Tien jaar oud transferrecord in Nederland sneuvelt door komst Blind naar Ajax

    Tien jaar oud transferrecord in Nederland sneuvelt door komst Blind naar Ajax

    dinsdag 17 juli 2018 om 07:12

    Ajax heeft met de komst van Daley Blind voor een nieuw record op de Nederlandse transfermarkt gezorgd. Nog nooit gaf een Nederlandse club zoveel geld uit in één transferperiode.

    De uitgaven van Ajax deze zomer zijn gestegen naar ruim veertig miljoen euro, meldt Voetbal International. De Amsterdammers maakten maandagavond de komst van Blind officieel. De club betaalt zestien miljoen euro aan Manchester United en dat bedrag kan via bonussen oplopen tot 20,5 miljoen. Dat zou van de linkspoot de duurste aankoop in de historie van Ajax maken.

    Na Perr Schuurs (2 miljoen), Hassane Bandé (8,25), Zakaria Labyad (6) en Dusan Tadic (11,4) is Blind de vijfde aanwinst voor het komende seizoen. Schuurs werd echter in de winter al gehaald en vervolgens een half jaar terug verhuurd aan Fortuna Sittard. De totale uitgaven deze transferzomer komen daarmee uit op 41,65 miljoen, een bedrag dat kan oplopen tot 48,35 miljoen.

    Het vorige Nederlandse record stamt uit 2008, toen Marco van Basten bij Ajax voor 31,25 miljoen aan nieuwe spelers haalde. PSV staat derde op de lijst met 27,25 miljoen in 2011. Feyenoord (26,8 miljoen in 2017) en opnieuw Ajax (23,5 miljoen in 2017) completeren de top-vijf.

    De toename van de uitgaven bij Ajax lijkt overigens een gevolg van de astronomische transferinkomsten. De Amsterdammers ontvingen de vorige twee transferzomers telkens meer dan tachtig miljoen.

    Poll

    Wordt Ajax komend seizoen kampioen?

    (4777 stemmen)

    Plaats een reactie

    dinsdag 17 juli 2018 om 07:16
    Daar zijn wij Ajax voor. Logisch dat alle records in handen is van Ajax. Wij moeten het altijd voorkauwen voor andere clubs.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2976
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:18
    :-)
    Vind ik leuk
    tannat +9399
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:34
    En laat nu voor eens en altijd duidelijk zijn wie de koopclub is hier in Nederland: ajax.
    Vind ik leuk
    Gerro +5748
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:41
    Als je verkoopt zul je ook wat moeten terug kopen zeker als de eigen jeugdspelers van 18 jaar worden weggehaald zoals bijv kluivert of moeten ze jongens van 16 jaar op gaan stellen.
    Vind ik leuk
    Degraaf +15497
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:28
    Dat snappen ze niet in Eindhoven, die verkopen bijna niets ;-)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:38
    Jawel. Ze verkopen de grond, stadion en als ze konden de lucht boven het stadion. En wanneer Ajax een speler koopt zijn ze 100% eigenaar en niet in de PSV constructie waar 50% naar de aandeelhouders gaat
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:11
    Kijk nou maar naar jullie falende clubarts
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:26
    En met jou opmerking ben jij de schaamte van Brabant.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:27
    Hup daar heb je er weer een
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:18
    Je bent echt niet goed bij je hoofd. Wil je zeggen dat het alleen bij ajax gebeurt, Het gebeurt ook bij grote clubs dus kom niet met die onzin.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 10:20]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:27
    Je bent op je neus getrapt zielig figuur dat je bent die nt doet niets anders dan provoceren en dan krijgt ie de likes van de neusjes want dat vinden ze allemaal leuk maar oh als er iets over hun clubje word gezeg t dan komen ze allemaal met hun commentaar hypocriet
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:47
    Bij jullie worden gewoon kinderen sexueel misbruikt, Dus wil je zeggen dat het niet erg is bij jou club 🤭
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:34
    En die jeugd trainer op de toekomst dan hypocriet die laten ze gewoon lopen
    Vind ik leuk
    FCshotover +128
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:27
    Boehoe 😭speentje weer kwijt? Brabantse jankbal
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:29
    Durf je wel mister anoniem bemoei je er niet mee
    Vind ik leuk
    FCshotover +128
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:48
    Waar mee?
    Vind ik leuk
    Olfie +4147
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:39
    Dit lijstje zegt vrij weinig. Je kunt beter laten zien wat er per saldo is betaald/ontvangen. En zelfs dat zegt weinig, want als in de laatste dagen wat is verkocht, kun je niet altijd wat terughalen.
    Vind ik leuk
    Deck010 +3482
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:22
    Is het niet een beetje kapitaalvernietiging als je een speler verkoopt voor 16 miljoen en hem daarna, na een mislukt buitenlands avontuur terugkoopt voor een bedrag dat kan oplopen tot 20,5 miljoen. Ik ben geen econoom, maar zelfs ik zie dat je dan ergens geld hebt laten liggen. Ik geloof namelijk niet dat Blind gezien zijn leeftijd nog een keer verkocht wordt voor een nog hoger bedrag.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:33
    Zit wat in. Maar als je inflatie en de veranderingen op de huidige transfermarkt erbij haalt, valt het wel mee. Voor een Premier Leaque speler betaal je tegenwoordig gewoon 15 miljoen+

    Nou vind ik het overdreven om te zeggen dat Blind mislukt is bij United. Vergeet niet dat hij gewoon 90 Premier Leaque wedstrijden gespeeld heeft.

    Daarnaast zal Ajax dit niet zien als kapitaalvernietiging, omdat hij 5 jaar geleden niet verkocht werd met het idee hem later weer terug te kopen. Hij wordt nu gewoon als directe versterking gehaald. En tja, helaas zitten we momenteel in een op hol geslagen voetbalwereld en kost Blind 20 miljoen.
    Vind ik leuk
    Gerro +5748
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:18
    Ik weet niet of jij de transferwindows van de de laatste 2 jaar heb gevolgd maar de transfervergoedingen zijn verdrievoudigd dus worden spelers van dit kaliber ook duurder. Kortom dit kun je niet afzetten tegen wat hij toen opbracht. Betreft restwaarde, als Blind net als zijn vader tot zijn 38 ste op niveau blijft en bij Ajax blijft en net zo succesvol word als zijn vader in die 10 jaar dan is dit een koopje.
    Vind ik leuk
    Deck010 +3482
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:04
    Nou, lijkt mij toch een groot risico. Je kunt er niet van uitgaan dat een speler nog doorgaat tot zijn 38e.
    En al zou dat wel lukken dan spreek je nog over een afschrijving van ruim 2 miljoen per jaar exclusief zijn salaris. Dan is het te hopen dat hij wel brengt wat iedereen er van verwacht.Vooral omdat hij verder geen restwaarde heeft.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3359
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:31
    Dat snapt dat PSV trolletje dan weer niet....
    Vind ik leuk
    martinho +845
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:42
    Alle grote clubs in de wereld kopen hun spelers, je kan niet alleen draaien op eigen jeugd.
    Helemaal niets mis mee, het geld is er.
    En daarbij stroomt er nog genoeg talent door!
    Vind ik leuk
    Adje80 +6762
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:49
    Alles afgunst...jaren roept iedereen dat ajax alleen maar spaart en nu gaan ze uitgeven en beginnen de haters weer. Nu gaat ajax afstand nemen van psv en feyenoord. Daarbij verkoopt ajax uiterlijk volgend seizoen de ligt, de Jong en ziyech voor minimaal 100 miljoen totaal, mag je dan ook wat uitgeven? Blind is een rustige gast die een goed voorbeeld is voor de jeugd en die zullen ze heel serieus nemen.. Hij heeft de perfecte mentaliteit dat zag je hoe hij staande bleef na alle kritiek bij ajax en van de club bleef houden. Gewoon een ras ajacied.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 07:49]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:28
    Niet alleen afgunst.
    Jarenlang werd Ajax gezien als club die NIET kocht maar opleidde en alle andere Nederlandse clubs (op feyenoord na omdat die niet anders konden) werden verweten een koopclub te zijn.
    Vooral de media (studio voetbal, bijna alle ajax analisten, bijna alle sportbladen) dikten het toen heel erg op dat iedereen een voorbeeld aan Ajax (en een tijdje Feyenoord) moesten nemen.
    Echter, Ajax neemt nu het voorbeeld van oa PSV destijds en overtreft het.
    Vandaar dat je ook zulke reacties krijgt als "Ajax is nu DE koopclub".
    En terecht.
    Niets mis mee, maar wel terecht dat men dat nu zegt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 08:29]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +2976
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:43
    Met koopclub is niets mis. Zolang je een goed aan- (en verkoop)beleid hebt.

