde positie zaten.... Dan zagen onze teksten er ook wat anders uit, denk ik tenminste ;)
    Vind ik leuk
    Starkoo +616
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:19
    Tja waarom zou je niet gaan kopen naar al die jaren bezuiniging.

    Zou er wel om kunnen lachen als Ajax geen kampioen word!
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +16145
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:20
    Doet Ajax goed, gefeliciteerd Ajacieden!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:21
    Maak je borst maar nat, over een paar seizoenen zullen transfers van 20 miljoen gekocht worden, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Het Bayern scenario is in volle gang.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 07:21]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:28
    Juist, jij snap het
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3544
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:31
    Dat is het al. Wat er in werkelijkheid gaande is, is een verdere scheiding tussen rijk en arm - net zoals in de gewone wereld. Goede spelers gaan van grote clubs naar grote clubs voor veel geld; de rest blijft daar ver achter...
    Vind ik leuk
    mazu +2784
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:35
    Hoe doe je dat, een transfer kopen?
    Vind ik leuk
    Der Monarch +2078
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:35
    Via de vliegtuigmaatschappij.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +10266
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:22
    Marc Overmars En Edwin van de Sar sneuvelen ook want het club record 4 jaar geen kampioenschap is al bereikt.
    Nu staat nummer 5 al voor komend seizoen voor de deur 😏
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:40
    Record was 7 jaar en bij jullie 18 jaar 🙈🙉🙊
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2500
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:26
    Lekker bezig Ajax. Leuk clubje spelers gehaald.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3544
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:27
    Dat is wel een heeel hoog bedrag voor een verdediger die bij MU niet of nauwelijks aan de bak kwam. Goeie voetballer, maar voor dat bedrag...
    Vind ik leuk
    Pds010 +1267
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:34
    Wordt weer PSV of Feyenoord hahahaha
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:38
    O wat doet het pijn hahaha


    Feyenoord? Eens in de 18 jaar...
    Vind ik leuk
    Pds010 +1267
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:46
    Het doet denk ik meer pijn dat jullie de afgelopen 4 jaar geen enkele prijs gewonnen hebben :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:49
    Nee hoor heb een leuke tour door Europa gehad.. Schalke uit voor bij de middenlijn prachtig
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:38
    En nu nog een aanvaller!
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3328
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:18
    Als Ziyech blijft is dat niet nodig. Je hebt Tadic en Labyad die beiden voorin en op het middenveld zouden kunnen spelen
    Vind ik leuk
    Kuip +8461
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:45
    Als de noodzaak er niet is om te bezuinigen moet je het geld gewoon uitgeven. Als je dat ook nog doet in echte versterkingen is het helemaal goed. Blind en Tadic zijn gewoon echte versterkingen die het elftal beter maken dan afgelopen seizoen.
    Feyenoord daarentegen koopt de laatste twee seizoenen slechts breedteversterkingen. Spelers die je elftal er niet beter op maken, eerder zwakker. Bij PSV is het elftal zo’n beetje gelijk gebleven tot nu toe. Daar moet de trainer het verschil maken. Maar ik schat van Bommel hoog in.
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:04
    Je moet natuurlijk een sterke bank hebben en een goede verhouding tussen talenten en routiniers. Dat is bij Feyenoord goed. Ook zijn ze nog niet klaar op de transfermarkt.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1776
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:54
    Feyenoord moet nog hard knokken om in de top 5 te eindigen aankomend seizoen. Vorige seizoen werd heel erg duidelijk dat het kampioenschap van het jaar daarvoor een incident is. AZ heeft dat ook weleens, zo'n seizoen dat echt alles meezit. Normaliter zijn het Ajax en PSV die de dienst uitmaken met weleens een uitschieter van een andere club.
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:24
    Haha droom lekker verder als je niet serieus kan antwoorden.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1776
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:50
    Zie jij in Feyenoord een serieuze titelkandidaat aankomend seizoen? En dan moet je wel ff je gekleurde bril afzetten en ik bedoel het niet sarcastisch, maar echt even kritisch kijken naar het elftal dat er staat.
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:59
    Uiteraard. Ze zijn nog niet klaar op de transfermarkt. Met Berghuis en RVP heb je al je twee topscorers. Jørgensen blijft dus daar heb je ook veel aan. En als de 3 genoemde spelers: Fer, Janmaat en Clasie komen dan zijn ze zeker kampioenskandidaat.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1776
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:07
    Berghuis en Robin zijn ongetwijfeld toppers. Bij Jorgensen krijg ik steeds meer het gevoel dat ie het kampioensseizoen boven zichzelf uit is gestegen
    (lees: V. Janssen 2.0) en jongens zoals Fer, Janmaat en Clasie gaan je geen kampioen maken. Mijn advies voor Feyenoord is het AZ beleid gaan volgen. Duurt misschien een paar jaar, maar dan heb je wel wat.
    Vind ik leuk
    COYG +6854
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:56
    Janmaat, Fer en Clasie zijn in Nederland gelijk de toppers. En de AZ route heeft Feyenoord al gehad toen ze geen geld hadden en niets hoefde.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1776
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:14
    Ik hoop voor je dat je gelijk hebt, zal de competitie alleen maar leuker maken.
    Vind ik leuk
    pos +8846
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:46
    1 jaar contract toch nog ? Pffff als je geld teveel hebt ga je dit soort dingen doen.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8670
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:47
    Ik heb nog geen namen gelezen waar ik me als concurrent-supporter druk over maak.

