De Jong op voorpagina: 'drie andere topclubs informeren óók naar Nederlander'

    De Jong op voorpagina: 'drie andere topclubs informeren óók naar Nederlander'

    dinsdag 17 juli 2018 om 08:33

    Frenkie de Jong siert dinsdagochtend weer groot de voorpagina van El Mundo Deportivo. De Spaanse krant schrijft dat FC Barcelona er alles aan doet om hem deze zomer vast te leggen, maar directeur spelersbeleid Marc Overmars van Ajax is de stoorzender.

    De berichten over De Jong volgen elkaar in rap tempo op. MD meldt nu dat Barça er veel aangelegen is om de 21-jarige middenvelder zo snel mogelijk aan zich te binden, aangezien ook Paris Saint-Germain, Bayern München en Real Madrid bij zijn management geïnformeerd hebben. Die clubs lijken bovendien meer financiële mogelijkheden te hebben.

    Barça wil De Jong het liefst meteen, maar anders volgende zomer naar Camp Nou halen. Daarvoor lijkt een bedrag van 45 tot vijftig miljoen euro nodig. Mocht Ajax kwalificatie voor de Champions League mislopen, kan dat gunstig uitpakken voor de Spaanse kampioen. Tot dusver weigert Overmars echter zijn medewerking te verlenen.

    MD weet ook dat Barça overweegt om enkele spelers in ruil aan te bieden. De namen van Munir El Haddadi, Sergi Samper, Marlon en José Arnaíz vallen.

    Poll

    Is Frenkie de Jong al goed genoeg voor Barça?

    (46259 stemmen)

    Plaats een reactie

    zwollie +7439
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:38
    Dit word net zo’n soap als met kluivertje.
    Vind ik leuk
    Enden +4009
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:36
    Gelukkig heeft Frenkie nog een lopend contract. Clubs kunnen komen en AJAX kan alles vragen
    Vind ik leuk
    Adjab +800
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:05
    Vertel ??
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:38
    75m en daarna wil ik er niks meer over horen. Wat een soap is dit aan het worden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:51
    Messi en 50 miljoen...

    Iedereen heeft gezien dat hij niet meer kan voetballen
    Vind ik leuk
    johan2602 +64
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:41
    Als hij niet meer kan voetballen wat moet ajax er dan mee ..
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:45
    Oookay...
    Vind ik leuk
    fr0do +1329
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:39
    Kunnen jullie geen topic met verzamel posts maken? Ik vond voetbalzone kut om te lezen maar dit gaat ook wel ver.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:41
    Ik blijf het allemaal belachelijk vinden.
    50 miljoen voor een speler die afgelopen seizoen niet eens zeker was van een basisplek bij Ajax.
    Dit kan je als Barcelona toch ook niet recht praten?
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11791
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:42
    Hij was toch geblesseerd een half jaar? De rest speelde hij wel, danwel als CV maar toch.
    Vind ik leuk
    GOAL! +448
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:33
    Mmmh 50 miljoen zou een transfer record zijn... Als dat zou worden geboden is frenkie natuurlijk meteen weg...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:44
    Hij heeft Ajax op zijn CV staan, dat moet onderhand toch wel tot die botte hersens zijn doorgedrongen?
    Vind ik leuk
    pim4ever +1033
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:29
    Dat was hij wel hij maar hij raakte geblesseerd.

    Inmiddels een half jaar..
    Vind ik leuk
    Janzijnvader +15588
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:41
    Frenkiedejongprimeur.nl
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11791
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:41
    Ik weet dat deze jongen prima kan voetballen maar ik heb niet zo heel veel van hem gezien, kunnen de Ajacieden mij uitleggen wat hij zo goed heeft gedaan om in de belangstelling van al deze clubs te komen en nog is zoveel waard te zijn?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:44
    Hij heeft Ajax op zijn CV staan!
    Ajax Amsterdam

    De allergrootste club van Nederland!
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2354
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:48
    Zeg dan gewoon niks aub
    Vind ik leuk
    dezink +1173
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:52
    Zo , je eerste zakdoekje van de dag alweer volgeschoten . Nu nog een stuk of 6 eitjes als ontbijt en dan vanmiddag nog een paar keer.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:04
    Maar met grote fouten
    Vind ik leuk
    yuuup +9449
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:51
    Kunnen wij ook niet. Waarschijnlijk kijken die clubs toch naar minder opvallende zaken en zien ze ergens heel veel potentie, die wij ''leken'' niet zo één twee drie zien.
    Barcelona lijkt me toch echt serieus geïnteresseerd en die zijn echt niet gek. Maar waarom...?
    Vind ik leuk
    Korm +35350
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:56
    De Potentie zie ik ook wel, maar ik zie ook wel dat hij veel blessures heeft...
    Vind ik leuk
    RedNas +3482
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:34
    Veel blessures?

    Eén om precies te zijn. Welke andere kwetsuren dan die enkelblessure heb jij ontdekt?
    Vind ik leuk
    Korm +35350
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:39
    van februari tot einde seizoen geblesseerd aan je enkel is een lange blessure . Bij willem2 had hij ook al een blessure in 2015... een aandachtspuntje dus
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27858
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:09
    Ik denk dat het te maken heeft met hoe makkelijk hij beweegt en dribbelt.
    Dat zie ik meestal alleen bij buitenspelers, maar Frenkie heeft ook overzicht en een goede pass.
    Ik denk dat het die potentie is die hem interessant maakt voor Barca.
    Of hij door kan groeien naar dat niveau weet ik niet, maar hij is jong en speelt nu al bij Ajax, dus dat zou in principe moeten kunnen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:42
    50 miljoen en speler van barcelona en de jong blijft nog 1 jaar bij ajax.zou een mooie deal zijn
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 08:42]
    Vind ik leuk
    Korm +35350
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:02
    is hij alweer fit?
    Vind ik leuk
    Kevinm +1727
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:21
    Je ziet hem op foto's van het Ajax trainingskamp wel weer meespelen
    Vind ik leuk
    Korm +35350
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:22
    dat is dan wel weer fijn... zou voor die jongen mooi zijn als hij een blessure vrij seizoen speelt
    Vind ik leuk
    Kevinm +1727
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:32
    Ja inderdaad. Zou mooi meegenomen zijn als hij eerst een heel seizoen bij Ajax kan volmaken. Ben benieuwd hoe Ten Hag het gaat aanpakken op het middenveld met De Jong, Ziyech, Schöne, Tadic, Labyad, van de Beek, S. de Jong. Denk dat Schöne het slachtoffer gaat worden van dit luxeprobleem.
    Vind ik leuk
    Korm +35350
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:33
    om eerlijk te zijn mag ajax ook wel afscheid nemen van Schone, er moet door geselecteerd worden dus er zullen wel een paar slechtoffers vallen
    Vind ik leuk
    Kevinm +1727
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:09
    Lijkt mij ook het beste. F. de Jong en van de Beek naast elkaar op het middenveld. Tadic achter de spits. Labyad op links, Neres op rechts, Dolberg in de spits. En proberen Ziyech alsnog te verkopen.
    Vind ik leuk
    Enden +4009
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:39
    Ja
    Vind ik leuk
    BT410 +160
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:46
    Kunnen jullie dit alsjeblieft NIET liken. Bij voorbaat dank!
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2354
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:49
    #kansloos
    Vind ik leuk
    kol2010 +60
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:52
    Gaap
    Vind ik leuk
    Kevinm +1727
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:56
    Barcelona lijkt me de beste club voor de Jong z'n speelstijl. Ajax moet hem lekker verkopen voor 50 miljoen met als eis dat hij nog minimaal een jaar in Amsterdam blijft.
    Vind ik leuk
    Korm +35350
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:03
    Voor de toekomst misschien, Laat de jong eerst maar een onuitwisbare indruk achter laten bij Ajax voordat hij de stap maakt
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:01
    Hij moet minimaal nog 2 jaar blijven, net als de ligt. Zorg eerst dat het ek over 2jaar behaald word en dan verkopen. Ontwikkel eerst nog maar 2 jaar in de eredivie en in europa voor je aan een transfer denkt. Frenkie zijn loop acties zijn goed, alleen moet die sneller over spelen, dasr hekelde ik me aan af gelopen seizoen. Talent en inzicht genoeg, alleen de kaats sneller
    Vind ik leuk
    Leedz +6821
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:03
    Oprotten man, nu willen zij opeens spelers inruil geven... weet nog dat Overmars El Hadadi wilde hebben en Barca werkte toen helemaal niet mee en kan nog meer van dat soort voorbeelden noemen... Nee is Nee accepteer dit gewoon
    Vind ik leuk
    pinkelman +4174
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:08
    Zijn grootheid is hem al voorbij gestreeft
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20766
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:16
    #SPAM
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:19
    Goh. Er is weer een hoop jaloersie. Gun Ajax de grootste club van Nederland toch ook eens wat. De jong gaat voor +50mil weg en anders blijft hij gewoon. Ajax is niet zo rijk als psv dat ze een bod van +50 weigeren.😂
    Vind ik leuk
    Budazonen +378
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:22
    Mooi laten de grote clubs lekker tegen elkaar opbieden. 70m nu en Suarez erbij
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:57
    Frenkie frenkie frenkie. Pfffff wórdt hier zo moe van! Nog anders nieuws????????😎
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:03
    Ja, het blijft voorlopig mooi en warm weer in Nederland ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:02
    Zet dan gewoon de transfersom op 100 miljoen.
    Dan haken ze gelijk af....of je harkt een vermogen binnen.
    Klaar.
    Vind ik leuk
    GOAL! +448
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:39
    Of gewoon op 40 miljoen...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:26
    Nee, 100 miljoen.....hahaha
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:09
    Vreemd dat Barcelona zo'n onervaren speler wil. Transfersom wat Ajax verlangt (50 miljoen) is absurd hoog voor speler met amper 10 eredivisie wedstrijden in de benen. Joden en geld, het blijft een hekel thema
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3214
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:28
    Geef Ajax eens ongelijk, zij willen de selectie bij elkaar houden. Het is pas absurd als Barca dit echt gaat betalen
    Vind ik leuk
    El Cazador +6029
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:11
    Ook deze speler is onhoudbaar geworden, verwacht binnen drie weken dat die weg is!! Hoppa weer 50 mio in kas erbij.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:21
    De Jong moet minuten maken voor zo'n jonge speler of dat bij Barca direct gebeurt heb ik mijn twijfels over,of nu kopen paar jaartjes nog rijpen bij Ajax dan is iedereen denk ik tevreden.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +3214
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:27
    Ongelooflijk wat Barca allemaal over heeft voor Frankie. Leuke voetballer met veel potentie. Maar hij heeft, mede door zijn blessure, nog nauwelijks laten zien bij Ajax 1.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +487
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:54
    Ach lekker laten gaan naar Barcelona. Ik zie hem nu ook niet bij ons op het middenveld spelen met Ziyech(misschien) , Donny, Tadic, Blind en Eiting die er aan komt. Las dat Barcelona een ruildeal wilde met Munir en nog een paar spelers. Nouja ik zou zeggen Munir en een bedrag van 40/50 miljoen en van mij mag ie gaan. Heb je dr ook gelijk een aanvaller bij die op alle drie de posities in de aanval kan voetballen.
    Vind ik leuk
    James655 +865
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:58
    " Overmars is stoorzender..." en "Barcelona overweegt spelers in ruil aan te bieden...." Barcelona kan zich geen enkele pretentie permiteren, Overmars maakt uit (namens Ajax) of er zelfs maar over gesproken kan worden. Er is maar een partij hier, die een toezegging kan doen en dat is Ajax. Ook al zou Frenkie willen, maar hij zegt zelf van niet (nog). Barcelona is onfatsoenlijk bezig en verdient dat het terug valt naar de tijden van voor Johan Cruyff, toen het in de schaduw van Real speelde. Louter al voor hun antipathieke gedrag en ook al is het voor mij naast Ajax club nummer 1.
    Vind ik leuk
    Foebele +54897
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:10
    Die komkommers in Catalonie zijn niet aan te slepen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:46
    Begin meteen met het maken van geld ... Google biedt banen waarvoor mensen online vanuit hun huis kunnen werken en ik heb $ 26371 verdiend in mijn eerstte maand na deze baan. Ik was geschokt toen mijn buurman me vertelde dat ze gemiddeld $ 30k was, maar ik zie hoe het werkt nu. Ik voel zoveel vrijheid nu ik mijn eigen baas ben. Dit is wat ik doe


    ➤➤ ➤➤➤ ➤ w­w­w.W­e­b­J­o­b­8.C­o­m
    Vind ik leuk
    mcmodd +23514
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:23
    Reken er maar op dat ze Frenkie gevolgd hebben de laatste jaren. Hij zal opgevallen zijn in de jeugd van Oranje, heeft natuurlijk zijn tijd niet verprutst toen hij geblesseerd raakte. Als hij slim was (dat weet ik eerlijkgezegd niet) heeft hij in dat halfjaar Spaans geleerd en zijn Engels geperfectioneerd. Kijk, dan kan ik me er iets bij voorstellen. Hij heeft zich als talent zeker waargemaakt, maar dat Ajax zo idioot veel voor Frenkie vraagt is raar. Wellicht kunnen ze hem goed gebruiken en hoeft hij niet persé weg, dan kan je idiote bedragen vragen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:24
    Ik begrijp echt niet waarom Barca zo’n haast heeft. Zo indrukwekkend is het allemaal nog niet.
    Als Frenky zin heeft in Barca 2 en als Ajax 40 miljoen + bonus kan vangen zou ik het meteen doen.
    Vind ik leuk
    GOAL! +448
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:42
    Als er 40 miljoen word geboden, gaat hij ook gewoon hoor... Bij ajax zijn ze niet gek.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +985
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:58
    Barca probeert het gewoon, mislukt het dan staat hij volgend jaar op de transferlijst.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Jong op voorpagina: 'drie andere topclubs informeren óók naar Nederlander'