    En als 1 club veel opgeleide spelers opstelt en verkoopt, is het Ajax. Zeg ik als kakkerlak.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:36
    Ja want Lozano kwam gratis toch.
    Vind ik leuk
    Enden +3608
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:06
    Dit seizoen heeft PSV helaas een spelers meer gehaald. Term koopclub slaat natuurlijk van alle kanten nergens op.
    Kopen is kopen, of je er nou 1 euro of 100.000.000 voor betaalt.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26684
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:18
    Zeker. En de fans komen ook niet arrogant over haha.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:20
    Wij zijn best bescheiden
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26684
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:21
    En niet te benijden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:23
    En niet te vergeten realistisch.
    En ga je nog wat leuks doen vandaag?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26684
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:29
    Wachten op meer ajax topics 😂😂😂
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2943
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:19
    "Wachten". Dat zal niet lang duren, denk ik.
    Vind ik leuk
    Korm +30876
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:00
    realistisch? dat hebben we de afgelopen jaren gemerkt ja ;)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22552
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:31
    Je t9 heeft van ‘besneden’ per ongeluk ‘best bescheiden’ gemaakt Turkse Nederlander. Zou ik ff aanpassen als ik jou was....
    Vind ik leuk
    Vato75 +2066
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:33
    Als ze al komen
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +825
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:20
    Kots
    Vind ik leuk
    PRICE +25519
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:40
    Bent al scherp op de vroege ochtend TN,jij verwacht een spannende dag??
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:09
    Ik laat het op mij afkomen.
    Vind ik leuk
    Eppo1979 +40
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:07
    Dus als je veel betaald is dit goed? Misschien heeft Ajax wel te hoge bedragen betaald. Maar blijkbaar wordt het bij de fans geaccepteerd om in 2017 bijna 30 miljoen te investeren en geen kampioen te worden. In elke normale familie of bedrijf zal dit niet geaccepteerd worden. Maar bij jou is het record belangrijker, erg interessant.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +12230
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:44
    Dat gevoel heb ik ook.

    Ok. als Blind van een Nederlandse naar een Engelse club gaat voor 20 miljoen, dat zijn bedragen die daar normaal zijn.
    Maar andersom?
    Blind de duurste aankoop ooit van een Nederlandse club?
    Dat is gezien zijn kwaliteiten onvoorstelbaar.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17702
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:21
    5 goede spelers voor 40.000.000 , die je waarschijnlijk ook in de CL brengen, is een koopje. Zeker met 200.000.000 op de bank.
    Vind ik leuk
    RR12 +332
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:22
    Got it..onder F1 t/m F5 heb jij standaard Ajax opgeilantwoordjes. Leuk gevonden wel.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:53
    * in handen zijn van Ajax

    De volgende keer bij je integratiecursus iets beter opletten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:10
    Zolang jij mijn foutjes verbeterd heb ik geen cursus nodig. Ga geen geld uitgeven als jij het gratis doet hahahaha
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:09
    De slechte dingen hoor je bij jou niet
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:11
    Welke slechte dingen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:16
    Slechte clubarts
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:20
    Verder?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:21
    Is dat niet genoeg en dan het liefst in de doofpot stoppen
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:25
    Doofpot? Heel Nederland spreekt erover en jij komt met een doofpot aan. Beetje ziekjes knul?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:27
    Ze lossen niks op en ziekjes ben jij met dag in dag uit te provoceren je bent nog minder dan een varken
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:32
    Hahahaha
    Vind ik leuk
    MilanB +1
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:30
    Hierom zijn zoveel mensen tegen jullie, jullie mogen wel iets minder blij met je club zijn. Of tenminste iets minder op jezelf pochen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26684
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:17
    Koopclub 😋.

    Nu nog een fatsoenlijke trainer.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4129
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:18
    Hoe je het ook wendt of keert, financieel doen ze het gewoon top daar in Amsterdam.....
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26684
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:19
    Jep ze verkopen ook goed. En ze hebben de beste jeugdopleiding.

    Alleen als ze eens wat minder arrogant zouden zijn.
    Vind ik leuk
    cj_fey +4129
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:23
    Ach, stel dat wij in dezelfde positie zaten.... Dan zagen onze teksten er ook wat anders uit, denk ik tenminste ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:18
    Dat zijn waanzinnige bedragen voor de trage Blind en de zwaar wisselvallige Bandé.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:27
    Paniekaankopen aangezien ze al 4 jaar de schaal niet hebben mogen aanraken.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17784
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:33
    De tegenstanders (lees concurrentie) zijn nu idd in paniek.

    Je hebt gelijk, Ali!😜
    Vind ik leuk
    tannat +9399
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:36
    net als de afgelopen 4jaar bedoel je ?
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17784
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:04
    Wat is er dan de laatste 4 jaar?

    Ik lees dat zo vaak hier......

    Kennelijk een trollen trauma.😜

    Vind ik leuk
    tannat +9399
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:08
    het trauma zit klaarblijkelijk elders...
    namelijk bij het clubje dat elke keer voorspelt dat hun grote ajax eenvoudig de schaal gaan pakken. keer op keer.
    Vind ik leuk
    Ginovanni +17784
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:40
    Jij bent een klein Ajax hatertje.

    Jij laat je oortjes hangen naar die paar optimistische Ajax supporters die nu al de schaal claimen.

    Ik lees bij de aanhang van jouw bescheiden clubje niks anders.

    De Plattekar al weer met Carnaval naar buiten Tannatje??😜
    Vind ik leuk
    G.Kopf +915
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:28
    Hoe goed ken jij Bande?
    Hij is nog jong dus dat wisselvallige krijg je er dan gratis bij natuurlijk.
    Kijk maar maar de nieuwe gouden bal winnaar Kluivert.
    Vind ik leuk
    Starkoo +573
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:19
    Tja waarom zou je niet gaan kopen naar al die jaren bezuiniging.

    Zou er wel om kunnen lachen als Ajax geen kampioen word!
    Vind ik leuk
    Eendracht +13909
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:20
    Kijk, de eerste titel is al weer binnen in Amsterdam...
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:32
    De vrees dat Ajax ooit eens die vele miljoenen in directe versterking van het elftal zou gaan stoppen zonder veel kwijt te raken leefde blijkbaar in het land.

    Nu lijkt het nog te gebeuren ook. 😉
    Vind ik leuk
    Eendracht +13909
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:51
    Is ook een goede zet. Tadic zeker, Blind ben ik niet zo van overtuigd.
    Labyad heeft zeker kwaliteiten maar weet niet of het echt een versterking is.
    Voor de rest zijn het jonkies waarmee het alle kanten op kan.
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:58
    Blind kan ook tegenvallen. Zelfs Tadic kan tegenvallen. Het opvallende bij de genoemde aankoop records is dat geen van die clubs dat seizoen kampioen werd, dus dat belooft sowieso niet veel goeds.

    Maar kijkend naar de aankopen dan heeft Ajax prima zaken gedaan. Afhankelijk van wat er nog gebeurt hebben ook de jonkies die er in staan al best veel ervaring. Zeker nu ze ook nog eens meer kunnen leunen op meer echt ervaren spelers.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:01
    Hoeveel selectiespelers heeft Ajax ondertussen? 76?
    Chelsea ... 83 spelers.
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:03
    Selectiespelers? Iets van 30.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:06
    Echt niet.

    30 ... Ajax 1.
    25 .... Ajax 2.
    15 ... jeugdspelers.

    Of zoiets.
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +14348
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:20
    Doet Ajax goed, gefeliciteerd Ajacieden!
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:21
    Maak je borst maar nat, over een paar seizoenen zullen transfers van 20 miljoen gekocht worden, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Het Bayern scenario is in volle gang.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 07:21]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:28
    Juist, jij snap het
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2788
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:31
    Dat is het al. Wat er in werkelijkheid gaande is, is een verdere scheiding tussen rijk en arm - net zoals in de gewone wereld. Goede spelers gaan van grote clubs naar grote clubs voor veel geld; de rest blijft daar ver achter...
    Vind ik leuk
    mazu +1534
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:35
    Hoe doe je dat, een transfer kopen?
    Vind ik leuk
    Der Monarch +1859
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:35
    Via de vliegtuigmaatschappij.
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8808
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:22
    Marc Overmars En Edwin van de Sar sneuvelen ook want het club record 4 jaar geen kampioenschap is al bereikt.
    Nu staat nummer 5 al voor komend seizoen voor de deur 😏
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:40
    Record was 7 jaar en bij jullie 18 jaar 🙈🙉🙊
    Vind ik leuk
    G.Kopf +915
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:26
    Lekker bezig Ajax. Leuk clubje spelers gehaald.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2788
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:27
    Dat is wel een heeel hoog bedrag voor een verdediger die bij MU niet of nauwelijks aan de bak kwam. Goeie voetballer, maar voor dat bedrag...
    Vind ik leuk
    Pds010 +841
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:34
    Wordt weer PSV of Feyenoord hahahaha
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:38
    O wat doet het pijn hahaha


    Feyenoord? Eens in de 18 jaar...
    Vind ik leuk
    Pds010 +841
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:46
    Het doet denk ik meer pijn dat jullie de afgelopen 4 jaar geen enkele prijs gewonnen hebben :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:49
    Nee hoor heb een leuke tour door Europa gehad.. Schalke uit voor bij de middenlijn prachtig
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:38
    En nu nog een aanvaller!
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2958
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:18
    Als Ziyech blijft is dat niet nodig. Je hebt Tadic en Labyad die beiden voorin en op het middenveld zouden kunnen spelen
    Vind ik leuk
    Kuip +6307
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:45
    Als de noodzaak er niet is om te bezuinigen moet je het geld gewoon uitgeven. Als je dat ook nog doet in echte versterkingen is het helemaal goed. Blind en Tadic zijn gewoon echte versterkingen die het elftal beter maken dan afgelopen seizoen.
    Feyenoord daarentegen koopt de laatste twee seizoenen slechts breedteversterkingen. Spelers die je elftal er niet beter op maken, eerder zwakker. Bij PSV is het elftal zo’n beetje gelijk gebleven tot nu toe. Daar moet de trainer het verschil maken. Maar ik schat van Bommel hoog in.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:04
    Je moet natuurlijk een sterke bank hebben en een goede verhouding tussen talenten en routiniers. Dat is bij Feyenoord goed. Ook zijn ze nog niet klaar op de transfermarkt.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1644
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:54
    Feyenoord moet nog hard knokken om in de top 5 te eindigen aankomend seizoen. Vorige seizoen werd heel erg duidelijk dat het kampioenschap van het jaar daarvoor een incident is. AZ heeft dat ook weleens, zo'n seizoen dat echt alles meezit. Normaliter zijn het Ajax en PSV die de dienst uitmaken met weleens een uitschieter van een andere club.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:24
    Haha droom lekker verder als je niet serieus kan antwoorden.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1644
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:50
    Zie jij in Feyenoord een serieuze titelkandidaat aankomend seizoen? En dan moet je wel ff je gekleurde bril afzetten en ik bedoel het niet sarcastisch, maar echt even kritisch kijken naar het elftal dat er staat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:59
    Uiteraard. Ze zijn nog niet klaar op de transfermarkt. Met Berghuis en RVP heb je al je twee topscorers. Jørgensen blijft dus daar heb je ook veel aan. En als de 3 genoemde spelers: Fer, Janmaat en Clasie komen dan zijn ze zeker kampioenskandidaat.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1644
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:07
    Berghuis en Robin zijn ongetwijfeld toppers. Bij Jorgensen krijg ik steeds meer het gevoel dat ie het kampioensseizoen boven zichzelf uit is gestegen
    (lees: V. Janssen 2.0) en jongens zoals Fer, Janmaat en Clasie gaan je geen kampioen maken. Mijn advies voor Feyenoord is het AZ beleid gaan volgen. Duurt misschien een paar jaar, maar dan heb je wel wat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:56
    Janmaat, Fer en Clasie zijn in Nederland gelijk de toppers. En de AZ route heeft Feyenoord al gehad toen ze geen geld hadden en niets hoefde.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1644
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:14
    Ik hoop voor je dat je gelijk hebt, zal de competitie alleen maar leuker maken.
    Vind ik leuk
    pos +8223
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:46
    1 jaar contract toch nog ? Pffff als je geld teveel hebt ga je dit soort dingen doen.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8225
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:47
    Ik heb nog geen namen gelezen waar ik me als concurrent-supporter druk over maak.

    Blind, dat is een tweede veltman.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:21
    Haha wel plusje voor de goede grap!
    Bij feyenoord staat werkelijk geen 1 speler die beter is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:57
    Daar zijn de meningen over verdeeld. Je kan heel veel komen .maar dat maak je team nog geen KAMPIOEN. En zie dat ook niet gebeuren. Ze kunnen de druk momenteel niet aan .dit zijn wanhopige aankopen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:58
    Wel opmerkelijk dat Ajax meer betaald dan United destijds, voor een eigen jeugd speler.
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1474
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:08
    Ja als je Tadic rekent als 11,4 miljoen wat kan oplopen tot 13,7 miljoen blijft het nog relatief laag. Iedereen weet dat Tadic en zijn zaakwaarnemer 3,4 miljoen aan tekengelden e.d. hebben gekregen, maar dit hebben ze buiten de transfersom gelaten zodat Twente geen geld krijgt. Dus eigenlijk is Tadic gewoon 17,1 miljoen.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1448
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:30
    Heerlijk dit, zoveel geld voor deze "kruk", nu even kijken nu hoe zijn medespelers reageren die 2 a 3 keer minder verdienen. Iets van....dat gaat fout en straks weer lekker schelden op Mino Raiola en andere zaakwaarnemers die hun spelers begeleiden en dus te hoge eisen gaan stellen, met gevolg.
    Vind ik leuk
    stratumseind +147123
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:31
    De 3 mooiste kampioenschappen ooit staan al op onze naam maar je gaat je toch je ballen uit de broek lachen als ze in mei 2019 weer op de voor hun traditionele Joop zoetemelk 2e plek eindigen .
    Vind ik leuk
    cj_fey +4129
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:45
    Doe mij een plezier en maak er dan plek 3 van ;)
    Vind ik leuk
    stratumseind +147123
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:59
    Vooruit neem ik gelijk de rest van Nederland mee en laat az en Vitesse er ook nog boven eindigen en mats ze in Duivendrecht met plek 5
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:38
    Weet iemand of Groningen recht heeft op een opleidingsvergoeding?
    Vind ik leuk
    Hvdp +617
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:40
    Wat ik héél bizar vindt dat Feyenoord vorig seizoen 26,8 mio heeft uitgegeven en dat je er op het veld niets van terugvind
    Dus beter één of twee goede aankopen dan tig “breedte” aankopen
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1644
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:50
    Het is voor Ajax te hopen dat ze met deze selectie kampioen gaan worden want anders zal het wispelturige publiek in Amsterdam schande en verraad roepen en de "boertjes" zullen zich daar kostelijk mee vermaken.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1448
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:53
    JC zal zich wel weer omdraaien in zijn graf (de zoveelste keer)....21 milj + 16 milj (=salaris) = 37 milj voor een "kruk"en dat afschrijven over 4 jaar...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 08:54]
    Vind ik leuk
    pinkelman +4012
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:03
    Wel te hopen dat ze nu meer dan 8 punten voorsprong kunnen nemen op een club die steeds meer de visie opneemt wat Cruijff eigenlijk bedoelt had.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1003
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:09
    Toch heb ik het gevoel dat deze spelers niks toevoegen..
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2958
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:14
    Wij zijn Ajax, wij zijn een koopclub. En eerlijk gezegd vind ik het helemaal niet erg. Zolang we maar goede aankopen doen en er echt op vooruit gaan :)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 09:14]
    Vind ik leuk
    Bhj +1164
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:38
    Op zich beste knap dat je ondanks de ontwikkelingen in de prijzen voor voetbal van de afgelopen 10 jaar nu pas het record verbreekt.
    Vind ik leuk
    Zinho +58
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:42
    Titels kan je niet kopen. Hoeveel je ook koopt, zolang het geen elftal wordt zal het weinig opleveren.
    Vind ik leuk
    aswin +47
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:48
    Moet wel klikken anders word je nog geen kampioen wil het nog wel eens zien met al die aankopen van die KOOPCLUB
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:55
    En nu weer geen kampioen worden. Dat zou wat zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:41
    Hou jij lekker bezig met keuken kampioen, kijken of nec kampioen kan worden 😂😂
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 20:16
    Stoer man. Pannenkoek
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 22:12
    Pannekoek heb ik net op 🤭🤭🤭
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:47
    Volgens mij is dit voor de hele eredivisie een goede situatie.
    De jeugd spelers die nog net niet Ajax 1 halen kunnen worden verhuurd aan de kleinere clubs in Nederland. Jonge spelers blijven dan langer in Nederland voetballen. Vervolgens komen ze "op leeftijd" weer bij Ajax in de selectie en kinnen ze dan worden verkocht. Talenten houdt je langer in Nederland waardoor spelers makkelijker de overstap naar de (sub)top in het buitenland kunnen maken. Denk dat het complete niveau van Nederlandse competie hier baat bij heeft.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5362
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:58
    Kosten gaan voor de baat uit!!!
    Hopelijk oogsten we flink dik seizoen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Tien jaar oud transferrecord in Nederland sneuvelt door komst Blind naar Ajax