    Blind, dat is een tweede veltman.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:21
    Haha wel plusje voor de goede grap!
    Bij feyenoord staat werkelijk geen 1 speler die beter is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:57
    Daar zijn de meningen over verdeeld. Je kan heel veel komen .maar dat maak je team nog geen KAMPIOEN. En zie dat ook niet gebeuren. Ze kunnen de druk momenteel niet aan .dit zijn wanhopige aankopen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:58
    Wel opmerkelijk dat Ajax meer betaald dan United destijds, voor een eigen jeugd speler.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1856
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:08
    Ja als je Tadic rekent als 11,4 miljoen wat kan oplopen tot 13,7 miljoen blijft het nog relatief laag. Iedereen weet dat Tadic en zijn zaakwaarnemer 3,4 miljoen aan tekengelden e.d. hebben gekregen, maar dit hebben ze buiten de transfersom gelaten zodat Twente geen geld krijgt. Dus eigenlijk is Tadic gewoon 17,1 miljoen.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1735
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:30
    Heerlijk dit, zoveel geld voor deze "kruk", nu even kijken nu hoe zijn medespelers reageren die 2 a 3 keer minder verdienen. Iets van....dat gaat fout en straks weer lekker schelden op Mino Raiola en andere zaakwaarnemers die hun spelers begeleiden en dus te hoge eisen gaan stellen, met gevolg.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174455
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:31
    De 3 mooiste kampioenschappen ooit staan al op onze naam maar je gaat je toch je ballen uit de broek lachen als ze in mei 2019 weer op de voor hun traditionele Joop zoetemelk 2e plek eindigen .
    Vind ik leuk
    cj_fey +4166
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:45
    Doe mij een plezier en maak er dan plek 3 van ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +174455
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:59
    Vooruit neem ik gelijk de rest van Nederland mee en laat az en Vitesse er ook nog boven eindigen en mats ze in Duivendrecht met plek 5
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:38
    Weet iemand of Groningen recht heeft op een opleidingsvergoeding?
    Vind ik leuk
    Hvdp +1271
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:40
    Wat ik héél bizar vindt dat Feyenoord vorig seizoen 26,8 mio heeft uitgegeven en dat je er op het veld niets van terugvind
    Dus beter één of twee goede aankopen dan tig “breedte” aankopen
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1776
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:50
    Het is voor Ajax te hopen dat ze met deze selectie kampioen gaan worden want anders zal het wispelturige publiek in Amsterdam schande en verraad roepen en de "boertjes" zullen zich daar kostelijk mee vermaken.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1735
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:53
    JC zal zich wel weer omdraaien in zijn graf (de zoveelste keer)....21 milj + 16 milj (=salaris) = 37 milj voor een "kruk"en dat afschrijven over 4 jaar...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 08:54]
    Vind ik leuk
    pinkelman +4148
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:03
    Wel te hopen dat ze nu meer dan 8 punten voorsprong kunnen nemen op een club die steeds meer de visie opneemt wat Cruijff eigenlijk bedoelt had.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1378
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:09
    Toch heb ik het gevoel dat deze spelers niks toevoegen..
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3328
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:14
    Wij zijn Ajax, wij zijn een koopclub. En eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet erg. Zolang we maar goede aankopen doen en er echt op vooruit gaan :)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    Bhj +1907
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:38
    Op zich beste knap dat je ondanks de ontwikkelingen in de prijzen voor voetbal van de afgelopen 10 jaar nu pas het record verbreekt.
    Vind ik leuk
    Zinho +70
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:42
    Titels kan je niet kopen. Hoeveel je ook koopt, zolang het geen elftal wordt zal het weinig opleveren.
    Vind ik leuk
    aswin +47
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:48
    Moet wel klikken anders word je nog geen kampioen wil het nog wel eens zien met al die aankopen van die KOOPCLUB
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:55
    En nu weer geen kampioen worden. Dat zou wat zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:41
    Hou jij lekker bezig met keuken kampioen, kijken of nec kampioen kan worden 😂😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:16
    Stoer man. Pannenkoek
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:12
    Pannekoek heb ik net op 🤭🤭🤭
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:47
    Volgens mij is dit voor de hele eredivisie een goede situatie.
    De jeugd spelers die nog net niet Ajax 1 halen kunnen worden verhuurd aan de kleinere clubs in Nederland. Jonge spelers blijven dan langer in Nederland voetballen. Vervolgens komen ze "op leeftijd" weer bij Ajax in de selectie en kinnen ze dan worden verkocht. Talenten houdt je langer in Nederland waardoor spelers makkelijker de overstap naar de (sub)top in het buitenland kunnen maken. Denk dat het complete niveau van Nederlandse competie hier baat bij heeft.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7555
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:58
    Kosten gaan voor de baat uit!!!
    Hopelijk oogsten we flink dik seizoen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws