Kuipers stelt internationaal pensioen uit: 'Goed gesprek gehad met Collina'

    Kuipers stelt internationaal pensioen uit: 'Goed gesprek gehad met Collina'

    Gepubliceerd: dinsdag 17 juli 2018 om 09:18di 17-07-2018 om 09:18

    Hoewel Björn Kuipers graag de WK-finale had willen fluiten, kijkt de Oldenzaler terug op een geslaagd WK. Team Kuipers had in Rusland de leiding over vier wedstrijden en was vierde official tijdens de halve finale én de finale.

    De Argentijn Nestor Pitana was echter eindverantwoordelijke voor de finale tussen Frankrijk en Kroatië. Kuipers voelde de bui al hangen toen de vier laatst overgebleven landen allemaal uit Europa bleken te komen. "Ik denk dat toen al de keuze is gemaakt dat iemand uit een ander continent de finale zou leiden", vertelt hij aan De Telegraaf. "Het was natuurlijk even vervelend toen ik hoorde dat de keuze op Pitana was gevallen. Maar je moet dat een plekje geven. Die finale zou een droom, een kroon op onze carrière zijn geweest. We hebben hem niet gedaan. Ik heb die keuze begrepen."

    Voor Kuipers is het de tweede WK-finale die hij aan zijn neus voorbij ziet gaan. In 2014 leken de Tukker en zijn team hard op weg naar de eindstrijd. Het Nederlands elftal gooide echter roet in het eten door tegen alle verwachtingen in de halve finale te halen. "Ik had veel meer moeite met de situatie in 2014, omdat we toen echt dé finalekandidaat waren", aldus Kuipers, die volgend seizoen wél in de Champions League te bewonderen zal zijn, ondanks dat hij wilde stoppen met internationale wedstrijden. "Ik heb een goed gesprek gehad met scheidsrechtersbaas Pierluigi Collina. Ze willen ons graag behouden voor de Champions League. Daar zijn we klaar voor."

    Lees ook: 'Teleurstelling' voor Kuipers op WK: 'Helaas was dat me niet gegund'

    Lees meer over:WK 2018

    Plaats een reactie

    Morris +23186
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:20
    politiek spel.. gaat nergens over.
    Vind ik leuk
    Rene80 +2133
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:20
    Top..goede scheids. Even nog wat hoge wedstrijden fluiten en goed geld verdienen. Het is hem gegund.
    Vind ik leuk
    Stig +1769
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:38
    Goed geld verdienen?
    Deze beste man is al Multi Miljonair, door de verkoop van verschillende Jumbo Supermarkten.
    Vind ik leuk
    Rene80 +2133
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:41
    Klopt maar dat zegt toch niets over dat het per wedtrijd op hoog niveau leuk cashen is. Ronaldo is ook dik multimiljonair maar dat neemt niet weg dat hij nu dik cacht de komende jaren.
    Vind ik leuk
    Stig +1769
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:45
    Ok Ok, het is maar net hoe je het leest, maar met hem hoef je net als met menig voetballer geen medelijden te hebben.
    Vind ik leuk
    Kayzer +2772
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:21
    Proficiat huilebalk!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:37
    Collina, die kale knakker mis je wel op het veld!
    Vind ik leuk
    Sjaakster +325
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:47
    Scheidsrechter voor de komende CL-finale is dus bij deze al bekend. Kuipers en zn team.
    Vind ik leuk
    La Luz +588
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:56
    Als PSV maar geen roet in het eten gaat gooien voor Kuipers dan door de finale van de CL te halen ;-)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 09:57]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:09
    Heerlijke sarcasme
    Vind ik leuk
    Sjaakster +325
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:25
    Hahahaha
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:55
    jonge talenten de ruimte geven gaat niet op bij deze oudbollige bedoeling
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:00
    Kuijpers had waarschijnlijk ook geen keus......tegen Collina gaat niemand in....hahaha!!
    Vind ik leuk
    Bhj +1895
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:07
    Hij fluit de finale op het EK over 2 jaar.
    Vind ik leuk
    Jahike +292
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:00
    Wordt een probleem wanneer Nederland-België de finale wordt............. Tenminste wanneer België goed presteert. Is nog maar afwachten natuurlijk
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 12:41]
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1562
    dinsdag 17 juli 2018 om 12:05
    Deze kneus heeft een verkeerd zelfbeeld, hij was gewoon niet goed genoeg. Dan maar lekker bordjes omhooghouden
    Vind ik leuk
    broedkip +1775
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:31
    Leuk voor Kuipers en ook verdiend. Is hem dunkt mij 100% beloofd dat hij als afscheid de CL finale 2018-2019 mag fluiten. Dus mensen zet je geld in en pak die bonus.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws